Sanet schreef:Kunnen we weer gewoon terug naar de bespaar tips, die vond ik best wel interessant.
Dat dus!
Jullie zijn inmiddels toch vaak genoeg gewaarschuwd om er geen politiek topic van te maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Mee eens. Met klagen, de politiek veroordelen of zelfs gewoon zulke artikelen delen in dit topic schiet niemand wat op.
Zelfs als er meer maatregelen zouden komen moet je alsnog zelf bezuinigen en besparen, want het zal altijd duurder blijven.
Ik ben nu meer op aan het letten dat ik in het daltarief bepaalde dingen aanzet. Hoewel ik dat ook lastig vind, want sommige dingen zet ik liever niet 's nachts aan. De ene heeft geen timer, dus dan word ik midden in de nacht wakker van het gepiep en de ander heb ik ruzie met de timer. Die geeft aan 'klaar in x uur' maar dat klopt nooitis altijd eerder klaar en gaat dan ook piepen, dus weer wakker. Maar gelukkig valt weekend er ook onder, dus sommige dingen doe ik alleen in het weekend.
MyWishMax schreef:Heel stom,maat de wasmachine durf ik wel aan. Maar droger idd ook niet. Vooral niet omdat de rookmelder bij de voordeur zit en de apparaten bij de achterdeur. Heb altijd het idee dat zodra die melder afgaat het al te laat is door de afstand en deur die er tussen zit?
De wasmachine zet ik qua timer als het moet met einde op de tijd dat ik toch al wakker ben, maar ja dan is hij daarvoor wel bezig? Dus ik probeer overdag te wassen in het weekend. Droger ben ik nog panischer mee (en die is met warme weer niet lekker, maar heb ik wel nodig haha). Droger piept ook niet en is makkelijker aan te zetten dus 's nachts, maar dat doe ik nooit.
MyWishMax schreef:Het enige wat in de droger gaat is beddengoed en handdoeken. Beddengoed kan ik nergens anders drogen en handdoeken worden te hard en daar kan huid niet tegen (ziekte en gedeelte medicatie). Ik gebruik hem dus zo weinig dat het niet de grootste kostenpost is.
In de zomer kan beddengoed nog buiten, in najaar en winter niet en in huis is het in de winter sowieso al lastig om was droog te krijgen, maar zou ook niet weten waar. Buiten heb ik 's zomers geprobeerd, maar elke keer vogelpoep erop is duurder omdat het telkens opnieuw gewassen moet worden. (Plus dat het vreselijk onhandig was, want ook daar niet echt de ruimte om het goed op te kunnen hangen en zelf nog te kunnen lopen of zitten)
Dus stukje comfort en besparing voor mijn energie gaar dan boven die kleine besparing op energiekosten. Want 1 keer per week / 2 weken valt mee. Komt op 100 tot 150 euro per jaar.
prompter schreef:Inderdaad, wel vaste contracten voor klanten afgesloten, maar niet voor de gasinkoop. Ik zie hier veel de wasdroger langs komen. Die vreet stroom. Met dit weer kun je de was toch prima buiten drogen?
prompter schreef:Inderdaad, wel vaste contracten voor klanten afgesloten, maar niet voor de gasinkoop. Ik zie hier veel de wasdroger langs komen. Die vreet stroom. Met dit weer kun je de was toch prima buiten drogen?
Spenk schreef:Tip voor handdoeken. Als ik ze 10 minuten in de droger doe en daarna op wasrek hang heb ik ze gewoon zacht! Net als helemaal in de droger.
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Heel stom,maat de wasmachine durf ik wel aan. Maar droger idd ook niet. Vooral niet omdat de rookmelder bij de voordeur zit en de apparaten bij de achterdeur. Heb altijd het idee dat zodra die melder afgaat het al te laat is door de afstand en deur die er tussen zit?
De wasmachine zet ik qua timer als het moet met einde op de tijd dat ik toch al wakker ben, maar ja dan is hij daarvoor wel bezig? Dus ik probeer overdag te wassen in het weekend. Droger ben ik nog panischer mee (en die is met warme weer niet lekker, maar heb ik wel nodig haha). Droger piept ook niet en is makkelijker aan te zetten dus 's nachts, maar dat doe ik nooit.
Bij de Action kan je voor een paar € een losse rookmelder kopen. Als je deze nou eens vlak boven de droger hangt, zeg metertje ervandaan, dan gaat ie niet af tijdens normaal drogen (zeker niet bij een moderne warmtepomp droger) en krijg je bij problemen wél direct een bak herrie.
MyWishMax schreef:mvdende schreef:
Bij de Action kan je voor een paar € een losse rookmelder kopen. Als je deze nou eens vlak boven de droger hangt, zeg metertje ervandaan, dan gaat ie niet af tijdens normaal drogen (zeker niet bij een moderne warmtepomp droger) en krijg je bij problemen wél direct een bak herrie.
Dat kan niet, zit te dicht bij kookplaat en zulke dingen. Mijn wasmachine, droger en vaatwasser zitten in de keuken. Daar dichtbij een rookmelder wordt afgeraden, heb ook geen werkende afzuigkap. Dan gaat die te vaak af.
Spenk, ga ik eens proberen! Dat is wel heel slim! Want helemaal zonder is echt te hard, zelfs met wasverzachter. Krijg ik echt last van, maar ik ben daar jammer genoeg ook overgevoelig voor.
Beddengoed past hier niet over de deurMijn deuren zijn te klein of beddengoed te groot. Kleding heb ik nooit in de droger gedaan, dat vind ik zonde haha.