[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:20

Wat ik net toch weer mee maak :')

Ik zie aan het nummer dat ik word gebeld door de Rabobank. Ik dacht zal wel de hypotheekadviseur zijn.
Was het een man die bij de Rabobank werkt. En hij hoorde van een collega dat wij een koopwoning zochten. Dat zijn huis sinds gisteren te koop staat, en of wij misschien wouden kijken of het wat voor ons was.

Pas na het ophangen dacht ik echt wtf :')
- Man gebruikt mijn gegevens voor zijn prive uit het systeem
- Hij belt met het telefoonnummer van de Rabobank (dus ook nog onder werktijd al boeit me dat niks :+ )

Zal ik een melding maken bij de Rabobank? Vind het wel heel apart.

FatCat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:32

WHuuuuT!

Nee dat mag dus niet. Hij gebruikt "Company knowledge'' voor "own personal gain"

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:54

Of je kan blij zijn dat hij je als eerste tipt, stel dat dit nou het huis van je dromen is. Ik zou er juist blij mee zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:56

Ik zit ook een beetje in dubio.

Ene kant, misschien is het wel het huis voor jullie en heeft hij van zijn collega jouw nummer gehad, andere kant wat Fatcat zegt...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:58

Ja het huis heb ik vanochtend al op Funda gezien en voorbij gescrold dus niet interessant voor ons :')
Het zal ook vast goed bedoeld zijn, maar ik vind het echt niet kunnen en zeker niet van een bank. Als het nou bijv. een sportschool of iets dergelijks was had ik het niet zo erg gevonden.

Ik heb besloten geen melding te maken, vind het best zielig als hij dan ontslagen wordt ofzo.

Heb net de makelaar gebeld of er al wat meer bekend was over het bod. Hij zegt dat een collega mij vandaag nog terug belt, zodra hij nieuws heeft..
Dus ben benieuwd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:05

:oo Het zal inderdaad wel goed bedoeld zijn, maar ik vind dit wel heel erg misbruik maken van de privégegevens van een klant. Ook wel heel erg iemand die van z'n positie gebruik maakt voor zijn eigen gewin.

Ik zou hier ook absoluut niet mee opgezet zijn. Het is zoals je zegt, bij iemand die in een sportschool werkt zou het helemaal anders zijn. Maar dit is iemand die dit binnen zijn functie echt niet zou mogen. Persoonlijk zou ik dit ook echt melden aan de bank in kwestie. Kan me inbeelden dat hier ook wel interne richtlijnen voor bestaan die zij niet mogen overtreden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:22

Booooo schreef:
Wat ik net toch weer mee maak :')

Ik zie aan het nummer dat ik word gebeld door de Rabobank. Ik dacht zal wel de hypotheekadviseur zijn.
Was het een man die bij de Rabobank werkt. En hij hoorde van een collega dat wij een koopwoning zochten. Dat zijn huis sinds gisteren te koop staat, en of wij misschien wouden kijken of het wat voor ons was.

Pas na het ophangen dacht ik echt wtf :')
- Man gebruikt mijn gegevens voor zijn prive uit het systeem
- Hij belt met het telefoonnummer van de Rabobank (dus ook nog onder werktijd al boeit me dat niks :+ )

Zal ik een melding maken bij de Rabobank? Vind het wel heel apart.

Ik zou blij zijn met elke mogelijke tip!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:54

@Cayenne: wat apart zeg! Je zou toch verwachten dat wat je man heeft meer risico geeft. Wellicht dat het dan was omdat het te lang geleden was en dat van jou nu nog speelt..?
Hier twijfel ik nog over een overlijdensrisico verzekering. Ik ga namelijk sowieso een hogere premie krijgen en op dit moment is het niet nodig om er voor mij 1 te hebben. De man van het hypotheek gesprek zei dat het misschien juist wel nu ook verstandig kon zijn, want als ik het later toch nodig heb en ik heb in de tussentijd nog iets gekregen oid dan kan de premie heel hoog worden. Ook ivm dat ik nu nog jong ben. Ik twijfel dus nog heel erg wat ik zal doen..

@Boooo: wat een rare actie van die man. Vooral als het huis ook gewoon op Funda staat en je het dus niet al voordat 'ie officieel in de verkoop komt hoort ofzo. Dan zou het voor jou ook meer van waarde kunnen zijn om gebeld te worden.
Hopelijk hoor je nog wat van de makelaar. Ik zou ook ondertussen wel willen weten wat ze beslissen, vrijdag is toch al even geleden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:33

Wij hebben er 3 aanvragen over gedaan om een overlijdens risico verzekering te krijgen. Leuk zo'n man die bij defensie werkt.

Als de ene levensverzekering moeilijk doet waarom informeer je dan niet bij 1 ander?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:40

We hebben een bod gedaan :):) spannend!!!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:43

@Boooo: volgens mij mag t niet, maar idd melden kan hem zn baan kosten. Lastig.wel heel ongepast

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:51

Spannend Djuulsie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:13

Cayenne schreef:
Even een andere vraag: Ik weet niet precies meer hoe het bij ons in elkaar zat, maar hoe liep het bij jullie met de overlijdensrisicoverzekering?
Mijn man heeft epilepsie waarbij zijn hart stopt (gelukkig al jaren geen aanval meer gehad...) en we hadden dus sterk het vermoeden dat ze daar moeilijk over konden gaan doen. Ik ben verder redelijk gezond, maar kamp al enige tijd met een ernstige slaapstoornis waardoor je logischerwijs niet lekker in je vel zit (zwak uitgedrukt :+ ).
Er kwam inderdaad reactie terug dat ze niet direct akkoord konden gaan, maar tot onze stomme verbazing was mijn aanvraag het probleem, want ze vonden dat het risico tot suicide groter is met mijn klachten.
En dat terwijl ik nooit ook maar aan zelfmoord gedacht heb :? Ik vond het zo bizar! Maar er tegen in verzet gaan had geen enkele kans van slagen volgens onze adviseur.
Dus nu betalen we wel een hogere premie.

Wat je zou kunnen doen is een verzekering aanvragen bij een andere partij. Zelfde voorwaarden, dus verpand aan de bank en minimaal gelijk verzekerde bedrag. Kijken waar je dan op uit komt. Mocht een nieuwe verzekering goedkoper uitvallen, kun je bij de bank het verzoek neerleggen om de verzekeringen te wisselen. Dus de goedkopere verpanden en de duurdere eraf en daarna beëindigen. De ene verzekeraar is namelijk de andere niet, daar zit onderling best een flink verschil in.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:14

Ik zou ook echt een wtf momentje beleven dan. Aan de ene kant snap ik de goede bedoelingen wel maar vind het dus echt niet kunnen. Ik weet trouwens wel zeker dat dit niet binnen de compliance regels van de Rabo past.
Persoonlijk zou ik misschien wel melding maken of iig zien dat je hem er op wijst dat dit erg ongepast is. Oké dat hij van de kennis gebruik maakt dat jullie iets zoeken maar hij kan ook zien wat jullie maximaal kunnen lenen enzo.. zou het al een interessant huis zijn (niet dus) dan zou ik bang zijn dat hij van die kennis ook gebruik zou maken..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:32

djuulsie schreef:
Pensioenoverzichten (UPO's)

wat als je geen pensioen hebt (nog), bij mij is daar tijdens het gesprek helemaal niet over gesproken..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:40

Djuulsie: Spannend, hopelijk hoor je snel wat :D

Phylos: wat je niet hebt kun je ook niet aanleveren. Toen ik 19 was ( en nog geen pensioen) heb ik daar ook niks over aan te hoeven leveren.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:52

Phylos schreef:
djuulsie schreef:

wat als je geen pensioen hebt (nog), bij mij is daar tijdens het gesprek helemaal niet over gesproken..

Als je het niet hebt, kan je het ook niet aanleveren lijkt me...

@Boooo: super spannend! Ik dacht dat verkopen spannend was :oo denk alleen dat we vandaag nog niks horen... maar goed, we wachten het rustig af.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:27

Wij kregen deze week bericht dat alle papieren bij de notaris zijn en ook ons hypotheekdossier is rond.
Hopelijk komt dan snel de compromis en idealiter is alles rond voor half april.
Maar het is nog even nagelbijten ...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:26

Phylos schreef:
djuulsie schreef:

Bouw je geen pensioen op dan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:55

Spannend Optiwolk!

Wij hebben nog geen compromis (half februari pas) maar het aanbod dat we van de bank hadden is maar geldig tot 22/1 en intussen is de rente weer aan het stijgen... We gaan nu proberen om toch al te tekenen bij de bank (hebben een ondertekend bod dat de verkoper ondertekend heeft met "bod aanvaard" en dat is voor de bank voldoende).

Vanavond nog eens naar het huis gaan om alles op te meten zodat we kunnen beginnen inrichten en kijken naar meubels <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:01

Berdien schreef:
Wat je zou kunnen doen is een verzekering aanvragen bij een andere partij. Zelfde voorwaarden, dus verpand aan de bank en minimaal gelijk verzekerde bedrag. Kijken waar je dan op uit komt. Mocht een nieuwe verzekering goedkoper uitvallen, kun je bij de bank het verzoek neerleggen om de verzekeringen te wisselen. Dus de goedkopere verpanden en de duurdere eraf en daarna beëindigen. De ene verzekeraar is namelijk de andere niet, daar zit onderling best een flink verschil in.

Op advies van onze adviseur hebben we het inderdaad zo aangepakt! Maar het was wel even een stressmoment en ik heb me -heel stom- ook schuldig gevoeld dat mijn gedoe roet in het eten gooide.

Hoe hoog staat de rente nu eigenlijk? Wij kochten in april het huis voor 3.15% rente.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:06

Wij hebben december 2016 gekocht en hadden toen 2,2% voor 20 jaar vast

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:16

Hij staat nu zo rond de 1,64 - 1,74% voor 10 jaar vast. Rabobank is paar weken terug gestegen van 1,65 van 1,7% maar andere banken zijn afgelopen weken nog gedaald zoals bijvoorbeeld SNS van 1,7 naar 1,65%.
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 17-01-18 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:18

Ik heb 2.63 voor 30jaar vast met uitstekende voorwaarden (waarvan 20% boetevrij afbetalen)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:32

Wij hebben dacht ik 2,95% voor 20 jaar vast en hebben in april vorig jaar overdracht gehad en is in jan 2016 vastgelegd qua rente. Hebben geen NHG :) (dat scheelt vaak nog weer een slok op een borrel)