Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:35

BeFunny schreef:
pillow schreef:
Paardenhuis?

Ja voor paardenmensen of mensen met paarden. 5 stalletjes, buitenbak en volgens mij prima uitrij mogelijkheden.

En net over de grens 20 km terug en je kunt voor het zelfde spul ongeveer bijna een miljoen meer betalen.

Dat begrijp ik ook wel. Maar ik vind het overkomen als een huis voor paarden, zoals paardenrusthuis.

EllyC

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 05:06

ik vind eerlijk gezegd de paardenfaciliteiten belangrijker dan die van mezelf. Dus vandaar paardenhuis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:46

EllyC schreef:
ik vind eerlijk gezegd de paardenfaciliteiten belangrijker dan die van mezelf. Dus vandaar paardenhuis.

Als je niet goed voor jezelf zorgt, is het ook lastiger om goed voor je paard te zorgen :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:19

als mijn paarden niet goed staan, ben ik zelf ook niet gelukkig. Voor jezelf is het al gauw te regelen vind ik.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:29

EllyC schreef:
als mijn paarden niet goed staan, ben ik zelf ook niet gelukkig. Voor jezelf is het al gauw te regelen vind ik.

Allemaal aardig. Maar dan nog noem je het geen paardenhuis. Een veehouderij noem je ook geen koeienhuis. Maar goed, off topic nu.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:58

:') wat maakt t uit hoe je iets noemt.. als je jezelf zo druk kan maken over zoiets kleins dan maak je je in mijn ogen veel te druk :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:20

MarjanB schreef:
:') wat maakt t uit hoe je iets noemt.. als je jezelf zo druk kan maken over zoiets kleins dan maak je je in mijn ogen veel te druk :)

Dat dus _/-\o_

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:53

pillow schreef:
Allemaal aardig. Maar dan nog noem je het geen paardenhuis. Een veehouderij noem je ook geen koeienhuis. Maar goed, off topic nu.

Doe maar ON topic.... ;)

Hier een heel erg prijzig penthouse in Amsterdam... Wat een geld :$
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... eiger-168/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:22

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:30

BeFunny schreef:
Voor de klussers of slopers die zelf een huis willen bouwen ;)

https://www.funda.nl/koop/landsmeer/hui ... traat-331/

Eerst even checken wat het waterschap daarvan vindt.

Bouwkundig lijkt het een goed huis, zo vanaf de foto, alleen al het houtwerk buitenom moet vervangen maar om daar nou een huis voor plat te gooien.....

Ik denk dat de bijgebouwen meer aandacht nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:40

Hmm, daar is wel iemand aan begonnen maar die zag het niet meer zitten? Overal nieuwe gipsplaten, deur dicht gemaakt.
Ben wel benieuwd wat er in die bijgebouwen is gebeurd, met die geïsoleerde ruimte erin :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:42

Renee1991 schreef:
Hmm, daar is wel iemand aan begonnen maar die zag het niet meer zitten? Overal nieuwe gipsplaten, deur dicht gemaakt.
Ben wel benieuwd wat er in die bijgebouwen is gebeurd, met die geïsoleerde ruimte erin :+

Koel- of vriescel, lijkt me duidelijk. Iemand ooit in grote(re) hoeveelheden te koelen of vriezen spullen gezeten. Familie meen tuinderij hadden ook zo'n koelcel.

Dat het gestopt is, kan vanalles zijn, van relatiebreuk tot overlijden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:14

ikke schreef:
BeFunny schreef:

Bouwkundig lijkt het een goed huis, zo vanaf de foto, alleen al het houtwerk buitenom moet vervangen maar om daar nou een huis voor plat te gooien.....

Sloophamer en nieuwe loods neer laten zetten.
De woning is 80 M2 en verbouwen kan duurder zijn dan nieuw bouwen. Beetje afhankelijk van wat er is ook kwa electra. Mijn voorkeur zou zijn plat gooien en groter huis bouwen of dus een stuk aanbouwen achter.

