windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:58

gabyfedde schreef:
Mijn laptop draait nog op Vista. Oud beestje wat binnenkort toch echt vervangen gaat worden. Op nieuwe laptops staat al standaard W10.
Waarom willen jullie zo graag van W10 af (of iig de update vermijden)?

Ja want volgend jaar (11 april) wordt die niet meer ondersteund!

magda_90

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:35

Iets met het niet willen veranderen van een winnend team en binnenkort toch een nieuwe computer kopen waar W10 dan standaard op staat. ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:48

Ik draai al jaren geen updates meer (kan ook niet), puur om te voorkomen dat mijn -nu nog prima draaiende- machine in de soep draait.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:31

Chantaliiejj schreef:
Misschien heb ik er over heen gelezen, hebben er meerdere problemen met windows 10 dat de computer/lap top ontzettend traag is?
Mijn ouders hun laptop is ontzettend langzaam, duurt lang voordat ie is opgestart, alles duurt eigenlijk lang, virus scan is nu al 2 uur bezig?! niet echt normaal lijkt me.

Kan zijn dat het gewoon aan de computer zelf licht natuurlijk, weet iemand misschien hoe je een computer kan opschonen ?

Mijn laptop van krap aan 8 maanden is ook veel trager geworden na de Windows 10 update. Ook werkt het touchpad om de haverklap niet en heb ik het idee dat mijn batterij veel minder lang meegaat dan met Windows 8.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:08

Ojeeeeeee hoe moet dat nou als die anniversary update in juli uitkomt?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:57

Ik ben juist super tevreden met windows 10. Mijn 2 laptops met voorheen windows 8.1 en windows 7 zijn allebei juist sneller en stabieler geworden. Had eerst regelmatig vastlopers en sinds windows 10 lopen ze beide als een treintje!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:30

gabyfedde schreef:
Ik draai al jaren geen updates meer (kan ook niet), puur om te voorkomen dat mijn -nu nog prima draaiende- machine in de soep draait.

Kom niet klagen als ineens een hacker via een backdoor bij je inbreekt... Nogal dom om je windows NIET te updaten... Waarom denk je dat patches worden uitgegeven?Juist, om ellende te voorkomen en in het ergste geval een gehackte windows...

Hij draait nu nog goed... maar voor hoelang?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:39

Kan iemand mij hier helpen ?
Ik heb de windows 10 update uitgevoerd op mijn laptop
Sindsdien bevriest mijn scherm telkens na 10 minuten.
Ik kan nog met de muis over het scherm bewegen maar niets meer doen ... Ook de taakbeheer kan ik niet openen ... Ik kan enkel de computer nog uitschakelen met de aan/uit toets ...
Kan ik dit oplossen of ga ik best terug naar windows 8 waar ik geen problemen had ???

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:00

Misschien in energie beheer alle spaarstanden uitzetten?
Van scherm en van harde schijf dus.
Is wel even zoeken waar dat moet..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:54

Nu heb ik zelf alles lekker aan het draaien, maar loopt mijn vaders pc regelmatig vast. Sinds hij W10 heeft, wil de pc nog wel eens vast lopen met een prachtig blauw scherm, een oplopende teller en een melding die eindigt met "HAL_INITIALIZATION_FAILED".

Wie weet wat dit precies betekent? De teller loopt netjes op tot 100% en dan wordt het scherm zwart en doet de hele pc niets meer. Opnieuw opstarten en dan netjes afsluiten is de enige manier.
Zelf vermoedt ik dat mijn vader's pc (inmiddels niet meer de nieuwste) grote moeite heeft om W10 te draaien, oftewel z'n moederbord is eigenlijk niet sterk genoeg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:37

Siamsmeesje schreef:
Nu heb ik zelf alles lekker aan het draaien, maar loopt mijn vaders pc regelmatig vast. Sinds hij W10 heeft, wil de pc nog wel eens vast lopen met een prachtig blauw scherm, een oplopende teller en een melding die eindigt met "HAL_INITIALIZATION_FAILED".

Wie weet wat dit precies betekent? De teller loopt netjes op tot 100% en dan wordt het scherm zwart en doet de hele pc niets meer. Opnieuw opstarten en dan netjes afsluiten is de enige manier.
Zelf vermoedt ik dat mijn vader's pc (inmiddels niet meer de nieuwste) grote moeite heeft om W10 te draaien, oftewel z'n moederbord is eigenlijk niet sterk genoeg.

Ooooooh er is iets met je drivers aan de hand zie ik na het Googlen...

