FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:34

120m2 is een ruime gezinswoning idd
niks heel kleins aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:38

Dat huurhuis vind ik wel een exorbitant bedrag hoor := wij betaalden dat voor 140m2 in Houten (duur dorp). Bi ons steeg het in de 4 jaar dat we er woonen overigens tot 1300 :') )

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:44

Ik vind het ook niet klein dat huis in Zwolle. Mooi ding ook.

Wat me opvalt is dat er echt veel huizen te koop staan die dicht bij hoogspanningsmasten staan.
Soms zijn ze bijna niet te zien op de foto's.
Ik zou nooit van mijn leven in de buurt van zo'n mast willen wonen.

Ik rijd weleens met paard door een bos waar er een aantal staan. Daar krijg ik instant hoofdpijn.
Dus erbij in de buurt wonen is voor mij echt geen optie.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:52

SusanH schreef:
Zo klein is 120m2 toch niet? Ok het is 50.000 meer als wat je hier voor dat formaat huis betaalt. Maar je zal ook betalen voor het afwerkingsniveau en het feit dat het een karakteristiek pand is.

Nee als je dat getal noemt valt het mee inderdaad. Maar ook vanaf buiten als ik er langs kom oogt het heel klein. De zitgedeelte van de woonkamer is echt heel smal ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:04

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:02

Die in Zwolle is gaaf!
Ik vrees dat het ‘leuke hooi decoratie’ is, bahbah.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:50

Ik vind het ook veel geld voor het kleine huisje om te huren... voor dat geld kun je ook iets heel moois kopen!

Dit huis kwam ik vanmorgen tegen https://www.funda.nl/koop/aalten/huis-4 ... a8852649e2
Echt heel mooi vind ik die, alleen wel weinig grond. Verbaas me er wel over hoe sterk de prijzen daar gestegen zijn, 4 jaar geleden was het echt nog een paar ton minder geweest in die plaats.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:55

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:05

Achterom schreef:
Ik vind het ook veel geld voor het kleine huisje om te huren... voor dat geld kun je ook iets heel moois kopen!

Dit huis kwam ik vanmorgen tegen https://www.funda.nl/koop/aalten/huis-4 ... a8852649e2
Echt heel mooi vind ik die, alleen wel weinig grond. Verbaas me er wel over hoe sterk de prijzen daar gestegen zijn, 4 jaar geleden was het echt nog een paar ton minder geweest in die plaats.

Zo werkt het alleen helaas niet.. In mijn eentje kan ik een kleine hypotheek krijgen (lees: 150k). Huren daarentegen mag wel gewoon. Terwijl de vaste lasten van de huur overeenkomen met een hypotheek van 250k-300k :roll:

Heel typisch voor in de Betuwe :)) https://www.funda.nl/koop/zoelen/huis-4 ... jstraat-1/

Edit: Weinig grond, maar wel paarden aan huis. En vrijwel naast de McDonald's :+ https://www.funda.nl/koop/kapel-avezaat ... gakker-26/

Deze makelaar vindt zichzelf erg leuk :P https://www.funda.nl/koop/dreumel/huis- ... eweg-11-c/

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:23

Naast de Mac is niet voor iedereen een probleem :o ik zeg niks :+

Vind de huurprijs van het kleine huisje ook wel hoog, maar ken de regio daar niet. Wel erg leuk om toch de ruimte om je heen te hebben.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:56

Achterom schreef:

Wij verbazen ons inderdaad ook over de sterk geprezen huizenprijs in de Achterhoek.
Wij hebben zo’n twee jaar alles scherp in de gaten gehouden en veel huizen bekeken en zien inderdaad een hele duidelijke stijging wat betreft de huizen, met de mogelijkheid om paarden te houden, met twee jaar geleden.
En we zijn dan ook heel erg blij dat we de stap om naar het oosten te verhuizen op tijd genomen hebben ! :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:10

Dat klopt idd, maar in de omgeving Aalten/Winterswijk waren de prijzen zelfs voor Achterhoekse begrippen erg laag, nu dus niet meer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:11

