[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:19

@Tita, leuk huis zeg. Koudwatervrees bij zo'n grote aankoop is echt heel normaal hoor.
En goed doorbereken met je pa lijkt mij alleen maar slim.
@jeannaa, welkom. Ben je zelf een klusser, of besteed je dat dan uit?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:50

Ik heb geen ruim budget dus ik zal (als het door gaat) heel kritisch moeten gaan bekijken wat ik ga aanpakken, wat ik zelf ga/kan doen en wat ik hoe dan ook niet zelf kan. Badkamer en toilet ga ik niet zelf doen in ieder geval en die zijn echt uit de prehistorie (serieus, dat wil je niet zien). Tuin bijvoorbeeld zal ik zelf slopen en weer opbouwen, ben niet echt handig, maar de tuin moet lukken. Ik kan nog heel veel noemen, ook de plafonds zijn nu niet brandveilig, deze moeten vanzelfsprekend worden vervangen. Keuken is echt niet wat, maar bruikbaar dus dat zou ik voorlopig laten.

Nog geen jaar geleden heb ik het huurhuis (in bezit van mijn ouders) gerenoveerd dus ik heb daar al wel wat kennis opgedaan. Slopen kan ik wel in ieder geval :D

Dit topic zal ik nog eens grondig doorspitten. Dan kan ik eens zien waar jullie mee bezig zijn en naar tips&tricks kijken natuurlijk.

Hoe weet je dat het, het huis is? Ik woon nu ergens wat een prima huis is maar ik voel me er niet echt happy... Heb bij dit huis een erg goed gevoel en ik heb ook beide buren gesproken, maar ik voel me toch wat onzeker :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:05

Tita, in dat geval hoop ik echt dat je straks 100% achter je keuze staat, anders lijkt het me wel een hele dure 'mis'koop.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:07

Ook wij hadden na de biedingen enz koudwatervrees... Nu het allemaal bijna rond is kunnen we niet meer wachten! Hypotheek is voorlopig goed gekeurd! Nu de definitieve goedkeuring nog! Zal blij zijn als het allemaal rond is en we de sleutel in handen hebben.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:56

Ziet er mooi uit Tita! Misschien krijg je juist wel die angst omdat je niet zomaar terug kunt, al heb je natuurlijk nog gewoon recht op je 3 dagen bedenktijd na het tekenen.

Jeannaa welkom! Goed dat je bedenkt wat je zelf kunt, maar denk ook aan handige vaders/ooms/vrienden, daar gaan wij waarschijnlijk een hoop geld mee besparen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:04

Ook toevallig; krijg net mail van Funda, een van de huizen die we gaan bezichtigen is zonet 10.000 gezakt in vraagprijs :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:09

Dat is lekker nieuws zeg :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:17

Dat is altijd goed :j
Ik ben nog steeds druk aan het duimen dat niemand voor mij een bod uit brengt. Zaterdag de officiële bezichtiging, vandaag of morgen nog wat meer info over de gerechterlijke procedure die er misschien is.
Als dit toch gaat lukken.... Dan heb ik voor de komende 40 jaar een paleisje :j :D

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:19

Dat is fijn Georgette. Wel raar eigenlijk dat ze de vraagprijs verlagen terwijl er nog bezichtigingen zijn.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:27

Ik denk dat de prijsdaling al gepland was voordat wij gisteren een afspraak maakten.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:29

Spannend Amanda!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:34

Das een lekkere bijkomstigheid Georgette!
En Amanda ook in spanning, wat voor gerechtelijke procedures lopen er?
Leuk huis hoor Tita! Mooi licht en redelijk ruim ook zo lijkt t.
Koudwatervrees had ik ook enorm last van, zo erg dat ik helemaal zat te trillen op een gegeven moment :P

Wij hebben vanmorgen weer een uurtje bij de hypotheker doorgebracht. Alle papieren voor de hypotheek getekend, nu alleen nog mijn werkgeversverklaring en een verklaring van t werk van mn vriend dat zijn werkgeversverklaring inderdaad echt klopt. (hij krijgt per 1 sept. een contract voor onbepaalde tijd) Dus zal volgende week zijn dat we m in kunnen dienen en dan is t hopelijk snel geregeld!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:56

Miekelien: Ik heb een lieve familie die mij graag helpen, maar buiten mijn broertje (en die heeft zelf onlangs ook een huis gekocht hij is nu wel druk genoeg) zijn wij allemaal kantoor-figuren en niet zo erg handig. Ik denk dat als je wil dat je echt wel zelf veel kan. Je moet echter dan ook bereid zijn om adviezen aan te nemen, goed te onderzoeken en ook te onderkennen dat je iets niet zelf kan.... eerst maar eens zien of het wat gaat worden.

