Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Slmt9 schreef:@prairy: dat samenvoegen had idd in 1x moeten gebeuren, dat is dus fout gegaan, ik wist dus niet dat beide dan opgezegd moeten worden. Gedoe, anders had ik dat niet gedaan.
@annemiek: ik wist niet dat salderen alleen over de belasting geldt. Is dat dan alleen bij dynamisch geldend? Bij mn vaste of variabele contracten zie ik bij de eindafrekening dat er enkel naar kwh’s wordt gekeken en dan met de volledige prijs (als ik het goed zeg) wordt verrekend.
Geen idee overigens wat in mn voordeel is, ik ging uit van hoe vast/variabel dat doet, maar dat zie ik dan misschien verkeerd.
[ Afbeelding ]
Deze uitleg kan ik aardig volgen. Ik ben me er dan nooit bewust van geweest dat het salderen enkel geldt over de belasting. Ik blijf het maar half snappen
EllyC schreef:Ik schrik echt van de dynamische tarieven, zeker vandaag en die van morgen. Morgen zit er een piek bij van 1.08 ...
Dees schreef:Vast contract kun je beter afsluiten in voorjaar. Dan lagere prijzen.
mysa schreef:purny schreef:Misschien een blonde vraag. Maar als mijn contract 20 februari eindigt moet ik dan een nieuw contract afsluiten vanaf 21 februari of beter 20 februari?
Als je een nieuwe leverancier neemt, zegt die je contract bij de oude op, volgens mij. Dan gaat het automatisch, toch?
Roodvos schreef:Grauw/mistig weer=> geen opbrengst van de zonnepanelen
Geen/weinig wind=> geen opbrengst van de windmolens
Dus dan moeten de gasturbines aan