[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:39

Ik heb bij alle drie de huizen ook mijn gegevens ingevuld. Ook lagen er bij de huizen brochures die we mee konden nemen.

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:41

Nee hoor, ieder kantoor maakt zijn eigen formulieren. En als het goed is belt je makelaar ze na....

Overigens zijn er nog steeds mensen die hun gegevens niet achter willen laten, dat snap ik echt niet :n Mensen doen de moeite hun woning open te stellen, dan is het neem ik aan een kleine moeite om je gegevens op te schrijven.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:47

Dat lijkt mij ook. Maar de makelaar van het vieze, naar wiet stinkende huis hoeft mij niet zo nodig te bellen. Maar misschien willen ze weten waarom je geen interesse ( meer ) hebt .

En hoeveel mensen zouden er wezen puur voor de lol / nieuwsgierigheid met de wetenschap dat ze toch geen nieuw huis gaan kopen? Dat zullen er ook wel een aantal zijn. Dan heeft het ook geen zin om je gegevens in te vullen. Hoewel ik dat ook niet snap hoor! Maar het is toch ook een beetje aapjes kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:49

Wij gaan er voor alsnog niet vanuit dat mensen voor 'de leuk' gaan kijken. Maar wij als makelaar bellen iedereen na. Kleine moeite om ff te laten weten of het huis interessant is of niet. Is het niet zo, dan weten we dat ook. Maar helaas zijn er helaas nog zoveel mensen die de moeite niet nemen om ff wat te laten horen... met name voor de verkopers zeer frustrerend.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:54

Ik had er een schurft hekel aan als makelaars me belden. Als ik interesse heb hoor je het echt wel. Maar goed :o

Vorig jaar deden wij ook mee. Had ook van die formulieren, maar met makelaarsland moet je daar verder zelf wat mee doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:56

Oh als makelaars vroegen of we nog wat lieten horen stuurde ik wel altijd gewoon netjes ff mailtje.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:53

Wolken schreef:
Balen idefix, dat je nog niet aan de slag kan. ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om aan de slag te gaan als je eenmaal de sleutels van je huis hebt gehad en je je eerst nog eens door een oerwoud van regelgeving moet banen :( Toen ik met mijn toenmalige vriend een aanbouw aan ons huis wilde bouwen zoals al onze andere buren hadden werd het door de gemeente eerst afgewezen met als reden dat er iemand van de gemeente was wezen komen kijken en dat niemand een verhoogde uitbouw had. Waarop wij fijntjes vermelde dat degene van de gemeente wel blind moest zijn omdat als je ons huis uit liep je tegen de verhoogde uitbouw van de buren aan keek.... En toen werd de aanvraag wel goedgekeurd. Ik snap wel dat een gemeente ervoor moet waken dat er geen wildgroei van vliegtuigvleugels van dakkapellen, bunkers en halve flatgebouwen komt, maar ze kunnen toch ook zo verschrikkelijk muggenziften!

Ik heb al een beetje op internet rondgekeken en het aanleggen van CV kost gemiddeld 8.000 tot 10.000 euro. Woning staat sinds 4 maanden te koop. De eigenaar heeft gisteren wel al aangegeven dat er over de prijs te praten valt.... Maar ik wil er eigenlijk minimaal 34.000 euro minder voor betalen dan waar het te koop voor staat, gezien het werk wat er nog aan te doen is. Is het realistisch om 50.000 minder te bieden voor een huis in de prijsklasse van 200.000 - 225.000?

Juist de spijker op de bol! En dan te bedenken, dat toen we het kochten, de gemeente liet weten dat we in november toch echt wel aan het bouwen zouden zijn... :+

Ik zou gewoon bieden. Verkoper geeft al aan dat er te praten is en jij kan heel duidelijk onderbouwen waarom je biedt wat je biedt. Nee heb je al, ja kun je krijgen! ;)

Rowo: Ik begrijp het nabellen wel. Mss kan iemand die niet koopt en daar zijn reden voor geeft, wel een doorslaggevende factor zijn voor de verkoper om iets aan te passen, waardoor het huis beter te verkopen is. Naar wiet ruiken, zou bij mij alle alarmbellen laten afgaan. hihi. Soms is er zelfs te praten over de tekortkoming. Sommige verkopers willen best al ver gaan om hun huis wel te verkopen. Ja toch?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:00

