Nicolletje schreef:Wij hebben NEE gezegd, vond het echt veel te duur. Die makelaar kostte al 5000 euro uiteindelijk.
Maargoed, in deze crisistijd zou je denken dat makelaars wel een extraatje doen om een huis te verkopen en reclame te maken, maar schijnbaar toch niet.
Ik heb bij verkoop van de woning ooit één keer een makelaar meegemaakt. Dat was een heuse hardloper en je weet hoe het spreekwoord dan afloopt hè? Uiteindelijk verkochten we ons huis aan mensen, die het huis al hadden gezien vóór die makelaar in beeld kwam. We hebben het toen netjes afgewerkt en ons aan de afspraken gehouden, maar voor ons stond vast: Wij willen geen makelaars meer. hihi.
Toen gingen ze nog akkoord met een percentage van de opbrengst. Vonden wij ook belachelijk veel. Helemaal als je zag wat ie er voor deed. Ik ben ook zo'n muts die er van uit gaat dat dat 'all-inclusive' is.
Yv: Zo te lezen heb jij ook zo'n hardloper getroffen.
Voor ons is dit ook het eerste huis wat we gekocht hebben via een makelaar. De onze liet ons zien wat we wilden zien en we zijn via de mail wel bestookt met allerhande huizen, maar als ze belden, dan kapten we dat heel snel af. Zowiezo liet ik het mijn lief doen en die is goed thuis in zaken doen. Als zelfstandige had ie al vaker met dat bijltje gehakt. Dan is het kopen van een huis eigenlijk niet veel anders als het kopen van een dure auto of een machine voor het bedrijf. Dat scheelde enorm! Maar ik kan me voorstellen dat ze je tot wanhoop kunnen drijven.
Nicolletje: Ik vermoed, dat degene die zich nu aangesproken voelt snapt wat je bedoelt. Ik volg ook veel en ik heb een behoorlijk goed geheugen. Wat sommigen me hier hebben aangedaan, zal ik nevernooit vergeten en die lezen hier ook vast mee om te gniffelen over de pech die we momenteel hebben. Maar ik heb voor ogen, dat als we alles rond krijgen, dat we het beter voor elkaar hebben, dan diegenen die behoorlijk over me geroddeld hebben op alleen voor hen leesbare fora. Ik heb besloten om daar echt lak aan te hebben. Dat zij dit doen, laat meer zien, hoe zielig ze zijn en hoe ongelooflijk veel tijd ze over hebben om dit te doen, dan wat mijn te kortkomingen zijn. En tja, dat wist ik al. Ik ben geen heilige...
Dus ik leef met je mee en ik hoop dat er voor jou de kous mee af is. Niks vervelender, dan het gevoel hebben dat iemand je in de gaten zit te houden.
Sta er boven meid! Je weet wie je bent en de mensen die er toe doen weten dat ook.
Rowo: Je zal met me eens zijn: 't Zijn net mensen! Met de éne kan je beter door een deur als met een andere hè? Ach, je kan er ook lering uit halen en het is echt zo hoor... Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Volgens mij doe jij gewoon je ding op een manier, die volgens jou de beste is. Ik heb, toen we op huizenjacht waren diverse makelaars gesproken en er waren erbij, waar ik dus nooit zaken mee zal willen doen, maar ook heel prettige mensen, waar goed mee te praten viel.
Bij elke makelaar realiseer ik me, dat we te maken hebben met iemand, die probeert een boterham te verdienen en die het beste met je voor heeft. Hij wil een huis verkopen, maar als ie zich ook realiseert, dat ie dat huis tzt weer in de verkoop kan nemen als de mensen willen verhuizen, dan kunnen het heel prettige meedenkende mensen zijn.
Manzano: Waar komt je keuken vandaan? Wij waren zaterdag bij 'De Mandemakers Groep' op de logistieke dag... Mss heb ik hem daar al gezien.
Er stonden er in elk geval héél erg veel!
Hier begon de makelaar ook heel positief. Tot mijn lief zei: "Je snapt toch wel dat we dit huis gewoon willen slopen? Het gaat ons niet om het huis." Toen werd ie wel tammer. Ook al merkten we wel aan hem, dat hij bepaalde facetten wel mooi vond aan het huis. Dat mag hè? Da's een groot voordeel als je iets moet verkopen. Toen we ons afvroegen of de kelder droog was, ging hij heel voortvarend het trapje af! Om vervolgens in ruim 3 cm water te belanden met zijn keurige schoenen!
Ik moest alles op alles zetten, om niet in lachen uit te barsten. Later kwam hij met kerst nog even langs met een kleinigheidje. Hij had het netjes willen afwerken bij de notaris ook, alleen besloten we dat net te doen, toen ie met vakantie ging, dus daar was ie niet bij. Ik vond het een keurige vent! We hebben echt met plezier zaken met hem gedaan en ook de verkoper kan het nog steeds prima met hem vinden.
Een andere makelaar heeft ons heel keurig een concept koopakte toegemaild, zodat we de overdracht van onze eigen woning op een voor ons veilige manier konden regelen, zonder voor verrassingen te komen staan. Ook super! Hij had al lang door, dat we het huis wat we met hem zijn gaan kijken, niet zouden kopen. Daar waren we altijd meteen duidelijk in. Maar ook hier heb je er een paar heel gladde bij, maar die kom je ook tegen op andere plekken. Daar hoef je geen makelaar voor te zijn.
Je slaat de spijker op de kop Rowo! Het goede gevoel moet er bij de koper zijn en niet bij de makelaar.