Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:38

Marktplaats. Heb vanmiddag een van kartel langs zien komen. Zal even kijken of ik het terug kan vinden.

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:20

Jaaa ons huis is bewoonbaar, op de shutters en eettafel na dan :+

Kamer van onze dochter wil ik graag met jullie delen, we zijn er zo trots op <3
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:22

Oooh wat een lieve kamer <3

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:25

Wauw super mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:33

Mooi zeg! Fijne, rustige sfeer :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:39

Wauw wat mooi BloemBloem <3 ziet er heel lieflijk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:37

waxmeltsenzo schreef:
mirim schreef:
Wij hebben ervaring met kattennagels in zowel leer, nepleer en geperst stof wat op leer lijkt.
Het laatste bevalt goed.
Onze kat haalt niet echt, maar wil nog wel eens door een hond chterna gezeten worden en heist zich dan al rennend op aan stoel of bank.
In leer krijg je krassen die je niet wegpoetst. De nagels gaan er te diep in en maken het leer stuk.
Nepleer is helemaal een drama, dat is in no time niet meer om aan te zien.
In de geperste stof zie je niets!

Ik lees deze nu.
Gepersde stof? Ik ken het niet geloof ik ben benieuwd.
Onze kat werkt zichzelf aan de achterkant klimmend omhoog en heeft de banken als spring, klauter en krab object gebruikt ondanks twee krabpalen, die natuurlijk nog helemaal intakt zijn.

Als de banken tegen de muur kunnen staan dan kunnen ze niet meer op die manier de banken te grazen nemen dat scheelt al heel veel, vandaar dat ik het dan ook wel weet durf te proberen. Ook mogen ze al een tijdje niet meer in de woonkamer als ik er niet ben, ook al hebben de baken al te een te lijden gehad maar zo weten we dat dat al enorm scheelt. Dat willen we doorzetten als we verhuizen. Als ik er ben is het gezellig en mogen ze op de slaapkamer na overal komen. Sindsdien hebben ze verder niks meer gesloopt. Maar omdat er in een onoplettend moment zo een haal in de bank zit wil ik toch een goede bank zeg maar.

Ik plaatste dat een paar post geleden ook al. Je kunt over dat geperste stof grof je nagels trekken en dan nog geen kras te zien. Met 2 wilde poezen na 1,5 jaar nog geen krasje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:07

Waar vind je zulke banken kan ik even kijken, ik heb denk ovér de Posts heen gelezen, sorry daarvoor.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:09

Ik weet niet wat de officiële benaming is van de geperste stof.
Maar het ziet er uit als geborsteld leer, maar is dus synthetisch.
We hebben er twee stoelen van en deze blijven supermooi. Ook de teckels klauteren er graag op, maar je ziet er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:30

waxmeltsenzo schreef:
Waar vind je zulke banken kan ik even kijken, ik heb denk ovér de Posts heen gelezen, sorry daarvoor.

Bij Pronto hebben wij heb gekocht.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:04

Hebben jullie een link van een bank met de stof zeg maar.
Ik denk dat bij verschillende winkels je wel allerlei stoffen kunt kiezen maar ik heb Nijmegen idee van hoe het eruit ziet enz.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:08

Klinkt een beetje als wat wij gekocht hebben. Wij hebben er een van budget home store met stofje alladin dacht ik. Lijkt leerachtig maar is het niet. Krassen zie je er gelukkig nauwelijks op want de bank is de eerste week flink als krabpaal gebruikt :(
Een heel heel heel groot nadeel vind ik wel dat het ding wel statisch lijkt. Zelfs na stofzuigen is de bank hariger dan de katten zelf....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:12

Stille meelezer hier! Wij hebben ook een bank van de stof besteld. Het heeft een leren onderkant en er zit een laagje stof op. Bewust voor kat en kind.

Pronto maar ook profijt (zusterondernemingen) verkopen deze.

Als dat tenminste hetzelfde is hoor!
Hij vertelde ons dat het de kracht heeft van leer maar de schoonmaakmogelijkheid van stof. Wij hebben er 5 jaar garantie bijgekocht. De bank wordt dan geïmpregneerd.

Het lijkt op pilotenleer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:07

Ik heb gisteren een joekel van een stoffen bank binnen gekregen, ondanks kat en kind gaat dat prima. We hadden hiervoor ook een stoffen bank :-)
Zelf, maar dat is natuurlijk persoonlijk vind stof een warmere uitstraling geven.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:31

Cardy ik denk dat het een heel goed idee is om die muur weg te halen, kun je ook veel meer met mensen praten als je aan het koken bent.
Ik vind zelf kurk erg mooi en sfeer vol, ook een mooi natuurlijk en milieubewust product, maar goed ik hou ook van kurk haha.
Je hebt ook gewoon kurk vloeren met laminaat er op, dus gewoon een hout look.
Ik vind bijvoorbeeld dit zelf mooi
Afbeelding
Afbeelding
Wil zelf graag een donkere vloer maar daar kan ik geen voorbeeld van vinden.

