Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:55

Zo, buik vol gegeten, en dan nu naar de winkel, kijken of ik het voor elkaar krijg om minstens voor een halve week eten te halen. En binnen bepaald bedrag te blijven. :)
(Ben er achter gekomen dat winkelen met vriendlief toch echt niet te doen is. := Lijkt wel een bulldozer die langs de schappen rent terwijl ik let op de prijzen en wat we wel en niet nodig hebben. :+ Wil je hem wat vragen, staat ie alweer 5 schappen verder. := Mannen. :P)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:18

Dat heb ik dus ook, als vriendlief mee is hebben we allerlij extra's die ook nog eens flink duur zijn.
Daarbij duurt boodschappen doen ook nog eens langer als ie mee is, nee ik ga wel alleen......

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:20

Bij mijn vorige vriend ging het juist sneller als hij erbij was... hij had dan 2 dingen in zijn hoofd die hij wilde halen, hij racede de winkel door en wilde zo snel mogelijk weer buiten staan :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:21

Bij ons gaat het meestal efficiënter met z'n tweetjes. Staat de 1 vast in de rij bij de slager en de ander bij de kaasboer :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:28

Mijn vriend gooit alles in de kar wat hij lekker vindt. Ik kan beter alleen boodschappen doen, dat is véél goedkoper :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:30

mijn vriend pakt wat er op het boodschappenlijstje staat en meer niet. Hij pakt altijd het "merk" wat hij gewend is (dus wat ik normaal koop, dat is meestal de goedkope variant tenzij we een duurdere echt veel lekkerder vinden). en verder gaat er niks extra's mee. En aanbiedingen kijken? :n
als er bloemkool op het lijstje staat koopt hij bloemkool, ook als de broccoli op dat moment in de aanbieding is :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:55

haha Mri, duidelijk een man met tunnelvisie _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:59

heel makkelijk :j
maar niet met bv een verjaardag, want "frisdrank" tja... das dan te ruim
Dat moet worden 1 cola zero, 1 cola ligt, 1 cola gewoon

Scheelt wel dat we samen de boodschappenlijst bijhouden op een whiteboard in de keuken. Wat je op maakt of bijna opmaakt moet je op het bord schrijven. Daarom heeft hij nu dus al een aantal dagen geen koffie O:) (ik drink het niet, en wat niet op het lijstje staat vergeet ik :) )

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:47

Net weer boodschappen gedaan voor de hele week, kostte me 25 euro.. dus ik heb nog 5 euro te besteden aan dingen die ik bijv. ben vergeten :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:48

_Luce schreef:
Net weer boodschappen gedaan voor de hele week, kostte me 25 euro.. dus ik heb nog 5 euro te besteden aan dingen die ik bijv. ben vergeten :)

Wow en wat eet/drink je dan allemaal? Knap hoor :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:57

Zo net ff 11 kilo vlees gehaald bij de slager :Y) straks ff inpakken en in de vriezer mikken :P

Zit een nieuwe slager hier in Eindhoven, ik was maar € 30,80 kwijt, scheelt toch een hoop :$

2 kilo speklappen
2 kilo haaskarbonades
3 kilo kipkarbonaatjes
2 kilo kuikenfilet kerry
2 kilo kuikenfilet provenciaals

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:59

Een stille melezer! Heb vorig jaar een half jaar op mezelf gewoont (studie in Finland) en hoop eind dit jaar fulltime op mezelf te gaan wonen! Ik zit ook al een beetje te kijken voor vaste lasten enz. ook om de mogelijkheden tot het houden van mijn paardjes te berekenen :)
Vooral de tips met betrekking tot goedkope gerechten vind ik er interessant! Wist in Finland niet altijd hoe ik dat aan moest pakken!

In mijn MBO opleiding dierverzorging hebben wij eens uitgerekend (is al wel weer een paar jaar geleden hoor) hoeveel ruimte een bio-dier meer heeft dan een kiloknaller-dier (sorry voor de verwoording) en dat is echt schrikbarent WeiniG!!