De huizenmarkt is nog niet afgekoeld volgens mij. Mijn zusje en haar man hebben gisteren het voorlopig koopcontract getekend van een huis hier in de buurt. Ze wilden al heel lang deze kant op, maar vissen steeds net achter het net. Nu ook meerdere kijkers, zij waren wel de eersten. Maar niet de enigen met een bod. Gelukkig viel het kwartje nu wel hun kant op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:25

Huizenmarkt is nog steeds gekkenhuis. Klein pokkehuisje in een matige wijk in Utrecht moet 249.000 kosten. Donderdag bezichtigen en vrijdag mag iedereen een bod uitbrengen, hoogste krijgt het....
Echt ongelooflijk. Paar jaar geleden had je het aan de straatstenen niet kwijt gekund. Zelfs niet voor 170.000 denk ik.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:27

mirim schreef:
Achterom schreef:

Wij verbazen ons inderdaad ook over de sterk geprezen huizenprijs in de Achterhoek.
Wij hebben zo’n twee jaar alles scherp in de gaten gehouden en veel huizen bekeken en zien inderdaad een hele duidelijke stijging wat betreft de huizen, met de mogelijkheid om paarden te houden, met twee jaar geleden.
En we zijn dan ook heel erg blij dat we de stap om naar het oosten te verhuizen op tijd genomen hebben ! :j

Hier nog een die bijna 2 jaar geleden de overstap heeft gemaakt richting het oosten.
De prijzen zijn idnerdaad flink gestegen.
Waar wonen jullie nu?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:21

Het is ook een ramp. Hier in de randstad hebben wij nu (onder voorbehoud) een huis gekocht wat ik normaal nooit zou doen, alles moet geupdate worden. Maar juist daarom waren we de eerste en uiteindelijk de enige (eigenaar is in verpleeghuis, dochter verkocht het huis, dus het ging sneller dan normaal). De andere 25 huizen die we bekeken hebben waren een ramp óf zijn weggegaan voor een 20-30.000 boven de vraagprijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:38

Zo te lezen zitten wij of in een rustige regio qua gekte of we waren de drukte net voor.
Wij hebben onder de vraagprijs gekocht en het huis stond al wat maanden te koop.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:01

SusanH schreef:
Zo klein is 120m2 toch niet? Ok het is 50.000 meer als wat je hier voor dat formaat huis betaalt. Maar je zal ook betalen voor het afwerkingsniveau en het feit dat het een karakteristiek pand is.

leuk net huis!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:02

Achterom schreef:

ohh die is leuk zeg!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:43

Ik woon ook in het oosten, klein dorpje. Maar ook hier stijgen de prijzen flink. Sinds de aanleg van de nieuwe N18 is de vraag gewoon gestegen omdat je nu met een kleine 20 minuten in het centrum van Enschede staat.

In het hele dorp staat nog maar 1 huis te koop, en dat is ook een vrij bijzonder huisje waar eigenlijk veel te veel aan moet gebeuren. Wel lekker afgelegen, dus mensen die meer van rust houden (en bomen/hout) kunnen hun hart er ophalen. Ik vind t een verschrikkelijk ding :') was eerder van een bomenkweker, maar het bedrijf en groot deel van de grond is al een aantal jaar weg na faillissement.

https://www.funda.nl/koop/haarlo/huis-4 ... oseweg-50/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:31

Ik vind hem wel tof
Helaas een beetje uit de route voor ons

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:02

Ziet er zo op de foto's nog mooi uit, de staat van onderhoud. Maar ik zou er ook niet hoeven zitten..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:26

Die laatste is leuk, zeg! Daar zou ik zo willen wonen. Jammer dat ons eigen huis nog niet te koop staat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:58

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:08

mysa schreef:
Geen paardenobject maar huis van iemand die ik ken, wat vinden jullie qua prijs/kwaliteitsverhouding?

https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... inghof-39/

Ik denk niet zo gek op moment, voor de ruimte die je er hebt. Ik vind het vooral van de voorkant wel een lelijk huis := Van binnen is het dan wel weer leuk.