Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:36

Hoi allemaal ik meld me hier ook. Wij hebben sinds vrijdag alles rond voor het nieuwe huis en 6 juli de sleutels

Kirr en een kookeiland? Denk dat je daarmee de ruimte veel beter kan benutten. Dus niet bij de deur de hoek om maar stuk van de deur af mooi eiland met kasten met nog een barretje waar je aan kan zitten?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:32

Stille meelezer reageert nu zij eindelijk een huis heeft :Y)

Ik ben op zoek naar een kleur voor op de muren in de woonkamer. Misschien hebben jullie nog leuke tips?
We willen een fris/rustig huis maar mag best wat (rustige) kleur(en) bevatten. We zijn tenslotte midden in de twintig dus het hoeft niet "saai" te zijn :Y) . We houden niet van super strak/modern.

De huidige bewoners hebben bijvoorbeeld een donkere oudroze muur, gebroken witte muren (RAL 9010) en paarse accenten. Heel mooi maar niet mijn ding en dat associeer ik nu met hun huis/inrichting en ik wil natuurlijk straks thuis komen in 'mijn' huis.

De langste muur in het huis is circa 8 meter. Deze is nu gebroken wit.

We moeten met een aantal kleuren werken die we niet kunnen veranderen zoals het laminaat en de bank.

Dit is ongeveer de kleur van de vloer: grijs laminaat

Afbeelding

Kleur van de bank is antraciet (staaltje lijkt donker, in het groot op de bank wat lichter)
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat om een huiskamer met voor en achter veel grote ramen. Echter is er weinig direct (!) zonlicht (achtertuin op het noorden). Voor is wel meer zon maar dit schijnt niet echt echt de woonkamer in heb ik begrepen. De eetkamer en woonkeuken bevinden zich in één open ruimte maar het midden van de kamer is wel een onzichtbare afscheiding (als jullie snappen wat ik bedoel).

De meubels zijn nu (zeer) donker gebeitst maar deze kunnen we natuurlijk lichter maken / kleurtje geven.

Gordijnen hangen er nog niet.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:11

Kirr wat balen al die tegenslag -O-

Lime groen *\o/* , of iets van turquoise?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:23

Wij hebben van de week gekozen voor blauw. Groen was ook een optie geweest. Ik denk dat grijsblauw heel mooi is bij jullie bank en vloer. Of mintgroen.. maar dat moet je durven :o

https://secure.ppgac.com/reverseProxy/d ... .histor.nl
Doet het linkje het? Maar daat kun je vast een beetje kijken wat je leuk zou vinden en dan kun je in de winkel nog gaan kijken voor het echte werk!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:45

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:47

nooouuuu hij doet het niet!
iig is het de lariks s3020

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:13

Ha Esther die bank hebben wij ook gehad :))
Past niet in ons huidige huis en dus moest ie weg, maar ik mis em!!! Heerlijke bank was het!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:34

Marley: de bank die we gekocht hebben is wel anders qua model maar wel dezelfde kleur! Deze zou voor ons veel te groot zijn. Wel een hele mooie bank.

Grappig dat jullie ook richting blauw/groen gaan. Als ik naar staaltjes kijk dan wordt mijn oog daar ook steeds naar toegetrokken :D.

De perfecte kleur vinden is wel lastig. Ik vind bijvoorbeeld de hele woonkamer in een neutrale kleur (bijv. heel licht grijs) ook gaaf. Zoals dit:
Afbeelding
Maar ergens lijkt het me ook weer eng. 1 muur met accentkleur lijkt veel veiliger om voor te kiezen :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:01

Lijkt mij idd ook een heerlijke bank!

Ik ben voor de rood/bordeau tinten. Of zoiets donkerblauws met wat grijs erdoorheen.

Afbeelding
Hier een andere schets met inkomhal op andere plaats. En eventueel een toilet of bergingetje.
Middelste zou een soort keukeneiland zijn waaraan je dus ook kan eten.