Maargoed als 80m2 voldoende is dan kun je er ook nog wel iets moois van maken. Lekker dicht bij Amsterdam.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:51

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:54

EllyC schreef:
Huis in Hooge Mierde gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/hooge-mierde/ ... straat-19/

Bekende buren

Eerst dacht ik nog: oh leuk. Maar toen zag ik de foto’s. Wat een oude meuk, niet normaal. Dan is 7 ton echt veel hoor. Poeh.
Schandalige spelfout in de tekst trouwens. Zou niet mogen op zo’n website.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-02-22 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:04

Met zo veel grond?
Ik zie daar wel wat in hoor.

Leuke buren ook inderdaad. Mooie omgeving. Leuk dorp. En genoeg ruimte om het huis groter te maken, inpandig.

*oh wacht, dat is maar met 3000m2*
Laatst bijgewerkt door pol013 op 15-02-22 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:05

pol013 schreef:
Met zo veel grond?
Ik zie daar wel wat in hoor.

Leuke buren ook inderdaad. Mooie omgeving. Leuk dorp. En genoeg ruimte om het huis groter te maken, inpandig.

Nee de grond is apart, die moet je er nog bijkopen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:09

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:10

Die grond zit er dus niet bij.
Dat zijn 2 aparte kavels dus in totaal 3 kavels. Die je dus apart moet kopen en kavel 1. De oude meuk dus dat vind ik idd oude meuk.

En te duur.

Dat je al die grond erbij kunt kopen maakt het daadwerkelijk wel interressant.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:26

ikke schreef:
BeFunny schreef:

Mee eens. Gewoon huis opknappen, hartstikke leuk huisje :j
Wat is dat toch met die mensen die altijd alles maar willen slopen? En vervolgens zeker gaan roepen dat er zo weinig leuke karakteristieke huizen over zijn zeker :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:29

Waarbij de grond tussen de woningen "wellicht mogelijk" (er rammelt wel meer aan de tekst dus) in een ruimte voor ruimte-regeling (dat betekent dan élders sloopmeters kopen) ingezet kan worden.

Maw, daar zou dus een huis gebouwd kunnen worden, en dat levert dan weer geld op. Maar daarom gaat die grond wel voor minstens 25 euro de meter weg. Krijg je geen ruimte-voor-ruimteregeling rond, heb je een héle dure wei naast je huis.
Koop je het niet, moet maar wachten wat er naast je huis gebouwd gaat worden als een projectontwikkelaar-met-vriendjes-op-het-gemeentehuis het koopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:30

Ibbel schreef:
Waarbij de grond tussen de woningen "wellicht mogelijk" (er rammelt wel meer aan de tekst dus) in een ruimte voor ruimte-regeling (dat betekent dan élders sloopmeters kopen) ingezet kan worden.

Maw, daar zou dus een huis gebouwd kunnen worden, en dat levert dan weer geld op. Maar daarom gaat die grond wel voor minstens 25 euro de meter weg. Krijg je geen ruimte-voor-ruimteregeling rond, heb je een héle dure wei naast je huis.
Koop je het niet, moet maar wachten wat er naast je huis gebouwd gaat worden als een projectontwikkelaar-met-vriendjes-op-het-gemeentehuis het koopt.

Precies, daar dacht ik ook aan. Als daar een ander huis wordt gebouwd dan staat het echt pal naast jouw huis. Dus eigenlijk moet je die dure grond wel kopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:31

ikke schreef:
BeFunny schreef:

Mee eens. Gewoon huis opknappen, hartstikke leuk huisje :j
Wat is dat toch met die mensen die altijd alles maar willen slopen? En vervolgens zeker gaan roepen dat er zo weinig leuke karakteristieke huizen over zijn zeker :+

Hoe kom je daar nou bij?
Het wordt verkocht als kavel.
In mijn tekst staat niet voor niks voor de klussers of slopers. Het is beide mogelijk en dat maakt het een interessante kavel vandaar dat ik dacht ik deel het hier.

Ik hou juist van een karakteristiek huis.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:32

Gaat dus gewoon door een projectontwikkelaar gekocht worden. Die splitst kavel 1 in 2 woningen, bouwt er nog 2 op dat stuk ertussenin, en verpacht de rest aan een boer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:43

Ibbel schreef:
Gaat dus gewoon door een projectontwikkelaar gekocht worden. Die splitst kavel 1 in 2 woningen, bouwt er nog 2 op dat stuk ertussenin, en verpacht de rest aan een boer.

Ja snap ik wel eigenlijk.