Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Naath86 schreef:Ceetje_bokt schreef:Mijn uitzicht op dit moment.Maar hoe lekker het weer is nu, ik vind het echt niet erg dat het dinsdag (hopelijk!) weer even gaat regenen. Alle vier de regentonnen zijn al lang leeg. [ [url=m/Z0fkh0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat is jouw tuin al ver zeg!! De hosta's zijn hier nog niet zo lang de grond uit.. Verder vind ik hem echt prachtig! Hou ik van, gewoon lekker vol!
Wij zijn bezig een schuur te bouwen en nu wil ik een klein perkje maken onder de raampjes. Tussen de raampjes wil ik eigenlijk stokrozen, ben ik echt gek op en volgens mij een perfecte plek de hele dag in de zon! Hier een foto, snappen jullie waar ik bedoel?
[ [url=m/eBrGUX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O8MYbb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En voor het beeld hier de andere kant van onze tuin, een foto van afgelopen zomer. Heb ik hier ook wel eens eerder geplaatst.
[ [url=m/hJAuPf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier nog voor het beeld een foto van het geheel met het oude schuurtje. Het terras achterin is weg, hier komt nu een overkapping voor in de plaats. Achter de overkapping heb ik ook nog een heel stuk om straks opnieuw in te richten.
[ [url=m/FZcj7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar iemand dus tips om neer te zetten in het perkje?
Sonja_vR schreef:Tis sowieso ook niet best voor ie bestrating
Daar word de bovenlaag ook poreus van waardoor groene aanslag en mos weer sneller/beter grio krijgt
En idd ook niet best voor de bodem
En klinkt idd als heermoes
Kun je bemestingtechnisch oplossen
Sonja_vR schreef:Heermoes doet het goed op verarmde grond , dat spul wortelt nogal diep waardoor het nog steeds voeding kan halen waar een hoop andere planten dat niet kunnen omdat die andere planten te ondiep wortelen
Ik heb het bij ons vorige huis met lavameel, compost en mulchen opgelost en maaien (maaisel liet ik gewoon liggen )
Is geen instant oplossing
Maar uiteindelijk ben je van de heermoes af en en je een gezonde bodem
imd schreef:Sonja_vR schreef:Tis sowieso ook niet best voor ie bestrating
Daar word de bovenlaag ook poreus van waardoor groene aanslag en mos weer sneller/beter grio krijgt
En idd ook niet best voor de bodem
En klinkt idd als heermoes
Kun je bemestingtechnisch oplossen
Wij hebben het ook veel op de moestuin staan helaas. Enig idee wat je daar bemestingtechnisch tegen kunt doen?
noviceh schreef:Ik zie de boshyacint hier in de omgeving overal langs de kant van de weg staan en ik vind ze prachtigIs dit een geschikte plant voor in de tuin?
idinn schreef:Ceetje_bokt schreef:Een heel klein beetje round up precies spuiten is minder slecht dan azijn of zout.
Wel zonder een zuchtje wind spuiten dan. Snap niet dat die troep niet allang illegaal is zo kankerverwekkend dat het is. Bizar hoe erg dat bedrijf rommelt met de regels. En kan me ook niet voorstellen dat het onschadelijk is voor de bodem
Naath86 schreef:noviceh schreef:Ik zie de boshyacint hier in de omgeving overal langs de kant van de weg staan en ik vind ze prachtigIs dit een geschikte plant voor in de tuin?
Haha dank hiervoor! Ik zie hem ook overal, maar wist de naam niet, nu wel!Ja volgens mij is die erg geschikt voor in de tuin. Zie hem bij heel veel in de tuin staan op het moment. Moet ik toch ook nog even ergens een stekje regelen
Cabelona schreef:Wij hebben ook nog niet echt een goede oplossing gevonden voor de oprit (40 meter lang) en stuk voor de garage (zo'n 15*10 meter) om het onkruidvrij te maken. Met een voegenkrabber is het geen doen. Je kunt geen meters maken omdat de klinkers in visgraadverband liggen.
Vorig jaar wat dingen geprobeerd. Maar uiteindelijk toch in de zomer moeten spuiten. Daarna wel (bijna) dagelijks met de bezem erdoor. Dat ging redelijk. Als jullie opties hebben die geen >€500 kosten mag je het laten weten.
De tulpen in de voortuin staan zo mooi in bloei nu:
[ Afbeelding ]
Nog even nadenken hoe ik die border voor de zomer ga inrichten qua bloemen. Er staan 6 grote alliums in die al flink aan het groeien zijn. Maar verder is het nog redelijk kaal waar nu de tulpen staan.
noviceh schreef:Als je voorzichtig doet, kan je daar best wel nieuwe stekjes tussen zetten. Beukenhaag staat er trouwens om bekend dat 30% niet aanslaat. Mede daarom voor ons de keuze voor haagbeuk.