Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:51

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:16

Dat bos is super.
Maar die weg is echt heel druk.
En had voor dat geld toch wel verwacht dat het gemoderniseerd zou zijn en de asbest weg.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:38

Daar moet nog aardig wat geld tegenaan, zowel voor het moderniseren als de bijgebouwen/kassen verbeteren of slopen. Wel een flinke lap grond zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:57

Oh die in Diepenheim vind ik echt geweldig <3
Valkenswaard doet me helemaal niets, ook het huis niet :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:49

Die in Valkenswaard, ik vraag me af of de Malpie wel zo'n geweldig gebied is voor paarden. Dat was het vroeger maar beperkt en of dat echt verbetert is, vraag ik me af.

Het ligt, zo te zien, wel net aan de goede kant van die nieuwe weg. Die gaat echt veel drukker worden dan de oude weg door Valkenswaard :j Is nu twee baans maar al helemaal ontworpen om 4-baans te worden en nog breder als het zou moeten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:33

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 19:58

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:25

MarrieLeen schreef:
https://www.funda.nl/koop/langeveen/hui ... 56/#foto-7
Hierbij moest ik echt aan dit topic denken. :)) Scroll even door de foto's voor bijzondere accessoires, in de keuken. Wauw. :')
Heeft één van jullie dit zo eerder gezien?!

Dat moet je toch echt niet willen. Is er vast per ongeluk op gekomen. Wel een leuke stek trouwens.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:29

Een monumentaal krot voor een half miljoen.. ik vind 'm duur. Maar ja, wel een plaatje geweest ooit en kan het weer worden :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:42

idinn schreef:
Een monumentaal krot voor een half miljoen.. ik vind 'm duur. Maar ja, wel een plaatje geweest ooit en kan het weer worden :+

Maar die locatie lijkt echt zeldzaam geweldig..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:29

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:31

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:14

Daks schreef:
Huis in Giethoorn gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/giethoorn/hui ... derpad-22/

Wat een geld voor een tikkeltje bouwval

Daar betaal je eigenlijk enkel voor het perceel, na 30 jaar leegstand zou ik in simpel renoveren niet veel vertrouwen meer hebben. Geen enkele foto van dichterbij of binnen.... Met de bulldozer erover en iets nieuws erop.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:01

Echt zo'n geval waarvan je denkt: hoe kán het dat een huis 30 jaar leeg staat? Van wie was het dan ooit? Wat is daarmee gebeurd? Gevecht om de erfenis-gevalletje?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:05

Ibbel schreef:
Echt zo'n geval waarvan je denkt: hoe kán het dat een huis 30 jaar leeg staat? Van wie was het dan ooit? Wat is daarmee gebeurd? Gevecht om de erfenis-gevalletje?

Nou inderdaad. Waarom?
Waarom niet 30 jaar geleden verkocht? Of waarom niet bewoond? Waarom zo in verval laten gaan?
Als een huis 30 jaar niet bewoond is en dus niet verwarmd en niet onderhouden dan is het rijp voor de sloop. Dan woont er alleen maar ongedierte.

En ik zou naast een nieuw huis meteen zorgen voor een oprij pad met een parkeerplek voor mijn auto.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:38

Suzanne F. schreef:
Ibbel schreef:

Nou inderdaad. Waarom?
Waarom niet 30 jaar geleden verkocht? Of waarom niet bewoond? Waarom zo in verval laten gaan?
Als een huis 30 jaar niet bewoond is en dus niet verwarmd en niet onderhouden dan is het rijp voor de sloop. Dan woont er alleen maar ongedierte.

En ik zou naast een nieuw huis meteen zorgen voor een oprij pad met een parkeerplek voor mijn auto.

Dat gaat je niet lukken daar :+
Het is Giethoorn, daar kun je niet met de auto komen.
Het probleem met dit huis is dat het perceel prijzig is, maar dat is het ergst nog niet. Als je moet verbouwen, alle materialen moeten of lopend of per boot gebracht worden. En dat gaat een duur geintje worden :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:41

lies_sparkle schreef:
Het probleem met dit huis is dat het perceel prijzig is, maar dat is het ergst nog niet. Als je moet verbouwen, alle materialen moeten of lopend of per boot gebracht worden. En dat gaat een duur geintje worden :)

Toch oud-collega maar eens vragen of ie dat oude vlet nog heeft.
Dat ding had enkele tonnen laadvermogen, kom je een heel eind :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:44

Hmm, je kúnt er vermoedelijk wel komen, maar het is een fiets/wandelpad zo te zien.
Dus voor de bouw zal je wel dispensatie kunnen krijgen lijkt me, mits je de ondergrond niet beschadigt, dus rijplaten neerleggen etc.

Want met een (grote) vlet met bouwmaterialen lijkt het ook niet echt goed te bereiken als je op maps kijkt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:49

ikke schreef:
lies_sparkle schreef:

Toch oud-collega maar eens vragen of ie dat oude vlet nog heeft.
Dat ding had enkele tonnen laadvermogen, kom je een heel eind :j

haha ja, hopen dat ie niet te breed is, dan zit ie weer vast in die smalle kanaaltjes haha.

Ibbel schreef:
Hmm, je kúnt er vermoedelijk wel komen, maar het is een fiets/wandelpad zo te zien.
Dus voor de bouw zal je wel dispensatie kunnen krijgen lijkt me, mits je de ondergrond niet beschadigt, dus rijplaten neerleggen etc.

Want met een (grote) vlet met bouwmaterialen lijkt het ook niet echt goed te bereiken als je op maps kijkt.

Ik denk dat dat je vies gaat tegenvallen. Het Noorderpad is echt maar een heel smal pad waarbij je eigenlijk elkaar fietsend amper voorbij kunt rijden. Ik denk dat het gewoon lopen wordt vanaf de straat ernaast waar je wel kunt komen. Misschien iets te regelen met het land er achter. Maar verbouwen danwel verhuizen in Giethoorn, ten minste op het Noorderpad, Binnenpad, etc. is een challenge :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:11

Helicopter :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 20:12

Ik heb in Giethoorn gewoond en weet waar dit pandje staat.
Wel het fijnere deel van Giethoorn ( minder toerisme ).
Je kan er inderdaad niet met de auto komen, je moet een hoge brug over en dan heb je een fietspad voorlangs. Een ponton is een leuk idee maar het is allemaal wel veel complexer om bij je woning te komen met grote dingen/materialen. en niet alle bedrijven willen hun materieel op een ponton hebben.
En vergeet niet je boodschappen, die je met de kruiwagen naar je huis moet kruien.

Maar het pandje heeft wel een geweldig mooie achtertuin en uitzicht <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:31

De tuin is in die 30 jaar wel onderhouden.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:12

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:27