Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:05

VanHuisUit schreef:
En dat is precies de bedoeling van die apps, dat je meer gebruikt ipv minder :+
Ik heb geen apps }:0
Zit bij EnergieDirect en heb een slimme meter. Dan kun je per dag uit laten lezen wat je verbruik is en dat met tot 2 jaar terug vergelijken. Vind het echt super handig.
Wat niet wegneemt dat ik hoop op een erg zachte winter...

Dat is dus helemaal niet waar. Waarom zou je meer gaan verbruiken door die app ipv minder?

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:11

Lijkt mij dat je juist minder verbruikt, omdat je er bewuster mee bezig bent?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:18

idinn schreef:
Lijkt mij dat je juist minder verbruikt, omdat je er bewuster mee bezig bent?

Wij in ieder geval wel. Brandt nooit geen kachel meer als er niemand thuis is.

Bij ons zit bijna alles op app's wat energie verbruikt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 22:44

Ik bedoelde dat als je naar huis gaat je alvast de kachel aanzet zodat je huis warm is als je thuis komt. Had je die app niet, dan deed je dat niet :)

Maar ik heb geen app, dus waar heb ik het over hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:35

Is dat niet hetzelfde als je thermostaat met timer daarop instellen? De onze heeft de optie om uren erin te zetten dat ie mag/kan aanslaan.

Tijdens de week is dat van 6u tot 7u en vanaf 16u tot ongeveer 21u30 of 22u. In het weekend vanaf 8u tot 22u. De gewenste temperatuur als we buitenshuis zijn staat gemiddeld op 17 graden en in huis op 21 graden. Kortom, hij spring ook al aan indien nodig voor we opstaan of thuis komen uit werk.
Vorig jaar viel dat echter heel goed mee omdat onze buren blijkbaar de mussen van het dak willen stoven. De temperatuur in huis was meestal 21 tot 23 zonder dat onze verwarming moest aanspringen := Da's ook wel een manier om te besparen natuurlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:47

VanHuisUit schreef:
Ik bedoelde dat als je naar huis gaat je alvast de kachel aanzet zodat je huis warm is als je thuis komt. Had je die app niet, dan deed je dat niet :)

Maar ik heb geen app, dus waar heb ik het over hahaha.

Als ik de app niet had, dan had ik misschien de kachel wel heel de dag zachtjes laten branden, nu is dat niet nodig.

Varekaj schreef:
Is dat niet hetzelfde als je thermostaat met timer daarop instellen? De onze heeft de optie om uren erin te zetten dat ie mag/kan aanslaan.

Tijdens de week is dat van 6u tot 7u en vanaf 16u tot ongeveer 21u30 of 22u. In het weekend vanaf 8u tot 22u. De gewenste temperatuur als we buitenshuis zijn staat gemiddeld op 17 graden en in huis op 21 graden. Kortom, hij spring ook al aan indien nodig voor we opstaan of thuis komen uit werk.
Vorig jaar viel dat echter heel goed mee omdat onze buren blijkbaar de mussen van het dak willen stoven. De temperatuur in huis was meestal 21 tot 23 zonder dat onze verwarming moest aanspringen := Da's ook wel een manier om te besparen natuurlijk.

Hier staat idd ook een programma. Voor de vloerverwarming. Weet het zo niet precies, maar staat loopt langzaam op gedurende de dag zodat er steeds maar kleine verschillen zijn.

We gaan van tegels naar pvc volgende week. Ben benieuwd naar het verschil in gevoel als de vloerverwarming niet aan is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 16:09

Hier 'goedkoop' middagje strand gehad, had lange wandeling gepland. Water, koekjes meegenomen. En alleen maar een Magnum (a 3 Euro) gekocht. Ben onderhand béétje klaar met die enorme hoge prijzen in de strandtenten...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:59

Vrienden waren naar Scheveningen geweest. Daar zijn ze echt gek geworden. €50,- voor een strandbedje...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:05

Jee wat een prijzen :=
Maar Scheveningen sla ik sowieso over, wat een drukte daar op zo'n warme dagen in de zomervakantie :=

Ik zit nu een weekje in Zeeland te werken, met het strand op 5 minuten loopafstand <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:07

8nnemiek schreef:
Jee wat een prijzen :=
Maar Scheveningen sla ik sowieso over, wat een drukte daar op zo'n warme dagen in de zomervakantie :=

Ik zit nu een weekje in Zeeland te werken, met het strand op 5 minuten loopafstand <3

Het was er dus heerlijk rustig.. Geen mens die daar dus nog wil zijn. Maar hoe komen ze er ook bij? Is niet een beetje veel geld ook voor een bedje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:08

Zat er eten bij :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:09

Vandaag is het weer 'versgelddag'.

