Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:37

Ik heb nog geen kleur op het oog, maar misschien donkerder groen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:28

Frummels schreef:
Haha ja smaken verschillen inderdaad! En gelukkig maar.
Ik weet niet wat het is met early dew.. Ik vind m te koel en een beetje kinderlijk ofzo? Hou meer van warmte.
We hebben trouwens de kozijnen ook geverfd, die waren aluminium en zijn nu zwart. Staat er heel mooi bij vind ik

Kinderlijk inderdaad :j Dit staat veel stijlvoller!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:38

omg Frummels echt 100 keer beter haha! Ik ben die trend van groene muren ook een beetje beu to be honest....

van welk merk is ie? ik zoek ook zo'n soort kleurtje voor op de muur :-D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:40

Ik houd van groen <3.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:49

linnnde schreef:
omg Frummels echt 100 keer beter haha! Ik ben die trend van groene muren ook een beetje beu to be honest....

van welk merk is ie? ik zoek ook zo'n soort kleurtje voor op de muur :-D

Deze is van Gamma huismerk. :)

Thnx Doubtless!

Flying_Angel: Donkerder groen is ook heel erg mooi. Mijn moeder heeft een soort jungle/smaragd groen en dat staat ook prachtig vind ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:54

Ik kwam jullie even opzoeken omdat ik hoopte dat iemand ervaring had met het beitsen van houten balken in huis (maar ik kon zo niets vinden in dit topic, helaas). Omdat ik hier al lang niet heb meegelezen, ben ik er helemaal uit, maar ik wil even zeggen dat ik de nieuwe kleur op je muren heel mooi vind, Frummels! Een erg rustige en toch warme kleur. Ik vond de early dew ook mooi staan, maar deze kleur is beter.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:55

@loretta vertel, wat is je vraag :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:06

Wij hebben een aangebouwde slaapkamer waar balken van de draagconstructie zichtbaar zijn. Dat is ook zo in de woonkamer, maar daar zijn ze anders afgewerkt en behandeld met whitewash. De balken in de slaapkamer verschillen van kleur (aantal jaren oud, sommige delen verkleurd, met een nieuwe lat aan de onderkant) en we hebben ook nog vensterbankjes en een deur van nieuw, onbehandeld hout.

Ik ben me aan het oriënteren. Welke kleur zou ik mooi vinden (zelfs dat weet ik nog niet :D ) en hoe kan ik die kleur benaderen (met welke producten en hoe krijg ik de verschillende houtsoorten/-kleuren matchend). Op Bokt is veel te vinden, maar helaas geen ervaringen op dit gebied.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:36

Het licht er aan hoe donker je ze wilt. Vaak moet je de lichtere houtsoorten een paar keer extra doen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:05

_Lorette_ schreef:
Wij hebben een aangebouwde slaapkamer waar balken van de draagconstructie zichtbaar zijn. Dat is ook zo in de woonkamer, maar daar zijn ze anders afgewerkt en behandeld met whitewash. De balken in de slaapkamer verschillen van kleur (aantal jaren oud, sommige delen verkleurd, met een nieuwe lat aan de onderkant) en we hebben ook nog vensterbankjes en een deur van nieuw, onbehandeld hout.

Ik ben me aan het oriënteren. Welke kleur zou ik mooi vinden (zelfs dat weet ik nog niet :D ) en hoe kan ik die kleur benaderen (met welke producten en hoe krijg ik de verschillende houtsoorten/-kleuren matchend). Op Bokt is veel te vinden, maar helaas geen ervaringen op dit gebied.

Klinkt alsof het mooiste zou zijn om ze dekkend te lakken/beitsen/verven. Afhankelijk van de huidige kleur en de gewenste kleur, kan het lastig zijn om de kleurverschillen goed weg te krijgen met een semi(transparante) kleur. Daarbij vallen de herstelde plekken dan denk ik het beste weg. De deur zou ik denk ik voorbehandelen met een grondverf, zodat hij de verf niet meer opzuigt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:45

Frummels schreef:
Haha ja smaken verschillen inderdaad! En gelukkig maar.
Ik weet niet wat het is met early dew.. Ik vind m te koel en een beetje kinderlijk ofzo? Hou meer van warmte.
We hebben trouwens de kozijnen ook geverfd, die waren aluminium en zijn nu zwart. Staat er heel mooi bij vind ik

Ik wilde dus niet mijn hele muur early dew hebben. Ik heb nav een foto op Pinterest een brede band op de muur met early dew. Ik ben er nog niet op uitgekeken. Wel op de grijze kast (die overigens niet op deze foto staat).

