Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:44

Wij zaten er al 20k boven maar hij is voor meer dan 40k weggegaan.. Snap dat een verkoper daar niet omheen kan.

Flicka12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:45

Oh jeetje, wat balen! :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:48

Wat jammer zeg

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:49

Wat balen zeg Inge. Er is af en toe ook niet tegen op te boksen

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:51

Bizar he! Wel balen! Komt vanzelf weer wat anders leuks voorbij.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:04

Ai jammer Inge!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:22

Hè oliebol, balen weer zeg! Wat een bedrag ook... Blijf me erover verbazen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:24

Ja we maken nu even financieel een andere keuze waardoor ons budget over 3 maanden 40k hoger ligt dan het huidige. Dus we stoppen even met kijken voor nu en dan zien we dan weer wat er op de markt is :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:28

Balen voor je Inge. Wat zenuwslopend moet dat zijn.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:35

Oh wat rot Inge :(:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:25

Inge, ik zou juist wel blijven kijken. Voor hetzelfde geld staat er ineens iets op.
Wel klote zeg

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:34

horsii schreef:
Inge, ik zou juist wel blijven kijken. Voor hetzelfde geld staat er ineens iets op.
Wel klote zeg

Snap ik maar het kan niet beide financieel gezien. Dus dan kun je beter het aanbod niet zien haha :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:50

Nou. Hier staat de woning sinds vanmiddag op de website van de makelaar. Er zijn sinds 13u al 6 bezichtigingen gepland. Morgen op Funda. Donderdag, vrijdag en zaterdagochtend bezichtigingen. (Jaja, ik heb jullie advies opgevolgd!)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:51

Ik ga voor je duimen Iris.

Doe je op inschrijving bieden of gewoon zien wat er binnen komt?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:53

Wat balen Inge! -O-

We hebben het huis uit de stille verkoop zojuist bekeken en het is echt een droomhuis! <3 Niet alle ruimtes stonden op de foto in de brochure en de foto's geven ook niet mooi weer hoe het er echt uitziet (foto's waren even snel gemaakt door de verkopers zelf). Het is alles wat we wensen en zelfs nog meer!

Wij zijn de enige potentiële kopers. De verkopers wilden hem liever niet direct groot in de markt zetten en de makelaar dacht direct aan ons en heeft ons ook al aangeprezen bij de verkopers. Ze hebben onze reactie op de brochure dus speciaal afgewacht.

We gaan hier dus een bod op uitbrengen eind van de week en dan is het duimen draaien :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:17

Animal schreef:
Wat balen Inge! -O-

We hebben het huis uit de stille verkoop zojuist bekeken en het is echt een droomhuis! <3 Niet alle ruimtes stonden op de foto in de brochure en de foto's geven ook niet mooi weer hoe het er echt uitziet (foto's waren even snel gemaakt door de verkopers zelf). Het is alles wat we wensen en zelfs nog meer!

Wij zijn de enige potentiële kopers. De verkopers wilden hem liever niet direct groot in de markt zetten en de makelaar dacht direct aan ons en heeft ons ook al aangeprezen bij de verkopers. Ze hebben onze reactie op de brochure dus speciaal afgewacht.

We gaan hier dus een bod op uitbrengen eind van de week en dan is het duimen draaien :D

*\o/* *\o/* klinkt superr

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:33

ynskek schreef:
Ik ga voor je duimen Iris.

Doe je op inschrijving bieden of gewoon zien wat er binnen komt?

De makelaar adviseerde op inschrijving. Dus dat maar aangenomen. Zij zullen wel weten hoe het in onze wijk loopt. Ze komen zelf ook uit deze wijk.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:15

Fijn Animal!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:55

Balen voor iedereen met slecht nieuws -O-

Fijn Animal!! Hebben ze wel een vraagprijs voor het huis en moet er veel aan gebeuren of zou je er zo in kunnen?

