[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:55

Pff, wat een gedoe zeg... Sommige mensen _-:(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:11

Echt belachelijk Nicolle!!!!!
Ga wat nuttigs met je tijd doen ipv brochures doorspitten en mensen volgen :?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:12

Wij deden vorig jaar mee als verkoper aan open huizenroute......... vond ik heel gek idee afgelopen weekend dat dat alweer een jaar geleden is en onze situatie nu zo totaal anders is.......

Maar bij ons werkte dat denk ik afwijkend dan bij normale makelaar. We konden ons online aanmelden als je mee wilde doen. Dan kreeg je de toevoeging op Funda. Verder van die lijsten voor gegeven van mensen die je kon printen en nog wat promotiekaartjes en brochures heb je al zelf thuis bij Makelaarsland.
Koste verder niks extra's.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:15

T is me hier wel duidelijk hoe er over makelaars gedacht wordt :\ Beetje jammer dat er nogal over 1 kam gescheerd wordt.

@ Nicolletje: jeetje zeg :( Mensen hebben echt niets beters te doen zeg.... Geen goed woord voorover.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:18

Oh integendeel Rowo, ik had achteraf gezien heel graag makelaar willen worden........ Alleen vind ik het nagebeld worden gewoon enorm vervelend. Dat mag toch?? Ik vind het sowieso vervelend om gebeld te worden.
En als je dan meerdere ervaringen hebt met makelaars die geen genoegen nemen met een "nee" of gewoon een mailtje dat we verder gaan kijken, dan ben ik daar wel een beetje klaar mee.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:19

Onze makelaar vroeg (dacht ik) 230 euro voor die open huizen dag.
Ik vind dat een hoop geld eigenlijk.

Verder tja, ze hebben niet veel hoeven doen, het huis was bij de 1e bezichtiging vrijwel verkocht, zelfs nog vóórdat de videobrochure online kon staan. Dure makelaar dus achteraf :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:21

Nicolletje schreef:
Onze makelaar vroeg (dacht ik) 230 euro voor die open huizen dag.
Ik vind dat een hoop geld eigenlijk.

Verder tja, ze hebben niet veel hoeven doen, het huis was bij de 1e bezichtiging vrijwel verkocht, zelfs nog vóórdat de videobrochure online kon staan. Dure makelaar dus achteraf :+

Ja maar dat weet je niet vantevoren.......... ze hebben ook huizen die jaren te koop staan waar ze heel veel werk aan hebben en eigenlijk niks aan verdienen daardoor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:22

Ik hou ook niet van bellen/ gebeld worden, ik mail liever.

Nee dat wisten we zéker niet van te voren... :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:22

Ik vind zelf deelname aan de open huizen route ook duur hoor, ook al weet ik hoe ontzettend veel tijd daarin gaat zitten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:24

Nicolletje schreef:
Ik hou ook niet van bellen/ gebeld worden, ik mail liever.

Nee dat wisten we zéker niet van te voren... :n

Nee daarom........ maar dat is dus eigenlijk een gok van jou als verkoper en een gok voor de makelaar.
Maar het altijd fijn als je huis snel weg is toch..... Je bent aan het einde hetzelfde geld kwijt bij. Op zich heeft de makelaar het dan relatief makkelijk verdiend misschien, maar het eindresultaat is hetzelfde en daar gaat het toch om.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:26

Zooo......... de keuken is er *\o/* Morgen en overmorgen wordt hij geplaatst

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:56

Yv ik vind die hal er leuk uit zien zo hoor!:D Maar mijn vriend zou het denk ook wat minder vinden ;)

Nicolletje bizar verhaal zeg...

Manzano spannend!! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:26

Haha, nou hij mag z'n dienst-spullen ergens neerzetten. Daar heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan :D. Mooi compromisje toch :)?

Wat ee ngedoe allemaal zeg Nicolletje. Maar wat heeft je zoon (of de zoon van de partij die jou volgt??) met huizen te maken? Snap het geloof ik niet helemaal..

Lekker Manzano, ben benieuwd als-ie staat.

Nee hoor Rowo, heb alleen een probleem met meneer de makelaar himself. Verder geen ervaringen met andere makelaars, dus ook geen mening :).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:07

Bij ons koste het niets, de open dag. Ik had echt een super leuke makelaar, ook echt super snel met alles en altijd tr bereiken. Heb met huizen kijken en ook wel hele ballerige of irritante gesproken idd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:44

Yv_ schreef:
Wat ee ngedoe allemaal zeg Nicolletje. Maar wat heeft je zoon (of de zoon van de partij die jou volgt??) met huizen te maken? Snap het geloof ik niet helemaal..

