Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
troi schreef:Tja niet zo hip maar ik ben expert precisie killen met roundup geworden. Spuitfles met heel dun straaltje gebruiken. Spaart de omgeving en bodemleven en werkt verreweg het beste.
senna21 schreef:Een dak over je tuin, zodat het geen onderdeel meer is van het buitenleven..![]()
Branden van onkruid kun je blijven herhalen.
akishino schreef:Je bent geen fan van vlinders?
Ceetje_bokt schreef:Een heel klein beetje round up precies spuiten is minder slecht dan azijn of zout.
akishino schreef:Ooh wow, dat is wel heel lastig! Is er een aanleiding voor je angst?
Janine1990 schreef:Hebben jullie misschien nog een idee...
Mijn voortuin is grotendeels bestraat met klinkers. Niet supermooi, maar gezien het gebrek aan parkeerplaatsen in de straat hou ik het lekker zo.
Helaas groeit er onkruid tussen de tegels. En niet echt het gebruikelijke onkruid...
Prikkende distels, zonnebloemen, een soort vet raar vetplantje??? En het mos wat er hier en daar een beetje tussen staat begint te bloeien...
Twee jaar geleden heb ik alles er uit gehaald... Vorig jaar heb ik het getracht dood te branden...
En het lijkt elk jaar diverser terug te komen... Alles er uit en opnieuw straten is nu eerst even geen optie... Maar wellicht hebben jullie briljante oma weet raadjes... Want op dit moment sta ik op het punt om schoonmaakazijn te gaan strooien in de hoop dat er alleen nog maar gras terug komt... Want dat is goed er uit te krijgen...
Ceetje_bokt schreef:Een heel klein beetje round up precies spuiten is minder slecht dan azijn of zout.
idinn schreef:Ceetje_bokt schreef:Een heel klein beetje round up precies spuiten is minder slecht dan azijn of zout.
Wel zonder een zuchtje wind spuiten dan. Snap niet dat die troep niet allang illegaal is zo kankerverwekkend dat het is. Bizar hoe erg dat bedrijf rommelt met de regels. En kan me ook niet voorstellen dat het onschadelijk is voor de bodem
Ceetje_bokt schreef:Mijn uitzicht op dit moment.Maar hoe lekker het weer is nu, ik vind het echt niet erg dat het dinsdag (hopelijk!) weer even gaat regenen. Alle vier de regentonnen zijn al lang leeg. [ [url=m/Z0fkh0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ceetje_bokt schreef:Mijn uitzicht op dit moment.Maar hoe lekker het weer is nu, ik vind het echt niet erg dat het dinsdag (hopelijk!) weer even gaat regenen. Alle vier de regentonnen zijn al lang leeg. [ [url=m/Z0fkh0.jpg]Afbeelding[/url] ]