[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:18

Ik weet dat in de omgeving van heeze (onder Eindhoven) tuin grond door de gemeente verkocht werd voor 95 euro per m2. Het helpt wel bij de waarde van je huis over het algemeen :)

Voor het opsturen van je koopovereenkomst, je kunt natuurlijk altijd even afwachten of ze nog een herinnering sturen ;) Of eens bij je rechtsbijstand navragen. Ik dacht echt dat ze dat niet mochten opvragen, of de WOZ waarde daarop mochten bepalen. Kan natuurlijk wel zij dat ze inderdaad een WOZ taxateur langs sturen (heb ik nog voor gesolliciteerd :+)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:53

Rintah schreef:
Prairy schreef:
Ik zou eerlijk gezegd niets opsturen naar de gemeente als je voor meer geld gekocht hebt dan nu de woz waarde is. Je kunt er dan natuurlijk donder op zeggen dat je woz waarde 'ineens' net zoveel is als je ervoor betaald hebt...

Hier hebben we ook die brief gehad.

Met zin:"van rechtswege dient u hierover gegevens aan het GBT(gemeentelijk belastingkantoor) te verstrekken".

Komt op mij over dat je dus verplicht bent om het terug te sturen, of lees ik dat dan verkeerd?

Wij hebben hem maar ingevuld en opgestuurd. Heb wel eeerst even gebeld dat ik het belachelijk vond... vragen als Hoelang stond de woning te koop endergelijk..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:34

Misschien een domme vraag, maar teken je voor een aankoopmakelaar ook een overeenkomst? Onze verkoopmakelaar helpt ons ook met de aankoop, maar voor de verkoop hebben we een ovk moeten tekenen, maar voor de aankoop niet. Nu zijn we niet helemaal tevreden over hoe het gaat, kunnen we er dan nog vanaf?

Iemand een idee?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:16

Ik zou denken dat je daarvoor ook een overeenkomst zou tekenen. Hebben jullie het over bedragen of courtages gehad?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:19

T is een vast bedrag van de koopsom van het huis met een minimum van .... maar dat heeft hij gezegd toen we nog in de verkoop zaten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:33

Hmm. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat en waarom je niet tevreden bent en niet verder wil, en dan kijken wat de reactie is.

Sowieso is het denk ik handiger als je een aankoop makelaar in de arm neemt, dat je een vast bedrag (zeg 750 euro of wat je ook een goed bedrag vind) plus een percentage van het verschil vraagprijs-koopsom doet. Nu hoeft hij naar mijn idee minder hard te onderhandelen :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:07

Djuulsie: Waarom zijn jullie niet tevreden?

Hier nog geen telefoontje van de makelaar. Maar verwacht dat die mensen ook wel een paar nachtjes moeten slapen over het bod :+
Als hij eind van de week nog niks heeft laten weten bel ik zelf wel een keer, maar ga er nu niet meteen achteraan bellen.

Zaterdag nog wel een nieuwe bezichtiging gepland, 2 straten van ons huidige huis vandaan :+ Zit een redelijk grote tuin bij voor deze woonplaats dus ben benieuwd.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:15

Boooo: omdat ze nooit meekunnen met bezichtiging, ze dragen zelf geen huizen aan. We hebben zelf laatst notabene een bod uitgebracht. Waar heb ik dan een makelaar voor?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:24

djuulsie schreef:
Boooo: omdat ze nooit meekunnen met bezichtiging, ze dragen zelf geen huizen aan. We hebben zelf laatst notabene een bod uitgebracht. Waar heb ik dan een makelaar voor?

Inderdaad nutteloos zo iemand.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:30

Net gebeld en dit aangegeven. Zegt ze: de normale gang van zaken is dat we pas een 2e bezichtiging meegaan. DAAR IS T NU TOCH DE MARKT NIET VOOR!! Ow, ik kan daar zo boos van worden.
Vervolgens zeg ik dat we morgen bij de bezichtiging waarschijnlijk direct een bod willen doen, dus of ze mee kon om half 5. Dat werd toch wel erg laat dan... SERIEUS?!?!

dus ik denk dat we een ander gaan zoeken, hier word ik gek van.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:32

Aanvaarding is vervroegd van 05.02 naar 26.01 *\o/*

Koop afgerond in 7 weken dus :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:53

Pfff kijk, en daarom vind ik een aankoop makelaar onzin :')

FatCat: Dat is lekker snel!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:55

Jaaaa! Ik heb er wel achter gezeten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:17

Booooo schreef:
Pfff kijk, en daarom vind ik een aankoop makelaar onzin :')

FatCat: Dat is lekker snel!