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:46

Dat blok met de thea erop <3. Prachtig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:21

Frummels, ik vind het prachtig!! <3

_Lorette_ schreef:

Kijk eens op Maison Mansion en probeer eens lid te worden van de groep Restylen in Huis.
Die vrouw heeft heel veel ervaring, heel andere producten dan de bouwmarkt met prachtige resultaten!
En veel filmpjes met superveel info!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:01

@frummels ik heb deze kleur al jaren in huis. Ik hou er dus van. Op de een of andere manier verveelt het nooit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:25

Bedankt voor alle tips en foto’s!
We hebben de eerste rij gehalveerd en de vloer verschoven zodat we beter uit kwamen.
Nu alleen nog een alu. Profiel erover :)
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:42

Ziet er netjes uit zo.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 02:10

Ik was de early dew ook heel snel zat en die had ik zelfs niet in de woonkamer.
Nu een andere grijs/groen wel in de woonkamer en die blijf ik prachtig vinden, ben ik nog lang niet zat.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:41

Angelaa2 schreef:
Bedankt voor alle tips en foto’s!
We hebben de eerste rij gehalveerd en de vloer verschoven zodat we beter uit kwamen.
Nu alleen nog een alu. Profiel erover :)
[ [url=m/wyXkzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes opgelost zo :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:16

_San87_ schreef:
Dat blok met de thea erop <3. Prachtig.

Dank je. Het is zo’n makkelijke plant.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:04

Hoi ladies ik heb weer een dilemma.
We willen de lamp boven de eettafel op gaan hangen, nou is het alleen zo dat ik twijfel over 2 mogelijkheden.
Ohja 2 stoelen hadden we buiten staan ivm lunch in t zonnetje :-) en let niet op de rommel, bezig met de grote schoonmaak hahah.

1. Voor het raam en dan die grote Chinese kist wegdoen en ander kast je links neerzetten ipv de lamp.

Afbeelding
Afbeelding

2. Tafel meer in het midden van de muur maar niet recht voor het raam. Zo kan de kist blijven staan (niet mijn voorkeur) en kan er eventueel een smal maar hoog kastje links waar de lamp staat. Dan staat de tafel wel voor het tijdelijke dressoir en wordt de doorgang smaller.

Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie ideeën. Misschien hebben jullie nog een ander geniaal idee :-D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:23

De tafel aan de andere kant en de kist onder het raam, is dat een optie misschien? :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:28

Indd de tafel aan de andere kant neer zetten, de kist een statement kleur geven en onder het raam zetten.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:59

Onder het raam! Of een kwartslag draaien?
Aan de andere kant zit het looppad denk ik?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:31

Ik zou de kist weghalen, tafel onder het raam. Oogt ruimtelijker denk ik.

Hier alsnog een vloerenlegger gevonden die bereid is om de PVC vloer te plaatsen ondanks de coronacrisis. De vloer die ik eerst had uitgezocht hebben hun niet in het assortiment, dus ik ben nu druk aan het zoeken of ik iets kan vinden wat alsnog goed past. We waren eerst vastbesloten om een visgraat PVC te kiezen, maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik begin te twijfelen. Visgraat is al zo oud als de weg naar Kralingen natuurlijk, maar wel heel trendgevoelig. Normale rechte planken ogen echter weer zo saai.... :+
Twijfel twijfel....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:50

Ik vind visgraat heel mooi, maar ik voorzie ( in ieder geval voor mezelf) dat net als bij early dew (sorry :o ) het te populair wordt waardoor je er op een geven moment wel klaar mee bent, omdat je het overal tegenkomt.