Bij ons zaten er 2 in. Echter 1 voor router en 1 voor glasvezel. Dus de bel zit nu in de trapkast :p nog even een grotere van maken dus.
lucifertje
Geplaatst: 13-12-15 11:36
Ik vind het zo flauw he! In dit topic zijn bokkers waarvan de huizen tegelijk met die van ons begonnen zijn en die huizen zijn of al klaar of worden opgeleverd. Waarom doen ze er bij ons dan zo verdomd lang over. Het project bestaat uit 2 rijtjes waarvan het 2de rijtje 3 maanden later begonnen is met bouwen. Hebben tijdens de kijkdag gezegd nee hoor, we gaa die huizen geen voorrang geven. Puntje bij paaltje, die huizen zijn even ver als de onze. Wij zitten dus 3 maanden met dubbele kosten te kijken. Zo zonde van mijn geld en mijn humeur en vooral mijn brandstof.
Goed genoeg geklaagd super leuk dat er huizen opgeleverd worden. Ben stiekem ook wel benieuwd naar het eindresultaat, als iemand dat wil posten (ivm privacy)
Bij ons is het een grote puinbak. Er gaat veel mis bij het bedrijf. Er zijn mensen waarbij de badkamer standaard is opgeleverd terwijl dat niet de bedoeling was. Dus nu moet dat er weer uit gesloopt worden. En mensen waarbij de keuken standaard is opgeleverd ivm naar de wensen van de kopers....
Onze kopers begeleider is met ontslag en nu zit de aanemer met de handen in het haar. Blijkt een rotzooi te zijn in die mailbox met mega veel klachten... Toen belde een van onze buren pissig op en vertelde ze van de fb pagina en toen waren ze nog meer in de stress. Echt een mega bende dus.
Mintgroen
Geplaatst: 13-12-15 23:36
Klinkt als E.ra C.ontour.. Is dat toevallig ook jullie bouwbedrijf? Onze verkopersbegeleider is bij ons blok weggehaald, omdat ze op Facebook zoveel klachten lazen. Worden ook veel fouten in de bouw gedaan. Zo hadden ze bij alle badkamers de wc bijna tegen de wasbak geplaatst. Moest ook omgegooid worden. Nu hebben we ook gezien dat de fundering van de schuur veel hoger ligt dan de woning..
Zwaar klote als alles zo stroef verloopt en er zoveel mis gaat. Kost een hoop energie..
Nee wij hebben heijmans. En t ergste is nog dat het allemaal in 1 straatje is want de rest is nog niet zo ver. Maar handig Mirjamsel mag je dan springend je schuur in straks?
Wc tegen de wasbak is ook niet praktische idd. Hier waren er fouten bouwtekeningen en de gene die zou tekenen heeft ontslag genomen dus was er geen nieuwe rekenaar en zijn ze aan de woningen begonnen met de verkeerde tekeningen idioten.
Zijn wel erg groeve fouten die zo voorbij komen! Daar wordt je bepaald niet vrolijk van.
Bij de 2-1 kappers hebben onze buren aardig wat punten genoteerd bij de vooroplevering. Water dat op de uitbouw blijft liggen, alle deuren en ramen zijn te snel dichtgegaan na het verven en uit de grond steekt hier en daar nog een pijpje.
Zo dat zijn mindere verhalen zeg! Wij hebben na de verhuizing nog 2 punten gevonden met aansluitingen die niet klopten (wateraansluiting in de badkamer en vaatwasseraansluiting), maar beide zaken zijn na melding binnen 5 dagen heel netjes opgelost, zonder gedoe achteraf.
Elke week wordt het weer een stukje meer een thuis: deurmat, keuken, rolgordijnen... Leuk om het hele proces mee te maken en echt alles zelf te kunnen bepalen.
En nog steeds kan ik een keramische vloer echt iedereen aanraden, je ziet er niks op qua zand en haren (wel handig met honden), je hoeft niet bang te zijn iets te beschadigen, iedereen die hier komt vindt het er chique en stoer uitzien en we zijn blij dat we geen vloerverwarming erbij hebben genomen, want dat is echt niet nodig in combinatie met nieuwbouw. Heerlijk
Mintgroen
Geplaatst: 14-12-15 16:01
Hoe kunnen ze nou beginnen met bouwen als de tekeningen niet kloppen? Dat is wel erg slecht!
De schuur.. Tja.. Ik ga het morgen goed bekijken en navragen (kijkdag).. Zou je hiervoor een vergoeding kunnen vragen? Omdat je bijv. Je tuin aan moet passen met een trappetje ofzo...?
