(Ben er achter gekomen dat winkelen met vriendlief toch echt niet te doen is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:_Luce schreef:Net weer boodschappen gedaan voor de hele week, kostte me 25 euro.. dus ik heb nog 5 euro te besteden aan dingen die ik bijv. ben vergeten
Wow en wat eet/drink je dan allemaal? Knap hoor
Avelienvd schreef:Groot inkopen kan ook voordelig werken..
Bijvoorbeeld een bak lasagna van de aldi, kost 2.5 euro de kilo.
Kun je 3 keer van eten, 1 keer gelijk en 2 porties in de vriezer...
Mri schreef:mijn vriend pakt wat er op het boodschappenlijstje staat en meer niet. Hij pakt altijd het "merk" wat hij gewend is (dus wat ik normaal koop, dat is meestal de goedkope variant tenzij we een duurdere echt veel lekkerder vinden). en verder gaat er niks extra's mee. En aanbiedingen kijken?
als er bloemkool op het lijstje staat koopt hij bloemkool, ook als de broccoli op dat moment in de aanbieding is
Fleurtje100 schreef:Ik doe niet aan planningen en lijstjes, ik sla gewoon in wat ik lekker vind en wat in de aanbieding is of wat in het seizoen en dus goedkoop is. En als ik dan ga koken kijk ik in de koelkast of er iets op moet en verzinnen we waar we zin in hebben. Er is altijd een basis voorraad in rijst, pastasoorten, diepvriesgroente, wat gehakt, frito, melk, bloem en veel kruiden. Ik heb nu bv courgette en champignons, daar kan ik risotto van maken maar het kan ook door de pasta, of het een door de soep of door een ovenschotel. We gooien bijna nooit iets weg met dit systeem en eten altijd iets waar we ook echt zin in hebben.
Afgelopen week ongeveer 50 euro uitgeven bij de AH, bakker, C1000 en groenteboer. We eten deze week sowieso geroosterde pastinaak, aardappel en wortel, stamppot of zelfgemaakte erwtensoep (scharrelrookworsten in de aanbieding ingeslagen) en ik denk ook chili con carne want daar had mijn vriend zin in, en voor de rest zien we het wel.
Avelienvd schreef:Groot inkopen kan ook voordelig werken..
Bijvoorbeeld een bak lasagna van de aldi, kost 2.5 euro de kilo.
Kun je 3 keer van eten, 1 keer gelijk en 2 porties in de vriezer...
Waar je ook op kan bezuinigen (mits je een vriezer hebt) is koken voor 3 of 4 en dan een paar porties de vriezer in, kleine hoeveelheden koken is vaak toch duurder.