@ Manzano: ik vind persoonlijk dat je dan maar niet moet komen kijken op een open huis. Met gewone bezichtigingen wachten wij meestal gewoon een week en bellen de meesten zelf wel. Maar helaas komt het tegenwoordig meer dan eens voor dat mensen gewoon niets meer laten horen. Ik vind dat zo onfatsoenlijk.... Mensen maken hun hele huis netjes etc en de kijkers doen nogniet de moeite om iets te laten horen.

@ Idefix: das idd waar. Zo hadden wij eens een huis die erg naar kattenpis stonk. Daar gaan wij mensen dus zeker wel op wijzen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:06

Ik ben nooit naar open huis geweest.....

Verder vind ik het kul argument dat de kopers de moeite hebben genomen om hun huis netjes te maken. Dat is puur hun eigen belang.
Zij willen verkopen... En dus hun huis zo goed mogelijk presenteren om mij over de streep te krijgen. Van mij hoeft het niet, kijk er wel doorheen.
Die moeite is puur eigen belang :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:08

Maar goed, wij hebben vorig jaar veel kijkers gehad en de meesten lieten dan idd niks horen en dat vond ik ook niet storend. Dus blijkbaar zit ik daar anders in.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:15

manzano schreef:

Verder vind ik het kul argument dat de kopers de moeite hebben genomen om hun huis netjes te maken. Dat is puur hun eigen belang.
Zij willen verkopen... En dus hun huis zo goed mogelijk presenteren om mij over de streep te krijgen. Van mij hoeft het niet, kijk er wel doorheen.

Oh okee, dat was gewoon met bezichtigingen dus. Dan wachten wij ook altijd ff een weekje met bellen hoor.

Maar goed, verder verschillen wij nogal eens van mening :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:23

Tja missch heb ik te veel irritante makelaars meegemaakt ;)
Maar ik blijf erbij dat mensen puur uit eigen belang hun huis opleuken en die moeite niet voor de koper nemen en dat er DAAROM wat tegenover moet staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:25

Maar dan nog is het een kleine moeite om ff te laten weten wat je van het huis vond en dat wordt bij ons zooooooooovaak niet gedaan door kijkers. En dan bellen wij ze dus echt wel na.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:25

Maar ik mailde netjes even na. Scheelde me een telefoontje wat niet uitkomt en een verkooppraatje voor hun werk als aankoopmakelaar.
Dus dat was voor een reactie ook uit mijn eigen belang Hahaha.
Had gewoon standaardmailtje in m'n mailbox.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:36

Overigens vind ik het niet zo gek dat mensen niet graag hun gegevens aan een wildvreemde geven.
Wat dat betreft is dat ook lastig met die openhuizen route. Denk dat je het makkelijker aan een makelaar zelf geeft.
Even in het algemeen gedacht :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:50

Ik heb gisteren al een mailtje gehad van het eerste huis dat indien ik nog intresse had vrijblijvend met hem een afspraak kan maken voor een bezichting. En of het door de weeks, in de avonduren of in het weekend was maakte niet uit. Even kijken of ik dat kan plannen samen met een tweede bezichtiging van het huis van mijn voorkeur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:10

Dat zou fijn zijn Wolken :j
Had je een linkje van dat vreselijke huis?? Ben wel benieuwd :))

Kreeg trouwens een brief van het kadaster dat ze de grond komen inmeten...... Stond in dat als je zelf niet aanwezig kan zijn je iemand kan machtigen. Vriendlief en ik hebben beiden zo'n brief gehad omdat het natuurlijk op onze beider namen staat. Als 1 van ons erbij is is dat prima, maar moet de ander dan toch een machtiging daarvoor geven???? Is natuurlijk kleine moeite, maar vroeg het me af....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:46

Volgens mij kan er gewoon 1 thuis zijn hoor en hoeft er voor de ander geen machtiging afgegeven te worden.
Ik zou dat eerder denken als oma of moeder of een vriendin aanwezig is.
Maar ik kan het mis hebben...

