[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:47

Hier hebben we uiteindelijk niemand gehad.

Ongelooflijk Wolken, hoe mensen in zo'n vieze bende kunnen leven en ook nog op die manier ontvangen. Zo zijn wij een.keer een huis gaan bezichtigen waar een volle asbak op tafel stond en vieze sokken en spijkerbroek op de trap lagen. Ik zou me kapot schamen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:25

Wolken schreef:
En ik ben weer terug van de open huizen dag. Ik heb 3 huizen gekeken waarbij eentje gelijk afviel. Buitenkant mooi en op een mooie locatie, maar wat armoedje aan de binnenkant! Klein, vies en oud. het huis had geen badkamer en de douchecel stond op de overloop. Als je hard de trap op zou stormen stond je onder de douche. En dan nog zo een vies beschimmeld douchegordijntje ervoor. Brrrr!! En als klap op de vuurpijl had de bewoner vlak voor onze aankomst nog een joint gerookt.

De 2 andere huizen waren beide erg leuk, waarbij er eentje toch de voorkeur heeft. net iets mooier, ruimer en mooiere locatie. Alleen heeft die geen centrale verwarming en is ook wat duurder. Nu dus de afweging moeten maken om voor in een kant en klaar huis te kiezen waar slechts een paar kleine aanpassingen gedaan moeten worden voor een lagere prijs maar mindere buurt of het duurdere huis op een top locatie waar ook nog eens redelijk wat geld in gestoken moet worden. Moeilijk moeilijk moeilijk!

Hebben jullie nog bezoekers gehad?

Da's ook een apart luchtje! Da's weer eens wat anders dan appeltaart! haha.

En CV is zo aangelegd. Dat hoeft de wereld niet te kosten. Mijn lief heeft zelf geïnstalleerd. Ben benieuwd wat of je gaat doen!

Het kan ook een huurder zijn, die hoopt dat je het daardoor niet koopt. :o? Klinkt wel zo! hihi.

Toen wij ons huis voor het eerst zagen, deed de makelaar heel erg zijn best om het wat moois te laten lijken. Na 2 minuten zei mijn lief: "Doe geen moeite, het huis is rijp voor de sloop. Wij komen vanwege de omvang van het perceel en als we er een nieuw huis op mogen zetten..." Toen wisten we dus nog niet, hoe de gemeente Maasdriel te werk gaat... Ik ben inmiddels wel in staat om te gaan ruimen in het gemeente huis. Maar elke keer vind ik dan toch weer een punt dat ik kan berusten, omdat we weer een ander idee hebben hoe we dan te werk zouden kunnen gaan. We wachten nu op advies van de architect. Hopelijk weten we maandag weer meer. -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 07:56

@Georgette: :(:)

@Idefix: :(:) , wordt nu echt wel tijd, zodat jullie eindelijk de plannen kunnen realiseren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:33

@ Wolken: kies altijd het huis wat je meeste voorkeur heeft. T gaat toch om je woongenot! En de locatie is wel echt het allerbelangrijkste bij een huis, want die kun je niet veranderen. Ik zou dus voor het wat duurdere huis gaan. Een CV is tegenwoordig zo aangelegd, daar zou ik de woning niet om laten lopen :n

Ik heb gisteren uiteraard gewerkt met de Open Huizen Route. K zat zelf in een woning waar 2 mensen geweest zijn. We hebben zelfs een aantal woningen gehad die 9 (!!) bezoekers hadden, ongelovelijk! Uiteraard ook genoeg zonder bezoekers... hopelijk gaan we nog wat woningen verkopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:38

CV aanleggen kan op zich zo. Maar als er geen waterleidingen liggen is dat nog best even wat werk (zeker als je ze in de muur wilt).....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:40

Maar ook dat is tegenwoordig niet meer zoveel werk als dat het eerder was. Ik zou het iig zeker laten uitzoeken.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:58

