Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:24

Nee, helaas (of gelukkig) niet. Alleen dat het een close call was en echt weinig scheelde.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:29

Merk wel dat ik echt al zenuwachtig ben/slecht slaap sinds ik weet dat ik dit huis, na zolang zoeken, zo graag zou willen. Herkenbaar? Ik weet dat de kans groot kan zijn dat het op niks uitloopt, maar dat maakt het juist zo lastig. Misschien beland de motivatiebrief wel gelijk in de prullenbak als het bod te laag is :P

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:00

moonsparkle schreef:
Merk wel dat ik echt al zenuwachtig ben/slecht slaap sinds ik weet dat ik dit huis, na zolang zoeken, zo graag zou willen. Herkenbaar? Ik weet dat de kans groot kan zijn dat het op niks uitloopt, maar dat maakt het juist zo lastig. Misschien beland de motivatiebrief wel gelijk in de prullenbak als het bod te laag is :P

Zolang zoeken is relatief :+ _O-

Ik snap het hoor, had ik jaaaren geleden ook bij biedingen :Y). Ik zit nu zo in de "we worden het toch niet" modus dat ik er helemaal niet meer mee bezig ben vanaf het moment dat het bod is uitgebracht. Zo erg dat ik zelfs mijn man vergeet te vertellen dat we een bod hebben gedaan...

Dus koester deze tijd maar denk ik :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:24

Maar hebben jullie dan ook al vaak geboden? Dit is de eerste keer voor ons en zoeken bijna een jaar. Als het een per jaar is dat we een huis vinden die we echt willen dan zal het wel steeds weer heel spannend zijn :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:28

Ik herken dat zenuwen en slecht slapen enorm. Wij hebben nu 2x een bod gedaan in een half jaar tijd. Bij de eerste sliep ik vanaf de bezichtiging slecht. Gelukkig duurde dat maar een week voordat we wisten dat we belachelijk laag hadden geboden (of de rest van de wereld belachelijk hoog, bijna 2 ton boven de vraagprijs).
Nu zijn we al even met een woning bezig. Daar zitten wat haken en ogen aan en gelukkig krijgen we die tijd. Maar een beetje afhankelijk van de stap waarin we zitten doe ik geen oog dicht... We wachten nu op wat berekeningen van onze hypotheek adviseur dus kijk ik elke 5 minuten of dat al binnen is zodat we weer verder kunnen...

Oh en gisteren voor de zekerheid gebeld voor een bezichtiging bij een andere woning. Zit al vol: dan zakt de moed me ook wel in de schoenen moet ik zeggen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:09

JustMe8484 schreef:
Gelukkig duurde dat maar een week voordat we wisten dat we belachelijk laag hadden geboden (of de rest van de wereld belachelijk hoog, bijna 2 ton boven de vraagprijs).
.

Oh echt 2 ton dat is zoveel. Was dat huis het ook waard ?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:38

moonsparkle schreef:
Maar hebben jullie dan ook al vaak geboden? Dit is de eerste keer voor ons en zoeken bijna een jaar. Als het een per jaar is dat we een huis vinden die we echt willen dan zal het wel steeds weer heel spannend zijn :')

Ik geloof nu een keer of 7 geboden in 8 jaar tijd.

De 1ste 3x vond ik het enorm spannend en was het best een klap dat we het niet waren geworden, nu ben ik enorm met uitzoekwerk bezig tussen de bezichtiging en het bod, maar daarna laat ik het per direct los.

Grens bereikt wat betreft teleurstellingen op dit gebied denk ik :roll:

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:07

8 jaar zoeken is nou ook niet echt een gemiddelde tijd hoor. :') Dan moet je toch gaan bedenken of hetgeen waar jij naar op zoek bent binnen handbereik ligt of je je eisen naar beneden moet krijgen. Jouw situatie is ook wel anders omdat je maar een aantal huizen bekijkt per jaar.