Kentaro bedankt voor de links! Hebben we zeker wat aan. Ik vind zelf piloten leer ook warmer zitten, het wordt ook niet zo 'koud' als normaal leer.

Waxmeltsenzo wat vervelend snap dat je daar echt van baalt als je er flink wat geld aan uit geeft :\

Super leuk Seline die eethoek! Ik zou zelf alleen voor een bankje met een rugleuning gaan omdat ik het anders super vervelend vind zitten. Volgens mij heeft iemand hier een tijd terug ook een hele mooie gekocht? Weet alleen niet meer wie :=

Bloem bloem, wat voor shutters hebben jullie? Ik vind het vaak allemaal net niet, dus hier nog op zoektocht.
Wat fijn dat jullie over zijn! En wat mooi je dochters kamer! Dat ornament op het bed is echt geweldig!

Voor de mensen op bankzoektocht, wij zijn gister naar de seats and sofa's geweest omdat deze bank in de folder stond
Afbeelding
Dachten al dat het nooit echt leer kon zijn voor die prijs. En dat was ook zo voor die prijs is het een 2-zits bank (wel een ruime) van kunstleer. Voor ons niet wat we zochten maar zag er zeker ook prima uit!
Verder hebben we uiteindelijk wel de prijs van de echte leren bank + hocker wat normaal 1700 zou zijn naar 850 euro gekregen. Dus misschien een tip voor jullie?
We hebben 'm zelf uiteindelijk niet gedaan omdat we toch eerst de kosten van de verbouwing willen doen en daarna verder zien.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:35

Zijn er nog meer mensen die de kosten van hun verbouwing/meubels etc bijhouden?
Het leek mij wel leuk om dat straks te kunnen zien en ook per ruimte ingedeeld zodat we ook kunnen zien welke ruimte nu uiteindelijk de duurste was, dus ik ben er gister mee begonnen :))

We hebben besloten om voor onze muren voor kalk verf te gaan. Schijnt alleen lastig te zijn om te vinden in winkels. 'Oh u bedoelt krijtverf?' 'Nee, kalkverf :')' 'Hmm nee dat ken ik niet.'
Nu wel leveranciers gevonden, maar een stuk uit de buurt. Via internet kon je verschillende handgeschilderde kleurenstalen bestellen dus dat gedaan. Kunnen we ze ook mooi bij de muur houden.
Vind het echt zo'n mooi uiterlijk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:40

Ik houd het bij voor het nieuwe huis wat we in maart gaan betrekken/verbouwen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:45

Wat voor factoren hou je dan nog bij, de kosten en verder nog specificaties?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:56

We hebben wel alle bonnetjes bewaard, maar geen idee meer wat wat allemaal kostte. Haha!
Ik weet niet meer precies wie het vroeg, maar dit is onze eettafel bank, van de Ikea:

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:01

Wij houden ook alles bij mede omdat we de kosten wat in toom willen houden :')

Bij ons gaat t geld vooral naar meubels..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:42

BloemBloem schreef:
Ik heb gisteren een joekel van een stoffen bank binnen gekregen, ondanks kat en kind gaat dat prima. We hadden hiervoor ook een stoffen bank :-)
Zelf, maar dat is natuurlijk persoonlijk vind stof een warmere uitstraling geven.

Ja dat vind ik ook.
Wij hadden leer juist vanwegen de katten, maar dat heeft dus niks uitgemaakt.
Ik neig nu meer naar stof. Maar onze katten zijn half langharige en een witte langharige als ik kussens op de bank heb zitten die binnen no time onder de haren.vandaar dat mij kwa stof een hoedenbank beter lijkt, maar vind het heel lastig.
Die bank bij seats and sofa,s heb ik ook zien staan. Zou wel eerder voor zo,n nepeerd gaan nu aangezien echt leer hier geen verschil blijkt te maken. Maar we gaan denk voor een hoekbank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:03

Het geperste stof heeft ook een warme uitstraling. Voelt ook niet zo koud als leer

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:13

@_Micha_: dat denk ik ook, veel meer open!

Overigens zou ik niet gaan voor Seats and sofas, is een grote oplichtersbende. Zoek maar eens naar ervaringen.

Kosten schema:
Ik ben een lijstjes en schema freak, heb dat al als bijnaam gekregen. Vind het geweldig. Dus mocht je tips willen hebben voor het bijhouden van de kosten, kan je mij altijd even een PB sturen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:14

Wij hebben deze vandaag opgehaald om op te knappen :D

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:16

De toch al goedkope ektorp serie is bij Ikea in prijs verlaagd. Maakt het wel heel interessant.
De hoezen zijn idd prijzig. Maar kun je soms wel op marktplaats vinden. Lastig.