Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:19

Wij hebben alles zelf verhuisd (eerst een deel naar Doorn en de andere helft naar een opslag), toen het deel van Doorn na 3 maanden naar ons nieuwe huis en maanden later ook van de opslag naar het nieuwe huis.
We hebben aardig rond gescheurd met de aanhanger :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:24

hadden wij met de tafel en de tuinset ook en die mensen zijn de kussens voor in de stoelen ook nog eens vergeten. Wij hadden alleen hun nummer niet want ze belden met een afgeschermd nummer dus konden kun ook niet bellen.
Ze hebben er ook nooit weer om gevraagd trouwens, dus die kussens liggen er nu nog :+

Ronde tafel hebben wij ook aangedacht maar dat vind ik helemaal niet zo mooi :o

Arjan zijn beste vriend werkt bij een verhuisbedrijf (ook makkelijk met dozen) en die verhuisd ons maar ik denk dat het niet eens meer nodig is want we hebben ook een bestelwagen met aanhanger nu steeds en hebben al aardig wat overgebracht en het is natuurlijk ook maar een heel klein stukje :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:25

Dat is nog eens lekker LT!

Ik krijg een Ikea huis :Y) ze hadden daar precies wat we zichten dus ach :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:28

Suus, Bij de transportservice doorgegeven welke showroom je wilde ;)
Zou ik ook doen hoor... Als IKEA heeft wat je zoekt!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:34

Ik heb ook jaren een IKEA huis gehad. Nu is het langzaam maar zeker aan het veranderen. In de huiskamer staat niets meer van IKEA en de slaapkamer alleen nog het bed (aanrader) en de kasten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:35

Wij hebben vorig jaar net allemaal nieuwe meubels voor de woonkamer gekocht, dus die gaan gewoon mee :j We hebben alleen nu nog wel wat extra dingen nodig..........

Ik bedacht me ineens dat de eethoek ook een kwartslag kan draaien bij ons in de keuken, dan hebben we nog meer ruimte. Ik denk alleen dat het dan niet mooi wordt met het raam. De korte kant komt dan richting het raam en de vensterbank is lager dan een eettafel hoog is. Dus ik denk niet dat het mooi is. Tenzij het alleen het blad is wat je dan ziet. Ik heb de hoogte vensterbank/vloer nog niet gemeten, dus dat moet ik maar eens doen om te kijken of dat ook nog een mogelijkheid is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:35

Niks mis met een ikea-huis toch???? Wij hadden ook een berg ikea (nog steeds). Zolang je er details aan toevoegt wordt het heel persoonlijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:36

Ons Ikea-matras is echt prut.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:38

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:39

Jeetje, hebben jullie alles met een aanhanger gedaan??
Lijkt me wel ideaal, een verhuisbedrijf. Die gaan veel gestructureerder te werk dan dat we nu doen en er past een hoop in zo'n wagen :D
Wij hebben ook diverse dingen van de IKEA (waaronder ook bed/matras) en die bevallen ons goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:48

Ik heb geeeen idee Mootje. We hebben het matras al best lang, ik denk een jaar of 7, dus denk dat die inmiddels niet meer bestaat. Later hebben we er nog boxsprings bij gekocht.

Ja alles met een enkel-asser (dus niet groot) aanhanger :j :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:50

Afbeelding

Dit geval :D :D
Volgens mij is hij 2 meter lang ofzo, dus erg snel vol :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:51

Dan ga ik niet meer klagen..... :+
Wij hebben een opslag gehuurd en daarbij hebben ze een bus die je binnen de gemeente mag gebruiken! Dan moet het daarmee toch zeker gaan lukken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:53

Dat is inderdaad een inieminie aanhanger :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:53

Ik jok trouwens een klein stukje.......... we hebben van Doorn naar Vleuten een deel verhuisd met de paardenwagen.
Dat waren de bank, de boxsprings, matras, salontafel en een paar dozen.

Van Utrecht naar Doorn hebben we dat met de aanhanger gedaan, maar andersom was dat niet haalbaar, omdat dat ECHT tig keer rijden zou zijn (en enkele reis is half uur en die tijd hadden we gewoon niet).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:55

Ben wel heel blij geweest dat we die aanhanger mochten lenen al die maanden (van augustus vorig jaar tot juni dit jaar ofzo). Hebben hem zooooo veel gebruikt tijdens de verbouwing. Zou niet weten hoe we het anders hadden moeten doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:58

Kentaro schreef:
Dan ga ik niet meer klagen..... :+
Wij hebben een opslag gehuurd en daarbij hebben ze een bus die je binnen de gemeente mag gebruiken! Dan moet het daarmee toch zeker gaan lukken :D

Oh dat is ideaal zeg!!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:00

We zouden eerst de opslag uitruimen zodra we de sleutel van ons nieuwe huis kregen (scheelt toch best geld per maand), maar we hebben het een maandje uitgesteld i.v.m. gebruiken bus 8-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:04

Ja geeft ook wel rust hoor :j :j
Maar is idd afweging ivm financien.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:04

Wij hebben niet echt veel om te verhuizen, alleen wat administratie, hebbedingetjes, kleding en paardenpruttel.

Vandaag druk geweest met iedereen bellen.
3 september beginnen ze met stucen. Duurt ongeveer 1,5 week, dan de vloer (verwarming en beton) tussendoor nog nieuw keukenraam/kozijn en dan de schilder.
En nog de pvc vloer en de keuken. 28/29 september de stoffering en 2 oktober de meubels.
Strakke planning!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:06

Ik heb gelukkig niet zo de behoefte om echt nieuwe meubels te kopen. Meestal vind ik daar veel te weinig 'gevoel' in zitten. Te weinig vakmanschap en veel 'arm' materiaal. Wil niet zeggen dat ik het nooit mooi vind. Maar ik heb liever een bij elkaar gezocht interieur waarvan een groot deel tweedehands is. Nu wonen we helaas in een vrij nieuw huis en vind ik mijn oude stijl meubels niet passen. Er stonden hier nog meubels van mijn vader. Die heb ik te koop aangeboden en daarvan ben ik 'nieuwe' meubels gaan zoeken. Tot nu toe heeft het me slechts 20 euro gekost. Ik koop mijn spullen bij kringloopwinkels, rommelmarkten, marktplaats en opkopers. De Ikea heeft me daarbij dan wel aan nieuwe tafelpoten, een vloerkleed en accessoires geholpen. Daar vind ik het een geweldige zaak voor!

Wij hebben overigens een verhuizing vanuit Groningen naar Zeeland gedaan met een aanhanger. :o

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:07

Ik gooi lekker mijn paardentrailer vol :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:09

Ik heb het IKEA bed wat vorig jaar bij de consumentenbod er beter uitkwam dan alle dure merken. Misschien dat de oudere exemplaren wat minder zijn inderdaad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:09

teecee, wat een héérlijk idee zeg!! Ik zag al heel erg tegen het verhuizen op (oke, eigen schuld dat we zoveel hebben.... :o ), maar het valt ook echt tegen :P
Snap werkelijk niet dat er mensen zijn die heel vaak verhuizen....... (hebben ongetwijfeld minder spullen dan wij :D )

manzano, het geeft zeker rust! Spullen die we echt nog niet kunnen gebruiken/opbergen kunnen we nog even lekker daar laten staan! En uiteraard ook het gebruik van de bus.

Malenka, ik wil me daar nog niet eens een voorstelling bij maken..... Wij verhuizen een kleine 8 kilometer en vind het al een gereis steeds heen en weer....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:10

Welke is dat LovingTweety?