[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:55

Hmm wij hebben 3 maanden opzegtermijn van ons huurhuis... Dus dat zal straks ook wel stressen zijn vrees ik....
Maar je kunt ze niet bereiken dus ook niet doorgeven dat je stopt met huren toch? Dus dan kunnen ze je ook niet verwijten dat je het niet voor het einde van de maand hebt doorgegeven? :) of denk ik dan heel oppervlakkig :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:07

Ik denk niet dat het zo werkt :=

Jildau schreef:
Onze adviseur is blijkbaar ook de adviseur van de verkopende partij, die daar al jarenlang klant is..

huh :? Mag dat wel?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:50

Ik weet niet of dat mag.. Vind het een vreemde zaak.

Maar 100 telefoontjes verder is alles gelukt, godzijdank. De huur is opgezegd per 1 december en wij kunnen (als er niet wéér iets tussenkomt) op 1 december in het nieuwe huis!

Seni we hadden sowieso een e-mail gestuurd zodat we een soort van bewijs hadden dat we die dag op hebben gezegd. Maar hebben nu ook telefonisch contact gehad gelukkig. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:50

Nou succes ermee! Hopelijk verloopt voor jullie alles zoals het hoort :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:15

Nog een 3,5 uurwerken en dan vakantie! 5 nov krijgen we de sleutel. Mega veel zin in!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:46

Ik heb zaterdag 3 huizen bekeken en 1 lijkt ons erg leuk *\o/* ga maandag gelijk bellen met nog wat vragen en de hypotheekadviseur en om nog gauw een keer daar te kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:22

Zijn hier trouwens nog mensen met de gouden tip voor een goede levensverzekering?

Ik zou graag nog iets afsluiten met een lage maandelijkse premie uiteraard :P waarbij dan een fors bedrag (minimaal een ton) wordt uitgekeerd als ik vroegtijdig het hoekje om zou gaan, zodat manlief dat bedrag kan gebruiken om de hypotheek mee te kunnen blijven betalen (als hij hier zou willen blijven wonen).

Maar wil dan wel iets dat bij NIET overlijden, ook een bedrag uitkeert op de einddatum zodat het geen weggegooid geld is zeg maar :)

Iemand toevallig een goede suggestie?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:30

Wij gaan 'm afsluiten bij dr ASR, 225.000 euro waar wij 11 euro per maand voor betalen. Of ze ook uitkeren aan het eind weet ik niet :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:36

We hebben er ook eentje die niet duur is, maar die betaald niet uit het moment dat de looptijd van 30 jaar voorbij is. Keert wel mee als de woningwaarde uit het moment mijn partner of ik overlijd.

Partner betaald 11 euro pm voor mij en ik 15 euro pm voor hem :) bij de ABN

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:43

Ja zo'n 1-op-1 verzekering op de hypotheek hebben wij ook, maar dan alleen als manlief komt te overlijden en als de looptijd voorbij is en hij leeft nog, dan is het allemaal weggegooid geld geweest zeg maar..... hoewel ik natuurlijk veel liever dat geld over de balk gooi dan hem onder de grond stop :P

Ik betaal dan liever voor iets dat sowieso wat oplevert aan het eind van het ritje :)

Wil daarmee dus ook dat hij ook een goed bedrag krijgt als ik kom te overlijden, of dat we aan het eind van de looptijd een bedragje hebben gespaard dat we sowieso kunnen gebruiken om wat mee af te lossen :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:49

Pff levensverzekeringen... lastig! Is inderdaad zonde van t geld als niets uitgekeerd wordt, maarja, dat is verzekeren. Er zijn wel verzekeringen die uitkeren bij overlijden of bij leven op een bepaalde datum.

Hier komt vanmiddag de fotograaf. gelukkig schijnt t zonnetje een beetje. Gisteren alle overbodige spulletjes in een doos gedaan. Straks nog even met een stofzuiger er doorheen en dan vind ik t prima. Baal alleen van de vieze ramen. Kunnen we zelf niet bij om te wassen :(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:53

Hier is het overigens helemaal stil gevallen na de open huizen route -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:18

Dan ben je op zoek naar een gecombineerde levensverzekering pmarena. Ik heb er geen gouden tip voor, maar weet wel dat het bedrag wat je op gaat bouwen hoe dan ook in box 3 komt te vallen. Boven de vrijstelling ga je dus ook belasting betalen over dat bedrag. Het zijn ook vaak verzekeringen op basis van beleggingen, en is dat wat je wilt? Kun je het beter zelf opzij zetten en gaan sparen.

Seni, het is wel essentiële informatie om te hebben, of je verzekering alleen uitkeert bij overlijden (en gezien het bedrag is dat het geval) of ook aan het einde van de looptijd bij in leven zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:44

Ja een gecombineerde verzekering noemen ze het inderdaad zag ik toen ik vanochtend verder ging zoeken :)

Tja dat belasting betalen....als je het zelf opzij zet dan betaal je die belasting er toch ook over? :)

En er moet altijd een beter eindbedrag haalbaar zijn door het stelselmatig weg te zetten voor een hogere rente daardoor (zonder risico's dus wel gegarandeerd eindbedrag) dan wanneer je het op een spaarrekeningetje zet met momenteel zowat niks rente, lijkt mij :)

Ik wil gewoon graag iets van een spaarplan waarmee we een deel van de hypotheek af kunnen lossen als alles goed gaat, maar dat tevens functioneert als een uitkering bij overlijden waarmee manlief zijn hypotheeklasten substantieel afnemen als ik het hoekje om ga voordat we (grotendeels) van de hypotheek af zijn :)

Zal eens uitzoeken wat we nu voor verzekering erbij hebben zitten, en of dat wellicht om te zetten is naar iets gecombineerds. Of is dat erg ongebruikelijk bij een (ING) hypotheek? :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-11-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:45

Balen Anouk... De meeste interesse komt toch aan het begin blijkbaar, jammer dat er geen koper bij zat!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:47

We hadden maarliefst 4 kijkers/ kopers maar is allemaal blijven haken op de financiering :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:47

Da's jammer!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:49

Ja is inderdaad heel jammer ! Nadeel is ook dat je zelf zo weinig kunt doen, ja een boel geld misbruiken voor nog meer promolabels dat je hoog in de zoekresultaten komt maar das ook een beetje geld over de balk smijten is mijn idee :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:50

pmarena: Kan je het geld dan niet beter vastzetten op een spaarrekening met een hogere rente (waar het voor een vaste periode op staat)? Al heb je dan natuurlijk geen uitkering bij overlijden...
Mijn vriend heeft op zijn spaarhypotheek ook nog een levensverzekering. Bij behoudt van spaarhypotheek zal hij ook die verzekering behouden (verwacht ik).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:50

Geld vastzetten is meestal vanaf startpunt een x bedrag. Niet dat je elke maand nog een bedrag mag bijstorten.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:51

Oh echt op de financiering blijven steken?! Dat is wel helemaal kl*te. Kijken mensen dan naar huizen boven hun budget of weten ze gewoon niet wat ze kunnen financieren? Wel raar eigenlijk...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:55

Ach :+ Ik heb het al eens meegemaakt dat er mensen kwamen kijken (en dit was begin crisistijd in 2010 ofzo) dat zij net een stel samen waren. Hij had nog een koophuis met z'n ex-vriendin en zij met haar ex-vriend. 8)7 Ja zei de bank dat doen we niet hé..

Sommige mensen gaan eerst shoppen en dan pas kijken of ze het kunnen betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:57

Ik ben blij *\o/* Ik mag mijn hier ook melden. Mijn vriend en ik gaan samen een huis kopen. Naja, gaan.. Wij hebben er al een gekocht onder voorbehoud van.

En nu komt het klere werk. Jemig, wij komen er echt nog niet uit wat je nou nodig bent ín het huis. De verzekeringen etc. vinden wij veel makkelijker.

@ Sammie; Hoe dom ben je dan. De bank vertelde ons ook dat er soms mensen van onze leeftijd komen (21 jr) die denken dat ze een hypotheek kunnen krijgen van drie ton. En dat terwijl ze nog studeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:59

Dat word nog wat met mijn vriend dan, ben wel benieuwd hoeveel die gaat krijgen volgend jaar in zijn uppie (ikzelf nog studerend komende jaren, voeg niet veel toe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:00

Dat ligt er helemaal aan hoe zijn contract is, hoe lang deze al loopt, wat hij verdient en wat de executiewaarde van het huis is. En natuurlijk aan wat je eigen vermogen is.