Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:43

Fitzroy schreef:
O dames, mijn bed is net geleverd en het past zo niet bij mijn behang := Ai, Ai, wat nu?

Ik vind het een prachtige keuken, Pindadipje. Ruilen ;)

Ipv behang ook blauw schilderen?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:48

Janine1990 schreef:
Ik vind de keuken ook helemaal niet raar. Krijg alleen kriebels van het verzetje in de deuren. Vind ik vaak ranzig worden.

Ik zou gaan voor een lichtgrijze kleur, om de natureltinten van de keuken omhoog te halen. En dan nog een mooie plank ofzo aan de muur.
Zoals het nu is vind ik het te druk en benadrukt het naar mijn idee de natuurtinten niet. Verder kan je dat vooral in de aankleding doen. En andere lampen boven de bar... Ze zijn niet heel lelijk maar doen wat jaren 90 aan ofzo. Daar kan je ook naturel uit halen.

Die meubels en lampen zijn niet van ons hoor. Dit zijn Funda foto's van hoe het nu nog is. :j
We krijgen de sleutel pas 1 mei... Huis is echt een verschrikkelijke mix van bij elkaar geraapte stijlen. Vreselijk onrustig! Ik denk dat ik er daarom dit keer ook wat meer moeite mee heb om het tot een geheel te krijgen.

Boven de bar komen straks glazen grijs/transparante bol lampen. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:49

Afbeelding

Kirstenn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:50

Ik zou gaan voor ander behang. Maar dit behang heb je pas net of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:53

Misschien is het nog een kwestie van 'even wennen'.

Ik zou meer problemen hebben met 'wat dan' ??

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:58

Fitzroy schreef:
[ [url=m/jGLu1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hm ja, niet top.
Simpelste optie: behang sauzen. En anders behang eraf halen. Of je bed verven.. :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:01

noviceh schreef:
Wat een prachtige tegeltjes zitten er op de achterwand! Voor de rust zou ik ook gaan voor wit (RAL9010) of lichtgrijs.

Met de tegeltjes ben ik ook heel blij dus die blijven. We hebben nu dezelfde in de huidige keuken, en hebben de keukenapparatuur ook precies in de kleur.

Ik denk dat lichtgrijs ook wel een goede optie is inderdaad. Brengt ook een mooier contrast met de deuren ensuite (hoogglans RAL9010) en de plinten.

Ik ga zo toch nog maar eens rondvragen bij andere vloerleveranciers. En ook betonverf eens bekijken, gaat dat niet bladderen?

Wel grappig, hier veel mensen die de vloer ook lelijk vinden, terwijl bijna iedereen in mijn directe omgeving mij al maanden voor gek verklaren dat ik 'm eruit wil hebben. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:03

Kirstenn schreef:

Klopt :+ . Ik kan het mijn zwager niet aan doen er nu overheen te verven.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:03

Fitzroy schreef:
[ [url=m/jGLu1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou het eerst proberen te sauzen denk ik.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:37

Ik zou eerst de vloer afwachten. Dat bepaald zoveel! Hele leuke en gezellige keuken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:40

Pinda_Dipje schreef:
En ook betonverf eens bekijken, gaat dat niet bladderen?

Wij hebben betonverf in de schuur en dat ziet er na 20 jaar zéér grof gebruik (want werkschuur) nog best redelijk uit.

Overigens is goede betonverf ook niet goedkoop.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:45

Fitzroy schreef:
Kirstenn schreef:

Klopt :+ . Ik kan het mijn zwager niet aan doen er nu overheen te verven.

Kan je het bed niet tegen een andere wand zetten?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:51

DubbelDun schreef:
Pinda_Dipje schreef:
En ook betonverf eens bekijken, gaat dat niet bladderen?

Wij hebben betonverf in de schuur en dat ziet er na 20 jaar zéér grof gebruik (want werkschuur) nog best redelijk uit.

Overigens is goede betonverf ook niet goedkoop.

Oké fijn om te horen. Zo lijkt het me niet heel fraai in een leefruimte maar ik ga eens wat voorbeelden zoeken. Als het een alternatief zou kunnen zijn maakt het me ook niet zoveel uit wat het kost.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:10

Pinda_Dipje schreef:
Ik was jullie even kwijt :o

Goedkoop laminaat volstaat prima op de bovenetage. Voor intensievere woongedeelten ben ik er niet zo'n fan van.

Wij krijgen volgende maand de sleutel van ons nieuwe huis, maar ik heb er na 6 woningen in 10 jaar tijd eigenlijk geen zin meer in. :+ Ik worstel me rot met de kleurkeuze, mede omdat ik de basis van de woning gewoon niet zo fijn vind.

Waarom dan wel besloten om het te kopen ?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:12

Betonverf bladdert niet zo snel hoor. Er is wel een verschil tussen betonverf en een soort betonlaagje wat je aanbrengt.
Op YouTube staat een filmpje van VT wonen over betonverf, staat ook uitgelegd hoe het moet.
Dan heb je wel direct een heel ander huis en basis. Kan je vanuit daar kijken wat je wil met de keuken.
En een mooie lichte, rustige basis van je huis.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:16

Denise_Storm schreef:
silvericathy schreef:
Ik heb een vraag en denk dat iemand mij hier wel kan helpen.

Ik krijg een huurwoning en in de slaapkamer ligt afgelopen tapijt op de grond. Ik mag dit vervangen. Er ligt een goede ondervloer onder. Ik mag de toplaag vervangen de ondervloer moet blijven liggen.

