Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:11

Ja, was eigenlijk nog vervelender dat tie mn ouders Corona heeft gegeven.
Die waren namelijk toen ook steeds in t huis bezig. Achja, ze zijn er gelukkig goed vanaf gekomen.

Totaal had hij 167m2 berekend. Wij hebben t nagerekend en kwamen veel hoger uit, maar hij had een tarief gemaakt op zijn berekening. Vond €2200,- een hele nette prijs inclusief materiaal en btw.

Mn vriend is nog niet zo overtuigd van t "kamperen", maarja die heeft geen keuze.

Sommige snappen de keuze ook nog niet van de mobiele badkamer, maar 4 weken lang, elke dag voor of uit je werk bij iemand langs gaan om te douchen kost gewoon norm veel stress, geregel en tijd wat we dan beter in kunnen zetten voor de verbouwing.

De badkamer en het toilet gaat mijn vader doen. We gaan kijken of we wel iemand kunnen vinden die m mee kan helpen. Mijn vriend heeft helaas echt 2 linkerhanden en hoe graag tie ook wil helpen, heeft mn vader liever dat tie iets anders gaat doen in de tussentijd... :') :+ :7

MarjanB

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:17

Wij hebben maanden de mobile badkamer gehad en echt zo fijn! Vooral als je aan het klussen bent. Moet je onder de zooi de auto in en dan ergens douchen en alles wit achterlaten :+ dat ding was zo fijn!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:20

Mars schreef:
Roze muren en engelen, dat maakt nieuwsgierig :))

We hebben dinsdag overdracht, en dit is de huidige staat (hal, wc en badkamer op de foto's):

Afbeelding

Afbeelding

De rest van het huis heeft ook overal een roze tintje, zelfs de ramen zijn een beetje roze-achtig :')
Moet nog best wat gebeuren, maar bouwtechnisch is het huis gelukkig prima in orde. Wel veel stress, mijn vriendin is eind november uitgerekend en we willen het liefst eind december al over :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:26

O wauw dat is echt heeeel zoet!!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:30

Vraag over pvc vloer…

Ik heb in heel het huis pvc laten leggen en zo ook in de woonkeuken.
Ligt er nu goede 3 maanden en en ben er helemaal niet zo tevreden over. Wat krast het enorm snel!

In een woonkeuken worst natuurlijk behoorlijk wat met stoelen geschoven en ondanks vilten dopjes eronder heb ik echt al veel krassen over de grond.
Valt anderen vast niet op, maar mij wel als ik aan het poetsen en dweilen ben.

Echt een rete dure vloer, maar als ik dit zo zie had ik liever een houtlook tegel laten leggen of laminaat.

Anderen ook deze ervaring?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:16

Ik hoor het veel daarom gaan wij toch voor keramische tegels. zonde zeg

Wow dat is erg roze. Mooi pastel Haha.

Wij hebben net de keuken definitief gemaakt.
Afbeelding

Dit is onze zelf gefrabiceerde nooddouche:

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:57

PSvanLot schreef:
Vraag over pvc vloer…

Ik heb in heel het huis pvc laten leggen en zo ook in de woonkeuken.
Ligt er nu goede 3 maanden en en ben er helemaal niet zo tevreden over. Wat krast het enorm snel!

In een woonkeuken worst natuurlijk behoorlijk wat met stoelen geschoven en ondanks vilten dopjes eronder heb ik echt al veel krassen over de grond.
Valt anderen vast niet op, maar mij wel als ik aan het poetsen en dweilen ben.

Echt een rete dure vloer, maar als ik dit zo zie had ik liever een houtlook tegel laten leggen of laminaat.

Ah balen zeg, welk merk vloer heb je? Ik heb hier staaltjes Floorify liggen volgens mij is dat ook pvc? Maar daar krijg ik zelfs met t vleesmes geen krassen in.

Theadora: tandjes zeg dat is zoet!! Hahaha de vorige bewoners hadden in ieder geval wel een kleurrijke smaak :))

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:31

Ik lees idd ook veel over dat pvc enorm krast. Ik heb een hond met flinke nagels en werd bij de vloerenboer ervoor gewaarschuwd + dat ik het steeds vaker lees. Wij hebben daarom nu voor laminaat gekozen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:36

theadora99 schreef:
Mars schreef:
Roze muren en engelen, dat maakt nieuwsgierig :))

We hebben dinsdag overdracht, en dit is de huidige staat (hal, wc en badkamer op de foto's):

[ [url=m/G1Db03.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PHUGQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rest van het huis heeft ook overal een roze tintje, zelfs de ramen zijn een beetje roze-achtig :')
Moet nog best wat gebeuren, maar bouwtechnisch is het huis gelukkig prima in orde. Wel veel stress, mijn vriendin is eind november uitgerekend en we willen het liefst eind december al over :=

Oh, dit vind ik best hilarisch, zou 't zelf alleen ook niet moeten :)) .

Hier gaat alles best soepel, alleen is het geld op... Helaas. Belastingsaanslag van 8000 euro hoger dan berekend (door een accountant >;) ) dus nu is het bye bye spaargeld.
We hadden 10K buffer en nu dus niet meer :'). Gelukkig is alles leefbaar en ook best netjes nu :j . Januari de zonnepanelen erop, en dan in April de kozijnen en dan is het echt wel een redelijk modern en goed onderhouden huis. Plinten is het enige waarop we vastlopen. Verassend duur die dingen, of oncoulant doordat ze zo lang zijn (als je ze ook zelf gaat schuren/schilderen etc. wat onze eerste plan was). Dus dat is er bij ingeschoten maar wil ik wel nog heel graag snel doen. Zullen we alleen met onze huidige budget voor moeten sparen.

Wij hebben ons hele huis laten stuccen, maar wij hadden een vrij dure stuccadoor omdat we dat meer vertrouwden (t.o.v. louche poolse bedrijven/handelaren). Nou, niet per se terecht, een eventuele volgende keer gaan we toch maar voor een paar Polen erin als die goede reviews hebben. Waren 5K kwijt en meneer kwam de helft van de tijd niet opdagen en het resultaat is acceptabel maar niet zondermeer fantastisch. Wel een vriendelijke gozer, maar had liever meer geld over gehouden en nettere muren :)) .

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 15:05

Theadora wat een huis zeg :')

PSvanLot schreef:

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:44

overigens wel benieuwd waarom mensen voor een PVC vloer kiezen.

Ik vind het er vrijwel hetzelfde uitzien als laminaat (in combinatie met vinyl), maar dan heel veel duurder. 't is dus voor ons eigenlijk niet eens een overweging geweest en snapte ook niet zo goed dat 't redelijk populair is. Al heb ik misschien nooit "echt" mooie pvc gezien, hoor :D Maar vroegen ons af of er nog andere redenen waren!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:01

Wij hebben voor beneden laminaat en voor boven pvc.
Geen reden voor, anders dan dat wij het mooie vloeren vinden.
We gaan eerst de badkamer en toilet aanpakken, waarna de dakkapellen worden gedaan met zonnepanelen. Pas daarna wil ik een vloer kiezen voor op de zolder.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:03

Menino schreef:

Ik vind het er vrijwel hetzelfde uitzien als laminaat (in combinatie met vinyl), maar dan heel veel duurder. 't is dus voor ons eigenlijk niet eens een overweging geweest en snapte ook niet zo goed dat 't redelijk populair is. Al heb ik misschien nooit "echt" mooie pvc gezien, hoor :D Maar vroegen ons af of er nog andere redenen waren!

Wij willen in ons nieuwe huis ook voor pvc gaan (click-pvc met geïntegreerde ondervloer). Belangrijkste redenen hiervoor is dat het makkelijker de warmte van vloerverwarming doorlaat dan laminaat. Daarnaast is het wat minder gehorig dan laminaat als je erop loopt (of als je kinderen hebt die erop spelen).
De krassen lazen we online dat dat van zand/steen kan komen. Wij lopen altijd op sokken/sloffen, dus dat scheelt al een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:06

jooproo schreef:
Menino schreef:

Wij willen in ons nieuwe huis ook voor pvc gaan (click-pvc met geïntegreerde ondervloer). Belangrijkste redenen hiervoor is dat het makkelijker de warmte van vloerverwarming doorlaat dan laminaat. Daarnaast is het wat minder gehorig dan laminaat als je erop loopt (of als je kinderen hebt die erop spelen).
De krassen lazen we online dat dat van zand/steen kan komen. Wij lopen altijd op sokken/sloffen, dus dat scheelt al een hoop.

Ah! Dat is in deze tijden wel een goed argument ja :j .

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 08:16

Omdat laminaat bij de minste waterschade naar de klote is en pvc niet. In onze vorige woning is de vaatwasser een keer kapot gegaan. Resultaat: vloer nat geworden, trekt krom en gaat omhoog staan. Beneden hadden we het gelijmd, dus een paar planken vervangen ging niet meer.
Boven lekte de cv ketel een beetje. Resultaat: laminaat op 1 slaapkamer en de overloop naar de knoppen. Daar waren de planken niet gelijmd, dus dat hebben we wel kunnen vervangen.
Nadat we hebben gezien hoe weinig water veel schade veroorzaakt kiezen wij nooit meer voor laminaat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:39

Daar heb je toch een verzekering voor?