Wat betreft die open huizen dag. Ten eerste vind ik het schandelijke bedragen die gerekend worden terwijl zo'n makelaar er nauwelijks moeite voor doet.
Ten tweede dacht ik dat het een toegankelijke manier van huizen bekijken was, ik zou er niet op zitten wachten om door 10 mensen nagebeld te worden en wat Manzano zegt, mijn gegevens bij vreemden achterlaten.
Maar ik heb nog nooit meegedaan (beide kanten) met zo'n dag :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:56

manzano schreef:

Haha, voor sommigen is het zelfs noodzaak om eindelijk eens de troep op te ruimen... _O- Ik vind dat juist een heel mooie reden om er eens flink de bezem door te halen. :+ Je hoort toch gewoon je huis schoon te houden? Dat is immers ook in je eigen belang.

Wij hebben wel open huis dagen overwogen, maar ja, ik vind zelf de website van Funda al duidelijk genoeg. Als ik dan echt interesse heb, ga ik wel kijken als het míj uit komt en niet wanneer het op één of andere open dag kan. Maar ja, zoals je al kan lezen, denkt niet iedereen zo als ik, want sommige huizen hadden nog behoorlijk wat bezoekers. Ik denk persoonlijk ook, dat het een beetje afhangt van waar je woont? Hier in de buurt gaan mensen al niet naar 'open huis dagen' omdat de buurt dan meteen weer een nieuwtje heeft, dat 'die en die' daar is wezen kijken. :+ Ons kent ons... Sommige mensen willen hier letterlijk elk naadje van de kous weten. Dat kan ook afschrikkend werken voor mensen uit de buurt.

Manzano: Volgens mij niet. Ik mocht ook namens mijn man tekenen toen de man van het kadaster hier was. Daar was mijn man ook niet bij. Er moet wel een vertegenwoordiger bij zijn ook van de gemeente. Die moet namens de gemeente tekenen.

Nicolletje: Als jij je brood eet, wil je dat toch ook met beleg? Een makelaar mag vragen wat ie wil. Da's de wet van vraag en aanbod. Zo kunnen mensen ook ontzettend vallen over de provisie van een hypotheek. Daar wordt een kantoor van betaald, een assistent, een adviseur... Je kan er natuurlijk over twisten of het je dat waard is. Maar ja, als die mensen een baan hebben en een salaris en een kantoor, verschaft dat weer werk voor anderen, waardoor jouw brood uiteindelijk ook wel eens op de plank kan komen. We hebben mekaar altijd nodig om onze economie op peil te houden. Zo zie ik dat dan weer. Dat neemt echter niet weg, dat ook ik geneigd ben om te onderhandelen en ik kan natuurlijk ook nog gewoon 'nee' zeggen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:01

Ja ik weet ook niet zeker. Wij zijn natuurlijk niet getrouwd en op papier dus niks van elkaar. Al kan ik me niet voorstellen dat het een probleem is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:04

Wij hebben NEE gezegd, vond het echt veel te duur. Die makelaar kostte al 5000 euro uiteindelijk.
Maargoed, in deze crisistijd zou je denken dat makelaars wel een extraatje doen om een huis te verkopen en reclame te maken, maar schijnbaar toch niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:15

Grappig om nu ook de makelaars-kant te lezen.
Ik werd zelf gillend gek van die makelaar. Na de eerste bezichtiging hing hij de dag erna al aan de telefoon. Echt heel frustrerend, zeker omdat er zoveel aan het huis gedaan moest worden en zeker omdat het mijn eerste koophuis is/was en ik er dus mijn gedachten goed over moest laten heengaan. Omdat ik mijn god niet wist hoe het nou werkte en ik eigenlijk een beetje in de stress raakte van dat (dwingende toon) telefoontje, ben ik dus maar akkoord gegaan voor een tweede bezichtiging, de week erna. Eigenlijk ook niet helemaal eerlijk naar de verkopers toe, omdat meestal een tweede bezichtiging wel betekent dat je aardige interesse hebt. Maarja, ik raakte echt wel behoorlijk op m'n gat van dat aanhoudende gedoe van die makelaar. En als je hem dan uiteindelijk nodig hebt, heeft hij het "oh zo druk" of is-ie "alleen op de zaak en veels te druk". Bah, nare smaak aan die vent overgehouden. Gelukkig niks meer mee te maken :D.

