Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:38

Ik frituur mar 1 of 2x per jaar en gebruik dan simpele zonnebloem olie. Werkt perfect en smaakt prima.

Ik was gisteren 74 euro kwijt, zonder gek te doen ivm pasen en dat is dan voor 7 dagen, maar 5x avond eten...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:54

Leuk topic, ik kan hier nog wat van leren, ik ben geregeld +350 kwijt voor een 2-persoons huishouden :=, ik kom alleen bij de AH, sporadisch bij de Jumbo.. hier geen Lidl, maar wel een Aldi, waar een kilometerslange rij staat..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:57

Van de week is hier een nieuwe aldi geopend. Ben er even doorheen gelopen, maar is toch echt niet mijn ding. Wil gewoon wat uit een schap kunnen pakken, niet uit een doos.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:58

Wij waren iets van 70euro kwijt, daar zaten dure asperges bij (prijs stond er niet bij en had ze goedkoper verwacht) en een lekker drankje en nog wat lekkere dingen :-)
Heb niet voor de hele week eten gekocht maar denk dat ik met wat creativiteit een eind kom met wat er in de kasten ligt :-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:09

Ik ben ook dol op asperges. Bij de C1000 lagen ze voor 7 euro per pond, zelfs voor mij is dat te gortig... Eet er al gauw een pond van weg!
Helaas geen asperge-telers in de buurt hier :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:17

Hier dus ook 7 of 8 euro voor een pond... Had ze 3 a 4 euro verwacht... Maar ja had er ook trek in hiji dus heb ze niet geweigerd bij de kassa...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:19

9,95 voor pond hier. We wachten nog maar even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:22

Vind ze zo lekker. Ze riepen al uit het schap: neem ons mee... Neem ons mee!!!

Straks weer lekker iedere week eten op allerlei manieren hihi

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:23

Gister in Duitsland op de markt €12 neergeteld voor een kilo asperges. Valt nog best mee als ik dat hier zo lees! Maar wel heelrijk van gegeten met 3 man, vandaag soep gekookt van de schillen en het kookvocht.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:29

Dat riepen ze naar mij ook Vonneke hihi! Het feit dat er geen prijs bij stond was een goed excuus, ik wist echt niet dat ze zo duur zouden zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:30

Hihi Marley. Ze hebben je voor de gek gehouden ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:32

Yep, 1-0 voor de AH maar ja ik eet morgen heerlijke asperges ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:35

:= hier waren het trouwens alleen dikkerds en die vind ik niet zo lekker.
Vol in het seizoen kan ik het zo 3x in de week eten. Hopelijk dit seizoen in kleinere porties door het afvallen en hierbij andere eetstijl.
Von, bij jou waren ze wel heel erg aan de prijs :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:36

Och is voor een keer niet zo erg, het is per slot van rekening maar 1 keer per jaar Pasen hihi

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:39

K eet ze zonder aardappels dus kan goed in mn dieet :-) alleen nog een sausje zoeken om zelf te maken, iemand tips?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:41

Botersaus mag zeker niet O:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:43

Hmmm klinkt aardig vet hahaha maar wil toch recept wel hebben hoor :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:48

Ik doe altijd n half pakje roomboter, n scheut water, peper, zout, en peterselie :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:54

Voor 2 personen? Dan sla ik em namelijk even over :=

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:55

ik had vandaag een verjaardag van mijn zoon, we waren ong met 18 mensen, was gisteren 180 euro kwijt, ben bij de aldi,c1000 en emte geweest.Veel geld he,maar zit ook gourmetten bij voor morgenavond voor 6 personen.
Toevallig was het nu pasen dat mijn zoon jarig was, ik heb ook een dochter en die is 1ste kerstdag jarig,dan heb ik elk jaar ook hele dure dagen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:56

Botersaus is boter, bouillon, bloem peper, zout en peterselie met evt nog eieren erdoorheen. Google maar op beurreblanc. Ik zit op een niet-meewerkende telefoon!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:03

Pff, duur zeg die asperges. Maar goed dat ik daar niets aan vind. (en anders koop ik ze veel goedkoper, heb een aspergeteler in de familie :) )

Deze week word weer heel goedkoop voor de boodschappen. Heb gister en vandaag bij mijn ouders gegeten, morgen weer :9 We hadden gister een chinese rijsttafel voor 3 personen gehaald. Daar hebben we zaterdag met 4 man van gegeten en vandaag met 6. Morgen eten we er nog van met z'n 3en. Niet normaal hoeveel dat was, morgen hebben we er waarschijnlijk nog wat van over. Maar dat gaat toch echt weg.
Heb nog wel wat eten in huis, dus hoef maar een heel klein beetje bij te halen. Volgende week ga ik op vakantie, dus nu even restjes opwerken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:14

Kreef schreef:
Fleurtje100 schreef:
Wij hadden dure boodschappen dit weekend, komt door de lekkere dingen voor het paasweekend. Zijn in het kader van besparen naar de markt geweest voor groente en fruit, alleen toen kwamen we ook langs de slager en langs de kaasboer, waardoor het toch weer duur werd (wel hele lekkere notenkaas ontdekt). Maarja zouden eigenlijk uit eten gaan dit weekend, en hebben nu voor dag 1 entrecote gehaald en zometeen langs de aspergeboer voor verse asperges. Duur eten, maar nog altijd goedkoper dan uit eten gaan en net zo lekker :9.
Ik eet als ontbijt vaak ook pap, gewoon havermout vlokken van euroshopper met wat melk in een pannetje op het vuur, is in 5 min klaar, alleen pannetje afwassen is rotwerk (moet er eigenlijk een goedkoop steelpannetje voor kopen en dat gewoon wel in de vaatwasser zetten). Doe er dan vaak banaan in stukjes door, met geraspte kokos, een lepel honing en wat kaneel. Heeeerlijk! En het geeft inderdaad erg lang energie.

heb je geen magnetron?

Jawel, maar omdat we die verder eigenlijk nooit gebruiken staat dat ding in een kast met daarvoor weer allemaal voorraadbakjes. Dus het afwassen van een pannetje is minder werk dan de magnetron tevoorschijn halen en weer opruimen :D. Gevolg is dat we 'm ipv weinig eigenlijk nooit meer gebruiken. Met iets als chocomel (met suiker voor mij en zonder suiker voor vriendlief) staan we met twee pannetjes op te warmen, best stom eigenlijk, misschien toch maar iets anders verzinnen voor die magnetron.
Ik schrok ook van de asperge prijzen, 14 euro een kilo en toen zei die man nog vrolijk, je hebt ongeveer een pond per persoon nodig. Zouden we voor 4 personen bijna 30 euro aan asperges kwijt zijn. Nou vind ik 250 gram p.p. ook een prima portie, gaat uiteindelijk om de smaak. Ik zei nog allemaal tegen mijn vriend dat doe boer echt een afzetter was, en dat we de volgende keer wel naar die andere boer gingen. Maar als ik het zo lees hier valt dat dus nog wel mee, want hij had ook van 12 euro per kilo maar die waren alweer op. Nouja we hebben er van genoten!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:16

asperges.... :r

ik had afgelopen vrijdag weer boodschapjes gedaan en gezien wat er in het karretje lag en wat ik moest afrekenen had ik het idee dat de prijzen omhoog zijn?
ik vond dat ik voor het beetje veel kwijt was en dat zonder luxe artikelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:14

Fleur, dit zijn de eerste asperges die van het veld komen. Die zijn altijd hartstikke duur. Over paar weekjes zijn ze stukken goedkoper.