Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:21

Animal schreef:
Wij hebben zojuist akkoord gegeven op het voorstel. Wel willen we het voorbehoud van financiering wat omhoog brengen. De makelaar gaat dit weer aan ze voorleggen. Als ze daarmee akkoord gaan hebben we hem dus *\o/*

Ben erg benieuwd waar :D dus ga je hem straks delen als alles rond is ?

ellentje0

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:31

Wat gaaf Gefeliciteerd!!! Spannend!

Voorbehoud bouwtechnische keuring kan je inderdaad een slechtere plek geven als je gaat bieden. Wij hebben het daarom ook niet gedaan. Is een overweging.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:32

Karlijn_dv schreef:
Hoi! Nog een huizen zoeker hier. Misschien is het al eens aan bod gekomen, maar wat is jullie ervaring met de voorwaarde bouwtechnische keuring? Natuurlijk meeste zekerheid, maar begreep dat het soms voor verkoper wel eens een afknapper kan zijn. Ervaringen van al dan niet geslaagde bieders hiermee?

Ik zou me per huis afvragen of dat je dat nodig vindt of niet. Dus is er een aanbouw of opbouw of ander dak opgezet dan ja, is het een standaard rijtjeswoning waar hooguit een andere badkamer in zit die er al 5 jaar in zit, dan nee.

Het is echt een verkopersmarkt op dit moment.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:36

Iris82 schreef:
Karlijn_dv schreef:
Hoi! Nog een huizen zoeker hier. Misschien is het al eens aan bod gekomen, maar wat is jullie ervaring met de voorwaarde bouwtechnische keuring? Natuurlijk meeste zekerheid, maar begreep dat het soms voor verkoper wel eens een afknapper kan zijn. Ervaringen van al dan niet geslaagde bieders hiermee?

Ik zou me per huis afvragen of dat je dat nodig vindt of niet. Dus is er een aanbouw of opbouw of ander dak opgezet dan ja, is het een standaard rijtjeswoning waar hooguit een andere badkamer in zit die er al 5 jaar in zit, dan nee.

Het is echt een verkopersmarkt op dit moment.

Helemaal eens met dit hoor, zo ook bedacht. Maar vraag me vooral af of je dan echt zo onaantrekkelijk word voor de verkoper.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:54

anca schreef:
Animal schreef:
Wij hebben zojuist akkoord gegeven op het voorstel. Wel willen we het voorbehoud van financiering wat omhoog brengen. De makelaar gaat dit weer aan ze voorleggen. Als ze daarmee akkoord gaan hebben we hem dus *\o/*

Ben erg benieuwd waar :D dus ga je hem straks delen als alles rond is ?

Hij staat in Westerlee. Heb helaas geen echt materiaal om te delen. Heb een paar foto's in een brochure, maar die mag ik absoluut niet delen van de makelaar :+

Als alles geregeld is, is de overdracht al erg snel. Dan zal ik wel wat foto's maken :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:13

Spannend Animal.

Karlijn_dv, ik denk dat het ook aan het bijbehorende bod ligt en wat anderen geboden hebben.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:20

Spannend Animal!

Wij hebben ook zonder voorbehoud van bouwtechnische keuring gedaan.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:44

Spannend allemaal! :) wij hebben dus geen bouwkundige keuring laten doen. Gewoon omdat we niet perse wisten dat zoiets handig kon zijn, maar goed, het huis is ook niet mega oud oid. Jammer van de kozijnen, maar dat komt ook wel goed.
Als ik zo die prijzen overal zie en hoor denk ik weer, wij hebben echt zo veel mazzel dat we dit hebben kunnen kopen, voor deze prijs. Echt Bizar!

Wij zijn sinds gisteren over. Heel blij dat we een verhuisbedrijf hebben laten komen. Ze zijn 8 uur bezig geweest, maar alles is over en ze hebben de kast en het bed ook weer in elkaar gezet! Alles naar de juiste verdieping getild en dus met een lift alles naar beneden gehaald vanuit ons appartement.

Voor diegene die al verhuisd zijn, wat is iets waar je echt niet moet vergeten je adreswijziging door te geven. Ik kreeg net van iemand de tip meteen de chip van de huisdieren over te zetten. Dat zie ik op geen enkele checklist terug dus dat zou ik anders zo vergeten zijn!
Zo zijn er vast meer dingen die je snel vergeet maar wel belangrijk zijn!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:05

Karlijn_dv schreef:

Wij hadden als voorwaarde de keuring voor tekenen contract. Hielp psychologisch voor hun omdat het dus geen voorwaarde op kosten was, al hadden wij voor onszelf wel besloten boven een x bedrag ons eruit te trekken. Was ook het advies van adviseur om het zo te doen. Zonder zou voor ons niet bespreekbaar zijn, je schiet jezelf compleet in de voet als er dan verborgen gebreken blijken te zijn juridisch gezien.

Spannend Animal! Duimen draaien!

Wat lekker Britt_sisi! Geniet van jullie nieuwe huis!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:42

Wij hadden het tegenbod geaccepteerd onder voorwaarde dat ons voorbehoud van financiering mee omhoog mag.

Hier zijn ze mee akkoord gegaan. Nu snel beide woningen taxeren en bij een positieve uitkomst gaan we 4 mei het voorlopig koopcontract tekenen *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:54

Oh, gefeliciteerd!! *\o/*

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:55

Animal schreef:
Wij hadden het tegenbod geaccepteerd onder voorwaarde dat ons voorbehoud van financiering mee omhoog mag.

Hier zijn ze mee akkoord gegaan. Nu snel beide woningen taxeren en bij een positieve uitkomst gaan we 4 mei het voorlopig koopcontract tekenen *\o/*

Gefeliciteerd *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:55

Gefeliciteerd *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:06

Gefeliciteerd animal!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:21

Gefeliciteerd!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:47

Animal schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:52

Gefeliciteerd! Nog even spannend wel dus!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:21

Animal gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag bericht gehad dat onze hypotheek rond is! Straks de offerte van de bank tekenen.

Ook hebben wij de biedingen op ons huis binnen. Allemaal ruim boven de vraagprijs. Nu nog even nadenken voor welk bod we gaan ivm bepaalde voorwaarden die mensen gesteld hebben. Maar erg tevreden over de biedingen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:22

Gefeliciteerd Animal! *\o/*

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:40

gefeliciteerd animal!!!

hier net een mail dat de bankgarantie binnen is, dus ons huis is definitief verkocht!!
nog een maand en dan krijgen we de sleutel en kunnen we gaan verbouwen en verhuizen.
ik heb net mijn droombank en meubels besteld <3

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:16

Christa, Animal en Manzano: gefeliciteerd!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:46

Gefeliciteerd iedereen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:21

Gefeliciteerd Magicmist en leuk! :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:44

Magicmist, fijn!

Hier het taxatierapport binnen van de nieuwe woning. En het is ietsje hoger getaxeerd dan wat wij geboden hebben dus dat is mooi meegenomen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:40

Lughnassadh schreef:
Hier het taxatierapport binnen van de nieuwe woning. En het is ietsje hoger getaxeerd dan wat wij geboden hebben dus dat is mooi meegenomen.

Dat is fijn zeg!

Magicmist gefeliciteerd! Leuk meubels shoppen!