Nu ging ik vandaag kijken voor een vinylvloer bij de kwantum en daar kwam ik er eigenlijk pas achter dat er zachte en harde ondervloeren zijn.

Nu heb ik geprobeerd de verhuurder te bellen maar kreeg die niet aan de lijn...

Even ervanuit gaan dat er nu een zachte ondervloer ligt... Dan is vinyl geen optie.

Nu ben ik niet zo van tapijt vloeren... Maar ik wil er eigenlijk ook geen hele gekke bedragen aan uit gaan geven... Vinylvloer zou me rond de €250 gaan kosten 20m2 voor die ruimte zonder ondervloer erbij gerekend...

Ik zoek nu dus eigenlijk iets anders voor ongeveer een gelijk bedrag, wat wel op een zachte ondervloer zou kunnen....

Bij de hornbach is “ons” laminaat in de aanbieding. €8 per m2, extra brede planken. En dit is écht kwalitatief goed laminaat. Ben er elke dag nog zo blij mee <3

[ [url=m/6ggsbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die keuken is tof! Maar ik snap misschien wel dat je hem te donker vindt. Is het spuiten van de deurtjes geen opties?

Heb je een linkje van de Hornbach? Zoek me rot maar kan het niet vinden haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:20

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:02

anca schreef:
Waarom dan wel besloten om het te kopen ?

Omdat er simpelweg niets te koop stond met 4 slaapkamers, 2 badkamers, ruime schuur en minimaal een hectare grond en dan ook nog eens in een straal van 5km rond ons huidige huis ivm schoolgaande kinderen. Ik zocht toch echt tot 850k. Er was gewoon helemaaaaaaal niets
In tussentijd (ik heb het koopcontract getekend in november) is er slechts 1 huis op de markt gekomen wat eventueel ook wel had gepast. Dus ik ben heel blij dat we niet gewacht hebben gaat alleen een hele klus worden om het naar onze smaak te krijgen de komende jaren

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:04

Ik snap het. Maar rome is ook niet gebouwd in een dag . Dus jullie maken er vast iets moois van

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:08

anca schreef:
Ik snap het. Maar rome is ook niet gebouwd in een dag . Dus jullie maken er vast iets moois van

Ach daarom, uiteindelijk komt het vast goed en het is fijn om ook hier soms wat visies van anderen te horen. Dat bied toch weer wat nieuwe perspectieven waar ik zelf niet direct aan zou hebben gedacht :j

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:16

Dat vind ik ook het leuke van dit topic :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:19

Ik vind de keuken ook mooi
Zou de muren lekker wit verven of juist een hele Lichte grijs of pastel Kleur, net wat je mooi vind
Ik denk dat dat al de helft scheelt qua licht en luchtigheid van de ruimte

En die vloer... Ik vind hem ook lelluk ;)
En totaal niet passen bij de keuken

Cheap ass oolossing is zeil Er in van de leenbakker oid
Maar Met een passends vloer en Lichtere muren oogt de ruimte als heel anders Denk ik

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:23

Pinda_Dipje: wij hebben ook die frontpanelen in de keuken maar zijn donkergrijs geschilderd. Ik vind de kleur grijs bij jou erg mooi.
Fitzroy, ik denk dat je het bed opgemaakt moet zien. Dan trek je de aandacht meer naar het geheel. Ik weet niet of er nog nachtkastjes komen?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:25

Ik ben zelf geen fan van Ral 9010, zeker niet in een ruimte met weinig daglicht. Alle witten waar iets cremigs aan is toegevoegd in een ruimte met weinig daglicht vergeelt heel snel en dat maakt de ruimte minder fris, vind ik.

Zelf gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar echt wit. Ik heb onlangs alle plaffonds en muren in mijn huis weer gewit en dit keer met echt wit ipv al die levende witjes die ik al gehad heb. Ben er zo blij mee, zo veel frisser en lichter, maar toch niet kil. Zelfs nu ik er in mijn slaapkamer zwarte muren tegenover heb gezet, is de ruimte niet donker geworden.

Ik vind de blauwe deurtjes zeker niet storend. Leuke afwisseling. Ik zou dat een tijdje houden en daarna laten spuiten (maar goed, ik ben erg veranderlijk, mijn huis heeft al zoveel kleuren gehad). En ondanks dat ik niet van tegels houd, maak ik een uitzondering voor handgebakken witjes! Die zijn erg leuk! Wat ik wel storend vind is de vloer, die vind ik echt niet mooi. En het aanrechtblad, volgens mij is dat geen echt hout maar houtprint, klopt dat? Dat zou dan bij mij onmiddellijk uitgaan. Ik heb echt een allergie voor nephout in welke vorm dan ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:37

oji schreef:
Ik ben zelf geen fan van Ral 9010, zeker niet in een ruimte met weinig daglicht. Alle witten waar iets cremigs aan is toegevoegd in een ruimte met weinig daglicht vergeelt heel snel en dat maakt de ruimte minder fris, vind ik.

Dat valt mij dus ook op. Ik heb alles in 9010 qua kozijnen, deuren en eigenlijk al het houtwerk. Maar dat is echt gelig geworden, veel geler als in het begin. Ik ga dus over op echt wit voor alles of juist een kleur aan sommige delen.

Pinda_Dipje: ik ben het met je eens, vloer vind ik ook niks, in ieder geval niet icm alles wat zij er hadden staan en de keuken.