[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:15

Ik wil de pret niet drukken, maar de verkoper kan er altijd nog voor kiezen niet opdagen de 28ste.. Zoals ik al zei er zijn meer mogelijkheden tot uitstel naast het beleeft vragen :)

Een Bokker heeft dit ook gehad, soortgelijk verhaal en het tekenen van de notaris ging dus gewoon niet door. Ja.. circa een week later..

Ik ben al aan het zoeken geslagen, maar ik kan het niet vinden :? Volgens mij stond het op LZP

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:17

Maar daar staan toch boetes op?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:20

Dat dachten veel mensen in dat topic dus ook, maar in het contract stond (staat??) dat er beide partijen een week (ongeveer?) de tijd krijgen om (boetevrij) alsnog aan hun verplichtingen te doen :) En dan nieuwe afspreek over weer zeven dagen..

Ik baal er een beetje van dat ik het niet kan vinden, het stond er echt duidelijk in beschreven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:30

Ik zit net mijn eigen koopovereenkomst te lezen. Daar hebben ze het inderdaad over boetes, dat die pas ingaan als een van de partijen meer dan 8 dagen nalatig is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:31

jup dat was 'm :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:35

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:37

jaaaaaaaaaaaaaa! Top!

Belangrijkst zijn eigenlijk de reacties van ts zelf (en op het laatst voor het ik ga klussenverhaal :D). Tussendoor veel vragen/ideeën en suggesties van anderen, maar er zit iig wel een 'eind' aan het verhaal met hoe het echt zit/ werkt. Best leerzaam :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:39

Het is dat ik nog in mijn geheugen wist op te diepen dat het van degene met de avatar met het oog was, en zowaar ook nog wist dat dat daar een gebruikersnaam Lissy of Liselot bij hoorde :P

Stond wel te kijken dat het topic zo veel pagina's had, wist dat het even gesleept had maar zo'n lang topic....dat wist ik niet meer :oo

Ellende hoor. En dan later geloof ik nog met buren die nogal van feestjes hielden :P
(of ik haal nu wat door elkaar)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:41

Nee, dat klopt :') Dat wist ik dus ook nog, maar ik wist de gebruikersnaam niet meer. :=

Ze had zelfs nog graffiti op de ramen zitten op een gegeven moment.

(en dát verhaal kon ik ook niet vinden. Ik had gezocht op notaris, makelaar, uitstel, huis := )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:45

Hihi oja was ze dat ook met die graffiti, dat heb ik ook nog gelezen inderdaad :D
Maar begreep dat het uiteindelijk vrij rustig was.....of ze opent er geen topics meer over :P
Maar wellicht reageert ze zelf nog want meen dat ze ook hier in het topic gepost heeft :)

Kan me die gore verpafte stopcontacten enzo ook nog herinneren, ieuw.

(notaris + Liselot was bij mij direct prijs dus korte zoektocht :) )

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:56

haha ik kan dat topic ook nog herinneren! maar dan voornamelijk de voordeur die er nog nieuw in moest :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:49

Ze heeft er nu een leuk huisje aan! Is mooi geworden! :j

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:51

Hier gaat het ineens snel met de onderhandelingen.
had gister het gevoel er niet uit te gaan komen, denken we nu dat we er deze week nog wel uit moeten komen.

Zit me nu wat in te lezen over energiebesparing meefinancieren!

Heb het hierboven genoemnde topic even doorgelezen! Wat een gedoe zeg, lijkt me erg vervelend als het allemaal uitgesteld moet worden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:51

haha, wat grappig dat er nog over al dat gedoe wat ik had gesproken wordt :D
Even een update dan maar: Met de buren gaat het nog steeds zo zo... De wijkagent is er een aantal keren bij geweest en die is ook met hun in gesprek gegaan. Die heeft hun ook duidelijk gezegd dat hij mij heeft aangeraden om bij overlast gewoon de politie te blijven bellen (het staat immers in de APV en ze zijn dan dus in overtreding) en als het volgens de politie dan de spuigaten uitloopt kunnen ze de geluidsapparatuur innemen en er nog een fikse geldboete bovenop gooien.
Sindsdien zijn ze een stukje braver, ik heb het telefoonnummer van de buurvrouw en stuur haar een whatsappje als ik graag wil gaan slapen. Als ik er op zondag niet vroeg uit hoef is dat meestal rond half 12, mag dan ook wel wat zachter lijkt me. Als ik bijvoorbeeld weekenddienst heb en er om 6 uur uit moet dan app ik wat eerder, maar nooit voor half 11.
Tot op heden gaat dit vrij goed en heb ik de politie nog niet weer hoeven bellen. Al ben ik een tijdje terug wel weer even bang geweest, had rond half 12 geappt en de muziek ging netjes zachter. Ook een vriendelijk bedankje teruggestuurd. Toen ging haar man compleet over de zeik en ik heb hem nog wel 2 uur lang horen foeteren en schreeuwen... Dacht dat ik buiten wat hoorde (ik slaap aan de voorkant), het klonk een beetje alsof er een ladder tegen mijn voorgevel werd gezet. Zat met de telefoon in de handen, maar gelukkig hoorde ik toen niets meer. Van de adrenaline nog een uur niet kunnen slapen terwijl ik dus weekenddienst had, heel fijn op 3 uurtjes slaap :')

Krijg overigens nog steeds post geadresseerd aan de oude bewoners, bijna allemaal van incassobureaus... wat hebben die er een zooitje van zeg

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:28

Jeetje wat vervelend!

