8nnemiek schreef:Die cubic kacheltjes zijn ook gaaf ja! Ik vind ze vooral ook leuk als je er op kan koken, dat lijkt me zo fijn!
Yavanna, gaaf dat je het bijna volledig red met de zonnepanelen! Hoeveel Wp heb je erop liggen?
Een beetje rekenen en opletten wat er aan staat vind ik ook helemaal niet erg.
Victron is echt fijn ja. Hier staan de Quatro 5000W lader/omvormer op de verlanglijst, maar dat zal nog wel even duren.
We hebben op de solar arch plek voor twee panelen, maar dat zijn nu oude, kleine paneeltjes van 100 Wp per stuk, dus dat doet nog niet veel. Genoeg voor de koelkast, maar eigenlijk al wat weinig om de accu van het hydraulisch systeem vol te houden.
Maar het plan is om er twee grotere panelen op te leggen, en dan een constructie met twee extra panelen eronder die je uit kan schuiven als je voor anker ligt.
Ik heb er 4 die al op Juf lagen die zijn 1060 wp en nu nog 2 Victron panelen samen 600 wp. Dus 1660 Wp in totaal.. en as we speak, laad ik nu met omvormer aan, tel die ligt te laden, koelkast die draait, 7 Ah. Is niet veel, maar het is hier weinig zon. Ik heb een combi, een quattro 24/5000/120 uit mijn hoofd met scheidingstrafo. Een mppt 109/50 en een mppt 100/30
Is zo’n windmolentje ook niks voor jullie, ik weet dat die echt ook een hoog rendement hebben.
Maar ik kan echt alleen maar aanraden, investeer erin, Victron panelen zijn gelukkig niet meer zo duur en het gemak wat je er van hebt is enorm..
En het rekenen, ik vind t leuk, als ik zo zin heb in een kroketje, kan ik mijn airfryer aanzetten
En idd, komen een paar dagen met lekkere temperaturen aan, dus lekker genieten op de Oosterschelde, doen Juf en ik het op de Plas