[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EkmiC

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:26

Ons huis staat op funda . Gistermiddag hebben ze het bord opgehangen. Laat de kijkers/kopers maar komen!!

Oh balen Hazna! Lastige situatie.

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:07

Inderdaad, balen. Ik ben ook al voorzichtig op funda aan het kijken voor een huis voor mezelf, maar eerst moet ons eigen huis verkocht worden natuurlijk. Gezien de huidige markt zal dat niet meevallen, vrees ik. Zit toch in een hoger segment dat ik dus niet alleen kan/wil betalen.

Het staat wel heel mooi op funda, dus wie weet: http://www.funda.nl/koop/sprundel/huis-48111613-polderstraat-15/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:13

Wat rot Hazna... :(:)
Hopelijk toch een snelle verkoop zodat jullie in ieder geval door kunnen

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:47

Dank je wel voor het meeleven

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:49

Ik hoop dat iedereen zijn huis snel verkocht word!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:58

klein puntje van aandacht Hazna:

Hectare weiland met dressuurbak 20x60m en verlichting in erfpacht. Overname erfpacht behoort tot de mogelijkheden.

"t lijkt nu net alsof alleen de verlichting in erfpacht is. De dressuurbak is mét verlichting neem ik aan. :) De zin kan imo beter iets zijn als:

In Erfpacht: Hectare weiland (etc). Overname behoort tot de mogelijkheden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:48

Ik wil morgen misschien een bod uitbrengen op een huis, maar ik ben niet zo'n held. Ik twijfel of ik het zou doen tijdens de bezichtiging, via de telefoon of via de mail. Aan de ene kant bij een mail kun je even nadenken en hoef je zelf niet gelijk op een reactie terug te reageren. Aan de andere kant als je belt of tijdens een bezichtiging doet sta je wel even perplex als hij direct zegt dat het te laag is om aan de verkopers te vertellen, maar dan is het hoge woord er wel gelijk uit. Kan zijn dat ze de mail pas maandag weer lezen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:50

Via dr mail doen, direct met je voorwaarden erbij!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:19

Dring er vooral op aan dat hij het wel aan de verkopers voor legt. Zelf hebben we het altijd telefonisch gedaan. Maar mail is ook een goede optie.
@hazna: ik weet natuurlijk niet of die prijs realistisch is in die omgeving, maar wie weet gaat het best hard. Hier gaan huizen met paarden voorzieningen best hard het moment.

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:39

Bedankt Sammie, dat had ik zo niet gezien. Klinkt inderdaad wel een beetje raar, verlichting in erfpacht :D .

We hopen op een paardenliefhebber, Wendy. Ik denk dat het vrij realistisch is, hebben er zelf 5 jaar geleden veel meer voor betaald (helaas).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:07

Vervelend Hazne dat je onder deze omstandigheden weer terug op de woningmarkt bent. Hopelijk voorloopt het toch allemaal voorspoedig!

Hier ben ik van de week gebeld door de onder aannemen die de keuken en badkamer verzorgd. Voor een afspraak om de mogelijkheden door de spreken.
De badkamer komt er sowieso in door hun. Dat lag vast in de voorwaarden. De keuken ben je vrij in. Bij de koopprijs zat een 'waardebon' voor de keuken, maar daar heb je natuurlijk geen keuken voor. Dus dat is nog een twijfelpuntje of ik dat door hun laat doen, maar zo'n afspraak kan nooit kwaad lijkt me :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:35

Kijk even de laatste aflevering van keuringsdienst van waarde terug. Gaat over keukens en kortingen. ;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:42

Was dat niet de rekenkamer? Biet keuringsdienst van waarde toch?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:48

Oh bedankt voor de tip! Ga ik straks even doen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:55

oh rrekenkamer ja idd. Iig weer super interessant. :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:16

Goedemorgen allemaal!
Mag ik mee komen kletsen? Ik lees al een poosje stil mee, maar nu onze zoektocht serieuzere vormen begint aan te nemen zou ik het leuk vinden actief mee te kletsen. :)

Wie zijn wij?
Een jong stel van 24 en 27. Vriendlief werkt fulltime als brandweerman, ik werk (vooralsnog) parttime in het speciaal basisonderwijs, maar hoop op een fulltime baan vanaf januari.
We zoeken een koophuis in Wassenaar.