Balen idefix, dat je nog niet aan de slag kan. ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om aan de slag te gaan als je eenmaal de sleutels van je huis hebt gehad en je je eerst nog eens door een oerwoud van regelgeving moet banen :( Toen ik met mijn toenmalige vriend een aanbouw aan ons huis wilde bouwen zoals al onze andere buren hadden werd het door de gemeente eerst afgewezen met als reden dat er iemand van de gemeente was wezen komen kijken en dat niemand een verhoogde uitbouw had. Waarop wij fijntjes vermelde dat degene van de gemeente wel blind moest zijn omdat als je ons huis uit liep je tegen de verhoogde uitbouw van de buren aan keek.... En toen werd de aanvraag wel goedgekeurd. Ik snap wel dat een gemeente ervoor moet waken dat er geen wildgroei van vliegtuigvleugels van dakkapellen, bunkers en halve flatgebouwen komt, maar ze kunnen toch ook zo verschrikkelijk muggenziften!

Ik heb al een beetje op internet rondgekeken en het aanleggen van CV kost gemiddeld 8.000 tot 10.000 euro. Woning staat sinds 4 maanden te koop. De eigenaar heeft gisteren wel al aangegeven dat er over de prijs te praten valt.... Maar ik wil er eigenlijk minimaal 34.000 euro minder voor betalen dan waar het te koop voor staat, gezien het werk wat er nog aan te doen is. Is het realistisch om 50.000 minder te bieden voor een huis in de prijsklasse van 200.000 - 225.000?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:01

Wolken schreef:
Ik heb al een beetje op internet rondgekeken en het aanleggen van CV kost gemiddeld 8.000 tot 10.000 euro. Woning staat sinds 4 maanden te koop. De eigenaar heeft gisteren wel al aangegeven dat er over de prijs te praten valt.... Maar ik wil er eigenlijk minimaal 34.000 euro minder voor betalen dan waar het te koop voor staat, gezien het werk wat er nog aan te doen is. Is het realistisch om 50.000 minder te bieden voor een huis in de prijsklasse van 200.000 - 225.000?

Eerlijk? Nee! 50.000euro op zo'n bedrag gaat denk niet eens serieus genomen worden :o Maar goed, wie niet waagt wie niet wint. De makelaar zal meteen wel aangeven of ie het uberhaupt over wil brengen of niet.

Kun je me wellicht een link doen naar de woning? Ik kan je wellicht een grove schattig van de waarde doen?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:10

Ik denk het zelf ook niet hoor :) . Maar ik neem gewoon de tijd en ga even heeeeel goed nadenken over wat ik wil. Ik stuur je wel even de link!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:22

Ik vind het altijd wel typisch dat ik hoor dat mensen een woning te koop zien staan voor bedrag "X" , het vervolgens een pand blijkt te zijn waar aardig wat werk in zit om het de 21e eeuw in te slingeren....en dan (een groot deel van) dat bedrag van de vraagprijs af willen halen.

Maar je hebt natuurlijk een hele dikke kans dat de vraagprijs al op de staat van het huis aangepast is :P

En 9 van de 10 keer gaat het huis dan ook naar een ander :o

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:25

De eigenaar heeft al aangegeven dat er over de prijs te onderhandelen valt. Ik ben gek om dat dan ook niet te doen. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:25

pmarena schreef:
Ik vind het altijd wel typisch dat ik hoor dat mensen een woning te koop zien staan voor bedrag "X" , het vervolgens een pand blijkt te zijn waar aardig wat werk in zit om het de 21e eeuw in te slingeren....en dan (een groot deel van) dat bedrag van de vraagprijs af willen halen.

Maar je hebt natuurlijk een hele dikke kans dat de vraagprijs al op de staat van het huis aangepast is :P

En 9 van de 10 keer gaat het huis dan ook naar een ander :o

Precies!!! Als het goed is is dat gewoon meegenomen in de vraagprijs.
Wij hebben nu ook CV laten aanleggen en dat was niet zo'n grote klus idd. Maar meer omdat de muren nog kaal waren en toch gestuukt moesten worden.
Als je muren al klaar zijn is het toch weer anders denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:30

Natuurlijk zit er in de meeste vraagprijzen nog wel ruimte om te onderhandelen... :j

Maar 50.000 euro...komop :P Als die ruimte er in zit op een huis van onder de 2,5 ton dan willen ze het blijkbaar niet graag verkopen als ze het voor 50.000 teveel te koop zetten :P

Naar mijn mening moet je niet kijken naar de vraagprijs en daar de verbouwingskosten vanaf halen, maar kijken naar de "marktwaarde" van het huis als het helemaal netjes verbouwd zou zijn. Dan neem je de kosten van het verbouwen, nog wat extra voor de moeite dat je dat zelf moet doen, en daar baseer je dan een eerlijke aankoopprijs op :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-04-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:30

De muren zijn in principe klaar. Ik denk dat er 1 muur en de gang nog gestuct moeten worden omdat daar nu schrootjes tegenaan zitten.

