Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPareltje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:13

Hoihoi. Ik kom weer even binnen vallen, met een vraag. Vinden jullie dat die salontafels niet matchen met de tafel? En dan bedoel ik qua pootjes de dikte? Of kan dit prima?

Afbeelding

Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:16

Ja daar ben ik dus ook bang voor Boras :') Ik vind het nú prachtig om te zien, maar bijna alles recent verbouwde woningen zijn tegenwoordig voorzien van visgraat en voor ons woonoppervlak op de begane grond komen we inclusief arbeidsloon op een enorm bedrag. Voor mij persoonlijk is het dan echt niet haalbaar om over 3jr weer even mijn vloertje te veranderen haha. :+

xPareltje: Als het niet te dicht op elkaar staat vind ik het eventueel wel kunnen, maar zelf zie ik liever wat meer eenheid. Maar dat kun je ook bewerkstelligen door bijvoorbeeld op beiden een accessoire te plaatsen die verbind.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:21

Pinda_Dipje schreef:
Ja daar ben ik dus ook bang voor Boras :') Ik vind het nú prachtig om te zien, maar bijna alles recent verbouwde woningen zijn tegenwoordig voorzien van visgraat en voor ons woonoppervlak op de begane grond komen we inclusief arbeidsloon op een enorm bedrag. Voor mij persoonlijk is het dan echt niet haalbaar om over 3jr weer even mijn vloertje te veranderen haha. :+

xPareltje: Als het niet te dicht op elkaar staat vind ik het eventueel wel kunnen, maar zelf zie ik liever wat meer eenheid. Maar dat kun je ook bewerkstelligen door bijvoorbeeld op beiden een accessoire te plaatsen die verbind.

Ik heb nu de huidige bovenstaande salontafeltjes en wil hier graag een passende mangohouten eettafel bij.. alleen ik kan geen eettafel vinden met zulke pootjes als de salontafels :( vandaar dus deze vraag.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:30

@pindadipje: ik vind visgraat eigenlijk alleen mooi in echt ruime en lichte huizen (en dan bedoel ik echt grote huizen). Ik weet even niet wat voor woning jullie hebben? In een gewone woning vind ik het vaak heel snel druk worden. En in denk inderdaad dat het erg trendgevoelig is. Je kan beter je decoratie aanpassen op de trend dan dat je een hele vloer vervangt. Maar neemt niet weg dat het wel tof is, maar ik zou het dus niet doen...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:38

Hier even een meelezer :-) @pindadipje, ik vind zelf visgraat ook heel erg mooi, maar ben inderdaad ook bang dat het een trendvloer is. Ik heb zelf een redelijk donker en smalle woning en heb er daarom voor gekozen om straks rechte planken in de lengte te laten leggen. Denk dat visgraat veel te druk is in mijn woning en ik me daar toch aan ga irriteren.

Fijn trouwens om te lezen dat er meer mensen zijn die gematigd enthousiast zijn over de kleur early dew :D
Ik had hem in de slaapkamer, maar was er al erg snel op uitgekeken. Het is een hele frisse kleur, maar vond het toch te soft ofzo. Nu zit er denim drift op de muur, was ik een stuk blijer mee!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 01:11

@Pindadipje,

Ik heb pas plak-PVC laten leggen door het hele huis. Geen visgraat genomen omdat ik dat ook te druk vind.
Maar neem jij klik-PVC?
Onze aannemer raadde ons aan om plak-PVC door de leverancier zelf te laten leggen i.v.m. garantie.
Plak-PVC is het beste als je nog rendement wil van je vloerverwarming onder de plavuizen, is mij verteld.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 01:17

@Pindadipje, wij hebben ook nagedacht over een visgraat vloer. Vond het prachtig! Maar nu, poosje later, ben blij dat we er niet voor kiezen. Je ziet het overal en ik vind het te druk.
Is een licht eiken pvc vloer met extra brede plank misschien een idee?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:10

Ik vind visgraat zelf foeilelijk :o Zou mijn keuze nooit zijn. En in plaats van trendy vind ik het juist heel erg oubollig overkomen. Ik denk om dat het bij een oudtante van mij op de vloer lag. Het geeft mij een ‘jaren-70 en niets aan gedaan’ gevoel. Met bijpassende groene badkamer met bruine tegels en steenstrips. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:33

Pinda_Dipje schreef:
Ik zou de kist weghalen, tafel onder het raam. Oogt ruimtelijker denk ik.

Hier alsnog een vloerenlegger gevonden die bereid is om de PVC vloer te plaatsen ondanks de coronacrisis. De vloer die ik eerst had uitgezocht hebben hun niet in het assortiment, dus ik ben nu druk aan het zoeken of ik iets kan vinden wat alsnog goed past. We waren eerst vastbesloten om een visgraat PVC te kiezen, maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik begin te twijfelen. Visgraat is al zo oud als de weg naar Kralingen natuurlijk, maar wel heel trendgevoelig. Normale rechte planken ogen echter weer zo saai.... :+
Twijfel twijfel....

Mijn ouders hebben Weense punt. Echt heel erg mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:11

Ik vind visgraat wel mooi, maar alleen op de ouderwetse manier gelegd, dus met rechte randen rondom en een donkerder afstekend randje én alleen in grote ruimtes. Dus de moderne visgraatvloeren vind ik erg nep overkomen.

