Fleurtje100 schreef:Ik doe niet aan planningen en lijstjes, ik sla gewoon in wat ik lekker vind en wat in de aanbieding is of wat in het seizoen en dus goedkoop is. En als ik dan ga koken kijk ik in de koelkast of er iets op moet en verzinnen we waar we zin in hebben. Er is altijd een basis voorraad in rijst, pastasoorten, diepvriesgroente, wat gehakt, frito, melk, bloem en veel kruiden. Ik heb nu bv courgette en champignons, daar kan ik risotto van maken maar het kan ook door de pasta, of het een door de soep of door een ovenschotel. We gooien bijna nooit iets weg met dit systeem en eten altijd iets waar we ook echt zin in hebben.
Afgelopen week ongeveer 50 euro uitgeven bij de AH, bakker, C1000 en groenteboer. We eten deze week sowieso geroosterde pastinaak, aardappel en wortel, stamppot of zelfgemaakte erwtensoep (scharrelrookworsten in de aanbieding ingeslagen) en ik denk ook chili con carne want daar had mijn vriend zin in, en voor de rest zien we het wel.
Zo doe ik dat ook... Laatst een witte kool gekocht en dat kan gewoon óveral doorheen... van bonenschotel t/m pastasaus.
Zo eet je nooit hetzelfde met 1 groente.
Mijn vriend vreet trouwens ook de pan leeg als het hem uitkomt, zo hou ik zelden wat over.... (helaas) het is echt net een kliko.
Asjemenou, ik eet op dagen dat ik iets meer tijd heb om iets klaar te maken, liever een omelet-achtig iets met daar wat stukjes paprika, prei, champignon of evt. (bio/scharrel) ham doorheen.
Als ik 2 boterhammen eet om 12u heb ik om 16u weer honger, als ik 2 gebakken eieren ('boeren omelet' style) eet kan ik het wel tot 18-19u uithouden.