Ik heb gelukkig een aankoopmakelaar gehad die zelf met huizen kwam, alle bezichtigingen voor me inplande, overal mee naartoe ging en me ook zeker op zowel alle positieve als alle negatieve punten van een huis wees. Ik was bezig met het kopen van mijn eerste eigen huis en ben echt heel blij dat ik daar hulp bij heb gehad. Maar om dat te krijgen heb ik wel moeten zoeken naar de juiste makelaar, want ik heb ook een aantal gesprekken gehad die neerkwamen op dat je alles zelf moest doen tot je een bod wilde gaan uitbrengen en dat ze ook dan max 3 keer een bod voor je uitbrachten en bij meer moest je gaan bijbetalen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:03

Zo erg is het niet, maar iets meer initiatief zou fijn zijn. Geloof dat de boodschap wel over is gekomen. Als morgen niks wordt, laat ik gewoon niks meer van me horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:11

FatCat schreef:

Dat is vlot! Hoe lang duurde de hypotheek bij jou?
Wij hebben morgen de hypotheek-aanvraag, en vanaf dan nog 6 weken tot overdracht. Is dat reëel? Ik ben zoooo bang dat dat niet gaat lukken :oo

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:24

@Shanna Dat is zeker reëel hoor! Als je alle stukken meteen kan aanleveren kan het bij sommige banken in een dag maar bij de meeste toch zeker binnen een week.
Wij hebben vandaag het koopcontract getekend *D En nog 5,5 week tot passeren. Morgen de laatste stukken insturen naar de bank voor het renteaanbod, wachten op taxatie en dan hopelijk eind deze week of begin volgende week is het helemaal rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:42

We hebben alle papieren al bij de hypotheekadviseur liggen, voorlopig koopcontract is ook al getekend door ons, hebben we nog niet terug gekregen dus zodra dat zo is zal die ook door gaan naar de hypotheekadviseur (heeft hij ook nodig toch?). Daarna nog taxatie regelen, en dan hopen dat het snel definitief/ duidelijk zal worden!

Jullie hebben ook een korte termijn dan, zitten jullie niet in de angst/ stress dat het allemaal niet door zal gaan? :+

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:52

Shanna schreef:
FatCat schreef:

Dat is vlot! Hoe lang duurde de hypotheek bij jou?
Wij hebben morgen de hypotheek-aanvraag, en vanaf dan nog 6 weken tot overdracht. Is dat reëel? Ik ben zoooo bang dat dat niet gaat lukken :oo

Dat zou moeten lukken. :j

OP 22.12 heb ik de hypotheek aangevraagd (bij independer)

28.12 rente aanbod aangevraagd en terug ontvangen.

5.01 ware alle documenten verzameld.

9.01 hypotheek goedgekeurd.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:34

Kan je de taxatie alvast regelen? Heb ik wel vroeg gedaan, scheelt een hoop stress!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:40

Ik wil eerst de bouwtechnische keuring gehad hebben voor de taxatie, en die gaat ook morgen gebeuren. Spannende dag dus morgen! Al verwacht ik van de keuring geen rare dingen. De hypotheek-aanvraag vind ik spannender, zeker ook omdat we de verbouwingen mee willen financieren (keuken/ badkamer).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:46

Wij hadden letterlijk een hypotheek binnen een week via de Rabo. Als je zelf je zaakjes goed op orde hebt (alle papieren compleet) kan het vrij vlot gaan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:17

Wij hadden zelf alle zaken keurig op orde maar onze hypotheekverstrekker kwam er zelf last minute achter dat wij rood konden staan op een rekening en dat mocht niet van hun. Dat is toen last minute aangepast en zij hebben daar hun excuses voor aangeboden maar het was wel even spannend.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:26

Wij hebben alle documentatie klaarliggen, dat zodra we een hypotheek aanvragen, het direct verzonden kan worden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:31

Kredieten zijn lastige dingen inderdaad bij de aanvraag van een hypotheek. Hebben mij ook al wat stress gekost.