Citaat:
This issue could be due to old version of driver failing to interact properly with the operating system. A driver is software that allows your computer to communicate with hardware or devices.

http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... een-errors

http://answers.microsoft.com/en-us/insi ... 1300006293

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:31

Ik durf het haast niet te vragen maar iemand ervaring met een weigerende spellingscontrole ? Bij sommige documenten doet hij het wel gewoon. Kan ik f7 intoetsen en krijg ik alle opties voor woorden te zien en die rooie golf-lijntjes. Doe ik dit bij een bestand waar hij niet meewerkt krijg ik enkel de boodschap dat de controle voltooid is.
Ik kan helaas niet zonder gezien het voor schoolwerk is waar ik maar maximaal 8 fouten mag maken.

Alle opties heb ik inmiddels wel afgelopen ... Help dus :P

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:55

@Shadowflower, geen ervaring mee. Ik kan je alleen maar aanraden om je bestand op te slaan en eens te openen op een andere computer en daar de spellingscontrole te proberen.

HorseyDude schreef:
Ooooooh er is iets met je drivers aan de hand zie ik na het Googlen...

Citaat:
This issue could be due to old version of driver failing to interact properly with the operating system. A driver is software that allows your computer to communicate with hardware or devices.

http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... een-errors

http://answers.microsoft.com/en-us/insi ... 1300006293

Zo ver was ik zelf ook inmiddels :D
Maar welke driver moet je dan hebben? Er zijn er nogal wat. De enige driver die we zelf hebben geïnstalleerd was de printerdriver, maar die gaf geen problemen. Het begon na een windows-update, en sindsdien kan hij ook niet elke update meer downloaden. Voor updaten moet het apparaat trouwens net opgestart zijn en nog geen andere taak gekregen hebben. Anders blijft hij al hangen bij de opdracht om te zoeken naar updates -O-

Nee, ik ben bang dat we dit professioneel eens moeten laten nakijken/opschonen. Mijn vader gebruikt het ding voor niet veel, maar computer onderhoud komt bij hem niet verder dan schijfopruiming :')
Zelf heb ik ook defragmentatie en ander opruimwerk erop los gelaten, maar dan gebeurd het soms zelfs midden in de uitvoering. Nee, denk zelf steeds sterker dat het moederbord het allemaal niet meer trekt, beestje is inmiddels zeker 6 jaar oud.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:25

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:47

Dank je wel +:)+
Die had ik nog niet gevonden, dus straks maar even de andere pc opstarten en het linkje aanklikken. Kijken of het oude beestje daar mee geholpen kan worden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:56

Siamsmeesje schreef:
Dank je wel +:)+
Die had ik nog niet gevonden, dus straks maar even de andere pc opstarten en het linkje aanklikken. Kijken of het oude beestje daar mee geholpen kan worden.

En? :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:00

Dat moet dus nog gedaan worden...... :o
Ben zelf altijd lekker druk bezig, en nu met een familielid in het ziekenhuis werk je meer om dingen heen dan dat je zaken direct ongestoord kunt oppakken ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:51

Echt een super domme vraag .... :o maar hoe weet ik of het is gelukt om windows 10 te downloaden ?
Mijn laptop heeft de hele nacht aangestaan. Maar er wordt nergens verteld nu of het is gelukt of niet. Waar kan ik dat aan zien ???

:o :o :o

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:56

Maris schreef:
Echt een super domme vraag .... :o maar hoe weet ik of het is gelukt om windows 10 te downloaden ?
Mijn laptop heeft de hele nacht aangestaan. Maar er wordt nergens verteld nu of het is gelukt of niet. Waar kan ik dat aan zien ???

:o :o :o

Betere vraag is: werkt alles nog naar behoren? :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:00

Ja, laptop doet het gewoon. Maar ik heb geen idee waar ik kan zien of hij nu Windows 10 of 8 draait ...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:06

Maris schreef:
Ja, laptop doet het gewoon. Maar ik heb geen idee waar ik kan zien of hij nu Windows 10 of 8 draait ...

Heel makkelijk, ga naar Bestandsbeheer (geel foldertje in je taakbalk) en klik daarop. Ga dan naar Mijn PC en met je rechtermuisknop ga je naar Eigenschappen.Klikkerdeklik en hup, en het nu geopende scherm zie je wat het is.

Afbeelding
Als je dit net zo eruit ziet... Congrats! *\o/*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:33

Grrr ik kom niet eens in "mijn pc ".....
Ik zit nu wel op/in configuratiescherm. Maar dan? naar programma's ? of systeem en beveiliging ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:48

Dan moet je naar systeem en beveiliging gaan en daarna naar systeem. Daar staat dan of je al op windows 10 zit of niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:54

FriesWytske schreef:
Dan moet je naar systeem en beveiliging gaan en daarna naar systeem. Daar staat dan of je al op windows 10 zit of niet.

ik heb de betreffende laptop even uitgezet, word er helemaal -O- van !
Zo gek dat hij niet vertelde of het uploaden nu gelukt was of niet !

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:46

Ik ben nog steeds aan het twijfelen op windows 10 erop te zetten of niet.

PC draait nu in principe prima met 7, enige is dat mn 60 GB SSD C-schijf nogal snel volloopt elke keer.