Wij kopen hier thuis (bij mijn ouders) vlees bij de buurman, die heeft koeien waarvan er eens in de zoveel tijd 1 geslacht word. Kopen dan meestal 20 kg ofzo! Lekker en fijn om te weten dat het beestje zijn jaartjes gesleten heeft op een groen land van 2 hectare groot!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:09

zap schreef:
_Luce schreef:

Wow en wat eet/drink je dan allemaal? Knap hoor :j

Ik maak alles vers en eet redelijk gevarieerd, even een lijstje van wat ik alleen maar ga dineren haha:
- maandag: gepofte aardappels met kipsaté en salade
- dinsdag: risotto met groentenomelet
- woensdag: pasta
- donderdag: maaltijdsalade met aardappels
- vrijdag: tonijnspiesjes met gepofte aardappels
- zaterdag: pastasalade
- zondag: kip met paksoi en mihoen

Verder heel veel fruit (4 stuks per dag gemiddeld) en drink ik beperkt frisdrank en meer thee/ water en dat soort dingen. Bij mij helpt het dus wel dat ik een planning maak voor de hele week, zodat ik niet onnodig dingen weg moet gooien. Alles wat ik overhoud aan groenvoer gaat mee naar stal of geef ik aan mijn moeder (voor de cavia's), alles wat geen groen is gaat ook naar mijn moeder (bijvoorbeeld halve pakken yoghurt, vla, vruchtensap enz.). Ik heb een hekel aan onnodig weggooien...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:01

@Listiglistje
Waar in Eindhoven zit die nieuwe slager?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:17

Ik doe niet aan planningen en lijstjes, ik sla gewoon in wat ik lekker vind en wat in de aanbieding is of wat in het seizoen en dus goedkoop is. En als ik dan ga koken kijk ik in de koelkast of er iets op moet en verzinnen we waar we zin in hebben. Er is altijd een basis voorraad in rijst, pastasoorten, diepvriesgroente, wat gehakt, frito, melk, bloem en veel kruiden. Ik heb nu bv courgette en champignons, daar kan ik risotto van maken maar het kan ook door de pasta, of het een door de soep of door een ovenschotel. We gooien bijna nooit iets weg met dit systeem en eten altijd iets waar we ook echt zin in hebben.
Afgelopen week ongeveer 50 euro uitgeven bij de AH, bakker, C1000 en groenteboer. We eten deze week sowieso geroosterde pastinaak, aardappel en wortel, stamppot of zelfgemaakte erwtensoep (scharrelrookworsten in de aanbieding ingeslagen) en ik denk ook chili con carne want daar had mijn vriend zin in, en voor de rest zien we het wel.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:33

Groot inkopen kan ook voordelig werken..
Bijvoorbeeld een bak lasagna van de aldi, kost 2.5 euro de kilo.
Kun je 3 keer van eten, 1 keer gelijk en 2 porties in de vriezer...

Waar je ook op kan bezuinigen (mits je een vriezer hebt) is koken voor 3 of 4 en dan een paar porties de vriezer in, kleine hoeveelheden koken is vaak toch duurder.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:36

zo doe ik het ook fleurtje.

ik heb altijd wat basis dingen in huis en koop groentes/vlees waar ik meerdere kanten mee opkan.
zie ik iets in de aanbieding pas ik daar mijn boodschappen op aan.
voor ons werkt dit.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:39

Avelienvd schreef:

Wat dat betreft kun je dus moeilijk bedragen vergelijken van wat iedereen uitgeeft. :)
Een kilobak lasagne kan ik echt maar 2 keer van eten, en dan moet er ook wel een toetje achteraan anders heb ik zo weer honger.
Ik ben aan het proberen wat minder brood te eten zodat ik daar op kan bezuinigen, maar dat werkt niet echt. Wil proberen `s ochtends 4 boterhammen en `s middags ook, maar heb dan echt heel de dag nog honger.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:47

Mri schreef:
mijn vriend pakt wat er op het boodschappenlijstje staat en meer niet. Hij pakt altijd het "merk" wat hij gewend is (dus wat ik normaal koop, dat is meestal de goedkope variant tenzij we een duurdere echt veel lekkerder vinden). en verder gaat er niks extra's mee. En aanbiedingen kijken? :n
als er bloemkool op het lijstje staat koopt hij bloemkool, ook als de broccoli op dat moment in de aanbieding is :+

Zo doet mijn man het ook als ik er weer eens wat van gezegd heb, anders gooit hij gewoon alles in zijn mandje wat hij lekker vind (en altijd a-merk).

