[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EkmiC

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:03

Ah nu snap ik je beter pmarena! Dat is inderdaad een mooie optie :)
Zo heb ik ook laatst zitten kijken naar spaarrekeningen met hogere rentes, want het is inderdaad bar en bar weinig op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:14

Hij heeft dan een vast contract, werkt daar dan inmiddels een jaar.

Dan moet je toch wel een leuk huisje van echt max max 150k kunnen kopen?

Eventueel met mijn ouders hun hulp ofzo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:17

Ik betwijfel of er zoiets nog is pmarena. Je kunt altijd bij een aantal verzekeraars langs gaan om te kijken wat ze bieden. En vooral naar de voorwaarden die ze daaraan verbinden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:19

Ligt natuurlijk ook aan het salaris Beloven ;) . Ik zit/zat in een vergelijkbare situatie, stuur je wel even een pb'tje. Vind het niet erg te vertellen, maar hoef het ook weer niet zo openbaar op internet te hebben ;)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:25

Wij konden met z'n 2en (hij vast contract, al 10 jaar bij dat bedrijf, ik een flex contract zonder intentieverklaring) konden ong. een hypotheek krijgen voor €160.000

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:08

Fotograaf is geweest. Even snel de foto's bekeken op de camera. Ziet er goed uit :). Lekker ruimtelijk ook. Binnen paar dagen staat t officieel te koop!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:26

Ik snap dat ook niet, dat mensen al gaan bezichtigen en zelfs al zeggen dat ze het graag willen kopen terwijl ze nog helemaal geen benul hebben van de mogelijkheden. Dat is toch juist het eerste wat je gaat doen, kijken wat er mogelijk is.. :? En helemaal in deze tijd. Echter wanneer de vraag groter is dan het aanbod kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk laat weten serieuze interesse te hebben, al voordat je exact weet wat je mogelijkheden zijn. Maar nu, het aanbod is groter, huizen blijven langer te koop staan etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:05

Dat valt bij de goed geprijsde (starters) woningen nog tegen Marinke :j althans op veel plekken in NL gaan die huizen nog relatief snel ...
Maar ik snap sowieso niet dat mensen gaan kijken , laat staan bieden, als ze totaal nog niets weten van hun mogelijkheden en grenzen wat betreft hypotheek en daar hoef je niet eens voor naar de bank, gewoon wat calculators invullen en kijken wat daar voor lasten aan vast hangen... dan heb je al een heel goed idee

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:38

Wij hebben een overlijdensrisicoverzekering voor 200.000€ voor 35 jaar op twee levens.
Kost 16€ totaal (dus twee man) per maand maar dan hoeven we ons geen zorgen te maken dat bij overlijden de ander achterblijft met het huis wat niet afbetaald is en de zorg voor de kinderen (studie etc).
Kost ons in totaal over 35 jaar 7500€.
Eerlijk gezegd zie ik mijzelf niet zoveel sparen dat ik bijvoorbeeld over 15 jaar als mijn vriend zou overlijden dat uit eigen zak betalen en die 7500€ op 35 jaar kunnen we dan ook wel lijden..
En als er dan niemand dood is na 35 jaar: des te beter! Kan dan niet wakker liggen van het verspilde premie geld.

Maar goed, dat is iedereen een keuze voor zich natuurlijk. Wij gaan altijd liever voor safe waardoor we dus soms uiteraard ook premie te veel betalen :)

Wij zijn nu verhuisd naar tijdelijke huurwoning en op 15/01 krijgen we sleutel van de koopwoning! Joepie!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:12

Pmarena,wij hebben een overlijdensrisico-verzekering en een levensverzekering voor beide.
De ene keert aan het einde van de looptijd uit en de andere keert alleen uit bij overlijden maar vraag me niet wat het kost en hoe het allemaal zit want dat heeft de Hypotheker voor ons geregeld.
Weet wel als manlief of ik eerder komen te overlijden dan de hypotheek is afgelost dat het huis hypotheekvrij is.
En daarnaast hebben we nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten voor mn man zodat we in het huis kunnen blijven wonen mocht hij arbeidsongeschikt raken.

Vorige week naar de notaris geweest voor het passeren.
Nu mogen ze van mij snel opschieten met het bouwen van ons huis.
Ze hebben het uitgegraven en de funderingspalen gestort en net waren ze bezig met de bekisting voor de fundering.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:27

Het huis wat wij gekocht hebben staat vanaf vandaag eindelijk als verkocht op funda *\o/*
De bank garantie was gister ook binnen bij de notaris, deze moest er de 8e zijn. Ook mooi op tijd dus!
Kan niet wachten tot de 27e....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:44

Spannend MRI !!
Lovemyhorses eindelijk ook schot, de laatste maande van de bouwperiode die duren lang dag je aan de buitenkant maar heel meer ziet en ze binnen alles aan het maken zijn :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:37

Voor de mensen die.mij nog kennen.