Zag ook een bouwvakker in ons huis met een peuk in z'n mond werk verrichten. Vraag me af of dat zomaar mag. Het is in principe al ons huis!
Water op de uitbouwen hadden ze hier ook idd.. En 1 woning was zo zeiknat van binnen, dat de schimmel al bijna op de muren stond.
Wat doen jullie trouwens met de kamers die de komende tijd nog niet gebruikt gaan worden? Bijv. Aanstaande babykamer ofzo.. Het lijkt me zo zonde om daar nu al glasweefsel behang op te doen als we over een jaar of 2 jaar een ander behang erop willen doen. Maar kale muren is natuurlijk ook niet chique
Nou wij doen ook gewoon glasvezel behang erop. Zo lelijk kale muren en zo lelijk baby behang haha, dan schilderen we er wel een kleurtje op!!
Ons rijtje staat nu ook stil omdat ze de andere rij nu net zo ver maken als de onze, ook erg irritant! Heb liever dat ze Gewoon doorwerken nu gaan ze pas in 2016 verder met het dak!
Ik maak mij daar totaal niet druk om. Maximale aantal bouwdagen is afgesproken, dubbel lasten gecalculeerd en mocht huis eerder worden opgeleverd dan is dat altijd mooi mee genomen.
Yeah Sammie!! Super leuk. Mijn geduld wordt veelte veel op de proef gesteld. Vandaag komen de verhuizers inventariseren en voor een offerte. Ze zijn echter al te laat en ik moet straks ook nog weg. GRRRR!
Kijkmoment gehad.. Ff een flinke domper. In de nieuwsbrief van een maand terug stond dat de tegelzetter 3 weken terug zou beginnen... Dus had op een mooi betegelde badkamer en wc gehoopt. Nou... 1 huis heeft een half betegelde badkamer en verder niks!
Miriam91
Geplaatst: 16-12-15 15:50
Spannend Sammi! Hebben jullie dan vandaag ook de opleverkeuring? Balen Mirjamsel! Gaven ze een verklaring waarom het nog niet zo ver gevorderd was? Heb je foto's?
Wij kregen een paar weken terug opeens een brief dat ze half december zouden beginnen, maar nu niks meer gehoord. Ik denk dat het dus toch januari wordt.
Nee, daar hadden ze geen verklaring voor. Onze verkopersbegeleider kreeg ook even veel op d'r dak, omdat zij pas sinds kort onze vorige vervangt.. Ik heb foto's met een gewone camera gemaakt, dus moet even wachten tot m'n schoonmoeder de foto's doorstuurt. ze wilde er graag bij zijn, maar dat kon niet, dus kreeg ik een camera mee
Hoe zit het bij jullie met aansluitingen in de keuken? We hebben er maar 1 voor water kwamen we gisteren achter (op de tekening stonden er 2, blijkt te zijn voor als je een keuken vanuit de bouw nam. Lekker onduidelijk dus).. Dus nu moeten we voor de vaatwasser een extra leiding aanleggen. Verwarming in de keuken gaan we zelf weghalen, vinden we niet nodig. Hadden dat al doorgegeven, maar die is toch geplaatst.
Ik denk dat ze idd niet in december zullen beginnen, Miriam. Denk dat ze dan 2 weken vrij zijn. Jammer!!! Hopelijk gaat het daarna heel snel
lucifertje
Geplaatst: 16-12-15 19:28
Wij hebben 4 aansluitingen laten plaatsen. 1x cooker, 1x warm water, 1x koud water en 1x afwasmachine. Nu weet ik alleen niet waarom de meeste linker afgedopt is..
Oplevering achter de rug.. Helaas nog wat foutjes ontdekt en ook opmerkingen van de vorige keer niet aangepast. Nieuwe roestplekjes ontdekt. Scheve spiegel in de douche. Tegel die niet netjes getegeld is, vocht in onze kastjes welke (daardoor?) niet mooi sluiten. Kitrand niet aangepast. Totaal geen handleiding over ons bubbelbad Onze schuurdeur had geen loper, dus eigenlijk kon ie niet op slot. Twee ramen die niet goed sluiten en een idem dito voor de deur.. We hebben wel een binnendeur gratis
Hoi. Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend en ik zij geloot voor een nieuwbouwhuis en ook nog eens onze eerste keus 23 Dec hebben we een gesprek bij de makelaar. Het bouwen begint wel helaas pas ergens in juni en de geplande oplevering is dan maart 2017 als ik hier zo wat berichten lees zitten er nog best wat haken en ogen aan het kopen van een nieuwbouwhuis