Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:02

_San87_ schreef:
Ik vind vloerverwarming echt waardeloos. Die in mijn huis dan toch. Duurt eeuwen voor het warm is en ik moet minstens 25 graden stoken om er iets warmte van te krijgen.

Ik heb de radiatoren aangezet, max 18 graden en het is heerlijk warm.

Vloerverwarming werkt ( zo is mij verteld ) het beste als je hem gewoon op één temperatuur laat staan. Dus niet de ene keer hoger en dan weer lager.
Het duurt twee uur voordat je merkt dat hij hoger staat.

MoniqueT

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:16

Klopt, die moet gewoon altijd op dezelfde temperatuur ingesteld staan. Is het nodig, slaat hij aan, niet nodig, gebeurt er niks. Zelfs in de zomer hoef je die niet uit te zetten, want dan slaat hij gewoon niet aan.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:22

Ik heb nog geen eigen huis maar wel 2 kamer tot mijn beschikking, vind het leuk om het leuk en gezellig in te richten. Wil nog een aantal plantjes toevoegen, wat zijn leuke plantjes voor in de slaapkamer en een kamer waar niet in geslapen word?

Slaapkamer staat op het oosten en andere kamer op het westen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:53

MoniqueT schreef:
Klopt, die moet gewoon altijd op dezelfde temperatuur ingesteld staan. Is het nodig, slaat hij aan, niet nodig, gebeurt er niks. Zelfs in de zomer hoef je die niet uit te zetten, want dan slaat hij gewoon niet aan.

Moet niet. Het is enkel beter om het niet meer dan 1 graad te laten verschillen omdat anders je ketel veel harder gaat werken. Bij een verschil van 1 graad blijft de ketel op een laag rendement draaien.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:56

Janine1990 schreef:
3timesmom schreef:
wij hadden vloerverwarming in de keuken maar hebben deze er pas uit gehaald. We zijn bezig met nieuwe tegels in de keuken en belsoten om ze dr uit te halen.
We hebben heel veel ramen in de keuken en hierdoor werd het altijd heel snel warm als de zon schijnt en dit kan je niet zo goed regelen met vloerverwarming. Het heeft een redelijke lange tijd nodigom p te wrmen en dan heeft de zon dat al gedaan waardoor het snel veel te warm word. Er hangt wel een radiator voor de winter en s avonds. Dat voldoet prima. De vloerverwarming heeft in die 20 jaar bijna nooit aangestaan.

Waarom hebben jullie er niet voor gekozen om er een regelaar tussen te zetten of een extra thermostaat? Lijkt me een stuk goedkoper :o
Even uit interesse hoor...

Staat er ook tussen hoor. Maar het is nog een oud systeem waardoor de vloer niet snel genoeg opwarmt en ze pas op temperatuur is als de zon alles al heeft opgewarmd door het glas. De radiator was gewoon praktischer in ons geval

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:21

MoniqueT schreef:
Dan is je vloerverwarming niet goed hoor San. Als het systeem goed werkt, is het gewoon supercomfortabel.

@Ceetje: ik snap ook wel dat in Spanje de verwarming minder nodig is, maar in de paar maanden per jaar dat het wel koud is, mis je het gewoon als je het gewend bent. Wij zitten in de bergen en het kan bij ons ook best heel fris worden.

En inderdaad, die overheid is echt slecht bezig, wij zouden zoveel energiezuiniger kunnen leven. Want ook windenergie bijvoorbeeld zou super zijn, we hebben in de winter best veel wind.

Zou kunnen. Ik vind t maar irritant. De radiatoren werken helemaal goed.

De vloerverwarming is achteraf aangelegd, maar ik mis m ook totaal niet. En die pomp word ik helemaal gallisch van. Dus uit ermee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:21

mirim schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind vloerverwarming echt waardeloos. Die in mijn huis dan toch. Duurt eeuwen voor het warm is en ik moet minstens 25 graden stoken om er iets warmte van te krijgen.

Ik heb de radiatoren aangezet, max 18 graden en het is heerlijk warm.

Vloerverwarming werkt ( zo is mij verteld ) het beste als je hem gewoon op één temperatuur laat staan. Dus niet de ene keer hoger en dan weer lager.
Het duurt twee uur voordat je merkt dat hij hoger staat.

Dat snap ik. Maar ik moet 'm dus op 25 graden zetten om er iets van te merken. Dat vind ik niks.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:23

Ik heb dus laatst mijn zolder eens geplunderd en nu een supermooie witte ijzeren emmer in de vensterbank staan, deze staat vol met tulpen :+:. Als die straks gegroeid zijn ziet het er echt zo tof uit.

Nu al, trouwens. Tulpen <3.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:42

MoniqueT schreef:

Nou ja, mijn thermostaat slaat in de zomer ook niet aan. Maar ik zou heel graag vloerverwarming willen hebben. Sterker nog, dat heb ik maar werkt niet overal. In de woonkamer zit er ergens in de leiding een opstopping dus hebben we het gedeelte van de woonkamer uit gezet. In de bijkeuken en wc staat hij wel aan. Heerlijk als je nu ‘s ochtends uit je bedje komt en beneden naar de wc gaat. Zijn in ieder geval mijn voeten lekker warm.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:07

Hier ook vloerverwarming (en -koeling) en ik vind het heerlijk! De warmte is veel gelijkmatiger en aangenamer.