Lastig hoor, een huis kopen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:31

Oh ja dat is ook zeker zo hoor.......
Maar in ons huis moest je ook zeker nog wel een halve ton stoppen aan verbouwing.... maar qua vraagprijs is er toch maar 7.000 vanaf gegaan. En dat was nog best veel gezien de situatie. Prijs was gewoon heel netjes.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:33

pmarena schreef:

Neem van mij aan dat de vraagprijzen idd echt zijn aangepast naar de staat van de woning. Dus niet denken: ik moet er nog 50.000euro aan doen, dus haal ik maar 50.000 euro van de prijs af. Dat gaat niet werken :+

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:46

Nou... de liefhebbers wil ik wel even een linkje sturen van het drama huis :D . Al was die 2 keer zo goedkoop zou het nog een dure aankoop zijn gezien het werk wat je daarin kwijt bent. Mijn vader had al medelijden met de beste man omdat hij never nooit het huis aan de straatstenen kwijt zou raken voor dat geld.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:18

Wolken schreef:
Nou... de liefhebbers wil ik wel even een linkje sturen van het drama huis :D . Al was die 2 keer zo goedkoop zou het nog een dure aankoop zijn gezien het werk wat je daarin kwijt bent. Mijn vader had al medelijden met de beste man omdat hij never nooit het huis aan de straatstenen kwijt zou raken voor dat geld.

Ben wel erg benieuwd :=

Ik blijf het maar een raar wereldje vinden die huizenmarkt...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:30

Gisteren heb ik "per ongeluk" meegedaan aan de open huizen dag: door een foutje ben ik op de lijst komen te staan, huis kon niet meer uit de kranten/advertenties etc. gehaald worden, dus ik had bedacht om dan maar een paar uur in de tuin te gaan werken (huis staat nl leeg sinds een tijdje). Ik verwachtte er helemaal niets van en had me daarom ook niet opgegeven voor de open huizen dag.

Resultaat: Heb geen tijd gehad voor de tuin, hele middag mensen rondgeleid. Ik heb 2 x 2 kijkers gehad die ieder meer dan een anderhalf uur gebleven zijn, huis staat bijna een jaar te koop, dit waren de eerste kijkers! Ze waren allemaal behoorlijk enthousiast eigenlijk.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:37

Goed zeg! Achteraf dus wel een goed foutje van je makelaar! had je nog iets speciaals gedaan om het huis aantrekkelijk te laten lijken? En nu maar duimen dat er een serieuze gegadigde bij zit!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:53

Gewoon een beetje poetsen, gras maaien, luchten, verwarming aan, koffie met een koekje, dat was het eigenlijk.
Hoewel, ik mag de vlaggetjes niet vergeten natuurlijk, die had de makelaar opgestuurd.
Ik duim hier de hele dag!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:28

Gaat de makelaar degenen bellen die hun gegevens achter hebben gelaten? Of wachten jullie nu dat ze zelf contact opnemen?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:00

Wow anneve dat is goed nieuws! Nu hopen dat ze geinteresseerd blijven :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:16

Das wel super Anneve. Hopelijk zit er bij die 2 ook een koper bij :j

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij degenen hier gaat die hun woning te koop hebben staan en meedoen aan de Open Huis.... krijg jullie ook formulieren van de verkopend makelaar die de gasten in moeten vullen ,zodat de makelaar ze de week erop kan nabellen? Of gaat dat bij jullie geheel anders?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:34

Ja, ik heb ook die formulieren gehad. De kijkers hebben die ingevuld en de makelaar gaat ze bellen inderdaad. De (NVM) makelaar is zelf ook langsgeweest. Toen was er al 1 set kijkers geweest. NVM makelaars hebben, denk ik, een vast protocol?