Wij hebben vanmorgen officieel akkoord gekregen van de directie en de concept koopakte toegestuurd gekregen. Alles doorgenomen en nu wachten op de officiële zodat we hem kunnen tekenen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:15

mavantos schreef:
Wij hadden onszelf ingeschreven voor nieuwbouw, maar ook daar weer pech en op de reservelijst gekomen.

Maandag gaan we kijken bij een (gemeentelijk) monumentale woning uit 1800. Moet nog veel aan gebeuren. In het monumentale gebeuren zit ik zelf helemaal niet, dus moet even goed nagaan wat wel en niet mag van het weekend.

We zijn vandaag wezen kijken. Gaaf huis, maar moet nog heel veel aan gedaan worden en er lijkt eea niet in orde met de dakconstructie. We gaan woensdagochtend nog een keer met een aannemer kijken wat de geschatte kosten zijn en of er (grote) problemen zijn met het dak.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:46

JLLN_ schreef:
Balen voor iedereen met slecht nieuws -O-

Fijn Animal!! Hebben ze wel een vraagprijs voor het huis en moet er veel aan gebeuren of zou je er zo in kunnen?

Wij hebben vanmorgen officieel akkoord gekregen van de directie en de concept koopakte toegestuurd gekregen. Alles doorgenomen en nu wachten op de officiële zodat we hem kunnen tekenen!

Het wordt bij jullie wel lekker vlot geregeld!

Ze hebben een vraagprijs voor het huis :j
Ook is het huis erg netjes en goed onderhouden. Alleen een van de woonkamers (er zijn 2 woonkamers) heeft een vloerbalk omliggen en een wat verouderd plafond (niet brandvertragend). Verder is het huis instapklaar :D

Het is dus ook niet heel erg dat het een beetje bovenaan het budget zit. Ons budget is veilig berekend en het grootste deel is overwaarde en eigen geld. We hebben niet heel veel hypotheek nodig (kunnen ook niet veel krijgen trouwens :+ Ik mag niet meedoen want ik heb een forse studieschuld).

Als we het kopen, krijgen we de kippen erbij :D We wilden sowieso al kippen en de verkopers gaan emigreren. Dus dat is een fijne oplossing. Ook zijn er 2 stallen in de tuin, maar ik vind de tuin echt veel te klein voor paarden. Voor kleinvee is het wel erg geschikt.

Wij wachten nu het bevingsrapport af. Er is bevingsschade geweest en praktisch alles is hersteld, maar ik wil het wel zien voor we bieden. Ik heb geen reden om argwanend te zijn (huis komt uit 1890 en is super onderhouden!), maar toch.. Zekerheid voor alles mbt bevingsschade.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:37

Wow Animal, wat klinkt dat goed zeg! Spannend! En leuk, kippen. Die wil ik ook nog ooit.

Ons huis staat sinds vandaag op Funda en de bezichtigingen zijn al volgeboekt (15). De makelaar heeft al een wachtlijst. Bizar ook.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:55

Bizar hoe snel dat gaat he Iris.

Hier is de bedenktijd voor bij dus definitief verkocht *\o/* op naar de overdracht over 4,5 week

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:57

Animal schreef:
Wij wachten nu het bevingsrapport af. Er is bevingsschade geweest en praktisch alles is hersteld, maar ik wil het wel zien voor we bieden. Ik heb geen reden om argwanend te zijn (huis komt uit 1890 en is super onderhouden!), maar toch.. Zekerheid voor alles mbt bevingsschade.

Je komt vanuit utrecht naar groningen te wonen. Heb je je roots daar of andere reden? Ben wel benieuwd ? Ben toch altijd wel bang bij bevingschades .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:53

Iris82 schreef:
Wow Animal, wat klinkt dat goed zeg! Spannend! En leuk, kippen. Die wil ik ook nog ooit.

Ons huis staat sinds vandaag op Funda en de bezichtigingen zijn al volgeboekt (15). De makelaar heeft al een wachtlijst. Bizar ook.

Jaaaaa super!!!