Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:17

Natuurlijk is het handig als er iemand met verstand van zaken bij is, maar het op zijn beloop laten gaat niet opschieten. Oxxio heeft even geduld, maar dan willen ze toch gewoon echt geld zien hoor. En dan nemen ze geen genoegen met: ik heb alle apparaten getest en daar ligt het niet aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:17

Diablo schreef:
Is hij electricien?

Nee, maar dat betekend niet dat hij direct niet weet waar het over gaat ;) hij heeft er meer (veel meer) verstand van dan ik heb. Dus het is gewoon fijn als er een meerdere bij is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:18

Amburtjoz schreef:
Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, maar als je eigenlijk niet het geld hebt voor een ijking van je meter waarom heb je dan wel een poes? Daar zal je dan toch ook een potje voor moeten hebben als daar iets mee is? Net als dat je - lijkt mij - een soort huishoudpotje hebt waar je onvoorziene kosten uit kan halen?

Ik lees al vanaf het begin van het topic mee en vind het raar dat er gewoon nog niet zoveel gedaan is in de tussentijd. En ik snap echt dat je druk bent met van alles en nog wat en dat werk ook heel belangrijk is, maar god, ik had allang een elektricien laten komen om de boel door te lichten zodat ik zeker wist waar ik aan toe was .. :) Constant deze onzekerheid lijkt me ook niet goed voor jezelf!

No offence maar dit vind ik toch echt te ver gaan. Ik heb NERGENS gezegd dat ik geen spaargeld heb. Wel dat ik mijn spaargeld niet wil opmaken aan een rekening die ik absoluut niet kan hebben veroorzaakt ;) Dus om nu mijn poes erbij te halen vind ik echt te persoonlijk worden.

even voor de duidelijkheid, ik zou na het meten van de apparaten sowieso een elektricien laten komen. Niet direct voor het ijken maar wel voor controleren van alles. Daarna volgt het ijken als de elektricien dit aanraad.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-05-15 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:19

lifaya schreef:
Diablo schreef:
Is hij electricien?

Nee, maar dat betekend niet dat hij direct niet weet waar het over gaat ;) hij heeft er meer (veel meer) verstand van dan ik heb. Dus het is gewoon fijn als er een meerdere bij is.

Dat is ook fijn. Maar een electricien kun je toch wel bellen zonder dat je vader er bij is? Dan maak je de afspraak voor als hij er wel bij is, als je dat prettig vindt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:20

Die spaarrekening ga je toch aan moeten breken, ben ik bang, want ik denk dat die ijking toch zal moeten gebeuren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:22

@ diablo, Ik wil mijn pa niet perse bij het bellen hebben, wel bij het uitzoeken van een elektricien en datum :)

Als ik mijn spaarrekening zou moeten aanreken betekent dat dat de ijking dus geen succes was. Ik neem namelijk aan dat als de meter stuk is ik absoluut niks hoef te betalen :+

Alja

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

als je aanneemt niks te hoeven te betalen snap ik het uitstellen al helemaal niet.
het zou toch niet zo zijn dat je maandag belt ze er dinsdag al zullen zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

Maar TS, je moet alleen nog je pc doormeten. Die kan in z'n eentje nooit voor zo'n gigantische piek zorgen. Dat is gewoon onmogelijk.

Sterkte met de poes! Balen wanneer ze ziek zijn -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-15 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:25

Alja schreef:
als je aanneemt niks te hoeven te betalen snap ik het uitstellen al helemaal niet.
het zou toch niet zo zijn dat je maandag belt ze er dinsdag al zullen zijn?

Waarom snap je dat niet? Ik wil eerst alle andere dingen uitsluiten voordat er iemand bij komt en ik kosten moet maken als het dus wel iets anders is dan een stukke meter :)

Cayenne, tuurlijk is dat onmogelijk, kan het mij ook niet voorstellen, maar ik wil toch zekerheid hebben dat ik neit straks opeens een elektricien krijg die zegt dat mijn computer energie slurpt ofzo. Ik wil het voor mijzelf al;lemaal uitsluiten

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:43

lifaya schreef:
Amburtjoz schreef:
Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, maar als je eigenlijk niet het geld hebt voor een ijking van je meter waarom heb je dan wel een poes? Daar zal je dan toch ook een potje voor moeten hebben als daar iets mee is? Net als dat je - lijkt mij - een soort huishoudpotje hebt waar je onvoorziene kosten uit kan halen?