Wij hebben lekker bietjes gegeten net, en had een paar bietjes over. Heel goed bezig, meteen recept opgezocht voor morgenavond met spullen die ik nog in huis had.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:34

Fleurtje100 schreef:
Ik doe niet aan planningen en lijstjes, ik sla gewoon in wat ik lekker vind en wat in de aanbieding is of wat in het seizoen en dus goedkoop is. En als ik dan ga koken kijk ik in de koelkast of er iets op moet en verzinnen we waar we zin in hebben. Er is altijd een basis voorraad in rijst, pastasoorten, diepvriesgroente, wat gehakt, frito, melk, bloem en veel kruiden. Ik heb nu bv courgette en champignons, daar kan ik risotto van maken maar het kan ook door de pasta, of het een door de soep of door een ovenschotel. We gooien bijna nooit iets weg met dit systeem en eten altijd iets waar we ook echt zin in hebben.
Afgelopen week ongeveer 50 euro uitgeven bij de AH, bakker, C1000 en groenteboer. We eten deze week sowieso geroosterde pastinaak, aardappel en wortel, stamppot of zelfgemaakte erwtensoep (scharrelrookworsten in de aanbieding ingeslagen) en ik denk ook chili con carne want daar had mijn vriend zin in, en voor de rest zien we het wel.

Zo doe ik dat ook... Laatst een witte kool gekocht en dat kan gewoon óveral doorheen... van bonenschotel t/m pastasaus.
Zo eet je nooit hetzelfde met 1 groente.

Mijn vriend vreet trouwens ook de pan leeg als het hem uitkomt, zo hou ik zelden wat over.... (helaas) het is echt net een kliko.

Asjemenou, ik eet op dagen dat ik iets meer tijd heb om iets klaar te maken, liever een omelet-achtig iets met daar wat stukjes paprika, prei, champignon of evt. (bio/scharrel) ham doorheen.
Als ik 2 boterhammen eet om 12u heb ik om 16u weer honger, als ik 2 gebakken eieren ('boeren omelet' style) eet kan ik het wel tot 18-19u uithouden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:38

Avelienvd schreef:

Waar je ook op kan bezuinigen (mits je een vriezer hebt) is koken voor 3 of 4 en dan een paar porties de vriezer in, kleine hoeveelheden koken is vaak toch duurder.

Dat moet je ook maar net willen eten. Niet lekker en vooral niet gezond.
Mijn zelfgemaakte lasagne zit boordevol groenten. Dan liever duurder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:40

Idd, dat soort kant-en-klaar spul komt er hier ook niet in, vind ik echt niet lekker :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:46

Vandaag pasta gegeten met saus à la tweede zak gratis en een hele berg groenten erin :) Blokjes feta erbij en klaar. Twee porties net in de vriezer gestouwt (het past allemaal maar net elke keer := ), volgende keer moet ik er wel nog champignons bij halen want anders is het toch net te weinig. En dan heb ik ook geen vleesvervanger.

Pasta is nog steeds de zak die ik meekreeg in het starterpack van mijn moeder toen ik 3 maand geleden uit huis ging := maar heb dan ook nog niet zoveel pasta gegeten. Alleen spaghetti, maar dat pak was 30 cent dus daar spant het ook niet om :').

Zit weer een beetje krap bij kas deze maand. Ga morgen weer naar mijn ouders dus ff shoppen in de voorraadkast :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:27

Tina1965 schreef:
@Listiglistje
Waar in Eindhoven zit die nieuwe slager?

Op de kruisstraat (ff googelen op bossersvlees) :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:34

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die moet besparen. Lees al even mee. Naar aanleiding van dit topic let ik nog meer op. Probeer nu met 20 euro per week boodschappen te doen. Ben maar alleen, heb wel 2 grasparkieten maar die kosten gelukkig niet zoveel. Paard hou ik buiten de boodschappenkosten. Is meer een vaste last. :D

Ik moet wel zeggen dat ik mijn voorraadkast en koelkast goed vol heb. Dus probeer dat nu eerst zoveel mogelijk op te maken. Ik kijk goed naar aanbiedingen (bijv nu is bij de jan linders mijn favoriete cola light (first choice) in de aanbieding. Dus daar heb ik extra van gekocht. Verder ben ik volgende week jarig dus probeer daar de afgelopen week en nu alvast wat voor te kopen. Laatst was ook ander drinken in de aanbieding. Dus alvast meegenomen. Dat spreid de kosten mooi. Wil iedereen toch wat fatsoenlijks voor kunnen zetten.

Wat betreft kant en klaar eten: Dat vind ik meestal ook niet lekker en ook ontzettend duur. Ik zag nu bijv zo'n magnetronmaaltijd in de aanbieding voor 4 euro!! Daar kan ik beter zelf een grote pan pasta van maken met verse groenten. Daar eet ik dan 3 of 4x van. 2 dagen achterelkaar en dan nog 1 of 2 porties in de diepvries. Veel lekkerder en goedkoper.