Plavuizen/tegels in de woonkamer zou ik niet doen, maar dat is omdat ik het echt heel lelijk vind...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:11

Afbeelding

Mijn tulpjes :+:. Vind dat echt supermooie bloemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:09

@san: dat is een flinke emmer vol :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:16

Ik ga vanmiddag ook tulpen halen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:28

Idd een emmer vol! Tulpen groeien nog mooi door op t water, dus met een paar dagen zijn ze mooier.

AH heeft ze in de bonus, is prima kwaliteit vind ik.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:44

De emmer lijkt nu inderdaad nog wat te hoog voor de tulpen, maar dat gaat zoals je schrijft vanzelf goedkomen.

Ik ben ook zo gek op tulpen. Ik heb een groot en kleurig schilderij met tulpen boven de eettafel hangen, zodat ik het hele jaar door kan genieten. Ook een beetje een symbolisch schilderij, de tulp Is een symbool van zowel mijn land als van dat van mijn man.

Je kunt dat uitgroeien in de vaas (en slap gaan hangen) trouwens voorkomen door net onder de knop van de tulp een naald door de steel te steken. Het groeiproces wordt daarmee onderbroken. Dat kan ook achteraf als de tulpen al slap zijn gaan hangen. Als je ze daarna in bv een krant wikkelt en ze een nacht in het water zet, dan trekken ze weer recht en worden ze weer stevig.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:51

Dank jullie wel voor al jullie reacties over de vloerverwarming! :D

Wij gaan toch maar eens bekijken wat de prijzen ervoor zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:22

Boras schreef:
De emmer lijkt nu inderdaad nog wat te hoog voor de tulpen, maar dat gaat zoals je schrijft vanzelf goedkomen.

Ik ben ook zo gek op tulpen. Ik heb een groot en kleurig schilderij met tulpen boven de eettafel hangen, zodat ik het hele jaar door kan genieten. Ook een beetje een symbolisch schilderij, de tulp Is een symbool van zowel mijn land als van dat van mijn man.

Je kunt dat uitgroeien in de vaas (en slap gaan hangen) trouwens voorkomen door net onder de knop van de tulp een naald door de steel te steken. Het groeiproces wordt daarmee onderbroken. Dat kan ook achteraf als de tulpen al slap zijn gaan hangen. Als je ze daarna in bv een krant wikkelt en ze een nacht in het water zet, dan trekken ze weer recht en worden ze weer stevig.
Ja prachtige, makkelijke bloem :j. Ik heb drie kleuren en ze lijken vandaag al weer wat hoger te staan dan gisteren. Al heeft dat denk ik ook te maken met dat ze gisteren wat uitgedroogd waren :').

Die krantentip ga ik proberen als ze slap gaan hangen. Moet je de naald laten zitten of enkel een gat prikken?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:30

Je hoeft ze daarvoor niet door te prikken trouwens (het weer stevig krijgen). Wij leggen ze ondergedompeld in een ovenschaal met alleen de bloem boven water. Uurtje is vaak al genoeg.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:36

Stille meelezer en bloemenfan meldt zich even. Ik doe altijd een vijf eurocent muntje (1 of 2 cent kan ook, gaat om de koper) bij tulpen in de vaas. Daardoor blijven ze veel beter rechtop, gaan ze niet hangen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:52

Wat een toffe tip Aline!

Ik ben gisteren ook bezig geweest met wat lente in huis...

Afbeelding
Hoekje waar het aquarium stond

Afbeelding
Had nog wat over... Eindelijk een doel voor dat potje/vaasje.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:54

Aline_ schreef:
Stille meelezer en bloemenfan meldt zich even. Ik doe altijd een vijf eurocent muntje (1 of 2 cent kan ook, gaat om de koper) bij tulpen in de vaas. Daardoor blijven ze veel beter rechtop, gaan ze niet hangen!

Dat is een goede tip! +:)+
Ga ik meteen eens proberen thuis, kijken of mijn hangende tulpen nog te redden zijn. :')

Verder lees ik hier nog steeds fanatiek mee en doe ook echt wel leuke ideetjes op!
Vind het decoreren voor de vensterbank ook best lastig, vind een stuk of 2/3 grote items het mooist. Heb nu twee planten staan en hád een leuke kandelaar, maar die hebben de katten er afgegooid. := Dus misschien dat ik hier nog een leuk idee tegenkom voor mijn vensterbank. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:56

@janine: het is een rustig sfeervol hoekje nu. Als de takken uitkomen zal het wat levendiger worden :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:58

Aline_ schreef:

Oh goede tip. Ik heb nog aardig wat 1 en 2 cent muntjes. Is 1 munt genoeg?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:59

Janine1990 schreef:
Wat een toffe tip Aline!

Ik ben gisteren ook bezig geweest met wat lente in huis...

[ [url=m/ECmqvh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoekje waar het aquarium stond

[ [url=m/MUq0DF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Had nog wat over... Eindelijk een doel voor dat potje/vaasje.

Leuk :j.

Ik had op t werk wat leuke hoekjes gemaakt met bielzen, plantjes en kaarsjes. Werd door de werkgevers niet gewaardeerd dus alles maar weer weggehaald ;(.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:05

@_San87_

Naald mag eruit :)