Vooralsnog heb ik niets gehoord over het bod. Ik heb 35.000 onder de vp geboden dus ik denk ook wel dat ze het bod gaan afwijzen. Als dit niets wordt houdt het weer even op namelijk, dit is een erg dure plaats om te wonen helaas.

Allemaal succes met de huizen! Ben benieuwd hoe het verloopt bij jullie.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:17

Ik zie spannende berichten bij Amanda, Georgette en WillemYntjee, leuk!

Jeannaa: je zegt t zelf al, als je wil kun je best veel :)

Hier maar eens wat makelaars gemaild, het nieuwbouwhuis waar we willen kijken wordt door 3 verschillende makelaars aangeboden. Twee 'gewone' met dezelfde koopsom, via een witte woning makelaar ineens 30.000 goedkoper. Dat is wel een enorm verschil, dus toch maar eens gevraagd om uitleg!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:25

Mijn broer heeft een makelaarskantoor. Hij heeft er met mij door heen gelopen en ook al aangegeven dat de vloer mogelijk aan vervanging toe is (vloer is bewegelijk, weten niet of het aan de balken ligt of het laminaat, dat zou onderzocht worden) en hoeveel dat ongeveer zou gaan kosten. Ook een aantal andere dingen heeft hij aangekaart waaraan ik zelf niet zou denken of op letten. Dat is wel super!

Dat is inderdaad typisch zeg...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:52

jeej alweer verhuizen hier.. hah

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:56

Tegenbod gehad wat 3.000 minder is dan de VP dus dat valt vies tegen.... De moed zakt me meteen in de schoenen -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:47

Dat ligt er aan Jeannaa hoe lang staat het huis te koop, hoe is de staat en hoe is het geprijsd
Mijn huis ligt waars 40.000 euro onder taxatiewaarde en misschien nog wel 50.000 de vraagprijs was laag tja dan kun je niet verwachten dat er nog eens 10.000 vanaf gaat

Bij mij was het 2000 euro lager dan de vraagprijs en ik had 5000 lager geboden

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:23

Het huis staat nu zo'n 3 maanden te koop. Ik weet dat dat niet lang is. Mijn broer (de makelaar) zegt dat die prijs niet reeel is. De staat van het huis is niet best. Het dient zowel van binnen als buiten gerenoveerd te worden. Ik heb een tegenbod gedaan, maar er zit daarna niet veel rek meer in wat mij betreft, dan ga ik verder kijken. Het is echter simpeler hier om een huis te vinden boven een half miljoen dan beneden de 250.000,-.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:38

Frustrerend is dat Jeanna, ik herken t volledig..

Ons mysterie met het goedkope nieuwbouwhuis is opgelost, de derde makelaar wil samen met een bemiddelaar een CPO opzetten (http://www.eigenhuis.nl/nieuwbouw/huis- ... PO-of-CPO/), door het met een groep aan te pakken en in te kopen kan de bouw stukken goedkoper. Er schijnen inmiddels al minstens 15 geïnteresseerden zijn, waarvan een aantal wel nog hun eigen huis moeten verkopen, maar dus best een basis. Volgende week gaan we geheel vrijblijvend een keer met de bemiddelaar praten, ben benieuwd!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:12

Miekelien schreef:
Frustrerend is dat Jeanna, ik herken t volledig..

