[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:38

Rowo: Even snel, heel veel sterkte de komende tijd! Weet helaas wat het is... mijn moeder heeft in dezelfde situatie gezeten en daarnaast heb ik teveel mensen om mij heen die het hebben of hebben gehad! Nogmaals heel veel sterkte!!

Nicole: Jeetje ik weet dat er meelezers zijn... maar zulke mensen... pfff grrr jij ook sterkte!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:36

Hahahah, geweldig geformuleerd Wolken _O- _O- !

Ken je wel al mensen in de regio waar je naar toe wilt verkassen of is het écht een hele grote sprong in het diepe?
Wel heel stoer van je hoor!

Pfhoe, als je zo''n huis te koop weet in deze regio, laat het mij dan ook even weten ;).

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:51

Nee, ik ken daar niet echt mensen. Mijn collega's wonen wel allemaal hier in de buurt, en met sommige ga ik ook vriendschappelijk mee om ( kroeg, bios etc. ). Daarnaast maar je vaak weer snel genoeg vrienden. Wie weet ga ik dan daar ook wel in de buurt een verzorgpaardje zoeken of ga lid worden van een andere vereniging. je ontmoet snel genoeg weer nieuwe mensen :) . En met een auto ben ik in een uurtje bij familie en vrienden hier in de buurt.

Voor mijn budget moet ik blij zijn met een simpel huisje en tuintje op een paar km van het strand. Helaas geen vrijstaand huis met stallen en een bak hier in de buurt....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:21

balen, duurt nog een dikke week voordat het keukenblad geleverd kan worden...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:37

foto's van vandaag, na het weekend willen we verhuizen, alleen het keukenblad en tegels komen pas eind volgende week helaas.

56 hollatjes die nog aan het plafond moeten (in verstek...)

Afbeelding

balken in de keuken:
Afbeelding

hele schilderklus:

Afbeelding

Afbeelding
laminaat in de woonkamer

bureautje cq vensterzitbank op mijn dochter haar kamer:

Afbeelding

raam in onze slaapkamer:
Afbeelding

deze overloop was hiervoor een minikamertje:

Afbeelding

eerste bed op kamertje van mijn zoon staat al
Afbeelding

de nieuwe ketel
Afbeelding

alle deuren wit ipv donkerbruin

Afbeelding

bankje op speelkamer
Afbeelding

dit wordt de bijkeuken, komen wasmachine/droger en vriezer nog bij
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:39

Je hebt een boel werk verzet FF. Ziet er stoer uit zeg.... wat ligt er op de vloer van de slaapkamers?
Gaan jullie de tegels in de bijkeuken nog verven eigenlijk, of blijft het zo?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:42

overal ligt laminaat, behalve in de hal en op de trap.

die tegels zijn idd wel heel retro, maar denk dat ik daar niet te veel geld en moeite in ga steken, is gewoon een praktische ruimte.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:15

rowo schreef:
Allemaal mensen uit het westen hier? :+ Laat mij maar lekker in het oosten... lekker rustig.

Hallooo, ik zai een Braobantse... MAASKANTJE!! Nou ja, da vind ik dan weer wat minder, maar die gemoedelijkheid vind je echt nergens. Mijn pa is een echte Rotterdammer, mijn moeder een Noord-Hollandse (omg. Schagen) Maar ze wonen al jaren in het mooie Brabant.

Mss stoot ik nu mensen voor het hoofd hè? Maar vanwege marktplaats zijn we een paar keer wat dingen gaan halen in de omgeving van Rotterdam (Ook Berkel en Rodenrijs) En daar gaan ze echt in de deur staan. Heb je net een uur in de auto gezeten en echt joh, je mag er nog niet even van het toilet gebruik maken! Terwijl we een paar keer op huizenjacht zijn geweest in Brabant en daar hebben we als hoogtepunt 2 uur aan tafel gezeten met de verkoper (die we dus ook helemaal niet kenden!). Kindjes hebben de hele middag spelletjes zitten doen met zijn vrouw. Huis niet gekocht, omdat we meteen maar eerlijk vertelden dat we het niet konden betalen, maar dat de makelaar er op had gestaan dat we zouden gaan kijken. :')
Nou hoeft gastvrijheid van mij zo ver natuurlijk niet te gaan, maar een glaasje water en een wat vriendelijker benadering kunnen ze naar mijn idee in R'dam en omgeving nog wel leren. :o Maar ik kan natuurlijk net al die verkeerde mensen getroffen hebben. :+ Een vriendin van mijn oma, ook zwaar Rotterdams (letterlijk en figuurlijk) was de gastvrijheid zelve. Ze bestaan er ook zeker ook wel. :j

Mijn werk is aan huis...