@xPareltje: ik vind ze wel bij elkaar staan. Blad en pootjes van de beide tafels zijn in balans qua dikte en ze hebben beide de zelfde uitstraling.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:12

Denise_Storm schreef:
@pindadipje: ik vind visgraat eigenlijk alleen mooi in echt ruime en lichte huizen (en dan bedoel ik echt grote huizen). Ik weet even niet wat voor woning jullie hebben? In een gewone woning vind ik het vaak heel snel druk worden. En in denk inderdaad dat het erg trendgevoelig is. Je kan beter je decoratie aanpassen op de trend dan dat je een hele vloer vervangt. Maar neemt niet weg dat het wel tof is, maar ik zou het dus niet doen...

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan en ben er echt heel blij mee. Denk dat het inderdaad veel te druk zou zijn geworden en origineel is het ook niet meer.

Edit: hier ook plak PVC inderdaad.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:27

Hier ook geen visgraat pvc laten leggen, wij vinden het ook te druk en waarschijnlijk ook maar tijdelijk mooi.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:03

xPareltje schreef:
Hoihoi. Ik kom weer even binnen vallen, met een vraag. Vinden jullie dat die salontafels niet matchen met de tafel? En dan bedoel ik qua pootjes de dikte? Of kan dit prima?

[ [url=m/NR2T4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VxtzJZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de bladen niet met elkaar matchen. De smalle pootjes van de salontafel kunnen qua steun waarschijnlijk niet onder een eettafel. Maar eenzelfde mangoblad met dikkere zwarte stalen poten past prima toch? Dus eigenlijk zoals de eettafel op de foto maar dan met een mango blad?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:49

Ik vind visgraat echt prachtig, vooral dat hele lichte <3 zou dat hier ook nog wel willen in huis

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:02

Ik vind visgraat wel mooi, maar niet in ons huis. Wij hebben plavuizen met houtmotief, om en om brede en smalle planken. Dit geeft een speels effect, maar is niet druk.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:04

DubbelDun schreef:
Ik vind visgraat wel mooi, maar alleen op de ouderwetse manier gelegd, dus met rechte randen rondom en een donkerder afstekend randje én alleen in grote ruimtes. Dus de moderne visgraatvloeren vind ik erg nep overkomen.

@xPareltje: ik vind ze wel bij elkaar staan. Blad en pootjes van de beide tafels zijn in balans qua dikte en ze hebben beide de zelfde uitstraling.

Het is, net als Weense punt, alleen mooi in grote ruimtes, vind ik.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:05

Denise_Storm schreef:

Ja begrijp wel wat je bedoelt. Onze woonkamer en keuken samen zijn ruim 80m2 en heel erg licht (glazen deuren ensuite die de ruimten verbinden, woonkamer heeft aan weerszijden dubbele openslaande glazen deuren en daarnaast nog eens 3 grote raampartijen van ongeveer 2,20 bij 1.60mtr. Qua licht en ruimte komt het dus wel goed en de intentie is wel om het op de 'originele' wijze te leggen, dus inclusief recht randen en donkere afstekend randje. Het is dat we vloerverwarming hebben over de gehele benedenverdieping, anders was ik het liefste voor echt eiken gegaan.

@Elektra63: Nee plak PVC idd in verband met de betere geleiding van de vloerverwarming (dryback).

Ik hoop dinsdag wat staaltjes te ontvangen van verschillende vloeren, en dat de keuze dan wat makkelijker word.... :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:09

Ik heb daarom ook plak-PVC laten leggen. Is een duur grapje, zeker met egaliseren. In 2 logeerkamer hadden wij nog speciale ondervloeren nodig.
Maar ik ben er wel erg blij mee. Is heel strak met name bij de deuren gelegd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:56

Visgraat vind ik prachtig <3 maar dan van echt hout in karakteristieke huizen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:39

Inderdaad, visgraat is prachtig, in oude huizen, met hoge plafonds met ornamenten en liefst ook kamer ensuite. En alleen van echt hout (maar goed dat is een dingetje bij mij, ik vind alle namaak hout niet mooi), en liefst nog origineel van standaard de smalle eikenhouten planken en krakend. Alle moderne varianten van visgraat gaat volgens mij, zodra het uit de mode is vervelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:56

Flying_Angel schreef:

Dat blijft natuurlijk het echte werk.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:06

Boras schreef:
Flying_Angel schreef:

Dat blijft natuurlijk het echte werk.

Mijn droom, zo’n huis! Helaas kosten die hier in de buurt snel iets met zes nullen :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:26

Afbeelding
Dat je al dapper was begonnen met schilderen maar dat je vergeten was dat er nog een randje op moest komen :roll: :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:56

Hihi oeps :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:16

Oeps!

Electra63: Herkenbaar! Onze offertes zitten nu ook allemaal 8k> En dan heb ik echt niet de duurste vloeren op het oog. Juist daarom wil ik ook wel zeker zijn van mijn keuze, want ik vind het geen bedragen waarvan je na 3 jaar zegt: Joh laten we eens wat anders proberen. :j

Momenteel ook opzoek naar een nieuwe bank. Ik vind het lastig hoor zonder proefzitten en staaltjes bekijken. Ik moet het hoe dan ook hebben van voorraadmodellen en ben dus vrijwel zeker gedoemd te kiezen voor antraciet, cognac of mosgroen (En als ik iets heel lelijk vind, dan is het dus eigenlijk wel een 13- in 1 dozijn industrieel interieur van de tijd van nu). Ik heb nu een lichtgrijze zithoek gevonden die ik wel oke vind, hij past alleen totaal niet met mijn salontafel (en die willen we eigenlijk wel houden... :') )