Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:Oeps!
Electra63: Herkenbaar! Onze offertes zitten nu ook allemaal 8k> En dan heb ik echt niet de duurste vloeren op het oog. Juist daarom wil ik ook wel zeker zijn van mijn keuze, want ik vind het geen bedragen waarvan je na 3 jaar zegt: Joh laten we eens wat anders proberen.
Momenteel ook opzoek naar een nieuwe bank. Ik vind het lastig hoor zonder proefzitten en staaltjes bekijken. Ik moet het hoe dan ook hebben van voorraadmodellen en ben dus vrijwel zeker gedoemd te kiezen voor antraciet, cognac of mosgroen (En als ik iets heel lelijk vind, dan is het dus eigenlijk wel een 13- in 1 dozijn industrieel interieur van de tijd van nu). Ik heb nu een lichtgrijze zithoek gevonden die ik wel oke vind, hij past alleen totaal niet met mijn salontafel (en die willen we eigenlijk wel houden...)
MyWishMax schreef:Mooi Laura! Jullie zijn hard bezig nog steeds! Of ik zie vooral vriend klussen en jou foto's maken
Ik vind visgraat erg mooi bij een lichte vloer.
Wat is nu de beste volgorde? Eerst muren en daarna kozijnen en ander houtwerk of eerst hout?Afplakken moet sowieso natuurlijk, maar twijfel wat nu handiger is. Ik heb heel veel houtwerk tegen muren aan.
MyWishMax schreef:Mooi Laura! Jullie zijn hard bezig nog steeds! Of ik zie vooral vriend klussen en jou foto's maken
Ik vind visgraat erg mooi bij een lichte vloer.
Wat is nu de beste volgorde? Eerst muren en daarna kozijnen en ander houtwerk of eerst hout?Afplakken moet sowieso natuurlijk, maar twijfel wat nu handiger is. Ik heb heel veel houtwerk tegen muren aan.
oji schreef:Ik ben ook een knoeier (vooral met tomaten) en denk dat je er met muurverf niet gaat komen. Die is porreus en wordt na vaak afnemen hoe dan ook smoezelig.
Ik heb boven mijn aanrecht een strook van +/- 80 cm (van kookplaat tot aan afzuigkap) met matte lakverf gedaan. Dat neemt net zo glad af als tegels, maar je je hebt gewoon een afneembare muur. Op de grens lakverf, muurverf heb ik een mooie plank hangen, waarodoor je ook de overgang niet ziet. Wel minimaal 5 lagen om het echt dicht te krijgen want de muren zuigen die lak als een gek op. Heel licht opschuren met fijn watervast schuurpapier tussen de laatste lagen.
De kleur siena van coleur locale flexa heb ik ook een slechte ervaring mee. Als het op de muur zit vind ik het meer vleeskleur en kreeg meer het idee dat mijn slaapkamer een baarmoeder was, als de gehoopte toscaanse sfeer.
Avanti schreef:Die bovenste vind ik mooi!
Heb zelf een terra achterige kleur, dit is chalky coral van pure&Original.
[ [url=m/aHPQRh.jpg]Afbeelding[/url] ]
oji schreef:Ik ben ook een knoeier (vooral met tomaten) en denk dat je er met muurverf niet gaat komen. Die is porreus en wordt na vaak afnemen hoe dan ook smoezelig.
Ik heb boven mijn aanrecht een strook van +/- 80 cm (van kookplaat tot aan afzuigkap) met matte lakverf gedaan. Dat neemt net zo glad af als tegels, maar je je hebt gewoon een afneembare muur. Op de grens lakverf, muurverf heb ik een mooie plank hangen, waarodoor je ook de overgang niet ziet. Wel minimaal 5 lagen om het echt dicht te krijgen want de muren zuigen die lak als een gek op. Heel licht opschuren met fijn watervast schuurpapier tussen de laatste lagen.
De kleur siena van coleur locale flexa heb ik ook een slechte ervaring mee. Als het op de muur zit vind ik het meer vleeskleur en kreeg meer het idee dat mijn slaapkamer een baarmoeder was, als de gehoopte toscaanse sfeer.
senna21 schreef:Janine, Ik hoop dat de kook-spatters zich aan de grenzen van de kookplaat houden.