[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:41

Ik zal eens checken met de notatis en makelaar!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:42

Dat komt vanzelf wel, SpeechLess. In het begin wouden wij ook altijd 2 keer gaan kijken (waarvan 1 keer met ouders), maar na een tijd konden we zelf heel goed aanvoelen waar we snel konden beslissen of niet. Ik denk dat wij in totaal zeker 15 à 20 huizen hebben gezien. Het huis dat nu van ons wordt, hebben we één keer gezien en ter plekke de vraagprijs geboden, maar dat is ook niet iets wat we in het begin hadden kunnen (of willen) doen. Dat was meer omdat, gebaseerd op onze ervaring en gevoel, dit een huis was dat z'n prijs heel erg waard is en we het erg graag wouden.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:42

Mooi om te horen Yasmine. Ik dacht dat ik met 7 huizen al veel had gezien en begon me schuldig te voelen. Maar dat valt dus mee.

Ik heb ook weer een bezichtiging staan. Mooi huis, kun je zo in op een hoek.. Alleen de buurt vind ik niet ideaal... het vinden van de juiste plek in combinatie met een betaalbaar huis is echt zo lastig! Of de plek is goed maar huis niet/te duur, of het huis is prima en ook qua prijs.. maar dan is de buurt weer minder... bepaalde wijken hebben toch wel een naam merk je vaak...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:48

joyce_eddy schreef:
Vraagje coor de mensen die een huis hebben gekocht kregen jullie van de gemeente een brief mer vragen voor de WOZ bepaling? Heb hem
Hier voor mij liggen maar vind het erg persoonlijke vragen bij zoals koopcontract endergelijke.. al gebeld maar wordt niet veel wijzer

Ja die hebben wij ook gehad inderdaad

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:19

Lastig he Phylos. Ik ken het.

Wij hebben een leuke bezichtiging gehad. Was druk ook. Heel goed gevoel, maaaaar vooralsnog gaan we voor t huis waar we dinsdag gaan bezichtigen. Die omgeving en buurt spreekt ons meer aan.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:16

*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 13-01-18 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:15

Zo ik ben eindelijk weer bij gelezen. Wat een verhalen allemaal.

Gefeliciteerd voor diegene die iets gevonden hebben.

Hoop stiekem hoop ik zelf wel dat het huis dat wij vorige maand verkocht hebben binnenkort voor meer de markt op kan. Nu doen wij wel flink wat meer dan laminaat leggen. Alles is gestript en wordt gemoderniseerd. Inclusief dubbel glas, zwam bestrijding, vloerisolatie. We gaan er zelf kort wonen ter overbrugging tot ons nieuwbouwhuis bewoonbaar is. Hopen vooral kiet te gaan spelen want het was echt achterstallig en we vinden dit gewoon leuk om eens te doen.

AbbyBlues het is niet de bedoeling dat je hier je huis gaat verkopen. Ik heb even getemd.

desi92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:26

Ik heb ook weer even alles meegelezen.
Degene die iets gevonden en gekocht hebben, Gefeliciteerd!

Ik zag iets voorbij komen over het vele papierwerk. Daar kan ik me wel in vinden en ook wel iets wat ik onderschat heb.

Maandag mag ik tekenen bij de notaris. Daarvoor is de voorinspectie. Iemand nog tips waar op te letten?

Ik vind het nog steeds rete spannend allemaal. Is toch een hele stap in je eentje een huis kopen.

In heb toen ik op zoek was ook stuk of 10 huizen bezichtigd. Ook om gewoon te kijken wat ik wel en niet wil. Dat was wel heel fijn.

Zag nog een vraag voorbij komen over een brief van de gemeente over de WOZ waarde. Ik heb (nog?) niks ontvangen hierover. Geen idee of er nog wat komt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:32

Wij hebben het huis vanaf september en nu die WOZ brief ontvanegn

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:53

Ik zou eerlijk gezegd niets opsturen naar de gemeente als je voor meer geld gekocht hebt dan nu de woz waarde is. Je kunt er dan natuurlijk donder op zeggen dat je woz waarde 'ineens' net zoveel is als je ervoor betaald hebt...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:56

ElizeVdS schreef:
AbbyBlues het is niet de bedoeling dat je hier je huis gaat verkopen. Ik heb even getemd.