Ik kan me voorstellen dat een jaar lang zoeken lang is hoor moonsparkle!
Ik duim voor jullie allemaal!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:33

Dat zeg ik gelukkig ook nergens... :')

Als mijn eisen/wensen compleet onrealistisch waren hadden we 0 bezichtigingen gehad en al helemaal niet 7 keer een bod uitgebracht waarbij we meestal enkel iets overboden waren en dan vrijwel altijd ook nog door projectontwikkelaars of aannemers. Ik heb 4 woningen achter de rug waar ik niet echt blij van werd, was nooit een probleem maar als je vrijwel 24/7 thuis zit, wil je toch echt een huis waar je wel blij van wordt :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:53

anca schreef:
JustMe8484 schreef:
Gelukkig duurde dat maar een week voordat we wisten dat we belachelijk laag hadden geboden (of de rest van de wereld belachelijk hoog, bijna 2 ton boven de vraagprijs).
.

https://www.funda.nl/detail/koop/verkocht/gendt/huis-flierensestraat-41/43847688/

Deze was het... Ja denk dat hij het waard was. Maar er moest ook nog zeker 2 ton aan verbouwd worden. Maar goed ook dat wordt hij dan wel weer meer waard... Locatie ook ideaal dus met de kijkdag was het super druk.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:56

JustMe8484 schreef:
anca schreef:
[quote="JustMe848
.

https://www.funda.nl/detail/koop/verkocht/gendt/huis-flierensestraat-41/43847688/

Deze was het... Ja denk dat hij het waard was. Maar er moest ook nog zeker 2 ton aan verbouwd worden. Maar goed ook dat wordt hij dan wel weer meer waard... Locatie ook ideaal dus met de kijkdag was het super druk.[/quote]
Groot optrek wel! Ik verbaas me elke keer over de lage prijzen in andere delen van het land. Ik kan me goed voorstellen dat hij voor 200000 meer is weggegaan. Ik vraag me dan af hoe realistisch hij getaxeerd is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:59

2 ton over is wel bizar veel inderdaad ook gezien hoeveel er nog moet gebeuren dan zal je inderdaad toch ook op de 7/7.5ton zitten misschien.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:25

Ik denk dat ze m bewust zo laag in de markt gezet hebben. Ze zullen vast genoeg mensen getrokken hebben die het helemaal niet konden betalen maar ook genoeg die dat dus wel konden. En tja, je hebt maar 1 iemand nodig die zoveel bied... En veel mensen denk ik uit Arnhem en Nijmegen die met overwaarde van hun huis de verbouwing konden betalen....

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:41

Ik meld mij ook. Mijn vriend en ik zijn heel rustig aan het snuffelen naar een huis om samen in te gaan wonen met wat meer ruimte, tuin en met een nabijgelegen rechtstreekse treinverbinding naar Utrecht Centraal aangezien wij allebei als machinist in Utrecht werken :) We hebben een voorkeur voor de omgeving van Rhenen/Veenendaal/Ede, maar de treinverbinding blijft het belangrijkst.

Ik lees vooral mee :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:20

Welkom Django, op zich kan je dan best breed kijken dat is wel een voordeel.

Heb een bod gedaan, nu maar duimen

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Spannend Moonsparkle!

Ik heb net weer een bezichtiging gepland. Ze doen alles in 3 dagen en we krijgen 15 min met de makelaar en dan vrij rondkijken. Het gaat dus weer een bezichtiging worden met door elkaar lopende mensen... Niet zo druk als een open dag maar een goede 2de denk ik :')

De 2de bezichtiging van dit jaar, als we niet oppassen gaan we dit jaar nog over onze 2 per jaar heen :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Wij hebben voor volgende week ook weer twee staan.
Bij de eerste gaan we samen en is het vrijdag een bod uitbrengen.
Gelukkig hebben we dan in die tussentijd ook de tweede bezichtiging gepland.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Ik wordt er soms toch wel hopeloos van. Als er dan een huis is, dat binnen onze prijsklasse valt, dan is de locatie niet goed. Denk bijvoorbeeld aan een spoorlijn langs je huis, basisschool op de hoek of bijvoorbeeld een speeltuin voor de deur. Ik heb geen kinderwens en werk regelmatig thuis.

Nu ook weer eentje, alleen al op locatie een no-go voor mij: https://www.funda.nl/detail/koop/den-bo ... 8230/kaart

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Luxorvalkje schreef:
Ik wordt er soms toch wel hopeloos van. Als er dan een huis is, dat binnen onze prijsklasse valt, dan is de locatie niet goed. Denk bijvoorbeeld aan een spoorlijn langs je huis, basisschool op de hoek of bijvoorbeeld een speeltuin voor de deur. Ik heb geen kinderwens en werk regelmatig thuis.