We gaan ook met schuifdeuren werken voor plaats te sparen en omdat ik prachtige ideeën gezien heb op pintrest *zoekt foto*.
EDIT:
Afbeelding

Wauw Esther, is idd ook heel mooi!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:11

wij hebben hier thuis ook een lichte zandkleur/licht taupe op de muren zitten en het plafond en de plinten wit net als op dat plaatje en dat is wel heel chique!

Wij hebben 'Wenselijk' van histor voor de langste muur in huis.
Maar bijvoorbeeld 'Erkenning' en 'Ode' zouden mooi bij dat grijze passen. (Beetje blauwig)
Of 'Geest' (leuke naam :Y) ), 'Ufo' of 'Arcadië'. Die zijn allemaal wat groener.

Maar een kleur is ook heel lastig. Aan de andere kant... Je hebt er zo weer overheen geschilderd.
Je kunt vaak ook bij verffabrikanten een kleurstaal op a4 formaat krijgen. Dan kun je die op de muur hangen en kun je zo zien wat je het meeste aanspreekt en wat het beste past.

Dat zijn inderdaad heel gave schuifdeuren, Kirr!! Zo heb je ook een leuke indeling, denk dat de verplaatsing van de inkom deur wel een goed idee is, omdat je anders al je ramen daarmee zou verliezen.
Kunnen er onder de ramen ook werkblad komen? En staat je eettafel ergens anders dan in de keuken?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:17

Ik ben niet zeker dat ik je vraag goed begrepen heb.
Vooraan zouden we werken met grote schuifraam. Zodat we in de zomer eventueel zo buiten en binnen kunnen en daar later een terras aan maken.

Het eiland staat dan wel tegen het glas, maar dat is geen probleem. We kunnen er ook wat ruimte tussen laten.

In de woonkamer kan een eettafel, maar de woonruimte is ook beperkt hoor.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:35

Ohh al die mooie kleuren hier! Ik mag helaas niet verven ^) Ik huur particulier.

En Kirr die schuifdeur, wauw!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:57

Om in de groentinten te blijven, ik heb een muur op de slaapkamer in de kleur Early dew van Flexa, ik vind dat echt een hele mooie kleur, fris maar toch ook heel rustig en wel net even wat anders dan grijs.

http://www.flexa.nl/nl/kleur/early-dew/

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:09

Ik vind een houten vloer echt prachtig maar is het waard of kan ik net zo goed laminaat nemen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:19

Als ik het geld had, hadden we een houten vloer genomen :j Is op mijn donkere (leisteen) laminaat na het enige wat ik mooi vind aan vloeren :')

Early Dew hebben wij in de woonkamer op een muur gehad, erg mooi! Wel vond ik em iets kil.
Wij hebben nu van dezelfde serie van flexa de Urban Taupe in de hal, slaap en werkkamer en de Industrial Grey in de woonkamer.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:48

Shivatjuh dat is wel ontzettend balen! Wij mogen niks lijmen of vast spijkeren. Ook mogen we geen behang aanbrengen. Wel foto's ophangen als we de gaten maar dicht plamuren. Zou je geen grote poster oid op mogen hangen?

Early dew is een mooie kleur. Zelf vind ik het iets te groen. Maar mijn vriend gaat het wel leuk vinden denk ik :)

Houten vloeren zijn prachtig maar wel erg duur. Oh.. en weet niet of je veel op hakken loopt maar dat is ook wel iets om rekening mee te houden denk ik!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:59

__Esther__ schreef:
Shivatjuh dat is wel ontzettend balen! Wij mogen niks lijmen of vast spijkeren. Ook mogen we geen behang aanbrengen. Wel foto's ophangen als we de gaten maar dicht plamuren. Zou je geen grote poster oid op mogen hangen?

Early dew is een mooie kleur. Zelf vind ik het iets te groen. Maar mijn vriend gaat het wel leuk vinden denk ik :)

Houten vloeren zijn prachtig maar wel erg duur. Oh.. en weet niet of je veel op hakken loopt maar dat is ook wel iets om rekening mee te houden denk ik!