Ons mysterie met het goedkope nieuwbouwhuis is opgelost, de derde makelaar wil samen met een bemiddelaar een CPO opzetten (http://www.eigenhuis.nl/nieuwbouw/huis- ... PO-of-CPO/), door het met een groep aan te pakken en in te kopen kan de bouw stukken goedkoper. Er schijnen inmiddels al minstens 15 geïnteresseerden zijn, waarvan een aantal wel nog hun eigen huis moeten verkopen, maar dus best een basis. Volgende week gaan we geheel vrijblijvend een keer met de bemiddelaar praten, ben benieuwd!

dit heeft mijn schoonbroer ook gedaan. inmiddels wonen ze erin. in april kregen ze de sleutel.
samen met 10 andere stellen hebben ze mogen bepalen (mits de gemeente het er mee eens was) welke kleur stenen, kozijnen, deuren, ramen, grootte van huizen (moesten starters modellen zijn.) 1 stel kon nét mee doen en heeft een meter in de breedte aan de buren 'gegeven' die dat deel wel konden bekostigen.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:58

Eventjes niet online geweest, maar vind het toch wel gezellig om mee te kletsen...

@Nelleke, ik zou in zo'n huis indd ook niet prettig wonen, zeker niet als ik ook nog veel alleen zou zijn!

Onderhand zijn wij aardig aan het onderhandelen over 'ons' huis.
Vandaag zijn er 2 boringen gedaan in de grond. Er heeft vroeger een verf fabriek naast gezeten en die heeft destijds de sloot vervuilt.
Aan 2 boringen viel al te zien dat die niet helemaal zuiver waren. Dus nu wachten tot de vakantie periode afgelopen is, en dan krijgen we uitslag van de analyse van de 2 boringen. Spannend hoor!

Zijn hier meer die grondonderzoek hebben laten doen?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:54

ik ben ook al een tijdje niet meer in dit topic geweest aangezien ik op vakantie was. er waren voor onze vakantie wat hoopvolle ontwikkelingen ( 2 kijkers in 1 week tijd) maar helaas is dit allemaal op niets uitgelopen. we hebben ook besloten om het huis wat we aangeboden kregen om te huren, af te slaan. We richten ons nu eerst op de verkoop van dit huis en daarna kijken we weer verder. Als ons andere huis ( waar we vorig jaar zoveel gedoe mee hebben gehad met rechtzaak e.d ,)eindelijk weer vrijkomt in maart 2015 en we een normale huurprijs kunnen ontvangen, dan hebben we weer wat meer marge. als tegen die tijd dit huis nog niet verkocht is dan kunnen we altijd gaan huren en verhuren. We zijn wel van plan om toch te gaan verbouwen. Dit huis is ontzettend onhandig ingedeeld en je kunt zoveel meer met deze ruimte. Bovendien is de badkamer best wel een beetje gedateerd. En we kunnen in plaats van 2 slaapkamer 3 of misschien wel 4 kamers maken! het is even een investering maar dan kunnen we het huis straks weer voor een hogere vraagprijs aanbieden dus hopelijk heb je het er dan wel weer uit. Eerst maar eens een professioneel iemand een tekening laten maken om te zien wat er allemaal mogelijk is.
@ nelleke; no way dat ik daar zou gaan wonen, wat een verhaal zeg!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:44

Pffh als ik dit zo hoor allemaal ben ik blij dat ik geen koophuis heb!

Ik heb het nog met m'n ouders gehad over het kopen van een tweede huis voor mij maar dat was geen optie. Blijkbaar zijn ze momenteel zelf bezig met een nieuw huis. Het is wel een optie dat ik hun huidige huis overneem, maar daar heb ik voorlopig geen interesse in...

Ik ben nog wel bij twee huurhuisjes wezen kijken vandaag, vanaf de buitenkant een beetje naar binnen lopen gluren met een vriendin. Ze zijn allebei echt geweldig! :D

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:02

Hoi bokkers, ik meld me hier ook even. Sinds een jaartje ben ik met mijn vriend aan het rondkijken voor een koophuis, en afgelopen september waren we bij de bank op gesprek geweest wat we ongeveer konden lenen. Dus binnen dat budget hebben we rondgekeken, iets moois gevonden (wat ruim binnen het budget viel) en gekocht ovb van financiering *\o/* Wij superblij, dus op naar de bank. Kunnen we nog niet eens de helft lenen van wat er 10 maanden geleden geleend kon worden -O- Ik snap er echt helemaal niks van. Mijn vriend heeft een goeie baan, is ook al een aantal jaren in vaste dienst enzo, maar voor dat bedrag kunnen we misschien net een rijtjeshuis kopen. We zijn nog met een tussenpersoon bezig die bij meerdere hypotheekverstrekkers aan het shoppen is, maar ik heb er weinig vertrouwen meer in.. ;(