Nu ook weer eentje, alleen al op locatie een no-go voor mij: https://www.funda.nl/detail/koop/den-bo ... 8230/kaart

Locatie is natuurlijk een groot onderdeel van de prijs, waardoor minder gunstig gelegen woningen goedkoper zijn en dan wel binnen je budget vallen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Wij komen ook enorm veel huizen tegen met een spoorlijn vlakbij, wat voor ons nog acceptabel kan zijn afhankelijk van welke kant van het huis... We zitten nu ook vlakbij een spoor, ik moet eerlijk zeggen dat we hem vrijwel niet horen en daardoor geen huizen afschrijven die er niet direct tegenaan liggen. School en speeltuin is voor ons, bewust kindloos, ook een no go :j

Wij zijn er wel achter dat we moeten kiezen. De "ideale" locatie, óf het "ideale" (in potentie) huis.
De hond heeft voor locatie gestemd maar wij hebben beiden nog geen idee :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:47

Een spoorlijn in de buurt is an sich is geen probleem. Maar als je achtertuin eraan grenst is dat toch anders. Of wanneer je vlakbij een stoptrein station woont. Bij het spoor in Arnhem geen problemen gehad. straat verder met een paar huizen ertussen. Maar later een keer in de buurt van een stoptrein station gewoond, en daar wende het nooit. Remmen en optrekken van treinen, en IC's die over de wissels denderen.

Zo heb ik bijvoorbeeld minder moeite met een 60 of 80 weg. Het verkeer is op doorreis. Maar stel je woont vlakbij een verkeerslicht of drempel, dan heb je start/stop geluid van al het verkeer.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Ik heb zowel een A- als een N-weg op vrij geringe afstand. Dat hoor ik wel als ik erop focus, maar ik kan er niet mee zitten. Met een spoorweg ook niet, en de klokkentoren waar ik voorheen recht onder woonde wende ook snel genoeg.
Kinderstemmetjes zijn andere koek inderdaad. Daar moet ik echt niet meer aan denken, na een jaar schuin boven een 6 dagen open kinderdagverblijf te hebben gewoond :=
Verder is dat huis in Den Bosch helemaal niet verkeerd, maar ja, je pakt het niet zomaar ff op hè.
Ik zou dus altijd voor locatie kiezen, je kunt zoveel aan een huis veranderen, maar niet waar het staat.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Luxorvalkje schreef:
Een spoorlijn in de buurt is an sich is geen probleem. Maar als je achtertuin eraan grenst is dat toch anders. Of wanneer je vlakbij een stoptrein station woont. Bij het spoor in Arnhem geen problemen gehad. straat verder met een paar huizen ertussen. Maar later een keer in de buurt van een stoptrein station gewoond, en daar wende het nooit. Remmen en optrekken van treinen, en IC's die over de wissels denderen.

Zo heb ik bijvoorbeeld minder moeite met een 60 of 80 weg. Het verkeer is op doorreis. Maar stel je woont vlakbij een verkeerslicht of drempel, dan heb je start/stop geluid van al het verkeer.

Of je last hebt van het spoor ligt inderdaad aan zoveel factoren. Zit je er direct aan, ligt het spoor verdiept, zijn er geluidsschermen, wat voor verkeer rijdt er, rijden ze op topsnelheid of langzamer? Wij wonen direct aan het spoor (in Arnhem ;-) ), maar omdat het verdiept ligt hebben we daar maar weinig last van. En daar krijg je dan weer 'vrij' uitzicht voor terug, met de garantie dat daar in ieder geval nooit gebouwd gaat worden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Maar de locatie, of de omgeving eigenlijk, kan wel weer veranderen. Ik ken zoveel leuke boerderijtjes die nu ingebouwd staan tussen appartementencomplexen -O-

Het liefst zou ik een enorme muur om een perceel bouwen met een mooi landelijk vergezicht erop geschilderd denk ik. Wel de lusten, niet de lasten of zoiets O:)