Ik heb een heel groot canvas in de woonkamer hangen. Uiteindelijk ga ik ook nog iets groots in de slaapkamer hangen.
Ik mag inderdaad ook niet behangen. Wel alles ophangen als ik de gaten maar dichtmaak.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:35

koh'tje, ik vind dat er wel degelijk verschil zit in een houten vloer of laminaat. Loop maar eens over een houten vloer of laminaat, dat verschil hoor je. En zie je, hout is niet altijd even vlak, heb je de nerven en groeven van hout en als je een vloer met met noesten voel je die ook echt. Bij veel laminaat proberen ze dat na te maken, maar als je er niet precies van boven opkijkt zie je dat de vloer gewoon vlak is en dat het gewoon een plaatje is. Bij wat duurdere soorten laminaat hebben ze dit soms best aardig nagemaakt, maar vaak heb je voor dat geld al snel ook een houten vloer. (rond de 20-25 euro p m2 of meer)
Aan de andere kant heb je aan een houten vloer meer onderhoud, want die moet je af en toe schuren en lakken/oliën/waxen en dat hoeft bij laminaat natuurlijk niet. Maar als laminaat versleten is, moet er nieuwe in.

Ik ben een grote van van hout. Het klinkt fijn, het voelt fijn en het ziet er supermooi uit (I <3 van die noeste en deuken en uithollingen en nerven). Laminaat kán er mooi uitzien, maar als ik dan voor datzelfde geld wel echt hout heb ipv 'samengeperst karton met een laagje plastic', dan doe mij het echte hout maar. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:11

Ik sluit me hier weer even aan. Wij zitten er aan te denken om aan het eind van het jaar een nieuwe keuken te kopen.
Ik heb al eens wat zitten zoeken op internet. Ik denk dat het in deze stijl gaat worden. Deze keuken is dan van de Ikea, dat gaan wij waarschijnlijk niet doen. Ik wil ook absoluut geen glas in deurtjes want dan moet ik perse poetsen. Weet ook nog niet wat voor afzuigkap ik wil.
Wat ik wel weet is dat ik 5 of 6 pits wil en de magnetron gescheiden van de oven, zoals ook op deze foto.

http://www.ikea.com/ms/media/cho_room/2 ... 121296.jpg

Dit is de keuken die we nu hebben. Lijkt niks mis mee, maar is gewoon niet mooi meer en op sommige plekken niet meer schoon te krijgen (en dat is nog positief uitdrukt voor de oven :o ) Maar goed zo hebben we de keuken 2 jaar geleden overgenomen toen we het huis kochten. Zo oud is de foto ook :+

Afbeelding

Afbeelding

Elk jaar willen we nu iets groots aanpakken. Vorig jaar hebben we het hele huis aan de buitenkant laten schilderen en hebben we boven dubbelglas gekregen en kunststof schroten onder de ramen langs.

Oh het is trouwens nog wel handig om er bij te vertellen dat wij eigenlijk altijd in de keuken zitten. Onze keuken is vrij groot en afgesloten van de woonkamer dmv een schuifdeur met glas. Ik ben van het landelijke maar echt landelijk past gewoon niet bij de stijl van het huis. Maar het wordt dus geen hoogglans e.d. want dat vind ik te kil :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:06

Als je niet van poetsen houdt, dan zou ik niet beginnen aan paneeldeurtjes. In de hoekjes gaat altijd prut zitten. Je keuken laten renoveren is misschien ook een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:07

