Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:06

Blijkbaar :D

Maar ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die er woonden, er 50 jaar hebben gewoond en het zo enorm geweldig hebben onderhouden, dat een persoonlijke touch hier heel misschien wel een verschil kan maken...

De plek was super, helaas het huis wat laag voor mijn man en niet "makkelijk" toekomstbestendig te maken voor mij.

Doubtless

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:14

Nou als er 50 mensen interesse tonen zullen ze geen 50 brieven gaan lezen gok ik. Wel leuk om zo je huis te verkopen zeg :D

Wij hebben morgen een bezichtiging staan voor een perceel met dubbele bewoning en wat grond erbij <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:31

Spannend doubtless!

Wij hebben recent voor het eerst geboden, maar ik denk dat we alsnog veel meer overboden waren gezien hoe snel we na sluiting werden gebeld -O-

Ik hoop dat we snel weer kunnen bieden, dit was voor het eerst sinds bijna een jaar dat we ons echt ergens zagen wonen :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-07-25 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:34

Bielsje schreef:
Nou, wij hebben een bezichtiging gehad en waarschijnlijk een goede voor een echte biedingsoorlog :')

100 bezichtigingen, 100 op de wachtlijst. Bloemen, briefjes en biedingen in de brievenbus en voor de voordeur... Huis lijkt wat hoog geprijsd, verwachting is dat het een ton over de vraagprijs gaat :Y)

Wij zijn afgehaakt...

Mijn hemel := dan zou ik ook afgehaakt zijn ja. Zo extreem heb ik hier in de buurt nog niet gezien geloof ik.

Wij zijn vrijdag weer ergens wezen kijken en die woning sprak enorm aan (wel wat opknapdingetjes), dus een bod gedaan zondag. Daar hebben we wel een kort stukje over onszelf en wat ons aansprak in de woning bij gedaan, kwam als tip van de makelaar. Nu wachten (en duimen) tot we wat horen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:35

Doubtless schreef:
Wij hebben morgen een bezichtiging staan voor een perceel met dubbele bewoning en wat grond erbij <3

Spannend!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:10

Leuk Doubtless! En Mandarijn, fingers crossed voor jullie!

Jammer Moonsparkle... Hadden jullie al flink overboden?

Ik denk trouwens dat alle briefjes en bloemen etc bij het huis van vandaag, van de mensen kwamen op de wachtlijst. Óf hebben gehoopt dat ze voor een goed bod de bezichtigingen zouden afzeggen. Opvallend was het aantal "jonge" kijkers trouwens. Had ik niet verwacht bij een prijs van net onder de 6 ton...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:43

Helaas... Mooi huis, mooie 2e woning, maar ze hebben sommige dingen best slordig verbouwd waardoor er nog aardig wat aan gedaan moest worden. Tweedehands materialen gebruikt waarbij we vraagtekens hadden... Zat dus nog aardig wat werk in, terwijl de vraagprijs daar niet naar is. Dus wij gaan geen bod doen. Ben wel benieuwd hoe snel ze het kwijt raken en tegen welke prijs dan :+

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:49

Jammer Doubtless

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:52

Ja, zeker! Vind het niet erg om geld neer te leggen, maar dan moet het wel netjes zijn...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:32

Nou, hier is alles rond gelukkig. En 15 augustus komt ons huis online. Ivm vakantie van de makelaar en onszelf niet eerder. Brochure en alles ligt al klaar, dus komt goed!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 10:07

(meelezer)

Pff. Ligt het nieuwe aanbod bij jullie ook zo stil door de zomervakantie?

Ik ben helaas ook buiten de boot gevallen voor 2 nieuwbouwprojecten. Bij die projecten komt allebei nog een laatste fase aan waar ik heel graag een woning wil bemachtigen. Maar dat zal wel niets worden, want beide fasen gaan maar om zo'n 8-15 woningen. En ook al heb ik geen haast, ik wil eigenlijk niet nog 1-1,5 jaar wachten tot ik de sleutels van een nieuwe woning heb (en kan gaan samenwonen). Maar een huis kopen kost toch al gruwelijk veel geld, het liefst stop ik mijn geld dan in een huis dat dan 100% naar mijn smaak is. Keuzes, keuzes... ik wacht weer rustig af wat er allemaal op Funda verschijnt... :)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:24

Zeker, ik zie ook weinig voorbij komen. En dat wat voorbij komt, is ofwel naast een snelweg, ofwel in een deel van het land waar ik niet zoek..
Duim voor je mee dat je in de laatste fase nog aan de beurt bent.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:33

Als je de kans hebt zou ik zeker voor nieuwbouw gaan

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:35

Hier dus iemand die absoluut geen nieuwbouw wilt. Onwijs overprijsd, kleine tuintjes en de kwaliteit van bouwen is niet erg goed. Vergeet ook niet dat er qua afwerking en meerwerk vaak nog veel geld bijkomt.

