Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wolken schreef:En ik ben weer terug van de open huizen dag. Ik heb 3 huizen gekeken waarbij eentje gelijk afviel. Buitenkant mooi en op een mooie locatie, maar wat armoedje aan de binnenkant! Klein, vies en oud. het huis had geen badkamer en de douchecel stond op de overloop. Als je hard de trap op zou stormen stond je onder de douche. En dan nog zo een vies beschimmeld douchegordijntje ervoor. Brrrr!! En als klap op de vuurpijl had de bewoner vlak voor onze aankomst nog een joint gerookt.
De 2 andere huizen waren beide erg leuk, waarbij er eentje toch de voorkeur heeft. net iets mooier, ruimer en mooiere locatie. Alleen heeft die geen centrale verwarming en is ook wat duurder. Nu dus de afweging moeten maken om voor in een kant en klaar huis te kiezen waar slechts een paar kleine aanpassingen gedaan moeten worden voor een lagere prijs maar mindere buurt of het duurdere huis op een top locatie waar ook nog eens redelijk wat geld in gestoken moet worden. Moeilijk moeilijk moeilijk!
Hebben jullie nog bezoekers gehad?
Wolken schreef:Ik heb al een beetje op internet rondgekeken en het aanleggen van CV kost gemiddeld 8.000 tot 10.000 euro. Woning staat sinds 4 maanden te koop. De eigenaar heeft gisteren wel al aangegeven dat er over de prijs te praten valt.... Maar ik wil er eigenlijk minimaal 34.000 euro minder voor betalen dan waar het te koop voor staat, gezien het werk wat er nog aan te doen is. Is het realistisch om 50.000 minder te bieden voor een huis in de prijsklasse van 200.000 - 225.000?
pmarena schreef:Ik vind het altijd wel typisch dat ik hoor dat mensen een woning te koop zien staan voor bedrag "X" , het vervolgens een pand blijkt te zijn waar aardig wat werk in zit om het de 21e eeuw in te slingeren....en dan (een groot deel van) dat bedrag van de vraagprijs af willen halen.
Maar je hebt natuurlijk een hele dikke kans dat de vraagprijs al op de staat van het huis aangepast is
En 9 van de 10 keer gaat het huis dan ook naar een ander
pmarena schreef:Ik vind het altijd wel typisch dat ik hoor dat mensen een woning te koop zien staan voor bedrag "X" , het vervolgens een pand blijkt te zijn waar aardig wat werk in zit om het de 21e eeuw in te slingeren....en dan (een groot deel van) dat bedrag van de vraagprijs af willen halen.
Wolken schreef:Nou... de liefhebbers wil ik wel even een linkje sturen van het drama huis. Al was die 2 keer zo goedkoop zou het nog een dure aankoop zijn gezien het werk wat je daarin kwijt bent. Mijn vader had al medelijden met de beste man omdat hij never nooit het huis aan de straatstenen kwijt zou raken voor dat geld.