Esplendido schreef:Aimee schreef:Het is ook lastig. Ik vind het zelf ook lastig. Maar het zijn wel politieke keuzes die een oudere generatie heeft gemaakt die ervoor hebben gezorgd dat ze zelf alle voordelen van de verzorgingsstaat hebben meegepikt en daarna het schip achter zich hebben verbrand. Door die politieke keuzes zitten we met de huidige wooncrisis opgescheept (onder andere, gaat ook over pensioen, zorg, onderwijs, baanzekerheid enz.).
Nu doe je net of alle doorstromers ouder dan 50 zijn en optimaal geprofiteerd hebben van de verzorgingsstaat en dat is gewoon niet waar.
Er zijn genoeg doorstromers van onder de veertig. Wij zijn nog geen veertig en hebben sinds kort de sleutel van ons derde huis. Ons eerste huis hebben wij op het dieptepunt van de woningcrisis met een halve ton verlies verkocht. Toen waren de kansen voor starters juist heel goed en hadden juist de mensen die al een huis hadden een probleem. Want verkopen lukte slecht en als het lukte kostte het vaak geld. Nu hebben juist de doorstromers geluk.
@Esplendido
Precies
Mijn man is 50+, ik zie niet in waar hij geprofiteerd heeft van de verzorgingsstaat.
Hij heeft jaren voor "zijn" AOW betaald en deze is toen gewoonweg afgeschaft, weg geld.
Werken tot 67 en als zijn baan nu weg zou vallen, zal hij moeilijker aangenomen worden en krijgt hij max 6 maanden WW en zullen wij het huis ook moeten verkopen als hij geen andere (beter) betaalde baan krijgt.
@Aimee
Ik snap niet hoe jij ziet dat de oudere generaties het schip achter zich hebben verbrand.
Mijn vader (77) heeft nog een eigen huis, maar zal deze gewoon moeten opeten als hij naar een verzorgingstehuis gaat.