Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:27

Jeetje die gaat goed zeg!!

Oh het was echt zo fijn.. lekker struinen door het tc! En als je wat langer nodig hebt kan dat gewoon :D

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:49

Heerlijk! Enne... van harte!

Aapje gaat lekker, Fading! :j

J0anieke

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:32

Leukleuk! Gefeliciteerd! :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:48

Hoi! Mag ik mij hier ook komen melden?
Ik heb altijd al wel plantjes in huis staan, maar ben nu van plan om ze wat beter te verzorgen en wat minder dood te laten gaan. :D :')

Gelijk maar een vraag. Ik woon in een huis met weinig (direct) zonlicht en ik heb katten. Ik heb nu calathea's, een geldboom, een strelizia (daar komen de katten gelukkig niet aan), pannenkoekplantjes en wat hangplanten waar ze niet bij kunnen. Hebben jullie nog tips voor planten die weinig licht nodig hebben en niet giftig zijn?

Dit is een deel van mijn gezellige huisje! <3

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:28

Ik heb deze bij de supermarkt met het gele logo meegenomen vandaag <3

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:33

Die mag wel een (veel) grotere pot, Jorinda :)

Edit: en @xLoki: links van de deur, staat daar geen Dracaena? Die is wel giftig.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:40

_Karlijn schreef:
Die mag wel een (veel) grotere pot, Jorinda :)

Edit: en @xLoki: links van de deur, staat daar geen Dracaena? Die is wel giftig.

Klopt, die stond er al voor ik de katten had. :P Maar nog geen problemen mee gehad. Hij is bijna aan z'n einde, heb van de week een laatste poging gedaan tot reanimeren (helemaal vernieuwde potgrond, oude grond was zeiknat, oeps...) en als dat niet lukt gaat ie weg.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:05

Komen je katten ook buiten, xLoki? Mooi hoekje zo, met die planten!
Als ze je planten anders ook met rust laten, zou ik er niet al te moeilijk over doen qua plantenkeuze.
Mijn katten komen wel buiten en laten de planten keurig met rust.

Haha Jorinda, ik las niet goed. Ik zocht een geel logo bij je plant. :+ Wat een mooierd!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:05

xLoki schreef:
Ik heb altijd al wel plantjes in huis staan, maar ben nu van plan om ze wat beter te verzorgen en wat minder dood te laten gaan. :D :')

Gelijk maar een vraag. Ik woon in een huis met weinig (direct) zonlicht en ik heb katten. Ik heb nu calathea's, een geldboom, een strelizia (daar komen de katten gelukkig niet aan), pannenkoekplantjes en wat hangplanten waar ze niet bij kunnen. Hebben jullie nog tips voor planten die weinig licht nodig hebben en niet giftig zijn?

[ [url=m/frkaPj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Graslelie, daar komen katten wel aan, maar is gewoon heel gezond voor ze. Het voorziet in de behoefte om op groen te kauwen, zonder dat het giftig is.
Ik koop er elk jaar 1 bij en stek de plantjes. Eens in de zoveel tijd verhuizen ze om beurten voor langere tijd naar een ruimte waar de katten niet komen (WC, badkamer en mijn slaapkamer) om lekker bij te komen.

Ze zijn bijna niet te vermoorden, geloof me, mijnkleibe legertje katten doet hun best, maar ze overleven heel veel.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:57

Mijn katten komen inderdaad ook buiten :) graslelie heb ik al geprobeerd, maar die vinden ze zo lekker dat ze hem tot op het bot kaalvreten. _O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:44

Hier is de ervaring dat de katten de grasachtige planten gaan eten (qua vorm) en de rest laten ze met rust. Ik heb bijvoorbeeld een philodendron en een monstera en daar hebben alle 3 de katjes alleen maar aan gesnuffeld. Op de een of andere manier weten de katten dat ze niet aan de giftige planten moeten knagen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:58

xLoki schreef:
Mijn katten komen inderdaad ook buiten :) graslelie heb ik al geprobeerd, maar die vinden ze zo lekker dat ze hem tot op het bot kaalvreten. _O-

Dus dan is er wel een behoefte. Ik zou er zeker een paar van neer zetten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:08

Ik had een aralia ming besteld, mijn vorige was doodgegaan en wilde toch wel heel graag weer een nieuwe. Nou, na een week werd hij net geleverd, in deze staat :( :( :(

Afbeelding

Afbeelding

Hij is letterlijk de helft zo klein geworden als dat hij had moeten zijn -O- Ik heb uiteraard het bedrijf al gemaild inclusief foto's en gevraagd om een passende oplossing.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:38

:= Lekker dan! Heeft de post ermee gevoetbald?

Waar had je deze besteld?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:49

Puera schreef:
:= Lekker dan! Heeft de post ermee gevoetbald?

Waar had je deze besteld?

Bij 123planten. Daar heb ik de vorige keer een anthurium clarinervium vandaan met allemaal witte aanslag op de bladeren... zal er niet snel weer bestellen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:45

Oh ja, had je die hier ook niet laten zien? Hoe is het daarmee afgelopen. Of hadden daar trips in gezeten?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:17

Hmm nee, kan wel dat ik die heb laten zien maar die had geen trips. Daar heb ik wel m'n geld voor terug gekregen. Voor deze 'transportfout' krijg ik een nieuwe opgestuurd. Hoop dat ze daar niet mee gaan jongleren.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:59

xLoki schreef:

Ik vind palmpjes altijd heel erg leuk, zijn ook niet giftig en mijn kat blijft er igg vanaf.

Varen zijn ook leuk, maar ook heel lastig, heb nu een nieuwe en vraag me af of die het gaat overleven

Vetplanten blijft mijn kat ook vanaf

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:13

xLoki schreef:

Hey! :wave: Ik gooi hem er maar weer in, de Aspidistra eliator ofwel kwartjesplant/cast iron plant. Oersterk, kan overal staan behalve in direct zonlicht en het blad wordt in Azië gebruikt om eten op te presenteren dus giftig is hij ook niet. Niet teveel water geven, verzuipen is ongeveer het enige waar deze plant kapot aan kan gaan. Als je een grotere plant wil dan zou ik hem groot kopen, want dit zijn trage groeiers.

Ik heb veel planten maar dit blijft echt een favoriet, ook al is ie vrij simpel <3

Net een half uur bij de Intratuin geshopt *\o/*

Mijn Begonia amphioxus heeft nog geen wortels, maar alvast wel een nieuw huis :')

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:18

ik ben van het weekend een halfuur bij de Ranzijn geweest, maar vond het echt vreselijk :') Ik wil altijd gewoon rustig kijken en beetje snuffelen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:31

Ik trek veel langer dan een half uur met een mondkapje toch niet, dus ik vond het wel prima :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:24

Ik ben vrijdag bij de intratuin geweest en dat was prima! Hier mocht je ook met 2 mensen 1 karretje en als je wilde kon je ook langer dan een half uur blijven..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:42

Mijn verhuizing heeft van een blij monster:

Afbeelding

een heel verdrietig monster gemaakt:

Afbeelding

Is dit nog te redden?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:55

:(:)
Is het erg veel kouder? Staat ie op de tocht daar? Heb je al gecontroleerd op trips?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:58

_Karlijn schreef:
:(:)
Is het erg veel kouder? Staat ie op de tocht daar? Heb je al gecontroleerd op trips?

Ja, het is veel kouder in dit huis, en ook donkerder. Tocht niet echt.