Afgelopen zaterdag zijn we verhuisd!
Na tien maanden klussen.

Vandaag is de schoorsteen gesloopt en.morgen zal de dakkapel staan! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:17

Eindelijk JG! Heb je foto's van het eindresultaat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:33

Eindelijk ja. Werd tijd!:p

Ehmm..fotos zat.
Zal t weekend de laptop eens aangooien en wat posten hier.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:12

Ik lees hier veel mee, maar voor de dames die met spaarrekeningen bezig zijn: misschien je eens verdiepen in stabiele beleggingsfondsen. De rente is momenteel praktisch negatief dus dat schiet niet op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:19

Ja dat hoor je vaker inderdaad. Toch staat beleggen me een beetje tegen, wil hiervoor graag een gegarandeerd eindbedrag zodat je weet waar je aan toe bent :o

Mwoah, Dela CoöperatiespaarPlan garandeert minimaal 2,75% rente dus dat vind ik nog wel okee :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:23

Bizar laag zeg :') Ik heb nog een kleine spaarrekening met vaste rente dat oploopt naar 5 %. Dat zou je nu ook niet verwachten. := Dat bieden ze nu aan voor 3 %

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:27

Ja serieus? Ik zie nergens fatsoenlijke rentes eigenlijk, vind die 2,75% al heel wat op dit moment :P

Ben wel benieuwd wat jij dan hebt, zie online echt niks dat überhaupt de 2% haalt :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:40

3%? Dat vind ik al hoog. Spaarrekening hier geeft nagenoeg geen rente, geloof dat je boven de 20000 euro op 1% zit, misschien 1.1%. Iedere paar maanden gaat er weer 0.1% af. -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:46

SNS klimrente zou je eens kunnen bekijken. Ik heb het destijds omgerekend dat het ‘omrekenpunt – dus deze rekening wordt dan voordeliger dan tov renterekeningen’ op circa 3 jaar ligt. Over het laatste jaar (max 5 jaar) krijg je dus nu 3 procent. Eerste jaar is 0,5 en dat is dus wel lager dan de andere rekeningen. Het bouwt elk jaar op tot die 3 procent.

Nadelen: Het is ook maar maximaal 5 jaar, je krijgt ook geen rente over rente. De rente wordt 1x per jaar op een andere SNS rekening uitgekeerd. (rente over dat bedrag wellicht weer wel?)

Voordelen: je weet wat je krijgt, kleine bedragen kun je toch vast wegzetten, toch (deels) opnemen mocht je het nodig hebben (nu een extra voordeel ook, want mocht de rente opeens toch flink stijgen is het mogelijk voordeliger om de rekening te stoppen) en volgens mij kun je ook meerdere spaarrekeningen openen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:31

O dat schiet dus niet op als die 3% alleen het laatste jaar is, tegenover gegarandeerd gedurende de looptijd 2,75% + kans op winsdeling er bovenop van de Dela :)

Staat letterlijk nog op de site dat je gemiddelde rente over 5 jaar slechts 1,6% is :)

Maar wel bedankt voor het meedenken, weten we dat ook weer :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:14

ja het is ook afhankelijk van wat je zoekt en wil. Voor wat jij graag wil denk ik idd niet dat het meest ideale rekening is. Als je nog moet sparen schiet je er iig niks mee op :D

En ik had 'm tegen 5 %. En dat was toen de meest voordelige. Sindsdien is die markt al zo veranderd. Half jaar na afsluiten was t vijfde jaar nog maar 4,25 % ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:17

Ja, het is best snel gegaan wat dat betreft :j

Wij hadden ook pech met moment van huis kopen...nog lekker aan de prijs in 2009, volledige 6% overdrachtsbelasting en een lekkere hoge rente op de hypotheek.... kassa -O-

En dan nu 5 jaar later oude huis ook nog eens steeds niet verkocht terwijl het al te koop staat voor een prijs waarmee we al met een halve ton restschuld blijven zitten... leuk zo'n crisis :\

Het minste dat ik nu ter enige compensatie wil is gewoon een fatsoenlijke rente :P

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:21

Ik ben na 5 jaar jaar ook weer terug op de woningmarkt. We hadden 5 jaar geleden ons droomhuis gevonden, lekker buitenaf, maar toch niet te ver van voorzieningen. Stallen gebouwd, paarden aan huis, schapen, kippen enz. Ideaal, maar helaas is alles mis gegaan. We gaan nu scheiden en het huis moet verkocht worden.