Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Beetje jammer dat er nogal over 1 kam gescheerd wordt.
Mensen hebben echt niets beters te doen zeg.... Geen goed woord voorover. Nicolletje schreef:Onze makelaar vroeg (dacht ik) 230 euro voor die open huizen dag.
Ik vind dat een hoop geld eigenlijk.
Verder tja, ze hebben niet veel hoeven doen, het huis was bij de 1e bezichtiging vrijwel verkocht, zelfs nog vóórdat de videobrochure online kon staan. Dure makelaar dus achteraf

Nicolletje schreef:Ik hou ook niet van bellen/ gebeld worden, ik mail liever.
Nee dat wisten we zéker niet van te voren...
Morgen en overmorgen wordt hij geplaatst

. Mooi compromisje toch
?
. Yv_ schreef:Wat ee ngedoe allemaal zeg Nicolletje. Maar wat heeft je zoon (of de zoon van de partij die jou volgt??) met huizen te maken? Snap het geloof ik niet helemaal..

Yv_ schreef:Grappig om nu ook de makelaars-kant te lezen.
Ik werd zelf gillend gek van die makelaar. Na de eerste bezichtiging hing hij de dag erna al aan de telefoon. Echt heel frustrerend, zeker omdat er zoveel aan het huis gedaan moest worden en zeker omdat het mijn eerste koophuis is/was en ik er dus mijn gedachten goed over moest laten heengaan. Omdat ik mijn god niet wist hoe het nou werkte en ik eigenlijk een beetje in de stress raakte van dat (dwingende toon) telefoontje, ben ik dus maar akkoord gegaan voor een tweede bezichtiging, de week erna. Eigenlijk ook niet helemaal eerlijk naar de verkopers toe, omdat meestal een tweede bezichtiging wel betekent dat je aardige interesse hebt. Maarja, ik raakte echt wel behoorlijk op m'n gat van dat aanhoudende gedoe van die makelaar. En als je hem dan uiteindelijk nodig hebt, heeft hij het "oh zo druk" of is-ie "alleen op de zaak en veels te druk". Bah, nare smaak aan die vent overgehouden. Gelukkig niks meer mee te maken.

Nicolletje schreef:Ik ben er trouwens inmiddels achter hoe degene aan mijn adres is gekomen: alle verkoopbrochures van woningen met een paarse muur bekijken...
Diegene vindt het verder niet 'raar' ofzo dat ze me al 5 jaar 'stalkt' om voor haar 'normale' motieven.
Heb je soms ergens een keer vermeld dat je een paarse muur hebt? En dat die persoon dan ook op het idee komt...

Nicolletje schreef:Wij hebben NEE gezegd, vond het echt veel te duur. Die makelaar kostte al 5000 euro uiteindelijk.
Maargoed, in deze crisistijd zou je denken dat makelaars wel een extraatje doen om een huis te verkopen en reclame te maken, maar schijnbaar toch niet.
Dus ik leef met je mee en ik hoop dat er voor jou de kous mee af is. Niks vervelender, dan het gevoel hebben dat iemand je in de gaten zit te houden.
Sta er boven meid! Je weet wie je bent en de mensen die er toe doen weten dat ook.
Bij elke makelaar realiseer ik me, dat we te maken hebben met iemand, die probeert een boterham te verdienen en die het beste met je voor heeft. Hij wil een huis verkopen, maar als ie zich ook realiseert, dat ie dat huis tzt weer in de verkoop kan nemen als de mensen willen verhuizen, dan kunnen het heel prettige meedenkende mensen zijn.
Er stonden er in elk geval héél erg veel!
Ik moest alles op alles zetten, om niet in lachen uit te barsten. Later kwam hij met kerst nog even langs met een kleinigheidje. Hij had het netjes willen afwerken bij de notaris ook, alleen besloten we dat net te doen, toen ie met vakantie ging, dus daar was ie niet bij. Ik vond het een keurige vent! We hebben echt met plezier zaken met hem gedaan en ook de verkoper kan het nog steeds prima met hem vinden.

Hier in de buurt heb je heel veel kleine keukenboertjes....
Zal eens ff een fotootje van googlen halen.