Ik lees al vanaf het begin van het topic mee en vind het raar dat er gewoon nog niet zoveel gedaan is in de tussentijd. En ik snap echt dat je druk bent met van alles en nog wat en dat werk ook heel belangrijk is, maar god, ik had allang een elektricien laten komen om de boel door te lichten zodat ik zeker wist waar ik aan toe was .. :) Constant deze onzekerheid lijkt me ook niet goed voor jezelf!

No offence maar dit vind ik toch echt te ver gaan. Ik heb NERGENS gezegd dat ik geen spaargeld heb. Wel dat ik mijn spaargeld niet wil opmaken aan een rekening die ik absoluut niet kan hebben veroorzaakt ;) Dus om nu mijn poes erbij te halen vind ik echt te persoonlijk worden.

even voor de duidelijkheid, ik zou na het meten van de apparaten sowieso een elektricien laten komen. Niet direct voor het ijken maar wel voor controleren van alles. Daarna volgt het ijken als de elektricien dit aanraad.

Excuus, zo kwam het op mij over en vandaar dat ik je poes erbij haalde, had ik misschien niet moeten doen. Ik begrijp dat je je spaargeld niet wilt aanbreken en/of opmaken, maar als jij die niet hebt veroorzaakt, wie dan wel? Dat jíj dat niet bent geweest zul je moeten aantonen, en om het aan te tonen dat het niet jouw schuld is moet er meer gebeuren dan wat er tot nu toe is uitgevoerd. Goed dat je bezig bent meteen elektriciën, die kan je vast verder helpen en dan heb je in ieder geval een poot om op te staan. Iemand met verstand van zaken moet kunnen uitzoeken waar het vandaan komt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:47

Ik heb het al eerder gezegd: nogmaals, Ik heb heel veel respect voor je dat je zoveel geduld hebt, ik zou er letterlijk ziek van zijn. Ik kan totaal niet tegen stress en jou situatie zou me echt heel veel stress geven. Ik had ze allang gebeld, gemaild en ik weet niet wat, want ik kan niet tegen die onzekerheid. Ik zou echt veel te bang zijn dat Oxxio zegt, mevrouw we hoorden niks meer, dus we gaan er vanuit dat probleem is opgelost en u een defect apparaat heeft. Geen idee, maar de ergste scenario's zouden door mijn hoofd gaan. Ik las ergens dat je een nieuwe baan hebt, Stress bestendig zal vast en zeker op je cv staan. Knap hoor, petje af wat dat betreft.

Maar ik ben wel van mening, dat je iets meer er achter aan moet zitten. Iets meer zelf ondernemend moet zijn, Oxxio is een groot bedrijf, je bent niet een persoon, maar een nummer. Als het 17.00 uur, gaan die mensen naar huis en zijn je na 5 minuten vergeten. Het is immers een probleem van jou en niet van hun. Ik denk dat ze er niet koud of warm van worden, dat jij een hoge rekening hebt. Ze leggen de telefoon neer en krijgen weer de volgende aan de lijn en praten weer met de volgende klant. Je probleem is dan wel ingevoerd of opgeschreven, maar komt op een stapel voor een andere afdeling en dan is het afwachten wanneer je aan de beurt bent. Maar ondertussen tikt de klok en voor je het weet is de tijd verstreken dat de rekening wordt ontdooit.

P.s ik zou zelf ook de afspraak maken met de elektricien, zul je zien dat de het ook nog druk heeft en je er weken op kunt wachten. Dan staat die afspraak tenminste.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:00

Snap ook niet waarom je het zo lang laat wachten, want je gaat vroeg of laat die rekening betalen mocht er niets mee gedaan worden zsm.
Ze bevriezen het voor je tijd te geven, niet om weken tot een maand/of 2 ermee te laten wachten.

Als je op bokt kunt zitten om ons op de hoogte te stellen, kun je heus ook wel een paar minuten vrijmaken voor te bellen..zeker als dit over zoiets als dit gaat.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:04

Ik vind het juist goed dat je eerst alles uitzoekt! :j

2 jaar geleden had ik ook ineens zo'n idiote rekening, meter laten ijken, niks aan gevonden natuurlijk.
Gekke is wel dat na het vervangen van de meter, nu met de nieuwe meter het verbruik ineens vele malen lager is. >;)

Mocht wel mooi rekening van ijken én de extra hoge verbruikskosten allemaal betalen. -O-

(Zou toch lekker, zoals mn oma weer op kolen gaan stoken enzo. :+ Weet je precies wat je erin gooit en verbruikt. Geen stomme meters er tussen.)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:26

Tussentijds je standen opschrijven kan al veel voorkomen. Gebruik zelf ook de oxxio app elke maand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:27

ingedebruijn schreef:
Tussentijds je standen opschrijven kan al veel voorkomen. Gebruik zelf ook de oxxio app elke maand.