FF: Wat een werk heb je verzet! Het gaat wat worden!

Berdien: Ben benieuwd wat of je gaat doen! :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:40

Misschien omdat mensen via MP niet altijd te vertrouwen zijn?
Mijn moeder heeft ook een vervelende ervaring op mp gehad en die laat ook niemand meer binnen en wil niet meer alleen thuis zijn ook.
Ze zetten ook bijna niets meer op MP daarom.

En ja het is een beetje banketstaaf maar omgeving randstad (vooral rondom bepaalde steden) is de kans groter dat er een dief of andere idioot bij zit helaas.
Zij wonen dan toevallig in Brabant maar toch.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:41

ik laat ook zeker niet zomaar vreemden bij mij binnen :n als ik contact met iemand via mp heb gehad wil dat niet zeggen dat ik die ken en in mijn huis toe laat :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:02

Oa. een reden waarom ik eigenlijk nog nooit wat via MP (of bokt) heb gekocht. Je weet nooit wie je voor je krijgt. Plus dat het niet de eerste keer zal zijn dat je iets betaald en bijv. niet krijgt. Of andersom dat je 1 of andere creap in huis krijgt. :+ IK koop alles wel nieuw :))

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:10

Ik koop en verkoop echt veel via marktplaats :+
Maar kan me wel indenken dat mensen dat niet willen hoor!

Verder in het westen wonen zou ik ook niet kunnen :+ ben wat dat betreft een echte boerin hoor :))

Mooi geworden ff! Echt super! Hebben jullie in ieder vertrek ander laminaat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:24

ja we hebben we veel verschillende soorten laminaat idd, 5 soorten in het hele huis.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:30

FF: zo dat is al een heel eind gevorderd!! Ziet er goed uit!! Vind je het niet storend overal verschillend laminaat? Ik heb per verdieping een soort laminaat. Beneden heeeel donker, boven juist wit en op zolder (dit lag er al en zag er nog goed uit en hebben we laten liggen) ligt er van dat strokenlaminaat, zag die bij jou ook ergens op een foto.. (vind ik overigens niet mooi, maar het lag er allemaal goed in bij ons en de vensterbanken waren er op afgestemd dus heb het laten liggen).

Roos: Ik ben zo`n muts die mensen op internet vaak niet vertrouwd, ik koop of verkoop ook niet veel via MP. Mijn vriend daarentegen is heel actief met Xbox spellen kopen en verkopen en dat gaat tot nu toe altijd wel netjes! Ik weet wel dat je veel kan verkopen erop, maar vind het altijd zo raar. De ene keer verkoop je zo iets voor een hele goeie prijs en dan denk je dat je iets echt heel snel kwijt bent en dan kan je het aan de straatstenen niet verkopen....

Is het bij jullie ook van dat mooie weer??? Ik krijg dan echt tuinkriebels, maar nog ff wachten. Voortuin gaan we binnenkort wat aanpassen met beplanting, verder is die netjes en wel naar ons zin. En achter gaat er helemaal uit... maar volgend jaar pas denk. Al erger ik me aan de vijver en de houten paaltjes maaarjaa...

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:43

Ziet er mooi uit Fokfanaat! Ik ben verliefd op jouw balkenplafond <3 . Een hele grote pre in mijn zoektocht naar een nieuwehuis.

Ik verkoop en koop veel via MP, maar heb nooit de behoefte ergens een kopje koffie te gaan drinken als ik een boek kom ophalen. Zelf laat ik mensen gerust in mijn woonkamer zodat ze de kleding kunnen passen, maar ga ze verder niks aanbieden oid.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:35

dat strokenlaminaat hebben we idd gekregen, vind het ook niet mooi, maar ja voor nop...
ligt in een halletje.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:17

Ziet er echt mooi uit Fokfanaat! Ik vind de vloeren op de kamers van je zoon en dochter echt gaaf! Weet je al wanneer jullie over gaan? Je hebt vast wel eens foto's laten zien maar ik ben nog niet zo lang in dit topic, heb je ook foto's van de buitenkant van het huis?