Ik snap het , lijkt wat oud en groezelig :j , mooi dat grote raam erin :D

Mooi met hout zou niet misstaan bij jullie

Ik heb vrijdag gesprek bij woningbouw , morgen bezichtiging dus spannende week

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:43

ik heb dus een bijna onmogelijke en niet te dure tip nodig

mijn kamer is 211cm hoog

236 lang

224 breed

dit zal mijn kamer op een klein plattegrondje ong zijn

Afbeelding

in het echt ziet het er wat kleiner uit en dus ook een heel laag plafon met weinig loop ruimte... bij het raam zit trouwens ook een vensterbank

ik zou er of een half hoogslaper in willen maar ik denk dat dit wel zou kunnen? maar mijn ouders zeggen van niet... of een twee persoons bed maar wat moet ik dan met mij kasten doen ik d8 kasten er boven hangen maar weet niet of dat wel handig is en genoeg hebben jullie echt een goed idee of zelf ook zoiets zoja mischien foto's?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:17

Woopy_x schreef:

mijn kamer is 211cm hoog

236 lang

224 breed

[ Afbeelding ]

in het echt ziet het er wat kleiner uit en dus ook een heel laag plafon met weinig loop ruimte... bij het raam zit trouwens ook een vensterbank

ik zou er of een half hoogslaper in willen maar ik denk dat dit wel zou kunnen? maar mijn ouders zeggen van niet... of een twee persoons bed maar wat moet ik dan met mij kasten doen ik d8 kasten er boven hangen maar weet niet of dat wel handig is en genoeg hebben jullie echt een goed idee of zelf ook zoiets zoja mischien foto's?

Kun je niet een 1 persoons bed nemen met lades eronder? Bij de Ikea hebben ze toch van die handige opbergdingen steeds? Misschien daar eens op de site neuzen.
Persoonlijk vind ik het wel prettig als je wat ruimte hebt om te lopen.

Ik lees al een tijdje mee maar nog niet gereageerd geloof ik (helaas nog geen eigen huis, zijn wel hard opzoek! Helaas niet zo veel te koop in onze prijsklasse hier in de buurt)

Ik kwam deze net tegen via Facebook en ik móest m even delen <3 ;

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:22

Wauw, da's gaaf :wow:

Pfff ik moet nog zo lang wachten voordat ik inkopen ga doen voor mijn huis, als het financieel allemaal gaat lukken enzo.

Ben al wel heel enthousiast en heb al helemaal een indeling gemaakt. Binnenkort zal ik eens het een en ander met jullie delen en dan ben ik wel benieuwd naar meningen. Ik wil ook zsm foto's gaan maken in het huis zodat ik wat dingetjes kan Photoshoppen :')

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:22

Angelaa2 schreef:
Woopy_x schreef:

mijn kamer is 211cm hoog

236 lang

224 breed

[ Afbeelding ]

Kun je niet een 1 persoons bed nemen met lades eronder? Bij de Ikea hebben ze toch van die handige opbergdingen steeds? Misschien daar eens op de site neuzen.
Persoonlijk vind ik het wel prettig als je wat ruimte hebt om te lopen.

Ik lees al een tijdje mee maar nog niet gereageerd geloof ik (helaas nog geen eigen huis, zijn wel hard opzoek! Helaas niet zo veel te koop in onze prijsklasse hier in de buurt)

Ik kwam deze net tegen via Facebook en ik móest m even delen <3 ;

[ [url=m/dF6UWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

ja dat is een optie maar ik wil juist exstra slaapruimte er bij zodat vriendinnen en nachtje bij me kunnen slapen want heb vrienden die best wel een stukje wegwonen namens verhuizing en doe actief mee aan carnafal en wil ook niet altijd alleen bij de ander slapen .... en nee het kan niet op een andere kamer we hebben vrij klein huis en hier wonen we met zijn 7en in het weekend me 2 stiefzusjes bij elkaar op en me 2 stiefbroertjes ik heb dan wel gellukig een kamer voor me alleen maar als iemand hier iets op weet :)

of een plank aan de muur vast maken als hoogslaper dat dat meer ruimte geeft ook vergeleken met hoofdstoten

en tja loopruimte is best wel fijn in en kamer maar heb ik nu ook al niet dus zal ook niet echt anders worden en ik heb al wel laden onder mijn bed

en wat een leuke wasbak <3