Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:48

Gisteren tandpasta gehaald bij Kruidvat. Het was daar 2+1 gratis en kwam op €2,10/stuk met die korting.
In de andere supermarkt was het 2+2 gratis maar als je het omrekende was het daar alnsog €2,50/stuk. Voor het afwasmiddel was het dan weer net andersom wie de duurste was.
Gouden les: zelfs aanbiedingen blijven vergelijken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 17:02

Hier geen Vomar in de buurt helaas anders was ik er ook voor gegaan (de havermelk) hier groot verbruiker }:0

Naja zeg Varekaj dat is inderdaad wel weer bijzonder :$

Ik kijk nooit tv, heb er wel een maar daar zit NPO start op zeg maar dus met Wifi (die ik wel nodig heb voor mijn werk) red ik mij prima. Heb wel supersnelle Wifi want moet echt goed kunnen vergaderen / lesgeven etc daar wil ik niet op toegeven.
Maar ik speel wel beetje vals hoor want bij mijn vriend kijk ik wel af en toe tv :+ :+:

50 Euro voor een strandbedje moet echt niet gekker worden :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:03

Acties zijn fijn ja! Ohh die havermelk, wat jammer dat er geen Vomar bij ons in de buurt zit.

Ik haalde als tandpasta altijd de Prodent compleet, die was een tijd geleden als beste getest (bij de consumentenbond dacht ik?) en lag altijd bij de Action voor ± €1,50. Sinds een tijdje hebben ze em daar niet meer -O- Dus nu hebben we altijd de Oral-B compleet van de Action, ook weer voor ongeveer die prijs :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:21

Action zit een aardig eindje rijden van ons af, Kruidvat zit om de hoek. En vriend zweert bij sensodine. Ik had nu per toeval de folders bij elkaar liggen, daarmee viel op dat alle supermarkten allemaal dezelfde producten in promotie hadden. Ja dan kan je wel eens even gaan zitten en narekenen natuurlijk.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:18

Hhilde schreef:
Nee, maar de TV’s die we hebben kunnen het directe streamen niet aan vanaf mobiel en hebben niet de apps die wij graag willen. Dus moet je voor een abonnement gaan om die apps op deze TV te krijgen of een Smart TV aanschaffen :)

Dank allen voor de tips!

Oplossing:
Chromecast met afstandsbediening. Deze zijn Rond de 60 euro. Op deze chromecast kan je apps zetten. Ik heb er bijv nl ziet op, de ziggo go app van m'n ouders zodat ik gewoon alle zenders kan zien, disney, netflix en nog een paar apps.

Zo hoef je niet meer te streamen via de telefoon :)
Mijn TV is al wat ouder en pakt alleen nog de netflix app. De rest moet ik streamen en dat vind ik best irritant.
Nu druk je op de knop van de chromecast en scrolt zo met de afstandsbediening naar apps en films. Super handig.
Ik.had een ziggo abonnement van internet en tv van 59 euro(en daarbij nog de apps dus kwam rond de 84 euro per maand uit) en ben nu over gestapt naar tmobile internet only voor 25 euro per maand.+ wat apps.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:56

Wij hebben instap internet en bellen bij KPN en digitenne. In de afgelegen polder is niks anders beschikbaar momenteel. Maar sinds we 4G voor buitengebied hebben zijn we echt al een stuk in snelheid gestegen O:) Chromecast hebben we, Apple TV hebben we, maar eerlijk ik ben in deze tijd niet veel in de woonkamer (daar staat onze tv natuurlijk) o en ik heb Netflix en Amazon Prime via de jongste, ik kook eens in de week voor hem :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:34

Hhilde, een chromechast nemen om vanaf je telefoon te streamen moet vast wel kunnen hoor. Doen wij hier ook en mijn tv is al minstens 15 jaar oud. Misschien ook tijd voor een nieuwer, zuiniger, model bedenk ik nu :')

Ik kijk Netflix via mijn ouders en heb een NPO plus account. Mis echt helemaal niks verder. Op YouTube staat ook zat, alleen die reclames zijn irritant.

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:07

Ik heb een eeuwenoude tv en ook daar doet de chromecast het gewoon op

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:07

Digitenne bestaat dat nog?

Hier betalen we de hoofdprijs voor ziggo geloof iets van 60€ maar geen zin om allerlei high tech aan te schaffen Apple TV werd nooit gebruikt, Netflix geen tijd voor.

Wisten jullie dat de Lidl stuk duurder is met cola zero := wij zijn er ingetrapt bijna 1€ duurder dan de jumbo en 1,25l per fles ipv 1.5l

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:10

Wij betalen €77 per maand bij KPN voor internet en tv := Wel turbo internet omdat ik 100% vanuit huis werk.

Ik zou in principe ook zonder tv abonnement kunnen maar mijn vader kijkt graag tv. Op mijn slaapkamer heb ik gewoon de PS5 aan de tv hangen en daarmee kijk ik Youtube (of Netflix of whatever). Ideaal!

Tita, serieus? Afzetters :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:36

De cola flessen van de Lidl zijn 2 liter, toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:38

Gaat niet over het eigen merk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:39

Ah vandaar :+
Ik vond het al raar, een euro duurder terwijl een fles volgens mij niet veel meer dan een euro kost haha.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:44

Wij zijn net overgestapt van KPN naar Youfone. Eerste 6 maanden 29 euro en dan 49 euro.

