En dat dan ook nog heel serieus later melden via de telefoon en dat het zo jammer was.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beloven schreef:Lijkt mij toch wel fijn om eerst te weten wat voor hypotheek je kan gaan krijgen en dan pas naar een huis te gaan kijken :p
WiancaR schreef:Maar ik snap niet dat sommigen zich daar niet in verdiepen. Je wil toch eerst weten hoe je er voor staat en wat mogelijk is?
Shiloh schreef:Als je jong bent kun je, als je redelijk verdient en een vast contract of intentieverklaring hebt een heel eind komen hoor. Alleen ja, niet een huis van drie ton.
Sammie schreef:Overigens ook wel grappig. Vanmorgen op het nieuws dat starters de woningmarkt niet meer echt aanduwen. De huizenprijzen zijn nu zo gezakt dat ze een nieuwbouwhuis kunnen kopen.
Sammie schreef:Shiloh schreef:Als je jong bent kun je, als je redelijk verdient en een vast contract of intentieverklaring hebt een heel eind komen hoor. Alleen ja, niet een huis van drie ton.
Dan heb je een hoop eigen geld nodig. Maar als je beiden nog studeert kun je bar weinig hoor.
Wendy schreef:Waarom zou je een huis moeten kunnen kopen als je beide nog studeert?
WiancaR schreef:@ Sammie; Hoe dom ben je dan. De bank vertelde ons ook dat er soms mensen van onze leeftijd komen (21 jr) die denken dat ze een hypotheek kunnen krijgen van drie ton. En dat terwijl ze nog studeren..
EkmiC schreef:pmarena: Kan je het geld dan niet beter vastzetten op een spaarrekening met een hogere rente (waar het voor een vaste periode op staat)? Al heb je dan natuurlijk geen uitkering bij overlijden...
Mijn vriend heeft op zijn spaarhypotheek ook nog een levensverzekering. Bij behoudt van spaarhypotheek zal hij ook die verzekering behouden (verwacht ik).
EkmiC schreef:Dat hebben wij ook gedaan. We hebben dus ook echt geen tophypotheek genomen (oke, die moeten we nog afsluiten, maar we hebben ons koopbedrag eropaan gepastSammie: Op die manier hebben wij ook gekeken naar wat we kunnen/willen lenen. Ik heb al onze uitgaven in excel gezet, voor vriend en mij, en op die manier bekeken wat we willen uitgeven aan hypotheek. Dat is wel gebaseerd op mijn salaris nu, terwijl ik onder mijn niveau werk. Maar goed, ook dat is deze tijd van crisis, helaas, vaak het geval. Ben blij dat ik wat heb met vast contract en dat we dus samen een hypotheek kunnen nemen.
EkmiC schreef:pmarena: Je wilt je eigenlijk tegen alles verzekeren begrijp ik?Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik zou zelf kiezen voor een eigen spaarpotje voor sommige gevallen.