Dinsdag gaan we bij een maisonnette in het centrum kijken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:01

Zijn die nieuwbouw woningen tegenover jullie niks? Zijn echt best leuke huizen!
Zijn sowieso nog tussenwoningen te koop!

Waarom niet meteen een rijtjeshuis <<)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:40

Aan de Hallekenstraat bedoel je? Die staan voor 270.000 von te koop en dat is boven ons (gewenst) budget. :(

We willen ook liever een rijtjeshuis, maar er staat niet veel te koop in ons budget dus.. Wassenaar is duur..

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:43

Welkom Blinii. Spannend, huizen kijken en de uiteindelijke koop van een huis :).

Leuk om de statistieken van funda en makelaarssite bij te houden. Al zal het aantal hits wel steeds minder worden. Maar het is toch best vaak bekeken de eerste 2 dagen. Al weet ik natuurlijk niet wat echt 'veel' is...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:56

Waar heb je een huis te koop staan EkmiC? :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:02

Welkom Blinii!

Die aflevering van de rekenkamer was zeker interessant!! Eigenlijk bizar hoe t gaat met die prijzen...
Vriendin van me had hetzelfde mee gemaakt toen ze meubels gingen kopen.. een hele set uitgezocht en de prijs was ... en uiteindelijk gingen ze ermee buiten voor de helft en hadden ze nog het idee teveel betaald te hebben :+
Wel even een eye opener!
Zijn er hier mensen die bekend zijn met een Ikea keuken? :) of heeft iemand een andere tip voor landelijke keukens :) ik merk dat het voornamelijk strak strak strak is! Precies wat wij niet willen..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:07

Wij hebben in ons huurhuis een ikea keuken, bevalt prima! Kleur was niet helemaal ons ding, dus zelf een andere kleur kastdeurtjes gekocht.

We zijn druk bezig met de aankoop van ons marktplaats huis :D

Er kom toch wel een hoop bij kijken zeg! We zijn wel blij dat we een aankoopmakelaar hebben, die regelt gelukkig het meeste!

We willen hier ook de keuken vervangen, en dat wordt zeker weten ook een ikea keuken!

Pfff 270 voor een tussenwoning!! Blij dat wij niet in de stad wonen zeg! Daar koop je hier een vrijstaand huis voor!

Hazna, prachtig huis zeg! Lijkt me heerlijk de paarden aan huis! Hopenlijk vlot de verkoop!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:19

renskep schreef:
of heeft iemand een andere tip voor landelijke keukens :) ik merk dat het voornamelijk strak strak strak is! Precies wat wij niet willen..

Ikea schijnt lastig in elkaar te zetten te zijn, je moet goed meten en een ikea in de buurt hebben. Terug moeten gaan voor het e.e.a. is soms wel eens nodig.

Landelijke keukens.. misschien Tieleman? Schijnt een ontiegelijk dure zaak te zijn, maar zeer goede kwaliteit en persoonlijke service en je kan het zo gek niet verzinnen of ze willen t wel voor je maken en bedenken. Maar als je twijfelt tussen een ikeakeuken wellicht niet helemaal de zaak voor je qua prijsklasse. :D

En we zijn trouwens eens een keer terecht gekomen bij http://www.keukenenbad.nl/keukens/landelijke-keukens hadden ook een aantal mooie landelijke keukens. Terwijl landelijk meestal niet echt mijn stijl is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:13

Tieleman zit hier vlakbij, men zegt dat ze ook hele betaalbare keukens hebben... maar het nieuw gebouwde fort waar ze in zitten schrikt wel een beetje af eerlijk gezegd :P

Wij hebben een landelijke keuken van Nobilia, verkopen ze bij veel keukenzaken maar ook bij bvb. Formido, althans een aantal jaren geleden, geen idee hoe het nu is :)

Voorbeeldplaatje van de stijl keuken die wij hebben, alleen dan "iets" minder ruim :P :

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:30

Wij hadden in ons vorige huis een heel mooie landelijke keuken. Was een Duitse merk, weet alleen niet meer welk. Het was nog wel een uitdaging destijds om een andere kleur te vinden dan roomwit, wij wilden namelijk ossenbloedrood.
Het grappige was dat uiteindelijk een Nederlandse keukenzaak dit goedkoper kon leveren dan een Duitse.
Ik zou je dan ook echt aanraden om in Duitsland te gaan kijken.

In onze huidige woning zit ook een landelijke keuken, kwalitatief heel goed, maar om nou te zeggen dat ie mooi is....