Ik zou sowieso geen glasvezelstructuren gaan mixen
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 08:28
Mooi!
(spannend hoor! Morgen de vooroplevering We hebben al een paar nare fouten ondekt. Ze hebben straks 3 weken bouwvak, nu maar héél hard duimen dat ze die dan voor die tijd op gaan lossen, anders kunnen wij boven ook niet verder.... )
Bij mij waren na de vooroplevering het herstel al voor een groot deel in werking gezet Jammergenoeg kwamen de echt kwalijke zaken pas aan bod ver na de oplevering
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 08:51
Moet eerlijk zeggen dat ik niet reken op 'verborgen gebreken'. Maar nu als voorbeeld, tussen de 2 slaapkamers was een ruimte van ongeveer 1.85 (is maar 1.70 geworden ). Daar hebben ze een 'walk in' kast gecreerd. Op tekening zie je dat de deur naar buiten open gaat (logisch ook ), maar gister was m'n vriend even op de bouw en wat schepte de verbazing..... De deur gaat naar binnen open...... Zo heb je er natuurlijk niets aan Ik ga er toch helemaal vanuit dat ze dit op gaan knappen, maar áls dat pas na de bouwvak zou gebeuren, hoeven wij niet te gaan verven/behangen boven.
Mootje
Geplaatst: 12-07-12 08:54
Ik vind het sowieso vreemd dat de bouwvak ertussen (gepland) zit! Hihi, dat is inderdaad een smal geheel... Mijn 2de studentenkamer was ook maar 1.85 breed
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 09:14
het zou ook na de bouwvak opgeleverd worden!! Maar ze willen het voor de bouwvak geregeld hebben (dan krijgen hun hun geld en staat het niet in de bouwvak leeg) Het smalle gaat dan nog wel, maar dat de deur nu naar binnen draaid....
Hoe moet ik het voor me zien?? Een soort gang tussen 2 kamers met deur naar de overloop?? Hoe diep is het?
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 09:30
Er is een 'kamertje' van gemaakt. Het is 1.94 diep. (ook zo lekker, we hadden gevraagd het bij een slaapkamer te trekken, maar er werden in dit project GEEN muren verplaatst. Nu komen we er dus achter dat het bij de buren wel kon?!?!?!? )
Verplaatst is toch iets anders dan niet geplaatst Muurtje is zo afgebroken hoor... Kunnen jullie dat niet zelf?
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 09:34
Tuurlijk kunnen we dat zelf, maar dan hadden ze gelijk de deur kunnen laten vervallen. Is toch zonde van het werk om het nu weer anders te gaan doen (plafonds en muren dan ook weer netjes/glad maken)
SAKKIA
Geplaatst: 12-07-12 09:34
Vervelend is dan Kentaro. Snap dat het ook wel mogelijk is om het zelf te doen, maar het is toch wel een beetje zuur als je het gevraagd hebt en het kan niet en bij de buren was het wel mogelijk.......
Kentaro
Geplaatst: 12-07-12 09:37
Precies!! En als je dat dan aangeeft, zegt de projectleider doodleuk 'Maar je kent het verhaal erachter niet'
Ik ben zelf er al wel over uit dat ik later als ik groot en afgestudeerd ben ( ) m'n eigen huis ga ontwerpen en bouwen, maar dat moet hier ook wel haalbaar zijn. Vriendlief zit in de bouw en zelf mag ik me dan ook architect noemen als ik klaar ben.
Maar kan me voorstellen dat die projecten helemaal niks zijn (vind ze zelf ook 3x niks hoor! Dat stomme kopieer en plak werk... sorry...). Heb zelf echt een afkeer tegen al die zelfde huizen, maar nee ze zijn nooit helemaal hetzelfde zeggen ze dan want hier die is daar iets anders mee en die daar en blabla, maar de tekeningen worden wel gewoon overal gekopieerd en geplakt en het zou me niks verbazen als op de bouw zelf gewoon maar 1 of misschien 2 werktekeningen zijn. Dat zorgt ook voor al die problemen eigenlijk.... Vind het zelf persoonlijk niks, zou later zelf dat soort projecten ook niet willen doen eigenlijk. Niet mijn ding..
Bult gestress ook altijd tussen de mensen, aannemer en onderaannemers, projectleider..
Dientje_Yara
Geplaatst: 12-07-12 11:17
Ik woon in een studio met een aparte slaapkamer Mijn kleuren zijn of moeten nog worden grijs/roze/wit
Keukenblok het de koelkast en vriezer zelf beplakt met plakpapier bij de action vandaan, die hebben nu dezelfde kleur als mijn aanrechtblad Rechts is de deur Andere deur die je links ziet is van de badkamer
De tv kast worde grijs, (alle delen die nu bruin zijn ga ik grijs schilderen) Het donkerbruine ladekastje word ook grijs Mijn tafeltje word straks vervangen door een ietsjes grotere van de ikea Mijn fotolijstjes moeten nog verplaatst worden naar het midden zo ongeveer boven het ladekastje
Naast het roze tafeltje hangt mijn kapstok met schoenenzak eraan, hier hangt ook mijn wasrek als ik was heb en daarnaast is de deur waar je binnenkomt
Foto genomen vanaf de deurode stoel zoek ik nog een leuk kleed voor in roze/grijs en de muur daar is erg wit dus misschien nog een mooie fotolijst net als op de deur van de badkamer
Badkamer bespaar ik jullie die ligt vol was evenals de slaapkamer die een bende is Mag helaas niks schilderen en omdat alles wit is muur en vloer is het snel kaal
Mootje
Geplaatst: 12-07-12 11:24
Knusse studio, Dientje Ik wil never geen nieuwbouw meer, ook geen zelfbouw Ka, succes met de trappen! Was 'traprenovatie' niet handiger geweest?