Kan je ook niet nog iets doen aan al die post die je binnen krijgt!

Wij hebben gisteren ons koop contract gekocht! Woehoe *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:56

koopcontract gekocht? :D

@Liselot staan die mensen bij de gemeente nog op jouw adres ingeschreven ofzo? Ze zijn toch gewoon 'netjes' verhuisd? Raar dat die post bij jou komt dan :=

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:50

Heb jouw topic met verbazing zitten lezen Liselot, wat een gedoe heb je daarmee gehad := En wat jammer dat je van die herrieburen hebt, maar verder is alles dus wel naar je zin? Op de incassobrieven na dan, lijkt me ook lastig! Hoe was dat verhaal met die graffiti dan? :=

Doet me er aan denken dat we binnenkort even het stapeltje post van de oude bewoners af moeten geven. Hebben nl. ook nog een gouden dasspeld gevonden dus willen we even persoonlijk langsgaan, zonde als die kwijtraakt in de stapel post..

Leuke aankoop Wendy, een koopcontract :))

Manon spannend, ben benieuwd!

Jildau hoe heb je het nu met de verkopers besproken? Lijkt me erg irritant als de datum ineens verschoven moet, je hebt toch tijd zat om iets te regelen lijkt mij...

Wij zijn lekker aan de klus & inricht :D Gaat allemaal zo zijn gangetje, ben nu weer volop aan het werk dus komt weer even neer op avonden en weekenden maar verwacht met een paar weken toch wel helemaal leefbaar klaar te zijn, dan komen ook de meubels dus dan kunnen we er echt een fijn plekje van maken. Ben er zo blij mee <3

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:04

:')
Oke oke, we hebben hem ondertekend :+ :Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:25

Tamara schreef:
Jildau hoe heb je het nu met de verkopers besproken? Lijkt me erg irritant als de datum ineens verschoven moet, je hebt toch tijd zat om iets te regelen lijkt mij...

Wij zijn lekker aan de klus & inricht :D Gaat allemaal zo zijn gangetje, ben nu weer volop aan het werk dus komt weer even neer op avonden en weekenden maar verwacht met een paar weken toch wel helemaal leefbaar klaar te zijn, dan komen ook de meubels dus dan kunnen we er echt een fijn plekje van maken. Ben er zo blij mee <3

We horen niks meer.. Daarom zijn m'n vriend en ik zonet het makelaarskantoor binnen gestapt en hebben we gezegd dat we willen weten waar we aan toe zijn. NU. We moeten namelijk uiterlijk morgen de huur opzeggen als we 1 december verhuizen. Er worden continu loze beloften gemaakt dat wij zo snel mogelijk wat horen en ruim voor vrijdag alles zouden weten.. We waren er nu klaar mee, steeds die onzekerheid. Nog steeds geen steek wijzer, we zouden vandaag nog gebelt worden volgens de medewerker daar. Inmiddels 17:30 en nog niks gehoord.

Maar wat heerlijk dat je er zo blij mee bent! :)

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:23

Na 18 pagina's achter te zijn ben ik nu ook weer bij gelezen. Wat gaat het bij sommigen toch voortvarend. Hier nog steeds stilletjes. Ik las ergens dat marktplaats toch is bezocht voor het vinden van een huis. Ik ga hem daar toch maar op aanbieden. Ik heb veel uitgezocht in tussentijd maar krijg via funda zoekfilter ons huis niet naar boven als je zoekt paarden op 500m in huurweide. Jammer. We kunnen niet aangeven dat er een hectare bij te huur is aangezien het niet aan de woning grenst. Jammer. De makelaar heeft het nu wel in de advertentie bij gezet. Hehe.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:42

Wij moeten vandaag de huur opzeggen en hebben nog steeds geen 'ja het gaat lukken' van de hypotheekadviseur. Meneer is ook niet te bereiken vandaag. Gadverdamme wat een stressvolle periode.

Dat is inderdaad jammer brease.. Dan vinden de geschikte mensen dus jullie huis niet? Zou het inderdaad ook sowieso op Marktplaats zetten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:46

Hoe gaat het huur opzeggen bij jullie? Per maand en dan voor de laatste dag van de vorige? Dus nu op zeggen is 1 december eruit?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:50

Ja precies, een maand opzegtermijn. We proberen de makelaar waarvan wij het huren ook al de hele ochtend te bereiken maar die is ook van de aardbodem verdwenen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:54

superouderwets, maar misschien dat t bij particulier wel standaard is. Of ik heb geluk :') Heb gewoon opzegtermijn van een maan of ik nu de 1ste, de 5de of de 28ste opzeg. De maand erop is 't opgezegd.

Misschien proberen te kijken of je nog een halve maand ofzo kunt huren. Probeer iig kalm te blijven, want anders maakt die verkopende partij er gewoon gruwelijk misbruik van.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:03

Ja we willen de verhuurder even bellen om te vragen of we ook een week later kunnen opzeggen of op de helft van de maand en dat je dan nog een halve maand huur betaald. Maar iedereen is op vakantie vandaag op één of andere manier. We kunnen hem ook niet bereiken maar krijgen gelukkig nu zijn privé nummer.

Wij hebben het idee dat er gewoon een smerig spelletje wordt gespeeld. Onze adviseur is blijkbaar ook de adviseur van de verkopende partij, die daar al jarenlang klant is..