Overigens worden er minder woningen in de zomer aangeboden, omdat je vaak wilt wachten tot iedereen terug is van vakantie voordat je je woning te koop zet. Wij gaan dat zelf nu ook doen met ons huis.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:41

Nieuwbouw is heel persoonlijk. Ik snap ook mensen die er niets mee hebben. Deze 2 projecten zijn wel precies wat ik zou willen. Maar er is vreselijk veel animo, dus ik schat mijn kansen laag in (verwachtingenmanagement). En onderaan de streep is nieuwbouw voor ons ongeveer net zo duur als bestaande bouw (incl. overbieden en nog aanpassingen doen om het naar je zin te maken).

mavantos schreef:
Overigens worden er minder woningen in de zomer aangeboden, omdat je vaak wilt wachten tot iedereen terug is van vakantie voordat je je woning te koop zet. Wij gaan dat zelf nu ook doen met ons huis.

Weet ik, maar wel jammer, want ik heb nu juist alle tijd om te bezichtigen :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:54

Ik heb ook echt heel weinig nieuw aanbod :(

En het nieuwe aanbod dat er is, is allemaal wat vreemd... Ik kreeg gister serieus een huis in mijn resultaten dat allemaal openbare parkeervakken voor de oprit heeft :'). Op de foto's was het leeg maar het zou maar vol staan en je moet weg, helaas pindakaas :+

Nieuwbouw is normaal gesproken niet mijn ding, tenzij het van die schuurwoningen zijn :))

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:43

In onze zoekregio is het momenteel ook erg stil. We gaan wel komende week naar een ander type huis kijken, zien of dat ons interesse ook kan wekken. Dan kunnen we mogelijk onze criteria herbekijken. Of misschien zijn we wel gelijk verkocht, wie weet. Blijf het spannend vinden!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:00

Toevallig had ik vandaag 3 nieuwe objecten in mijn zoekopdracht. 1 ga ik bezichtigen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:03

Wij gaan straks ook even weer op pad
Ben heel benieuwd

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:23

Hier momenteel ook vrij weinig nieuw aanbod. Zal na de zomer wel weer beter worden. Zag een onwijs leuk huisje in Apeldoorn, maar helaas echt te lange reistijd naar mijn werk dus die moeten we overslaan vrees ik. :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:43

Ik had een huis gezien die ook erg leuk vind/vond, maar er kon alleen op maand middag worden bezichtigd, wanneer ik echt met geen mogelijkheid vrij kan krijgen -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:45

Fitzroy schreef:
Toevallig had ik vandaag 3 nieuwe objecten in mijn zoekopdracht. 1 ga ik bezichtigen.

Wil je weer weg uit je mooie appartement?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:12

Ik wil niet per se weg, maar zag een nog mooier appt. :o
Daarbij ben ik niet erg honkvast.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:12

Aansluitend op wat hierboven gezegd werd over het aanbod, vraag ik me af of er andersom ook minder bezichtigingen geboekt worden. Achter onze 'oude' straat (maandag passeren we!) staan/stonden 5 huizen naast elkaar, met één woning ertussenin, te koop (!). Allemaal starterswoningen tussen de 275k en 340k. Er zijn er nu twee verkocht en ze staan al zeker een maand te koop.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:19

Er staat een "betaalbare " woning in de wijk te koop. Meer dan 30 bezichtigingen binnen een dag. Dat is voldoende.

Voor diegene die een buitenkans zoeken en niet vies zijn van restricties en een fiks bedrag aan jaarlijkse grond kosten. Er staat een best mooi project te koop waar een voor paardenwerk mensen een bekende meneer heeft gewoond. Heeft destijds ook voor Rien Poort vliet model gestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=X9n4T63SVRc

https://move.nl/exchange-object/RXhjaGF ... ZkNWRhODQ0

Daar kun je mooie dingen van maken op een unieke plek. <3
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-08-25 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt