Hoi Dames, Hier nog een motor rijdster. Eind juni begonnen met lessen, en 1,5 week geleden mn rijbewijs op mogen halen. Intussen ook al de trotse eigenaresse van een Kawasaki ER6N, waar ik super blij mee ben.
Maandag was ik bij mijn garage voor mijn auto (bevriende monteur) en die gingen wel even bedenken wat voor motor ik zou gaan rijden. Tot nu toe is iedereen onafhankelijk van elkaar voor een sport zelf ben ik er nog lang niet uit Vanmiddag mag ik weer! Waait nog steeds oittig.
in slecht weer lessen is juist een voordeel, je krijgt tips en begeleiding op de weerssituatie. zo overvalt je het niet als je een keer in slechte omstandigheden terecht komt. bij mijn rijschool gingen de lessen altijd door behalve bij te glad weer
Ben ik het ook helemaal mee eens hoor, daarom ben ik blij dat ik deze tijd van het jaar aan het lessen ben.
Goldie
Geplaatst: 22-10-14 09:44
Ik zie jou meer op meer tourmotor eigenlijk of een naked Vind jou niet zo'n type voor een sportmotor
Angelkisssss
Geplaatst: 22-10-14 09:48
Ik ben ook echt blij dat ik in het najaar heb gelest. Idd alle weersomstandigheden gehad inclusief een mega sneeuw en hagelbui op de snelweg. Ff heel spannend toen! Moet alleen wel bekennen dat mijn motor nu al 3 weken stil staat, telkens regent het als ik naar mijn werk moet een dan spring ik toch in de auto. Terug naar huis vind ik het niet erg maar op de heen weg :-(. En van het weekend wilde mijn moeder en ik op zondag lekker touren, was het echt but weer aan de kust. Regen en storm, heel anders dan die lekkere zaterdag er voor.
Leo
Geplaatst: 22-10-14 10:18
Goldie schreef:
Ik zie jou meer op meer tourmotor eigenlijk of een naked Vind jou niet zo'n type voor een sportmotor
Haha inderdaad, daar neigde ik ook naar daarom vond ik het wel geestig dat zoveel verschillende mensen mij wel op een sport zien
het ging lekker!! Voor het eerst een andere motor dan de A1, de chopper echt zo ontzettend wennen, maar erg leuk. Hele andere respons als je aan de gaskraan zit! Heerlijk lesje zo, goed om de harde wind te voelen ook en drukte op de weg was ook wel even goed. Nu al zin in de volgende les!
Ik heb dinsdag weer les. Ik heb wel een beetje een dipje hoor,ik heb al best wel veel lessen gehad en vraag me af of ik er ooit nog weleens klaar voor ben. Mijn instructeur is een topper,maar ik ben niet zo talentvol geloof ik
Goldie
Geplaatst: 23-10-14 20:20
Wat jij zegt Snoevie heb ik ook last van.. Gaat nu wel weer de goede kant op na m'n dip. Maar snap zooo goed wat je bedoeld... Gisteren had ik weer even een inzinking, terwijl ik geen eens les had die dag en het dinsdag ook hartstikke lekker ging met de oefeningen... Ben gewoon heel onzeker wat dat betreft, frustrerend want dat wil ik niet...
Het probleem is dat je doordat je je bewust bent van de dip wat geforceerd gaat rijden. Wat misschien helpt is om een wat lichtere les met leukere weggetjes te vragen zodat je weer wat meer lol erin krijgt en wat ontspant. Dan gaat het vanzelf beter!
Wil graag als ik 21 ben mijn rijbewijs gaan halen (begin april 2015) Ben met de motor opgegroeid altijd bij mijn pa achterop en het kriebelt al heel lang om zelf te beginnen.
Wil langzaam aan beginnen met de theorie zodat ik dit van te voren al heb. Hebben jullie nog suggesties welk theorieboek/cd rom ik zou kunnen aanschaffen? (of misschien dat 1 van jullie er nog 1 thuis heeft liggen die ik over kan nemen?)
Ik kan niet wachten om te beginnen helaas duurt dit nog 5 maanden.
Ik heb bij vekabest een nieuw boek gekocht. (2 maanden geleden) Het is dat ik hem net uitgeleend heb aan iemand anders mocht je hem voor een mooi prijsje over kopen En verder kreeg ik van mijn instructeur een cd-rom met oefentoetsen, daar heb ik ook wel veel aan gehad. Dus misschien kun je je vast inschrijven bij een instructeur en hebben ze daar ook oefentoetsen?
Succes in ieder geval!
Ik baal nu wel een beetje, er was mij gezegd dat ik zeker binnen mijn pakket bleef (25 lessen). En nu zit ik al aan de 25 lessen en er is nog geen verkeersdeelnemings examen gepland. Valt ff tegen dan!
Dat is balen zeg!! Ik wilde bewust geen pakket... Lekker eigen tempo.
Net terug van les 8. Mocht kiezen vandaag. Waaruit? Uit allemaal. Oh okeeee Dus voor de CB1 gegaan, daar moet ik uiteindelijk ook mijn verrichtingen mee gaan leren en afrijden dus dan kon ik daar mooi meteen aan wennen. Tactische keuze dus (want vond de chopper ook wel leuk). Was weer erg wennen, heb echt lopen etteren af en toe, vooral met rotondes. Maar al met al lekker lesje verkeersdeelneming en wat snelheid leren maken. Voor de eerste keer op de CB1 was ik erg tevreden, klunzen komt vast wel weer goed.
Goldie
Geplaatst: 25-10-14 11:13
Haha nee hoor dan ga je helemaal niet op afrijden We moeten op de nieuwe Maar ik ga die cb1 wel missen, heerlijk handzaam motortje
je mag mijn theorieboek wel overnemen, heb er ook een theorieoefenprogramma online bij maar daar moet ik even van uitproberen of die nog geldig is, laat maar weten of je interesse hebt
Goldie
Geplaatst: 25-10-14 13:42
Zo lesje ging weer lekker! Weer even de remproeven doorgenomen, ging iets te veel doen met m'n achterrem dus dat is even een dingetje om op te letten weer. Daarna weer de uitwijkoefening gedaan, die vind ik zo leuk!!! M'n instructeur zei meteen wat zie jij der belabberd uit.. En bedankt Uuuh ja beetje laat geworden gisteren