iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:15

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:51

Even een vraagje hier. Ik heb nu bijna 2 maanden mijn Iphone en had daarvoor al een abbonement van T mobile dus dat abbonement om laten zetten. Nu kreeg ik van de week een rekening binnen van 110 euro waar ik zekerste weten niet voor gebeld had. ;( Wat blijkt, mijn abbonement was nog niet omgezet dus alle internetkosten a 55 euro komen er nog bij. Nu wil ik dus voor de resterende dagen graag de hele internetverbinding eraf. Ik heb WiFi bijna altijd al uit staan (en nu dus zozo) maar de verbinding met het mobiele internet staat wel nog aan. Hoe kan ik zorgen dat hij helemaal geen verbinding met internet meer kan maken?

Liselot

Re: iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:52

door de dataroaming uit te zetten

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:55

Dat had ik al gedaan maar dan kan ik nog steeds op internet en heb dus nog steeds een mobiele verbinding :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:00

als dataroaming uit is kan je als het goed is geen verbinding meer maken met het 3G, zit je nu niet op wifi dan?

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:02

Dataroaming stond zelfs al uit maar heb al die tijd op internet gezeten. Wifi stond ook al uit omdat dat zoveel batterij kost dus daar kan ik ook niet op zitten.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:08

ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb een Iphone overgenomen en die op mijn oude Vodafone abo gezet. Nu heb ik al een keer een dure rekening gehaD, gebeld met vodafonen, bleek mijn blox internet uit te staan????heb ik zelf niet gedaan...enfin dat weer aangezet, is de rekening wéér al halverwege 36,50 euro buiten abo kosten!! Ik heb nu ook ineens géén internet meer en krijg vodafone in het weekeinde niet te pakken...ik baal hier ook erg van. dus ik heb het ook maar kan je nog geen antwoord geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:38

dani_spit schreef:
Even een vraagje hier. Ik heb nu bijna 2 maanden mijn Iphone en had daarvoor al een abbonement van T mobile dus dat abbonement om laten zetten. Nu kreeg ik van de week een rekening binnen van 110 euro waar ik zekerste weten niet voor gebeld had. ;( Wat blijkt, mijn abbonement was nog niet omgezet dus alle internetkosten a 55 euro komen er nog bij. Nu wil ik dus voor de resterende dagen graag de hele internetverbinding eraf. Ik heb WiFi bijna altijd al uit staan (en nu dus zozo) maar de verbinding met het mobiele internet staat wel nog aan. Hoe kan ik zorgen dat hij helemaal geen verbinding met internet meer kan maken?

JUIST wifi gebruiken. Altijd als je wifi gebruikt, gaat dat niet over het T-Mobile netwerk maar bijvoorbeeld over het netwerk thuis of op je werk. Kost je niks (behalve thuis je internetabbo die je toch wel moet betalen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:39

Josefien schreef:
krijg vodafone in het weekeinde niet te pakken...

Klantenservice is AFAIK ook in het weekend te bereiken hoor :)
(Zelf ex-vodafone-klant, klantenservice paar keer in het weekend nodig gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:39

LiSSy schreef:
als dataroaming uit is kan je als het goed is geen verbinding meer maken met het 3G, zit je nu niet op wifi dan?

Hier staat dataroaming standaard uit (net even gecheckt, heb het nooit aangezet en het stond nog uit) maar echt wel dat ik zowel GPRS als 3G tot mijn beschikking heb.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:05

Als je dataroaming uit zet, betekent dat alleen dat je niet in het buitenland het internet op kan, dat heeft niets met nederland te maken. Ik heb zelf geen Iphone maar je kunt vast een app downloaden waarmee je je hele internet plat kunt gooien, misschien heb je hier wat aan?:
http://www.k-director.com/blog/5-steps- ... onnection/

En zo zijn er vast nog wel meer programmatjes!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:10

Het is een leuk speeltje , je kan er veel mee maar moet wel ff weten hoe het werkt ... Ik zit nu op me iPhone te bokten maar het toetsenbordje waar ik nu mee typ is echt baggerklein en ik vindt het best lastig om serieus ALLES met touchscreen te doen ... En je kan er na een tijdje niet meer mee op Hyves ...

Good luck !!!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:22

hoezo kun je er niet meer mee op hyves?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:45

Nouks schreef:
Josefien schreef:
krijg vodafone in het weekeinde niet te pakken...

Klantenservice is AFAIK ook in het weekend te bereiken hoor :)
(Zelf ex-vodafone-klant, klantenservice paar keer in het weekend nodig gehad)

nope, zaterdag nog tot 18 uur en dan niet meer helaas..
ik ga morgen bellen. zal em even opnieuw instellen kijken of dat werkt!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:55

Volgens mij gaat internet uit een andere bundel maar tot een beperkt aantal MB? Heb hier geen verstand van maar er is in elk geval een maximum van het gebruik van internet. Misschien staan er onbewust dingen 24 uur verbonden met internet? Zoals je mail? Als hij elk kwartier gegevens ophaalt zit je ook telkens op internet, en bij de hyves applicatie als je daar notificaties van krijgt zit hij ook op internet. Ik zou hier in elk geval even naar kijken, anders weet ik het ook niet.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:46

Geen idee heb 2 dagen op Hyves gekunt en nu niet meer ... Dus beetje rot maarja verder een geweldig ding ... Ik heb de 3G :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:00

Als je gewoon het Iphoneabbo hebt van t-mobile dan heb je onbeperkt internet, en nog snel ook.. dus zou niet weten waarom je niet meer op hyves kunt, wat geeft hij aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:27

Ik heb m'n iPhone vannacht per ongeluk op de stenen laten vallen en nu werkt het touch screen niet meer. ;( Ik kan hem nog wel gewoon aansluiten op de computer enzo want hij gaat verder nog wel gewoon aan. Weet iemand hier hoe ik dingen als agenda, contacten en foto's nu op kan slaan zodat die niet verloren gaan? :\

Ben trouwens dolblij dat ik dat ding verzekerd heb, dit is al de 2e keer in een half jaar dat ik hem total loss heb gekregen :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:31

Je kunt sowieso je foto's via iTunes op je computer zetten. :j

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:42

Ik heb geen Abbo ... Heb prepaid als ik een abbo heb ben ik er meestal met 400 euro overheen haha

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:49

ik heb mails op handmatig gezet dus dan gaat ie alleen op internet als jij mails wilt uploaden..maar hij doet t wel weer, alleen ik ben wel benieuwd waar die torenhoge kosten vandaan komen, terwijl ik met mijn abo en de Omnia nergens last van had en ook op internet zat!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:06

Oke, ik zou ook gewoon je belstatus iedere dag even bekijken.
Heb je ook niet dat er op je rekening internationaal wifi staat? Dat was bij mij in het begin verkeerd gegaan en daardoor had ik ook hele hoge rekeningen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:57

nee staat er niet bij, de eerste keer dat er zo'n enorm bedrag bij stond heb ik meteen gebeld en zeiden ze dat Blox internet uitstond! Ik heb die nooit bewust uitgezet (je moet zéker 2 a 3 keer klikken voor je em aan of uit zet, dus per ongeluk gaat vrijwel niet) en ik wist dat de tweede maand ook nog te veel verbruikt was, maar deze maand is wel belachelijk. Ik ga elke dag checken!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:42

ik ben dus belazerd, heb een carkit voor de Iphone besteld die je ook op de radio kunt zetten bij http://www.soltix.nl en die is wegens technische redenen niet meer bereikbaar...heb al tig mailtjes gestuurd..weg 34,98 euro.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:43

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt