Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

TheaD schreef:Emj_23: Dank je welDe boeken vervelen mij nooit heb ze al tientallen keren gelezen. Nu ben ik bezig in Anne of green gables ook een heerlijk boek
.
en prachtig behangpapier !
Het went snel dat je niet zoveel licht hebt. Als we een keer ergens op visite zijn vind het vele licht meestal maar vervelend
maar afhankelijk wat ik aan het naaien ben heb ik genoeg licht. Hele delicate of preciese dingen laat ik liggen tot ik daglicht heb 
Leuk om te horen dat je de peertjes lekker vind 
Dat ga ik binnenkort een keer proberen te maken
Maar hoe meer we ons leven vorm geven, hoe beter het voelt. Moeilijk om het te verwoorden....
Mmm, lekker nog een paar bonus paprika´s
en succes met je opgestuurde taart, ik zie graag de foto´s van het eind reslutaat voorbij komen
JeanneV schreef:8500 klinkt niet duur maar bedenk eens wat een vodka stokerij kost om te bouwen... en de behandeling van je winter depressie en je alcohol verslaving...
. Ik zou er ook niet gelukkig worden vanwege de donkere dagen maar het is er prachtig qua natuur!
Het noorden moet je passen maar om te zeggen dat iedereen daar depressief is of een alcoholist, vind ik eerlijk gezegt niet zo netjes om dat te schrijven. Ik denk dat Zweden met zijn strenge alcoholbeleid een voorbeeld kan zijn voor Nederland. Mijn beleving is dat Zweden weining of niets drinken en daardoor een stuk gezelliger zijn.
Nu in het najaar zie je de dagen gewoon donkerder worden, in een week gaat er zo´n half uur daglicht af maar straks na januarie zie je de dagen weer lengen
jeetje77 schreef:Ik zou ook heel graag willen, ben ml aan het bewerken.... Maar moet eerst ook echt wel de taal leren. Werk schijn ik er als (psychiatrisch) verpleegkundige wel te kunnen vinden.
Maar de taal is heel belangrijk, jonger spreken meestal wel goed Engels maar vooral de ouderen die op het platteland wonen spreken alleen maar Zweeds. Ik ben al jaren voordat we emigreerden begonnen met het lenen van zweeds talige boeken bij de bibliotheek die ik las met het Nederlandse boek ernaast. Ik vond het een goede methode om de taal te leren.