Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miramii schreef:Toch maar begonnen aan onze eigen tafel opknappen. Na het verloren project en de prijzen van nieuwe tafels te hebben gezien, daar maar mee begonnen. Twee dagen geschuurd, 5 verflagen verder zijn we weer aangekomen bij de basis.
En nu..? Wil de houtkleur wel behouden, maar twijfel of ik hem donkerder wil.. twijfels. Zou eigenlijk graag richting de kleur vd vloer gaan, maar dat kom ik niet echt tegen op de site van bouwmarkten. Lastuuug.![]()
[ [url=m/tvOdkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Angelaa2 schreef:Sorry dat ik weer kom binnen vallen, maar ik heb een vraag.
Wij hebben gister laminaat gelegd en komt bij de trap nu zo uit;
[ [url=m/OC3CGd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe kunnen we dit nu het beste afwerken?
Stuk laminaat doorleggen en een alu. profiel erop? Hebben eigenlijk geen zin om alles er weer uit te moeten trekken
noviceh schreef:Esirene, ik vind het huis erg vol staan. Bij de eettafel zou ik wat moois aan de muur hangen en het daar bij laten. De toegevoegde waarde van een tapijt onder tafel heb ik nooit begrepen. Onhygiënisch en onpraktisch met stoelen schuiven. Die piano is wel tof!
Jennyj01 schreef:Een kleed onder de tafel kan prima. Beetje afhankelijk van je huisgenoten natuurlijk. Bij ons gaat echt nooit iets om en bij mijn zus altijd. Een kleed geschikt voor binnen en buiten is wel handig. Daar kan je de hoge druk of tuinslang op zetten. Ik weet niet of je alle eetkamer stoelen nodig hebt. Vier lijkt me voldoende in deze ruimte. Persoonlijk zou ik er iets luchtere stoelen bij zoeken. Rotan bijvoorbeeld met een gekleurd kussen erin. En dan wat goeie accessoires op tafel met ook iets meer kleur. Maar goed dat is mijn idee hè.
[ [url=m/oGpx2L.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zQo0XY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lau schreef:Ik mis wat sfeer aan de kant van de eettafel. Is het geen idee om bijv te beginnen met een mooie vaas met bloemen op tafel. Misschien een leuk kleurtje op de muur achter de eettafel. En een mooi schilderij? Ik zou dan kiezen voor tinten uit de woonkamer dus donkerblauw en crème tinten.
Sting schreef:Ik zou zelf ook geen kleed onder tafel nemen. Ook omdat je dan toch wel eens blijft hangen met je stoelpoten (of je moet andere poten/stoelen nemen). En de konijnen en vloerkleden is ook niet ideaal denk ik. Ik zou inderdaad een bedenken of je deze stoelen heel graag wil houden.
Iets aan de muur en iets leuks op tafel scheelt al wel een stuk denk ik. Een mooie kast aan de linkerkant is ook wel mooi.
_San87_ schreef:Ik vind early dew mooier. Het oogt heel gelig zo.
Frummels schreef:_San87_ schreef:Ik vind early dew mooier. Het oogt heel gelig zo.
Het is een zand grijsachtige kleur, dus wellicht vertekent het wat op de foto
Ik vind Early dew echt vreselijkhad er al spijt van toen het erop zat, maar hoopte dat het zou wennen, haha.
Bedankt allemaal. Heel blij mee! Denk dat het heel mooi staat met de nieuwe spullen straks. Dan zal ik nog eens een foto maken.