Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:42

Mijn 2 kattenheren zijn 18 en 13, en het is nu de jongste die dus in behandeling is. Ze hebben nooit wat gemankeerd dus ik gok maar dat hij nu zo even wat schade gaat inhalen haha.

@idinn: ik heb al verschillende dekjes verkocht en te koop staan, omdat ik er al veel had en wou inkrimpen. Of omdat ze niet lekker liggen onder mijn huidige zadels. Wat ik nu nog heb is wel degelijk in gebruik en wordt regelmatig meegenomen naar stal. Bandages heb ik 1 paar van, meer om als windel te kunnen gebruiken indien eens nodig voor een verband ofzo.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:11

VanHuisUit schreef:
@idinn dat is tof van je werkgever +:)+
@Varekaj :oo dure kat maar wat fijn dat ze het weer goed doet +:)+
Ik heb de sterilisatie van de honden nog ff uitgesteld, ze zijn net loops geworden :+ kan ik nog weer een half jaartje nadenken .... is echt dure grap (600 Euro per hond zo ongeveer).

Gaan ze dan nog meer doen? :wow:

Wat een geld.

Ik weet niet hoe trouw je bent aan deze da, maar de prijzen kunnen enorm verschillen.

Het zou fijn zijn als ze de prijzen voor de meest gangbare behandelingen gewoon online zouden zetten.

Ik heb een aantal da’s in de omgeving gebeld en gevraagd wat het zou kosten per poes en wat er bij in zat (medicatie, hesje/cone).

Het verschil tussen de duurste en de goedkoopste was bijna 200 euro per poes.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:13

Wow dat is wel heel fors aan de prijs. Ik zou eens wat prijsopgaven doen bij andere dierenartsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:59

Ik heb geen idee wat het kost, dat is hier echt al heel wat jaren geleden. En toen was dat bij de da's in de regio eigenlijk heel conform qua prijzen.
Poes zette hier net even zijn nagels vlakbij de edele delen van vriend, door zijn Pyjamabroek. Dat zou pas een goedkope sterilisatie/castratie geweest zijn _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 22:02

OMG :+

Dit zijn hele normale prijzen hoor. Heb twee flinke honden, kleinere honden is wel wat goedkoper. Castratie is veel goedkoper. Het zit 'm vooral in de narcose heb ik begrepen, vandaar ook de prijsverschillen per grootte van de hond. Had ik maar een Chihuahua :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:15

Ik heb wel eens in de wachtkamer gezeten met een stel met twee fretten en een hond die 100km verderop woonde. Het prijsverschil was zo groot al voor de checkups, dat ze het benzinegeld er makkelijk uit haalden :o. Dus misschien toch de moeite waard mocht je willen reizen >;).
Was destijds in Den Bosch en het koppel kwam uit Amsterdam.

Ik lees verder rustig mee met jullie tips en tricks. Grip krijgen is hier nog moeilijk, maar wordt wel langzaamaan beter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:41

VanHuisUit schreef:
:') vaccineren :P geweldig Prairy ik hou ervan :))

Dat is fijn purny +:)+

Ik zit even in een zwakke fase vwb het besparen en sparen. Net een paar dagen Vlieland geboekt }:0 het is natuurlijk vreselijk maar vind dat ik daar ondertussen zo erg aan toe ben :o en ik heb in mijn achterhoofd dat er een zorgbonus komt... (wat ik niet eerlijk vind omdat ik vind dat iedereen ondertussen gewoon een bonus verdient).

Ach gewoon van genieten! En niet schuldig voelen over die bonus. Mijn ervaring is dat wat iemand verdient maar zelden te maken heeft met wat iemand echt verdient. Je moet echt pakken wat je krijgt en kunt krijgen (maar nooit over de rug van een ander). Sinds ik het zo doe, is mijn loon altijd heel goed geëvolueerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:21

OleJon schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik ben heel bang dat de versoepelingen van hele korte duur zijn.

Domper: Onze badkamer valt wel een stuk duurder uit dan begroot, en dan hebben we al concessies gedaan. Slopen gaan we zelf doen, dus dat bespaart 1000 euro, maar zo'n bak huren kost zo'n 400 euro en omdat alle tegels eruit moeten, moet er ook gestuukt worden.

Niemand in de buurt met een kar?
En dan zelf naar het stort brengen

Nee helaas niet. Dan zouden we een aanhanger moeten huren kost ook geld natuurlijk, maar ik denk niet dat ik mijn man zo ver krijg om en alles te slopen en alles zelf weg te brengen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:58

Ik wacht met smart op m’n extraatje van ome Duo :+. Ik heb net dat soort dingen echt geen geduld _O- .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:03

Wat krijg je van duo? Ik ken alleen maar lenen of betalen whaha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:17

PSvanLot schreef:

Haha ik ben afgestudeerd in Corona tijd dus die studenten krijgen een compensatie. Mag ook wel, heb ze door Corona al genoeg gesponsord :') . Had vertraging met afstuderen door Corona, dus half jaar extra schoolgeld betalen. Altijd erg fijn :roll: .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:29

a op die manier! Dat is inderdaad wel lekker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:21

En nog meer feest! Ik krijg 11 cent terug van Amazon

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:23

Es_ther schreef:
PSvanLot schreef:

Haha ik ben afgestudeerd in Corona tijd dus die studenten krijgen een compensatie. Mag ook wel, heb ze door Corona al genoeg gesponsord :') . Had vertraging met afstuderen door Corona, dus half jaar extra schoolgeld betalen. Altijd erg fijn :roll: .

Heb jij hem nog niet binnen? Ik ben 28 februari uitgeschreven en heb het vorige week vrijdag al mogen ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:24

purny schreef:
En nog meer feest! Ik krijg 11 cent terug van Amazon

Joepie!
Ik kreeg pas 7 cent terug van mijn autoverzekering *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:31

Nop.. ik had een jaar geen stufi/lening dus moest m’n rekening nummer doorgeven. Dus netjes gedaan maar nog niks binnen. Moet wel binnen komen volgens DUO meneer aan de telefoon.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:38

Ik wacht op mijn belastingteruggave. Geen idee wanneer die komt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:53

Hier ook :j Eerdere jaren kreeg ik eerst nog een brief waarin staat hoeveel je terug krijgt, en dan duurde het ook nog een tijdje voordat het op mijn rekening stond. De brief heb ik nog niet gekregen nu, dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben.

Edit, vorig jaar stond de teruggave begin Juli pas op mijn rekening.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:58

11 juni 2020, 12 juni 2019, 8 juni 2018 zie ik. Gok dat ik het dit jaar weer rond 12 juni ga krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:59

Wij kregen het de afgelopen jaren ook in juni inderdaad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:00

Voor 1 april aangifte is voor 1 juli uitbetalen geloof ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:01

In België is het veeeeeeeeeel langer wachten. Je moet het voor 1 juli invullen en ergens tussen november en maart heb je je geld dan terug :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:06

Ah ja, vorig jaar had ik nog een erg slechte boekhouder die de aangiftes altijd te laat verstuurde, dus dan zal het hier nu ook wel in Juni binnen komen.

Poes, jee dat is wel heel lang wachten!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:22

poes schreef:
In België is het veeeeeeeeeel langer wachten. Je moet het voor 1 juli invullen en ergens tussen november en maart heb je je geld dan terug :D

Dan ben je het al bijna weer vergeten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:28

Ik krijg ook geld terug voor de verandering. Hoeveel mijn man moet bijbetalen gaan we het even niet over hebben :+