Haha nee dit verzin je ook niet hoor :n

Ik ga het verhaal hier ook verder niet uitgebreid zetten omdat het dan allemaal bij de betrokken personen (mij en haar zoon) op hun bord komt en degene die mij volgt vindt dat allemaal maar gewoon, en dat is niet fijn.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:07

Yv_ schreef:
Grappig om nu ook de makelaars-kant te lezen.
Ik werd zelf gillend gek van die makelaar. Na de eerste bezichtiging hing hij de dag erna al aan de telefoon. Echt heel frustrerend, zeker omdat er zoveel aan het huis gedaan moest worden en zeker omdat het mijn eerste koophuis is/was en ik er dus mijn gedachten goed over moest laten heengaan. Omdat ik mijn god niet wist hoe het nou werkte en ik eigenlijk een beetje in de stress raakte van dat (dwingende toon) telefoontje, ben ik dus maar akkoord gegaan voor een tweede bezichtiging, de week erna. Eigenlijk ook niet helemaal eerlijk naar de verkopers toe, omdat meestal een tweede bezichtiging wel betekent dat je aardige interesse hebt. Maarja, ik raakte echt wel behoorlijk op m'n gat van dat aanhoudende gedoe van die makelaar. En als je hem dan uiteindelijk nodig hebt, heeft hij het "oh zo druk" of is-ie "alleen op de zaak en veels te druk". Bah, nare smaak aan die vent overgehouden. Gelukkig niks meer mee te maken :D.

De makelaar van het eerste huis wat we hebben bekeken vond ik ook absoluut niet prettig. Heel slijmerig en probeerde echt veel te overduidelijk het huis te verkopen. Het is dan wel zijn baan om het huis te verkopen, maar de manier erop: heel slijmerig de positieve dingen blijven herhalen, slechte dingen afwimpelen (wel eerlijk over de negatieve kanten, maar hij was er zo weer voorbij).
Dat terwijl de makelaar van het huis waar we nu mee bezig zijn heel veel professioneler over komt. En met "te druk" heb ik nog niet echt te maken gehad. Ben laatst een keer gaan kijken met een kennis toen hij te druk was, maar toen mocht ik de sleutel van het huis gewoon op komen halen bij het makelaars kantoor en het later weer door de brievenbus gooien :D

Nicolletje schreef:
Ik ben er trouwens inmiddels achter hoe degene aan mijn adres is gekomen: alle verkoopbrochures van woningen met een paarse muur bekijken...
Diegene vindt het verder niet 'raar' ofzo dat ze me al 5 jaar 'stalkt' om voor haar 'normale' motieven.

Dat is gewoon ziekelijk :n Heb je soms ergens een keer vermeld dat je een paarse muur hebt? En dat die persoon dan ook op het idee komt... :+

Leuk Manzano! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij staat :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:42

Spannend Manzano! Ben benieuwd naar je eindresultaat.

Ik vind het soms ook wel bijzonder hoe een makelaar het huis wil verkopen, terwijl in mijn ogen het huis zichzelf moet verkopen. Het goede gevoel kan de makelaar er niet aan praten, dat moet je als koper gewoon hebben in een huis. Maar goed...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:29

Nicolletje schreef:
Wij hebben NEE gezegd, vond het echt veel te duur. Die makelaar kostte al 5000 euro uiteindelijk.
Maargoed, in deze crisistijd zou je denken dat makelaars wel een extraatje doen om een huis te verkopen en reclame te maken, maar schijnbaar toch niet.

Ik heb bij verkoop van de woning ooit één keer een makelaar meegemaakt. Dat was een heuse hardloper en je weet hoe het spreekwoord dan afloopt hè? Uiteindelijk verkochten we ons huis aan mensen, die het huis al hadden gezien vóór die makelaar in beeld kwam. We hebben het toen netjes afgewerkt en ons aan de afspraken gehouden, maar voor ons stond vast: Wij willen geen makelaars meer. hihi.
Toen gingen ze nog akkoord met een percentage van de opbrengst. Vonden wij ook belachelijk veel. Helemaal als je zag wat ie er voor deed. Ik ben ook zo'n muts die er van uit gaat dat dat 'all-inclusive' is. :o

Yv: Zo te lezen heb jij ook zo'n hardloper getroffen.

Voor ons is dit ook het eerste huis wat we gekocht hebben via een makelaar. De onze liet ons zien wat we wilden zien en we zijn via de mail wel bestookt met allerhande huizen, maar als ze belden, dan kapten we dat heel snel af. Zowiezo liet ik het mijn lief doen en die is goed thuis in zaken doen. Als zelfstandige had ie al vaker met dat bijltje gehakt. Dan is het kopen van een huis eigenlijk niet veel anders als het kopen van een dure auto of een machine voor het bedrijf. Dat scheelde enorm! Maar ik kan me voorstellen dat ze je tot wanhoop kunnen drijven.

Nicolletje: Ik vermoed, dat degene die zich nu aangesproken voelt snapt wat je bedoelt. Ik volg ook veel en ik heb een behoorlijk goed geheugen. Wat sommigen me hier hebben aangedaan, zal ik nevernooit vergeten en die lezen hier ook vast mee om te gniffelen over de pech die we momenteel hebben. Maar ik heb voor ogen, dat als we alles rond krijgen, dat we het beter voor elkaar hebben, dan diegenen die behoorlijk over me geroddeld hebben op alleen voor hen leesbare fora. Ik heb besloten om daar echt lak aan te hebben. Dat zij dit doen, laat meer zien, hoe zielig ze zijn en hoe ongelooflijk veel tijd ze over hebben om dit te doen, dan wat mijn te kortkomingen zijn. En tja, dat wist ik al. Ik ben geen heilige... ;) Dus ik leef met je mee en ik hoop dat er voor jou de kous mee af is. Niks vervelender, dan het gevoel hebben dat iemand je in de gaten zit te houden. :(:) Sta er boven meid! Je weet wie je bent en de mensen die er toe doen weten dat ook.

Rowo: Je zal met me eens zijn: 't Zijn net mensen! Met de éne kan je beter door een deur als met een andere hè? Ach, je kan er ook lering uit halen en het is echt zo hoor... Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Volgens mij doe jij gewoon je ding op een manier, die volgens jou de beste is. Ik heb, toen we op huizenjacht waren diverse makelaars gesproken en er waren erbij, waar ik dus nooit zaken mee zal willen doen, maar ook heel prettige mensen, waar goed mee te praten viel. :j Bij elke makelaar realiseer ik me, dat we te maken hebben met iemand, die probeert een boterham te verdienen en die het beste met je voor heeft. Hij wil een huis verkopen, maar als ie zich ook realiseert, dat ie dat huis tzt weer in de verkoop kan nemen als de mensen willen verhuizen, dan kunnen het heel prettige meedenkende mensen zijn.

Manzano: Waar komt je keuken vandaan? Wij waren zaterdag bij 'De Mandemakers Groep' op de logistieke dag... Mss heb ik hem daar al gezien. :+ Er stonden er in elk geval héél erg veel!

Hier begon de makelaar ook heel positief. Tot mijn lief zei: "Je snapt toch wel dat we dit huis gewoon willen slopen? Het gaat ons niet om het huis." Toen werd ie wel tammer. Ook al merkten we wel aan hem, dat hij bepaalde facetten wel mooi vond aan het huis. Dat mag hè? Da's een groot voordeel als je iets moet verkopen. Toen we ons afvroegen of de kelder droog was, ging hij heel voortvarend het trapje af! Om vervolgens in ruim 3 cm water te belanden met zijn keurige schoenen! :') Ik moest alles op alles zetten, om niet in lachen uit te barsten. Later kwam hij met kerst nog even langs met een kleinigheidje. Hij had het netjes willen afwerken bij de notaris ook, alleen besloten we dat net te doen, toen ie met vakantie ging, dus daar was ie niet bij. Ik vond het een keurige vent! We hebben echt met plezier zaken met hem gedaan en ook de verkoper kan het nog steeds prima met hem vinden.
Een andere makelaar heeft ons heel keurig een concept koopakte toegemaild, zodat we de overdracht van onze eigen woning op een voor ons veilige manier konden regelen, zonder voor verrassingen te komen staan. Ook super! Hij had al lang door, dat we het huis wat we met hem zijn gaan kijken, niet zouden kopen. Daar waren we altijd meteen duidelijk in. Maar ook hier heb je er een paar heel gladde bij, maar die kom je ook tegen op andere plekken. Daar hoef je geen makelaar voor te zijn.

Je slaat de spijker op de kop Rowo! Het goede gevoel moet er bij de koper zijn en niet bij de makelaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:38

Nee zeker niet bij Mandemakers...... daar kom ik NOOIT meer :')
Over vervelende verkooptechnieken gesproken :') :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:31

Ik zou zelf denk ook niet bij zo'n grote keukenboer gaan kijken :n Hier in de buurt heb je heel veel kleine keukenboertjes....

Donderdag gaan we weer een huis kijken. Staat niet openbaar te koop en komt het ook niet. Heb het via via gehoord. Huisje is klein, maar een hele grote tuin (iets van 430m2) :D Zal eens ff een fotootje van googlen halen.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:41

Wij hebben hem gekocht bij Bemmel & Kroon. Is geen kleine keukenboer, maar niet zo groot als Mandemakers ed. En iig niet zo agressief en irritant.
Fijne gesprekken gehad en toevallig kent mijn vader de eigenaar, dus dat scheelt ook nog wel iets in prijs O:)

Bij Mandemakers zijn we gewoon 2,5 uur "gekidnapt" ongeveer. Was echt bizar. Uiteindelijk kwamen ze dan eindelijk met een prijs die in 1 minuut ook nog 7.000 omlaag kon :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:49

Spannend Rowo!! Ben benieuwd!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:50

wel een schatje om te zien zo Rowo.

mijn keuken komt vandaag zo goed als af, ben heel benieuwd,

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:06

Wat een schattig huis om te zien, Rowo :j
Ik heb mijn keuken bij Bruijnzeel vandaan. Dit was de enige manier om een keuken voor oplevering erin te krijgen en ik wilde nogal snel verhuizen.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:09

Vandaag gaat bij ons de keuken erin. Ben gewoon zenuwachtig :o
Alles gaat bij ons tot nu toe nl. mis en ben dus als de dood dat er hier ook iets mis gaat........ krassen op de deuren, deuken in m'n vloer etc. etc. := :=
Echt heel erg, I know :o