Oh sorry. Had de openingspost gelezen maar daar stond niet in of het wel of niet mocht. Bedankt voor het temmen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:49

Jammer dat je sommige huizen niet kunt verplaatsen naar een andere buurt :D

Abby: Mooi huis! Succes met de verkoop

Elize: Als je flink wat meer doet dan ander laminaat leggen, geef ik je helemaal gelijk dat je er wat winst uit mag halen hoor! Jullie hebben toch ook een nieuwe keuken erin?

Wij zijn gisteren toch bij dat huis gaan kijken (die met een nieuw laminaatje voor 35.000 euro :+ ). Het huis was in principe prima, maar de tuin viel wat tegen kwa grootte. Ook was de keuken en badkamer een stuk ouderwetser/lelijker als op de foto's := 20 januari is nog een open dag die willen ze sowieso afwachten.

Van de andere makelaar hebben we nog niks gehoord. Hij had gisteren een gesprek met die mensen, en zou ons bod nog een keer voorleggen. Wellicht zullen hun er ook een paar nachtjes over moeten slapen. Dus ik wacht het rustig af. Als ik niks hoor zal ik eind van de week eens bellen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:15

Letterlijk alles is straks vervangen indd. Elektra wordt as we speak aangepakt. Deels was het goed gedaan, deels is er een volslagen idioot op los gegaan..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:23

Prairy schreef:
Ik zou eerlijk gezegd niets opsturen naar de gemeente als je voor meer geld gekocht hebt dan nu de woz waarde is. Je kunt er dan natuurlijk donder op zeggen dat je woz waarde 'ineens' net zoveel is als je ervoor betaald hebt...

Hier hebben we ook die brief gehad.

Met zin:"van rechtswege dient u hierover gegevens aan het GBT(gemeentelijk belastingkantoor) te verstrekken".

Komt op mij over dat je dus verplicht bent om het terug te sturen, of lees ik dat dan verkeerd?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:25

Wij kregen ook zon brief met verzoek om in te vullen. Niet gedaan, ze zoeken t zelf maar uit :') betaal genoeg belasting.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:27

Verder; nog een andere vraag: wij kunnen zo'n 160m2 bijkopen naast ons huis, wat zouden jullie daar voor over hebben? (Regio Twente, is nu gemeenteplantsoen, grenst niet aan erven van andere buren, ligt rioolpijp in deel v grond die beschikbaar moet blijven igv nood(lees, mag wel tegelen, geen beton storten))
Laatst bijgewerkt door Rintah op 13-01-18 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:29

bij ons zijn ze gewoon langsgekomen na aankoop. Niks geen vraag.... gewoon een mededeling dat er op een bepaalde dag en tijdstip iemand langs zou komen. WOZ waarde sprong na dat bezoek spontaan 30% omhoog... grrrmmzzzzz

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:32

Rintah schreef:
Verder; nog een andere vraag: wij kunnen zo'n 160m2 bijkopen naast ons huis, wat zouden jullie daar voor over hebben? (Regio Twente, is nu gemeenteplantsoen, grenst niet aan erven van andere buren, ligt rioolpijp in deel v grond die beschikbaar moet blijven igv nood(lees, mag wel tegelen, geen beton storten))

Heb je geen vraagprijs gekregen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:38

Altijd kopen
Grond van de buren komt maar 1x te koop

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:51

Zou eerst wel eens willen weten wat de gemeente er voor wil hebben

Bij mijn ouders in het dorp boden ze ook aangrenzende grond aan aan inwoners
Maar daar wilden ze echt belachelijk veel geld voor hebben

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:55

Alja schreef:
Altijd kopen
Grond van de buren komt maar 1x te koop

En daarom vragen ze vaak de hoofdprijs... Onze buurman dacht ook zijn stuk bos aan ons te verkopen als directe buren. Is niet doorgegaan toen we de vraagprijs hoorden. En tot de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:39

We mogen taxatie laten doen, omdat het meer is als 100 m2. We hebben indicatieprijs maar weet niet of dat realistisch is. En het is nu van de gemeente, geen buren dus. Naast het stuk zit een pad dus ook niemand anders waar ze het aan zouden kunnen verkopen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:32

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:08

Agrarische grond is heel anders qua prijs dan "gewoon" grond en prijzen variëren sterk per ha van 70k tot 50k afhankelijk van regio en kwaliteit/ligging van de grond.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:56

Ah oké. Dacht al dat het wellicht om andere grond ging en dat de prijzen daarvan anders liggen, maar dat wist ik niet zeker..

Ik merk trouwens dat ik het huis al stiekem ons nieuwe huis begin te noemen als ik het erover heb. Maar we hebben natuurlijk nog niet eens geboden ofzo :')