Ik heb afgelopen weekend de kozijnen aan de voorkant van ons huis geverfd. Ziet het er lekker gelikt uit als er a.s. zaterdag mensen komen kijken met de open dag. Ik hoop het maar, lijkt me best vervelend om het huis helemaal netjes te hebben en vervolgens van 11.00 tot 15.00 te gaan zitten wachten op niemand :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:29

*Nog niet helemaal bijgelezen, toch weer een boel bijgekomen de laatste dagen...*

Het ziet er goed uit Fokfanaat!

Hihi, ik heb ook tuinkriebels, alleen nog geen tuin :P Wel wat plantenbakjes volgeplant met bosviooltjes, ziet ons balkonnetje er gezelliger uit :)
Voor het huisje waar wij in geïnteresseerd zijn maken we deze week een afspraak voor een aankoopkeuring, daarna willen we een bod uitbrengen :)

Brrr morgen naar de kaakchirurg om verstandskies/kiezen teruit te laten snijden. Ze liggen verkeerd waardoor ze niet door kunnen komen. Heb er al 1 uit laten halen 2 jaar geleden, maar heb niet eerder een afspraak durven maken. Nu het bijna zo ver is hoop ik al weken dat het gewoon achter de rug is... Ben als de dood voor spuiten en is was de vorige keer nog een paar dagen ziek van de behandeling.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:57

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:14

fokfanaat schreef:
netjes DO, ik ben het schilderen helemaal zat! we hebben vandaag d ekinderkamers verhuist, morgen is de oudste jarig, en willen we badkamer en onze slaapkamer doen. wasmachine en droger zijn ook al over.

stybba effe doorbijten, bij mij viel het erg mee, zat een uurtje daarna weer op mijn werk.

http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... aar034.jpg
http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... 5001-1.jpg

Kan ik me voorstellen... al die latjes en natuurlijk nog de rest van het huis!

Heb jij hem laten trekken dan? Bij mij word het er echt uitgesneden/geboord, dat is echt zwaarder dan 'gewoon' laten trekken. De vorige keer werd ik raar aangekeken toen ik zei dat ik zelf naar huis ging fietsen. Moest ook nog even 'bijkomen' daar van hun (liggen/zitten op zo'n onderzoeks bedje).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:17

bij mij waren ze nog niet door, en zijn er ook uitgesneden. heb wel wat pilletjes genomen voor de zekerheid, maar niets aan de hand verder.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:17

plafonds, muren, kozijnen, deuren, balken name it en ik heb het geschilderd.....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:23

fokfanaat schreef:
plafonds, muren, kozijnen, deuren, balken name it en ik heb het geschilderd.....

't is ook een erg groot huis... :')

fokfanaat schreef:
bij mij waren ze nog niet door, en zijn er ook uitgesneden. heb wel wat pilletjes genomen voor de zekerheid, maar niets aan de hand verder.

Hmm hopen dat het meevalt deze keer dan. Helaas mag ik alleen paracetamol. Al het zwaardere werkt negatief op de darmen en word mij zeer sterk afgeraden ivm ziekte van Crohn. Wou nog vragen of ze me niks sterkers voor kunnen schrijven, maar ben er bang voor...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:28

bij mij zijn ze er alle 4 in 1 keer uit gesneden onder volledige narcose :+ toen ik nog particulier verzekerd was via mn vader zn werk, in Belgie laten doen :D

succes!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:30

Oe succes stybba! Diclofenac is dus geen oplossing, :(:)

Kan me indenken dat je er klaar mee bent fokfanaat! Begin is meestal wel leuk, maar op een gegeven moment is het leuke er ook wel vanaf :=

M'n vader bood vandaag aan binnenkort ons hele huisje+schuur te verven van de buitenkant! Echt fijn! Als je dat in de weekenden moet doen schiet het voor geen meter op...