Hoe gaat zo'n open dag nou eigenlijk in z'n werk dan? Je schrijft je als verkopende partij in, betaalt een bedrag en dan is het nog afwachten of er daadwerkelijk mensen komen? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Ik ben ook erg beniewd naar dat linkje van dat huis :j.

Hier trouwens de grote trots van mijn vriend :')... Niet dus! Hij vindt het echt verschrikkelijk :=.
Kan het me ook wel voorstellen, die kroonluchters zijn zo belachelijk kitsch dat ze eigenlijk gewoon nog een soort van mooi worden haha.
Ach, ik vond ze helemaal passen bij het hoge plafond. En die nagellakjes.. Sja... Moest ze ergens kwijt he :').
Op de plek waar ik sta, ligt een mat droogloopmat van 2 meter in bruin/zwart achtig, iig echt gewoon heel sjiek bij de vloer! Mijn lens kreeg 'm er alleen niet goed op, nogal lastig bij een gang van 9 meter :=.
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:19

Leuk Yv :D
Ik heb één huis bezocht en het huis waar ik nu woon op papier gekocht. Ik heb niets met een makelaar te doen gehad. Als er een vreemd of onbekend nummer belt, neem ik eigenlijk nooit de telefoon op :o Of ik moet zeker weten wie het is en dan is het nog afhankelijk van wie of welk bedrijf het is!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:52

Ik vind het wel grappig die kroonluchter.
Wij hangen op de gang ook de meest kitscherige lamp die we konden verzinnen, vinden we leuk :))

Ik schreef:
Beste mensen, wij zetten hier allemaal keurig linkjes naar woningen die onze interesse hebben of die we gaan kopen enz., maar ik had het niet zo door, maar dit is GEEN huiskamertopic ondanks de letters [HK], dus op zowel google als ongeregistreerd op Bokt zó te lezen.
Hierbij gooien we onze (toekomstige) adresgegevens op straat.

Dat kan wel eens raaaaaar uitpakken heb ik vandaag gemerkt. :\

Ik ben er trouwens inmiddels achter hoe degene aan mijn adres is gekomen: alle verkoopbrochures van woningen met een paarse muur bekijken...
Diegene vindt het verder niet 'raar' ofzo dat ze me al 5 jaar 'stalkt' om voor haar 'normale' motieven.

Ik kon me er nog niet toe zetten (ik ben al 8 jaar 'mij' ... :\ ) maar ik ga tzt wel mijn naam veranderen want het is eigenlijk te ziek voor woorden wat ze heeft gedaan.

Aangezien alles hier breeduit meegelezen en uitgemeten wordt, opgeslagen en gekopieerd wat ik schrijf en vooral waarvan diegene meent dat het betrekking heeft op haar/ hun en vervolgens beweerd dat ik mijn hele privéleven zélf op straat gooi, zou ik dit zelfs nieteens neer moeten zetten maar ik kan gewoon mijn kop niet houden en straks vrolijk onder een andere naam binnenwandelen hier.

Normaal gesproken kan het me niet zoveel schelen als mensen die ik ken lezen wat ik schrijf (maar de meeste mensen IRL lezen hier niet mee naar mijn weten) maar hier word niet alleen ik mee gekwetst en in betrokken maar ook andere mensen.

Ja mevrouw, uw eigen zoon ja. En nee ik heb niet lopen stoken door die brief naar hem door te spelen daar is hij zelf op welke manier dan ook achter gekomen.
Maar het is uw eigen handeling om in de eerste plaats brieven te gaan schrijven naar mensen die met hem te maken hebben en niets met u, en dan neemt u nu zelf ook maar de verantwoordelijkheid op u om dit op een juiste manier op te lossen.
Ik heb geen zin om bestempeld te worden als een vijand, ik vind dat zelfs ráár.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:52

Zo dat is eruit, sorry Y;(