Ja dat is idd achteraf het beste :+ helaas achteraf...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:29

Ja in dit geval een harde les. Ik deed het ook nooit maar moeders heeft t er toch door gedramd. Als ik dit zie is het inderdaad nuttig.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:40

Heb je de ketel/boiler ook gemeten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:42

Hevonen schreef:
Heb je de ketel/boiler ook gemeten?

die kan helaas niet omdat die een ander soort stekker heeft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:54

lifaya schreef:
Mijn computer en internet groep heeft nog niet aan de gebruiksmeter gezeten. Dus die is nu en dat is het laatste wat ik zelf kon meten. Mijn tv groep is het niet en mijn koelkast ook niet. Mijn magnetron heb ik alleen niet gedaan maar die kan het niet zijn gezien ik die vrijwel nooit gebruik. Dit is niet aanmodderen maar mijzelf indekken ;)

Lieve schat, dit is gewoon als een kat om de hete brij draaien!

Je kunt blijven meten tot je een ons weegt, dat zal niks aan het licht brengen. Als de meter stuk is, is dat allang duidelijk en als er afgetapt wordt, gebeurt dat op een punt waar jij simpelweg niet kunt meten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:57

TS je bent erg naief om te denken dat je dit alles niet hoeft te betalen.

Ga er maar van uit dat je en de rekening, en de ijking en de electricien moet betalen!

Met een beetje geluk kun je aantonen dat er wat mis is en veranderen ze de rekening maar ik verwacht dat het toch hoog zal zijn.

Die meter is trouwens van de stroom maatschappij dus eigenlijk moet je hun aan hun jas trekken en zorgen dat zij die komen controleren.
Snap niet dat je daar niet allang de telefoon roodgloeiend hebt gebeld.

Ik had iets met de watermeter dus de leverancier van het water is de meter komen nakijken, kreng lekte.
Gelukkig voor de teller dus het koste mij alleen de kelder leegpompen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:59

Spatter, ik zou enkel die kosten hoeven te betalen als er niks uit die ijking komt. Lijkt mij idioot dat als er iets uit die ijking komt ik alsnog de kosten moet betalen. Mijn woningbouw heeft mij een woning verhuurd met een kapotte meter, want dit gaat dus al even zo door.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:06

lifaya schreef:
Spatter, ik zou enkel die kosten hoeven te betalen als er niks uit die ijking komt. Lijkt mij idioot dat als er iets uit die ijking komt ik alsnog de kosten moet betalen. Mijn woningbouw heeft mij een woning verhuurd met een kapotte meter, want dit gaat dus al even zo door.

Niet om het een of ander maar we zijn bijna een maand verder en er is nog niks concreets gebeurt!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:07

Woningbouw heeft niks met die meter te maken, die meter is van de de net beheerder (liander was dat toch?) alles na de meter is voor de eigenaar van de woning dus de woningbouw

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:08

ikke schreef:
lifaya schreef:

Niet om het een of ander maar we zijn bijna een maand verder en er is nog niks concreets gebeurt!

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen zich zo druk om de portemonnee van ts maakt, het zijn allemaal bewindvoerders hier :D Ts heeft contact met Ovvio , de rekening staat on hold, ze is bezig met het uitzoeken.
Of ze nu strak wel of niet moet betalen, dat weet niemand hier. Ik zou het ook anders aangepakt hebben maar mijn portemonnee is ook dikker dan die van ts.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:10

dus zelfs als de meter kapot is, al 4 jaar niet naar behoren heeft gefunctioneerd en ik er dus totaal niks mee te maken heeft mag ik voor de kosten opdraaien? Dat lijkt mij echt nergens op slaan...Dan kan je dus lekker overal foute meters neerzetten en dan mogen de mensen alsnog voor de kosten opdraaien. Maakt mij niet uit of de netbeheerder of energiemaatschapij of woningbouw betaald, maar ik kan niet begrijpen waarom ik voor kosten moet betalen die ik niet gemaakt heb :)