Loon binnen, alles weer gezet waar het hoorde. Laatste 2 weken vakantie. Lekker hoor, 6 weken vrij, maar dat kost toch altijd meer geld dan als we gewoon gaan werken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:11

Een van mijn kinderen is sinds zaterdag goed ziek
We doen niks

Ben nu in de Efteling met ander maar eigen eten mee en een abonnement
Tot nu toe heel goedkoop en karig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:17

Logisch dat daar niemand op af komt, met zo'n prijzen voor een strandbedje :=

O ja, payday *\o/* Ik mag mezelf morgen ook weer wat loon uitbetalen :)) En dan gooi ik meestal meteen driekwart door naar de spaarrekening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:18

Hier morgen weer slalaris met als het goed is de bonus. En dan 's middags weekendje weg boeken

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:34

Wij zijn net verhuisd en daar komen natuurlijk altijd kosten bij kijken :=, maar we willen wel graag wat voorzichtiger aan doen en meer sparen in ons nieuwe huis. Nu zijn we aan het kijken naar Internet & TV-abonnementen, maar crisis, wat een prijzen... Wij willen graag op de TV apps zoals Disney+ en Twitch, maar die lijken niet erg gebruikelijk binnen abonnementen. Ik schrik er echt van dat je al snel op 60 euro per maand zit, of je moet een Smart TV aanschaffen maar dat is ook best een grote aanschaf en dat snap ik ook nog niet helemaal. We kijken namelijk amper TV, maar maken vooral gebruik van apps. Ben je dan met een Smart TV in één keer klaar en geen maandelijkse kosten voor TV meer? Of kun je beter een abbonement zoals Ziggo of Youfone nemen en dan dus maandelijks minstens 6 tientjes? Hoe doen jullie dat?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:37

Wij hebben juist net het tv abbonement opgezegd, want we kijken eigenlijk alleen nog netflix of disney. Mijn vriend heeft een chrome cast aangeschaft. Hierdoor kunnen we de apps die we niet op de tv konden openen: disney bijv via de telefoon laten afspelen op de televisie. Ideaal: kostte 40 euro volgens mij, een stuk goedkoper dan een nieuwe smart tv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:38

Ik had deze maand ook weer een bonus. Veel geweest in het onderwijs de afgelopen maanden.
Volgende maand weer gewoon, niet meer extra sparen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:45

Hhilde schreef:
Wij zijn net verhuisd en daar komen natuurlijk altijd kosten bij kijken :=, maar we willen wel graag wat voorzichtiger aan doen en meer sparen in ons nieuwe huis. Nu zijn we aan het kijken naar Internet & TV-abonnementen, maar crisis, wat een prijzen... Wij willen graag op de TV apps zoals Disney+ en Twitch, maar die lijken niet erg gebruikelijk binnen abonnementen. Ik schrik er echt van dat je al snel op 60 euro per maand zit, of je moet een Smart TV aanschaffen maar dat is ook best een grote aanschaf en dat snap ik ook nog niet helemaal. We kijken namelijk amper TV, maar maken vooral gebruik van apps. Ben je dan met een Smart TV in één keer klaar en geen maandelijkse kosten voor TV meer? Of kun je beter een abbonement zoals Ziggo of Youfone nemen en dan dus maandelijks minstens 6 tientjes? Hoe doen jullie dat?

Je hoeft geen ‘gewone’ tv te hebben. Als je dat nooit kijkt dan is dat ook niet nodig toch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:57

Ik heb geen tv abonnement. We kijken wel eens naar programma's op de NOS via de laptop of Apple tv, die zijn gratis. Ik mis de tv verder totaal niet.
De tv zelf hebben we ook de deur uit gedaan. We hebben alleen nog een beamer hangen met een Apple tv eraan vast, voor een film zo nu en dan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:01

Ik heb ook geen tv abo meer. Allergoedkoopste Wifi abonnement , 40 euro per maand.
Ik kijk netflix mee met een vriendin, en deel disney met mijn broer. Zo ben ik voor een tientje per maand op twee streaming abo's.
Goplay en vtm go in belgie zijn gratis op de app, dus die stream ik met een chromecast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:15

Ik kijk ook nog zelden tv. Maar kpn doet het heel slim met dat kpn compleet. Ik heb ook mobiel en internet van kpn. Ik zou eens moeten uitrekenen wat ik kwijt ben als de tv opzeg. Of dat echt veel scheelt. Ik kijk ook veel Netflix, Videoland en HBO.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:16

En je zou zelfs nog gewoon voor een onbeperkt internet telefoonabonnement kunnen kiezen en dat delen via een hotspot op een oude smartphone. Dan ben je voor zo'n 25 euro klaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:19

Geen tv wel schotel met alleen de gratis Engelse zenders. Verder NPO uitzending gemist via internet en Netflix.

Bij de Vomar 16 pakken havermelk ingeslagen. Was nu 2+2 gratis :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:28

PSvanLot schreef:
Hhilde schreef:

Je hoeft geen ‘gewone’ tv te hebben. Als je dat nooit kijkt dan is dat ook niet nodig toch?

Nee, maar de TV’s die we hebben kunnen het directe streamen niet aan vanaf mobiel en hebben niet de apps die wij graag willen. Dus moet je voor een abonnement gaan om die apps op deze TV te krijgen of een Smart TV aanschaffen :)

Dank allen voor de tips!