Ik heb ook wel eens flinke schade gehad aan het laminaat. Maar ik heb daar helemaal geen kosten aan gehad om gerepareerd te krijgen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:28

Het gaat me niet om de kosten, het gaat me om het gedoe.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:49

Hadden wij idd ook. Keurig betaald door de verzekering maar laminaat was veranderd en dus kleur verschil.

We zitten inmiddels op wespennest nummer 8.
Afbeelding

Afbeelding

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:37

Mocht iemand nog tips hebben voor het sneller laten drogen van stucwerk... :')
De radiatoren liggen eraf, omdat we daar achter ook alles strak wilden maken.
Dus deze kunnen we helaas niet aanzetten.
We hebben wel een elektrisch kacheltje, maar die verwarmt alleen maar en maakt de ruimte niet minder vochtig.

We hebben via marktplaats een bouwdroger gekocht, deze gaan we morgen ophalen en proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:41

Oh dat laatste wilde ik inderdaad noemen :j Zo'n bouwdroger icm radiatoren of elektrische kachels is wel het beste toch?

Ok, wij gaan niet zo hard als jullie omdat we alles zelf doen en fulltime werken, maar we zijn weer een stapje verder op de bovenverdieping :):)

Het dak is nu volledig geisoleerd, dat hoeft alleen nog gestuct te worden, maar dat doen we pas als we de wandjes voor de slaapkamers hebben geplaatst.
Nu zijn we een heel eind onderweg met de gevelisolatie. Deze hebben we grotendeels op maat gemaakt, maar gaan we pas plakken als de vensterbanken op hun plek zitten. Die hangen nu te drogen (olie).
Nieuwe eikenhouten vensterbanken, super blij mee <3
Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:44

Lekker bezig.
Hoeft niet snel als het maar goed gaat toch.

Chanelle, idd bouw droger en geduld.

Hier is het puntdak van de aanbouw eraf en het dak van het huis weer aangeheeld.
Volgende stap is de aanbouw verder slopen. Klein deel moet blijven staan ivm de kelder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel ongelukje gehad gisteren met de koevoet.

Afbeelding

Wij doen ook bijna alles zelf.
Vriend nog tot januari vrij.
Ik ben de laatste drie weken van december vrij.
Wel nog de paarden, kippen, honden, baby.
Januari februari moet ik fulltime werken, daarna ga ik naar 24 of 28 maar start ik in april wel met een opleiding.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 07:07

Hier druppelt alle materiaal stilaan binnen. Maandag de warmtepomop binnengekomen. We zouden hem eerst via een installateur bestellen maar zelfs najaar 2023 kon hij niet garanderen dat hij er zou zijn. Dat zou betekenen een jaar lang geen warm water en verwarming. Nu zelf besteld en al geleverd. Gisteren begonnen met de zonnepannelen (al wachten we ook nog op de omvormer). Alle hout is besteld, dat komt eind december en januari starten we dan echt. Voor die tijd nog een hoop voorbereidingswerk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 07:37

Renee1991: op jullie eigen tempo komen jullie er ook wel toch? Prachtige ruimte zo met die balken!

Horsii: zo dat zijn flinke veranderingen! Flink aanpoten zo met alle balletjes die je hoog moet houden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:59

Jeetje zo'n lange levertijd. Krijg je nu je zelf besteld heb wel subsidie dan?

Mars, ja maar voor een goed doel.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:18

Mobiele badkamer lijkt me ook ideaal, we hebben nu het geluk dat ze eerst beneden een nieuwe bouwen, en pas erna slopen we de oude boven.
Mooi roze theodora;).
Mm wij krijgen ook pvc, mijn ouders hebben het ook en die hebben geen last van krassen.
Wij kiezen voor pvc ivm de vloerverwarming, we hebben nu parket, maar dat gaat er uit en dan wordt er eerst vloerverwarming geïnstalleerd.
Woh wat een hoop wespennesten horsi. En wat een werk zeg!
Wordt wel netjes zo Renee.
En werkt de bouwdroger naar wens?
Bizar dan zo'n lange levertijd Cemlys.

Hier gaat het ook lekker door. Elke dag 2 bouwvakkers bezig.
Buiten zijn ze klaar, pui heeft helaas wel vertraging dus we hebben een noodwand en over 2,5 week komt de pui.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week is de tijdelijke tussenwand weggegaan, en op de plek van de pui is de noodwand gezet.
Afbeelding