Ook 100mbit en gratis espn. Wij betalen nu ook 64 euro bij kpn zonder espn, flinke besparing dus!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:57

idinn schreef:
Hhilde, een chromechast nemen om vanaf je telefoon te streamen moet vast wel kunnen hoor. Doen wij hier ook en mijn tv is al minstens 15 jaar oud. Misschien ook tijd voor een nieuwer, zuiniger, model bedenk ik nu :')

Ik kijk Netflix via mijn ouders en heb een NPO plus account. Mis echt helemaal niks verder. Op YouTube staat ook zat, alleen die reclames zijn irritant.

Wij hebben voor de kinderen ook een chromecast en nemen die ook mee op vakantie. Super handig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:34

Haha, ja digitenne bestaat nog , we hebben het nu 10 jaar en het werkt prima. Ja het stoort wat als er een trekker langs komt en als het rotweer is. Verder zijn 31 zenders zat voor ons, alternatief is een schotel. Maar wellicht dat we over een jaar ofzo overkunnen op glasvezel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:07

Hhilde schreef:
Wij zijn net verhuisd en daar komen natuurlijk altijd kosten bij kijken :=, maar we willen wel graag wat voorzichtiger aan doen en meer sparen in ons nieuwe huis. Nu zijn we aan het kijken naar Internet & TV-abonnementen, maar crisis, wat een prijzen... Wij willen graag op de TV apps zoals Disney+ en Twitch, maar die lijken niet erg gebruikelijk binnen abonnementen. Ik schrik er echt van dat je al snel op 60 euro per maand zit, of je moet een Smart TV aanschaffen maar dat is ook best een grote aanschaf en dat snap ik ook nog niet helemaal. We kijken namelijk amper TV, maar maken vooral gebruik van apps. Ben je dan met een Smart TV in één keer klaar en geen maandelijkse kosten voor TV meer? Of kun je beter een abbonement zoals Ziggo of Youfone nemen en dan dus maandelijks minstens 6 tientjes? Hoe doen jullie dat?

Dingen als Disney+ aboneer je je los van je tv op. Bij kpn kun je wel entertainment korting krijgen op netflix of Disney+ oid als je daar een pakket hebt.
Met een smarttv kun je eenvoudiger (zonder streamen) toegang hebben tot je abonnementen omdat het ding zelf op de wifi zit. Uiteraard moet je de abonnementen die je wil hebben zoals Disney wel maandelijks betalen, en wil je er ook tv op kijken dan moet je ook een tv abonnement hebben ja.
Maar on demand diensten vallen bijna nooit in een pakket en zal je dus altijd los betalen maandelijks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:15

Pantykous schreef:

Cola zero is Coca Cola, 2:06€ per fles
Annemiek je zou moeten weten dat ik eigen merk niet drink :Y) wij bezuinigen niet op bepaalde merken

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 05:57

@Alwiene: snap ik :). We hebben sommige abonnementen los. Alleen enkele aanbieders hebben binnen hun omgeving een aantal apps, zoals bijvoorbeeld Disney+. Dan kun je via je Ziggo App gebruik maken van Disney+, ook al moet je daar dan nog apart inloggen. Onze huidige TV heeft geen Disney+ als app, dus zonder een aanbieder of streamen kom ik niet aan Disney+ op de TV.

@Tieme: dat is wel echt een goed idee! Ik wist niet zeker of dat zo werkt, dus fijn om te horen dat die mogelijkheid er is.

De rest ook onwijs bedankt voor de reacties!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:27

tita schreef:
Pantykous schreef:

Cola zero is Coca Cola, 2:06€ per fles
Annemiek je zou moeten weten dat ik eigen merk niet drink :Y) wij bezuinigen niet op bepaalde merken

Ik zie Coca Cola Zero drinken juist als bezuinigen op kwaliteit. Vind het niet te drinken en krijg er last van mijn maag van.

De cola zero van de Lidl vind ik echt veel beter. En dan is het ook nog eens goedkoper. Win-win.

Al is water drinken gezonder en nog veel goedkoper dus probeer dat zove mogelijk te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:29

Wat ik ook lekker vind is de "crystal clear" van de Lidl. Maar helaas heb ik geen lidl in de buurt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:56

purny schreef:
Wat ik ook lekker vind is de "crystal clear" van de Lidl. Maar helaas heb ik geen lidl in de buurt

Je bedoelt de namaak versie? Want Lidl heeft ook de echte Crystal clear.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:01

Ik wist eigenlijk niet eens dat de Lidl ook Coca cola en andere A-merken verkoopt :+ Vroeger hadden die alleen eigen merk, toch?
Ik kom ook eigenlijk nooit meer in het dranken-pad sinds we de Sodastream hebben.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:08

Lidl verkoopt steeds meer A merken :j Zelfs red bull tegenwoordig. Al vind ik de energy van Lidl zelf veel lekkerder :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:15

Suzanne F. schreef:
purny schreef:

Je bedoelt de namaak versie? Want Lidl heeft ook de echte Crystal clear.

Ja die bedoel ik. Zit veel meer smaak aan