wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:43

Wat een goede berichten! Ik zit al heerlijk vanaf augustus in mijn huisje. . Alleen staan de 2woningen hier in de straat die ik ook heb bezichtigd nog steeds leeg... daar snap ik dus niks van

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:25

Yes! We zijn 2e en mogen een huis komen bekijken :-) eindelijk

Olympia

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:26

Spannend!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:09

jeetje, dat mocht ook wel een keer zeg :D
hopelijk is het een leuk huisje :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:13

We waren er wel even heen gereden van het weekend en vanaf de buitenkant + de buurt zagen er goed uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:45

*\o/* ja hoor worden we uitgenodigd als zijnde 2e. Komen we daar word er gelijk gevraagd of we de lampen/gordijnen/vloer etc willen houden. Ik was helemaal verbaasd want uhm daar gaat nummer 1 toch over? Nou oke in ieder geval doorgegeven want de vorige eigenaar liet ons het huis zien en moest daarna gelijk alles eruit halen tenzij we wat wouden houden. Dus wij die avond invullen dat we de woning wel willen hebben en kregen we direct daarna bericht dat we voor vrijdag alles in moeten leveren *\o/* Dat doet me nu toch heel erg denken dat wij gewoon number one zijn! Er komt wel nog echt veel bij kijken wat even in 5 werkdagen geregeld moet worden..poe....maar als ze de papieren okee vinden (dus ik moet niet te hard van stapel lopen) dan hebben we misschien eindelijk een huisje.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:48

Wát spannend! :):)

Leuk huis?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:51

Anders hadden we het niet geaccepteerd natuurlijk :+ andere zullen het wellicht vrij klein vinden maar wij wonen min of meer al bijna 4 jaar van vrijdag tot maandag in elkaars slaapkamers dus dan is alles groot! Als het echt zover is dan plaats ik wel foto's. Ik twijfel namelijk nog steeds zo erg of we echt wel eerste zijn omdat op woningnet zelf nog steeds 2 steeds. Maar het lijkt me stug dat ze iemand al die documenten laten invullen/aanvragen voor niks?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:54

Wat fijn zeg moonsparkle! Hoe groot is het dan? Ik heb 2.5 jaar met m'n vriend op 20m2 geleefd dus voor mij is alles groot haha :)) wij krijgen over 3 weken de sleutel, kan niet wachten :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:59

het is 39m2 de woonkamer is 17 en de slaapkamer 11. Daarnaast heb je dan nog de douche(waar ook wasmachine, wc, wastafel zijn), de keuken, een halletje, een balkon en een schuurtje.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:30

Klinkt goed :)
En wel vreemd dat je nog steeds 2e staat.. kan je niet even naar de woningbouw bellen om te vragen hoe dat precies zit?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:32

Ik heb ze vandaag nog gebeld maar het was zo'n chaos op het werk en met het geregel dat ik daar op dat moment niet aan had gedacht :o? zo stom

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:36

Wel klein, maar als je het gewend bent, ben benieuwd wát jullie ervan gaan maken!wij hebben dit huis ook met oog op de toekomst.

Morgen dus meteen bellen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:57

Oooh dat zou fijn zijn moonsparkle!

Iemand die weet hoe het zit met woningnet, ik benhard zoekende naar een baan tot augustus en daarna begin ik weer een opleiding.. maar de vacature's liggen nou niet echt voor het oprapen.
Wel wil ik erg graag uit huis, nou kon ik bij patrimonium dan doorgeven dat mijn moeder eventueel garant wil staan voor de huur, maar ik vraag me af of de andere corporatie's dat wel willen.. Kan er helaas niet echt wat over vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:59

Air schreef:

Iemand die weet hoe het zit met woningnet, ik benhard zoekende naar een baan tot augustus en daarna begin ik weer een opleiding.. maar de vacature's liggen nou niet echt voor het oprapen.
Wel wil ik erg graag uit huis, nou kon ik bij patrimonium dan doorgeven dat mijn moeder eventueel garant wil staan voor de huur, maar ik vraag me af of de andere corporatie's dat wel willen.. Kan er helaas niet echt wat over vinden.

Ik ben fulltime student en ik huur zelfstandig. Was geen probleem!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:35

lieveli schreef:
Air schreef:

Ik ben fulltime student en ik huur zelfstandig. Was geen probleem!

Echt? Is dat n speciale jongeren of studenten woning? Want ik moet echt allerlei documenten inleveren en dan gaan ze alle financiën doornemen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:38

Nee hoor, gewoon een normaal huurappartement.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:53

Air schreef:

Ik woon nu in een huisje van Lefier (staat op m'n vriend z'n naam) en hij had toen hij het kreeg ook geen baan. Toevallig is ons nieuwe appartement bij patrimonium.. ik heb nog helemaal 0.0 hoeven inleveren qua loonstrookjes/belastingaangiftes etc. M'n vriend en ik studeren allebei fulltime en ons inkomen is dus stufi + aanvullende lening en ik heb een (zwart) schoonmaakbaantje. Maar we kunnen de huur makkelijk betalen met z'n 2tjes, helemaal omdat we huursubsidie krijgen.

Het gaat er bij sociale woningbouw ook vooral om dat je niet te véél verdient he. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:02

Ik en mijn vriend zijn noodgedwongen particulier gaan huren, maar die prijzen zijn echt niet normaal.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:06

Particulier is erg duur inderdaad... heb er ook naar gekeken, ik dacht eerst; dat kan wel, nemen we er allebei een baantje naast. Maar zelfs dán is het te duur. :))

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:21

Nou ik moet een hoop inleveren morgen..

kopie ID
verhuurdersverklaring
geldig huur/koop contract
IB-60 formulier
recente inkomensgegevens

Weet iemand waarom die laatste 2 zijn? want bv 1 is toch genoeg? is toch vrijwel hetzelfde?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:41

Moonsparkle, dat is over het algemeen echt om te checken dat je niet te veel verdient, maar volgens mij zitten jullie wel safe :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:47

mymy schreef:
Nou ik moet een hoop inleveren morgen..

kopie ID
verhuurdersverklaring
geldig huur/koop contract
IB-60 formulier
recente inkomensgegevens

Weet iemand waarom die laatste 2 zijn? want bv 1 is toch genoeg? is toch vrijwel hetzelfde?

Ik moet ook nog een vermogensverklaring, werkgeververklaring, uittreksel van gemeente en samenlevingscontract inleveren. Dat laatste moest ook nog eens met spoed wat meer geld kost.

@ mymy: IB-60 formulier is niet recent, diegene die je nu kunt aanvragen is nog diegene over 2011

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:57

Weet jij mischien hoelang het duurt voordat die GBA klaar is? heb dat via DigiD gedaan maar nog niks van gehoord.. zulle ze dat opsturen via de post of een mail dat je het op kunt komen halen?>

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:58

Thanks voor de reacties :)

Wat een lange lijst moonsparkle! Ze willen wel heel veel weten :+

Oja, die huurdersverklaring, lijkt mij stug dat dat ook moet als je nu niet zelf de huurder bent? Gaat moeilijk.. Idem aan huurcontract.